LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleiding actie's c1000

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
nevermind

Re: misleiding actie's c1000

Ongelezen bericht door nevermind »

berndv schreef:
Chocomelk schreef: De aktie gaat pas in op woensdag maar als de winkel het al op dinsdag
in de winkel legt en je het dan ook al voor de aktie prijs kan kopen dan kunnen de klanten
woensdag weleens pech hebben omdat op=op.
en dat valt dus onder oneerlijke handelspraktijken, als bij aanvang van de actie de productien niet op voorraad zijn. Op=op is normaal als er op woensdagochtend voorraad is, en deze op donderdag uitverkocht is. Niet dat de aanbieding niet in de winkel aanwezig is op de aangekondigde ingangsdatum.
Ben ik het niet mee eens, want nergens staat , dat TS woensdag morgen in de winkel was.
Ik gok erop, dat er pas na de middag de winkel is bezocht, en dan is het OP = OP.
Dit fenomeen is niet alleen bij de C 1000, maar in alle winkels.
Soms te vroeg in de winkel geplaatst, en soms te weinig in voorraad.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

witte angora schreef:Ik zou niet weten waarom dat niet netjes is.

Maar als je weet dat het bij jullie C1000 zo gaat, dan ga je toch (als je de mogelijkheid hebt uiteraard) lekker op maandag of dinsdag die aanbieding halen? Ben je meteen de drukte voor.
Dus als elke week in de folder staat dat de aanbiedingen geldig zijn va Woensdag, dan vindt jij het netjes dat de aanbieding al te krijgen is op Dinsdag en dat er dus mensen op Woensdag misgrijpen.

Of het bij onze C1000 winkels ook zo gaat dat de aanbiedingen op Dinsdag al verkrijgbaar zijn weet ik niet omdat ik meestal op Maandag ga.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zolang als de aanbiedingen de dag waarop deze ingaan er nog zijn vind ik het netjes.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

witte angora schreef:Wordt die aanbieding, als hij woensdag al op is, niet meer aangevuld dan?
Als je hier geluk hebt komt er op vrijdag nog vracht binnen, maar vaak zit dan die bepaalde aanbieding er niet bij, op = op he?
Als je een goede manager hebt kan die redelijk inschatten (lijkt mij) welke aanbiedingen gewild zijn en moet je daar meer van bestellen, ik kan dan maar 2 dingen concluderen, of de manager heeft die feeling totaal niet of het gehele top kan het niet goed inschatten.
Maar als ik zo hoor dat bij andere filialen de aanbiedingen van die week nog gewoon op zaterdag verkrijgbaar zijn, dan denk ik dat hier een manager is die het niet kan inschatten.

Als ik nl. al eens in de stad in een grotere c1000 kom dan valt mij op dat het personeel een stuk vriendelijker is, prijzen goed in de kassa's staan en aanbiedingen volop verkrijgbaar zijn.
Dus ben ik er wel van overtuigt dat we hier op klompendorp een waardeloze manager hebben, tegenover zijn personeel is ie ook niet al te joviaal/vriendelijk.
Ze werken hier veel met scholieren, iets wat ze bij vele supermarkten en andere winkels doen, maar er valt maar heel weinig te willen.
VB. Een meisje (vriendin van onze oudste) zat in haar examens, ze gaf ruim van te voren aan in die week niet te kunnen werken i,.v.m haar examens.
Ze werd wel ingeplant, toen ze de manager zei dat ze die week examens had en moest leren was zijn antwoord, je staat ingeroosterd en je zorgt maar dat je er bent.
Mijn broek zakte af.

Onze jongste werkt bij een duitse supermarkt hier in het dorp, veel staat en valt natuurlijk met je baas, maar zij kan rustig nu aangeven dat ze volgende maand die vrijdag niet kan werken, daar wordt rekening mee gehouden, ook als ze extra dagen vrij heeft van school geeft ze dat bij hem aan zodat hij haar eventueel in kan plannen mocht het nodig zijn op die dag.

Eent totaal andere werkwijze, maar het komt de sfeer in de winkel zeker ten goede, geen onvriendelijke medewerkers achter de kassa, altijd blije opgewekte gezichten want ze mogen weer werken.
Zo kan het dus ook.

sephora30

alfatrion schreef:Zolang als de aanbiedingen de dag waarop deze ingaan er nog zijn vind ik het netjes.
Totdat jij zelf misgrijpt bij een mooie aanbieding :wink:

alfatrion

sephora30 schreef:Totdat jij zelf misgrijpt bij een mooie aanbieding :wink:
Als je aan het einde van de actieweek binnen komt dan kan dat gebeuren. En dat is me ook wel eens gebeurt. Maar de eerste dag moeten ze er gewoon zijn.

sephora30

Ja dat zou moeten maar als ze op Dinsdag die producten al verkopen voor de actieprijs kan het voorkomen dat als je op Woensdag komt je misgrijpt.
Wordt misschien wel weer aangevuld maar dan zou je weer terug moeten.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Ik zou niet weten waarom dat niet netjes is.

