Pagina 2 van 2
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 12 okt 2013 12:11
door Leo The Emperor
antoinette1960 schreef:Gisteren heb ik een herincasso gekregen via Linddorf uit 2007.
Het betreft een schuld van een rekeningnummer van de ABN -AMRO.
Deze is na mijn weten geheel voldaan ook in 2007.
Een geldvordering verjaart na 5 jaar.
Als u na 2007 niks meer heeft vernomen is de vordering van AbnAmro inmiddels verjaard.
Ik zou dus zeker niet ingaan op een betalingsregeling met Lindorff
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 12 okt 2013 12:15
door crazyme
Antoinnette1960 schreef:De deurwaarder van Linddorf heeft wel gezegd dat ze meedogenloos zijn als ik niets doe en ze willen me ook wel een betalingsregeling voorstellen. Wat is verstandig
Mail ze dit verhaal en zeg dat je pas verder actie onderneemt wanneer ze de vordering onderbouwen.
Reageer verder nergens op.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 12 okt 2013 12:33
door Antoinnette1960
Er staat geen rek.nr bij alleen een dossiernummer.
En de bank kon me ook niet vinden.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 12 okt 2013 12:36
door Antoinnette1960
Bedankt ga maandag eerst het rek.nr opvragen waar het om zou gaan.
Dan de bank bellen en dan pas het incassobureau want ik wil mijn verhaal
Wel kunnen onderbouwen.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 12 okt 2013 15:05
door Jolijn
Leuke actie van Lindorff
Misschien is het mijn bankrekeningnummer wel...
De deurwaarder van Linddorff heeft wel gezegd dat ze meedogenloos zijn als ik niets doe
Daar zou ik actie op ondernemen, op papier/mail zetten dat dd .... tijdstip ...... dhr/mevr. ....dit gezegd heeft, even een samenvatting van dit gesprek/dreigement maken.
En dan meteen om onderbouwing vragen en wijzen op de verjaringstermijn. Check de tips van de posters voor me
Bel Lindorff niet, dan heb je niks zwart op wit.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 13 okt 2013 12:44
door Guardian72
Jolijn schreef:Bel Lindorff niet, dan heb je niks zwart op wit.
Dit is zo`n beetje de belangrijkste tip.
Tenzij je kan opnemen - alleen schriftelijk met dit bedrijf zaken regelen.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 14 okt 2013 11:35
door Lindorff
Goedendag Antoinette,
U heeft een bericht geplaatst op dit forum. Graag zou ik hierover met u in contact willen komen. Wellicht kan ik de juiste gegevens voor u vinden en u uitleg geven over de vordering. Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij een e-mailbericht sturen:
[email protected] ?
Ik wacht uw reactie af.
Met vriendelijke groet,
Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 14 okt 2013 11:56
door Jolijn
@Antoinette, zo'n bericht als hierboven van mevrouw Bosch, zou helemaal niet nodig moeten zijn.
Die juiste gegevens + uitleg zouden gewoon duidelijk in de brief moeten staan.
En als jij buiten dit forum om, gewoon per mail/brief om juiste gegevens zou vragen, moet dat ook voldoende zijn om die te krijgen.
En als je nooit eerder bericht van wie dan ook over die schuld hebt gehad ( en je bent niet verhuisd zonder alle instanties op de hoogte te stellen van je nieuwe adres) dan is het verjaard, want dan is er niet gestuit (ongeacht of er misschien eventueel toch nog een klein bedrag open zou staan).
Een geldvordering verjaart na 5 jaar.
Als u na 2007 niks meer heeft vernomen is de vordering van AbnAmro inmiddels verjaard.
Ik zou dus zeker niet ingaan op een betalingsregeling met Lindorff
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 14 okt 2013 16:39
door Lindorff
Antoinette, zo'n bericht als hierboven van mevrouw Bosch, zou helemaal niet nodig moeten zijn.
Die juiste gegevens + uitleg zouden gewoon duidelijk in de brief moeten staan.
In iedere brief die Lindorff stuurt, wordt een kenmerk genoemd die te herleiden is naar de vordering in het systeem. Dit kan een vorderingnummer of een rekeningnummer zijn. Als Antoinette besluit om contact op te nemen met onze afdeling Front Office - bereikbaar op telefoonnummer 088-222 51 00 - dan kan een medewerker Antoinette van alle gevraagde informatie voorzien.
Re: Lindorff blijft bij de verkeerde aankloppen
Geplaatst: 15 okt 2013 07:59
door Guardian72
Lindorff schreef:
In iedere brief die Lindorff stuurt, wordt een kenmerk genoemd die te herleiden is naar de vordering in het systeem. Dit kan een vorderingnummer of een rekeningnummer zijn. Als Antoinette besluit om contact op te nemen met onze afdeling Front Office - bereikbaar op telefoonnummer 088-222 51 00 - dan kan een medewerker Antoinette van alle gevraagde informatie voorzien.
Waarom dan de keuze om niet direct een persoon in elk geval een samenvatting te sturen?
Waarom worden mensen - al dan niet terecht - niet direct geinformeerd?
Als iemand mij zo`n brief stuurt - zonder enige onderbouwing of bewijs - ga ik er per definitie van uit dat het 'dus' een poging is mij op te lichten. In dit forum vinden we helaas voldoende voorbeelden van 'foutjes', administratieve onregelmatigheden tot aan regelrechte oplichting - of van incassobedrijven die willens en wetens met een onjuist aangetoonde vordering tot aan de rechter gaan.
Veel verwarring, negatieve aandacht etc. zou voorkomen kunnen worden door:
- betere controle van vorderingen
- betere en directe voorlichting van de personen die aangeschreven worden
- heldere en niet verkapte communicatie (dus, let op de toon van brieven)
Maar, dit is zo simpel - en dit doet geen een incassoclub - ik kan me niet geheel aan de indruk onttrekken dat de hele incassobranche wel vaart bij "FUD" praktijken (Fear, Uncertainty and Doubt - Angst, Onzekerheid en Twijffel).