LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik ga betalen.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
cje.kramer

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door cje.kramer »

Lieve Nederlanders.

Al die vreselijke verhalen doen mij pijn. Daarom heb ik besloten om mijn hele kerstbonus van 1,3 mln euro over te maken naar de benadeelden van mijn club.


GETEKEND: Bruneel. directeur Dexia

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door pallu »

cje.kramer

je spreek als een kalkoen zonder kop
en het mag van mij ook een kip zonder kop zijn.

klaasv1
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 nov 2003 00:09

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door klaasv1 »

Deze topic lezend dan denk ik dat dit een goed forum is.
Inmiddels bekende verhalen, maar toch goed dat gevoelens, twijfel en ervaringen uitgesproken kunnen worden.

Misdaad loont in dit land.
Daar lijkt het op. Zgn adviseurs hebben de kluit belazerd om een "leuke provisie" te halen, banken hebben ook leuke winsten en de gedupeerde kan op een "houtje" bijten.

Nu stellen de banken contract is contract, de adviseur heeft alleen maar bemiddeld en de gedupeerde had de kleine letters moeten lezen.

Maar goed dat de zaken nu boven water komen, dwaling , zorgplicht e.d.
Hoewel de politiek altijd pas laat teageert zullen er in de toekomst toch bescherm wetten komen voor de consument. Bij aankoop huis kan men jaren na aankoop de verkoper nog aanspreken op verborgen gebreken.

Maar nu hebben we er nog niets aan.
De verhalen moeten naar buiten.
Dexia en de zgn adviseurs moeten gerechtelijk worden aangesproken.
Je schrijft 2 jaar terug was er geen advocaat te vinden.
Nu gemakkelijk, ze zien kans van slagen en e.v. euro's.
Mijn keus is in deze toch om te strijden tegen dit grote onrecht.
Dit is tenslotte "witte boorden criminaliteit".
We zitten op de goede weg en 2004 wordt een doorbreking van het geheel en we zullen zien daat er plotsklaps het succes er is.
Sadam was ook plotseling gevonden.

Maar toch sterke met je besluit en hopelijk heeft jou besluit je toch rust

nell

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door nell »

Ik heb ook co'n GGN-brief gehad, maar ervoor nooit een ander bericht. Mijn adreswijziging is blijkbaar nooit aangekomen. Ik moet ineens €1000,- betalen en dan €300,- per maand. Ik weet nog steeds niet wat ik er mee aan moet. Ik zou mij graag aansluiten bij een collectieve partij van gedupeerden. Waar kan dat? Ik ben maar een klein investeerdertje met F.50,- per maand geweest maar €3000,- is voor mij een heleboel geld. Wie kan mij adviseren? vr.gr.

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Margriet 1

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door Margriet 1 »

Ook wij kregen voor de KERSTDAGEN 2 brieven van de GGN,als reactie op ons VELE SCHRIJVEN,met natuurlijk het bericht dat we moeten betalen,OM TE VOORKOMEN DAT DE DAGVAARDIGING AANGEBRACHT WORDT. fijne kerstdagen zullen we maar zeggen!!!!Margriet.

amanda11

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door amanda11 »

Beste gedupeerde,

Het alle eerste wens ik jullie nog een fijne feestdagen en de beste wensen voor 2004.

Die Dexia boeven ze kunnen me wat!, ik heb een advocaat, en ik hoop dat dexia snel ons gaat dagvaarden! ze zijn aan de verliezende kant!

Dus beste mensen geef de hoop niet op! niet betalen dat is het enige advies, neem een advocaat! en laten we Dexia ons poepie ruiken.

Laten we allemaal hopen in jaar 2004 dat ons geld allemaal weer terugkrijgt + de schadevergoeding die Dexia ons allemaal heeft aangericht.


Hoop doet leven!!! niet betalen en advocaat nemen


groetjes nog fijne kerstdagen

PeterS
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:39

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door PeterS »

Inmiddels hoopt de woede zich verder bij mij op, ik kan betalen maar voel me echt ronduit belazerd. Ik probeer informatie in te winnen bij een advocaat wat wijsheid is, uiteindelijk zal er toch (via leaseverlies) een rechterlijke uitspraak moeten komen waar iedereen zich dan bij neer moet leggen. Het zou niet uit moeten maken of ik wel of niet betaal, het eindresultaat zou hetzelfde moeten zijn. Dat is mijn mening, maar wellicht dat een advocaat hier anders over denkt.

Voor het geval dat ik toch ga betalen, zijn er ergens concept brieven te vinden voor het betalen onder protest?