Maar als je weet dat het bij jullie C1000 zo gaat, dan ga je toch (als je de mogelijkheid hebt uiteraard) lekker op maandag of dinsdag die aanbieding halen? Ben je meteen de drukte voor.
Dan kan de folder ook wel aangepast worden dat het op dinsdag ingaat ipv woensdag.

sephora30

Ja en dan op Maandag al de aanbiedingen in de winkel leggen :mrgreen:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sephora30 schreef:Ja en dan op Maandag al de aanbiedingen in de winkel leggen :mrgreen:
Haha ja inderdaad dan heeft het nog geen nut.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

nevermind schreef:
berndv schreef:
Chocomelk schreef: De aktie gaat pas in op woensdag maar als de winkel het al op dinsdag
in de winkel legt en je het dan ook al voor de aktie prijs kan kopen dan kunnen de klanten
woensdag weleens pech hebben omdat op=op.
en dat valt dus onder oneerlijke handelspraktijken, als bij aanvang van de actie de productien niet op voorraad zijn. Op=op is normaal als er op woensdagochtend voorraad is, en deze op donderdag uitverkocht is. Niet dat de aanbieding niet in de winkel aanwezig is op de aangekondigde ingangsdatum.
Ben ik het niet mee eens, want nergens staat , dat TS woensdag morgen in de winkel was.
Ik gok erop, dat er pas na de middag de winkel is bezocht, en dan is het OP = OP.
Dit fenomeen is niet alleen bij de C 1000, maar in alle winkels.
Soms te vroeg in de winkel geplaatst, en soms te weinig in voorraad.
Het te vroeg in de winkel plaatsen en verkopen tegen aanbiedingsprijs is ook niets mis mee, het is niet netjes, maar er zijn geen regels voor, een winkelier bepaalt zijn eigen prijzen. Maar het niet meer op voorraad hebben van aanbiedingsproducten op het moment dat de aanbieding in gaat valt onder een oneerlijke handelspraktijk. En of dat nou komt doordat er gewoon geen voorraad is, of doordat de winkel te vroeg voor de aanbiedingsprijs verkoopt is dan niet relevant.

Als je woensdagavond komt en het is uitverkocht bij een op=op aanbieding is natuurlijk iets heel anders.

alfatrion

Wanneer het gaat om een actie die een week loopt dan mag je verwachten dat het aanbod in voldoende mate aanwezig is. Dit is niet het geval als woensdagmiddag of avond het al uitverkocht is. Hier is ook een duidelijke oorzaak voor aan te wijzen: het is dinsdag al in de schappen gelegd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

De meeste aanbiedingen liggen al maanden c.q jaren in de winkels, alleen niet tegen de aanbiedingsprijs van net die ene week...

nevermind

Als je een goede manager hebt kan die redelijk inschatten (lijkt mij) welke aanbiedingen gewild zijn en moet je daar meer van bestellen, ik kan dan maar 2 dingen concluderen, of de manager heeft die feeling totaal niet of het gehele top kan het niet goed inschatten.
Dat is niet helemaal juist, want het hoofdkantoor bepaald de hoeveelheid aan aanbiedingen en niet de filiaalhouder/manager.
Er is een verdeelsleutel, want verschillend filialen hebben een andere klanten toeloop dan andere.
Waarom staan bij verschillende winkels de mensen voor opening van de winkel, op een dag waar een aanbieding is in de rij?
Juist, omdat er meestal niet voldoende artikelen in voorraad zijn.
Maar dit moet toch al lang en breed bekend zijn.
Trouwens is er al een soortgelijk topic over C1000 geweest.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Nou toen ik nog werkte wers bepaald wat aanbieding was maar ik kon bestellen wat ik wilde..inschatten idd.
Later bij de bakker bepaalde ik helemaal alles zelf..voor goede orde een vd grooste bakkers vd rotterdam,14 meiden per dag,dus grote bakker...

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

nevermind schreef:
Dat is niet helemaal juist, want het hoofdkantoor bepaald de hoeveelheid aan aanbiedingen en niet de filiaalhouder/manager.
Er is een verdeelsleutel, want verschillend filialen hebben een andere klanten toeloop dan andere.
Waarom staan bij verschillende winkels de mensen voor opening van de winkel, op een dag waar een aanbieding is in de rij?
Juist, omdat er meestal niet voldoende artikelen in voorraad zijn.
Maar dit moet toch al lang en breed bekend zijn.
Trouwens is er al een soortgelijk topic over C1000 geweest.
Zo zou het ook kunnen werken, dat geloof ik direct, maar dan nog lijkt het mij dat er allang gebleken is dat er in bepaalde filialen te weinig van een bepaalde aanbieding geleverd worden.

Kom op, we gaan niet voor de c1000 liggen om 5 uur s nachts voor die 2 mona toetjes voor euri toch?
Dan heb ik zoiets, als de aanbieding op woensdag in gaat en ik ben er op woensdag ochtend om 9 uur dan zou er genoeg voorraad moeten zijn, je mag immers per klant ook maar 4x de aanbieding?
Je maakt mij dan niet wijs dat alles dan al op is, zo druk is het nou ook weer niet hier op klompendorp op dat tijdstip.

Bij andere zoals bv. aldi, klopt het wel dat mensen in de rij staan als er een hele scherpe aanbieding voor bv computers is, niet voor de gewone levensmiddelen hoor.
En idd ook daar komt hier op klompendorp vaak te weinig van de aanbiedingen binnen, maar het is ook weer eens zo dat niet iedereen meteen even een paar honderd euro voor een computer achter de hand heeft, dus op zich heb ik daar gewoon wel vrede mee.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

sephora30 schreef:
alfatrion schreef:Zolang als de aanbiedingen de dag waarop deze ingaan er nog zijn vind ik het netjes.
Totdat jij zelf misgrijpt bij een mooie aanbieding :wink:

Dan gaat de wereld nog niet ten onder.
Daarnet bij C1000 , nog volop aanbiedingen aanwezig.

Alsnog is het geen wereld probleem als het er niet is.

nevermind

Zo zou het ook kunnen werken, dat geloof ik direct, maar dan nog lijkt het mij dat er allang gebleken is dat er in bepaalde filialen te weinig van een bepaalde aanbieding geleverd worden.
Helemaal mee eens, en dit is al jaren zo, dus niets om zich druk over te maken!

Gesloten