LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
varinder_singh
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 nov 2014 11:18

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door varinder_singh »

Ik was ook wel geinterresseerd in deze Hypotheek Opvang Polis, maar nu ik al deze negatieve reacties, laat ik het zitten. :shock:

maryvansoest
Berichten: 25
Lid geworden op: 19 nov 2014 10:06

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door maryvansoest »

Kijk 3 jaar is een erg korte termijn. En ik geef toe alles mbt de hypotheek stop je in een map en daar zit je niet altijd mee op je schoot. Financieel handen we het toen nog niet nodig omdat we een aanvulling kregen uit een speciale pot. Verder ben je druk bezig met solliciteren en verder naar de toekomst kijken hoe je e.e.a. financieel op kan vangen. Je hebt er voor betaald en ik vind gewoon dat je hier altijd recht op moet kunnen krijgen als je door werkloosheid hier aanspraak op moet krijgen tot je pensioen. Natuurlijk is wel na te kijken of je echt werkloos bent geweest. Het is te gek voor woorden vooral in deze tijd. De eerste drie jaar gaat het allemaal nog wel. Maar daar hebben ze zich lekker op ingedekt in de kleine lettertjes. Ik blijf er voor strijden dat mensen deze verzekering niet afsluiten. Ik ga via FC ed echt iedereen benaderen. Er zijn heel veel jonge mensen zonder een vast contract die een huis kopen en ik wil voorkomen dat zij ook in deze val trappen want zoals hier boven staat als je geen vast werk hebt krijg je ook niets.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij sowieso een gezonde instelling om te weten/begrijpen wat je afsluit. Dat ben ik met je eens.

marcovan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2015 16:08

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door marcovan »

Ook ik heb jammer genoeg geen positieve ervaring met de hypotheek opvang polis van bnp cardief.
In 2013 werd ik jammer genoeg werkloos door een faillissement van mijn oude werkgever vast contract toen verliep alles nog op rolletjes deed de aanvraag maakte aanspraak op de verzekering.
Kreeg netjes iedere maand mijn polis bedrag uitgekeerd van toen der tijd 375 euro voor de duur van mijn uitkering.
Gelukkig kreeg ik na 4 maanden uitkering weer een nieuwe baan dus dat verliep vlotjes enkel wel met een half jaar contract.
Nu dacht ik na de verlenging van mijn half jaar contract en de duurder wordende hypotheek maandlasten is er een mogelijkheid tot verhogen van mijn maandbedrag dat bleek mogelijk na een gesprek met mijn tussen persoon.
Dus heb ik gekozen voor een verhoging van mijn premie met 20 procent zo zou mijn bestaande polis blijven bestaan dus ik dacht super 450 euro daar red ik het hoop ik wel mee
Nu werd jammer genoeg mijn 2e half jaar contract niet verlengd daar baalde ik als eerst natuurlijk enorm van en vooral dat je financiele dan een stuk onzekerder word maar toen dacht ik natuurlijk daar heb ik de hypotheek opvang polis van bnp paribas cardif voor.
Dus mijn uitkering van het uwv werd goed gekeurd en vervolgens ben ik de uitkering bij bnp Paribas gaan aanvragen.
Toen begonnen de onduidelijkheden bnp Paribas keurde mijn aanvraag goed maar ik heb maar recht op nog een uitbetaling van 2 maand bedragen van 375 euro.
Ik dacht 2x maal en 375? euro ik had toch kort geleden mijn maand bedrag laten verhogen naar 450 euro en betaalde daar ook het aangepaste verzekerde bedrag voor?
Na heel wat telefoon gesprekken en eindelijk de claim behandelaar aan de lijn ernst... was het besluit gemaakt op mijn vorige werkloosheid van 2013 en de totale duur van de uwv uitkering was 6 maanden dus had ik nog 2 maanden over a 375 euro per maand.
Mijn ontevredenheid komt vooral voor uit het feit dat ik premie betaald voor 450 euro in de maand en maar 375 euro krijg waar betaal ik dan de premie voor?
En uit het gesprek kon ik ook opmaken dat mocht ik nog een x werkloos worden in de komende tijd dat ik dan helemaal geen aanspraak meer maak op de hypotheek opvang polis omdat het binnen 36 maanden opnieuw gebeurd de kleine lettertjes.
Dus nu heb ik weer een onzekerheid erbij en daarvoor verzeker ik me niet nu kan ik gaan hopen dat ik dus niet binnen aanzienbare tijd ontslagen word laat staan een baan vinden!

Paulus88
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2016 15:23

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door Paulus88 »

Ik heb dit ook moeten meemaken, het is 2016 en ze blijven het doen.
Sinds vorig jaar februari ben ik verzekered bij BNP Paribas Cardif met 2 verzekeringen allebei met betrekking tot werkloosheid.
Vorige maand was ik even werkloos geworden voor 5 weken. Daardoor zou ik gedekt moeten zijn als aanvulling op de WW.

WW aangevraagd, alle papieren verzameled en aan BNP Paribas Cardif opgeleverd. Na een aantal telefoontjes en meer dan een andere halve maand wachten op de uitslag bleek mijn polis niet geldig te zijn voor mijn situatie.

De reden hiervoor was:
Ik ben tot einde van de maand uitbetaald door mijn vorige werkgever dus ik heb geen recht op mijn verzekering. Ik moest persee ter plekke worden ontslaan.

Dus ik heb een verzekering aangesloten voor werkloosheid, kom ik PRECIES in de situatie terecht waarvoor ik verzekerd ben en blijk er geen recht op te hebben. Ik heb me papieren nagelezen van BNP dat ik had ontvangen en daar staat dit ook nergens gemeld.

Ik ga ook niet naar de winkel voor een stuk fruit, betaal ik de winkel en krijg ik me stuk fruit niet.
Ik betaal dus maanden voor een product dat ik niet heb ontvangen, ik kon beter het geld zelf opzei zetten voor dit sort situaties. Vind dit geen manier om met een mens om te gaan. Ik heb er geen worden voor.

BNP Paribas Cardif
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2012 15:03

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door BNP Paribas Cardif »

Beste meneer Hemmens,

Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over uw verzekering bij ons. Wij nemen hierover contact met u op.

Met vriendelijke groet,
BNP Paribas Cardif

Moneyman
Berichten: 31114
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door Moneyman »

BNP Paribas Cardif schreef:Beste meneer Hemmens,

Vervelend om te lezen dat u niet tevreden bent over uw verzekering bij ons. Wij nemen hierover contact met u op.

Met vriendelijke groet,
BNP Paribas Cardif
Wie is meneer Hemmens?

Angelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2017 09:22

Re: CARDIFF Hypotheek Opvang Polis

Ongelezen bericht door Angelaar »

Wij hebben deze polis ook afgesloten in 2004.
We hebben toen een behoorlijke koopsom betaald.
Ik heb geprobeerd deze polis te ontbinden en dat is mogelijk, maar dan 1 keer in de vijf jaar, aldus Cardiff. Wel is het zo dat je per saldo heel weinig overhoud.
Ik ben nu uit aan het zoeken om de betaalde koopsom alsnog fiscaal aftrekbaar te maken.
Ik weet dat je bij de belastingdienst tot 5 jaar terug kan, maar er zijn uitzonderingen waar het alsnog kan.
Hebben jullie de betaalde koopsom of premie fiscaal aftrekbaar gemaakt of is de uitkering (wanneer nodig) ook onbelast?

Gesloten