LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

monique 101 schreef:wat een lulkoek is dit zeg!!! ik heb een half jaar geleden meubels besteld bij bm wonen en er staat duidelijk dat deze meubels van steigerhout zijn en je kan het in alle maten laten maken.
Toen de heer put ze bij mij bracht vroeg hij of ik ze mooi vond en als ik het niet mooi vond zou hij ze weer mee terug nemen.
Ik heb betaald toen de meubels arriveerden. normaal is het zo dat als je iets op maat laat maken je vooraf moet betalen. ik ben heel keurig behandeld door meneer put en de meubels zijn prachtig.
Ik vind dit dus heel raar. u zegt zelf dat u de kans kreeg om de meubeles even te laten staan?
dan had u dus ook kunnen zeggen dat u dat niet wilde.
ik vind dit echt klinklare onzin.
of vind u het fijn om te klagen over een goed bedrijf?
Wilt U s.v.p. even quoten over steigerhout. Ik heb kennelijk een verkeerde bril op maar kan het woord steigerhout in het Topic van TS nergens vinden. Zou erg gewaardeerd worden. En mocht ik het fout hebben, bij voorbaat excuses.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

16again schreef:http://www.bmwonen.nl/bestellen_en_bezorgen.html
Een bestelling kunt u plaatsen per mail. Vermeld bij de opdracht uw naam, adres en
telefoonnummer. Na ontvangst van de opdracht neemt BM Wonen telefonisch
contact met u op om de details door te spreken.
Dat is m.i. een georganiseerd systeem!
Ik herken helemaal nergens op die site dat het steigerhout zou zijn. Heeft U misschien zoiets gelezen?

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Ongelezen bericht door 16again »

Code: Selecteer alles

Wat is er dan georganiseerd aan ?
Dit is wel degelijk een georganiseerd verkoop systeem: de website, onderdeel van dit systeem, is ingericht om omzet te genereren: Gehele assortiment is op internet te bekijken, prijzen staan vermeld. Website nodigt uit tot indienen van opdrachten per email

En ja , bij bol.com zijn volumes groter en is verkoop systeem veel beter gestroomlijnd.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Ongelezen bericht door sephora30 »

Hoe weet Monique101 dat het steigerhout is? Nou gewoon simpel, omdat zij/hij een medewerker van deze toko is :mrgreen:

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Ongelezen bericht door tenormin »

sephora30 schreef:Hoe weet Monique101 dat het steigerhout is? Nou gewoon simpel, omdat zij/hij een medewerker van deze toko is :mrgreen:
Nou sephora30, ik wilde niet zo rurrig zijn, sorry, kan de L niet schrijven :lol:
maar dat was nu exact wat ik dacht.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: BM wonen, geen service na afdroppen meubels

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:

Code: Selecteer alles

Wat is er dan georganiseerd aan ?
Dit is wel degelijk een georganiseerd verkoop systeem: de website, onderdeel van dit systeem, is ingericht om omzet te genereren: Gehele assortiment is op internet te bekijken, prijzen staan vermeld. Website nodigt uit tot indienen van opdrachten per email

En ja , bij bol.com zijn volumes groter en is verkoop systeem veel beter gestroomlijnd.
Het ligt niet zo simpel. Er zijn veel meer factoren van belang.

http://arno.unimaas.nl/show.cgi?fid=1702
Ook in de ons omringende landen wordt geworsteld met de vraag wat een ‘georganiseerd systeem’
eigenlijk is.

De Britse Consumer Protection (Distance Selling) Regulations 2000 reppen in art. 3 van een ‘organised distance sales or service provision scheme’, zonder duidelijk te maken wat daaronder te verstaan. Op de website van het Consumer Affairs Directorate wordt enkel gesteld dat de richtlijn ‘waarschijnlijk’ niet geldt indien een bedrijf normaliter niet aan consumenten verkoopt via brief, telefoon of email. Wie dat een enkele keer wel doet, heeft zijn organisatie daar niet op ingericht en behoeft niet in overeenstemming met de richtlijn te worden gehandeld.

Gesloten