Peter

vioon
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2004 22:54

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door vioon »

Jaren geleden verbaasde ik me al dat iedereen er maar
in stonk, in de winst verdubbelaars en noem ze allemaal
maar op. Hoe sneu ik het ook vind, het stond toch
beschreven in de folder dat het een soort lening was
en dat mocht de beurs ooit eens onverwacht lager zijn dan....
Maar niemand geloofde dat, net zoals in de jaren 1929 (beurskrach)
waarbij ook veel werd belegt met geleend geld. Het kon
allemaal niet op... Net zoals nu de huizenmarkt, dat
wordt de volgende klapper, wacht maar nog 5 a 6 maanden
en dan storten de huizenprijzen in. Al die mensen met hypotheken
aan de rand van hun kunnen die alleen maar met z'n 2en
kunnen worden opgebracht, het wordt een drama...
Veel sterkte allemaal, ik doe niet mee met het kudde gedrag.

PeterS
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 nov 2003 15:39

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door PeterS »

Vioon,

Je levert een nutteloze bijdrage aan dit forum. Ik zou graag je mond snoeren met ducktape maar aangezien dat in deze cyber wereld niet gaat beperk ik me tot het vermelden dat velen niet begrepen hadden dat het om een lening ging. Had Legio gewild dat men dat had begrepen dan had het woord 'lening' in de folder wel duidelijk vermeld geweest. Zeggen dat het in de folder stond is een beetje té gemakkelijk.

vioon
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2004 22:54

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door vioon »

Beste Peter,

Het was/is niet mijn intentie een nutteloze bijdrage te leveren.
Ik heb destijds de advertenties van de winstverdriedubbelaars
goed bestudeerd en er was altijd aan het einde een alinea
waar in uitgelegd werd dat 'mochten de aandelen aan het eind
van de periode lager staan de periode verlengd kon worden'
om verliezen te vermijden... Maar inderdaad de hele constructie
was wel zo schimmig dat het een schande is dat er zo klanten
werden verworven. Waar ik me altijd over verbaas is dat mensen
zonder dingen goed te bestuderen zulke risico's aangaan.
Er zijn genoeg verhalen van mensen die per maand fl 500,=
betaalden en die dachten elke maand te investeren in een fonds
terwiijl ze in werkelijkheid rente over een schuld betalen.

Wat ik met mijn vorige stukje wilde zeggen was een waarschuwing
dat er een vergelijkbaar verhaal is met de huizenmarkt.
Het kon allemaal niet op, meer meer meer. Als lemmingen
ging iedereen steeds hogere hypotheken nemen, daar gaat
nu een einde aan komen en velen zullen in grote problemen
komen. Ik hoop dat ik me vergis.

Ik kan me nog goed de pagina grote advertenties van legio lease
herinneren en je moet je afvragen waarom banken, verzekeringen,
belastingdeskundigen, financiele experst etc niet toen al
ernstig hadden gewaarschuwd voor deze constructies.
Niemand dacht toen dat de AEX van 700 naar 218 zou kunnen gaan.
Maar het was wel de consequentie van deze constcucties dat
mensen dan in grote schulden terecht zouden komen.
Het is een grof schandaal . maar tevens de geest van die tijd,
dat legioleasen van deze wereld zich zo onbeschaamd hebben
verkocht.

Ik wens je sterkte, wees blij als je er vanaf bent, maak
er wat van, je leeft maar 1 keer en probeer die ene keer
dan wel een feestje te laten zijn !!

Groet

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door Pieter »

Vioon,

Bij een normale beursgang is 46% van dergelijke contracten winstgevend. Het heeft weinig te maken met de beurskrach en alles met misleiding en verkeerde voorstelling van zaken.

Degene die hun contracten verlengen hebben dus maar 46% kans om een iets beter resultaat te behalen dan ze nu hebben.

Mvg Pieter

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Ik ga betalen.

Ongelezen bericht door CB »

Geplaatst op 24 Sep 2003 19:21 door CB


--------------------------------------------------------------------------------

Bijlage 7 bij de NR 1999

7.5 Informatieverstrekking
1. De informatieverstrekking is inhoudelijk juist en niet misleidend.
2. Het beeld, dat het publiek op basis van de informatieverstrekking kan vormen van het aanbod van een effecteninstelling en de risico’s van het aanbod, wijkt niet wezenlijk af van het beeld dat gevormd kan
worden op grond van de informatie die overeenkomstig de wet, het besluit en deze regeling verstrekt dient te worden.
3. De informatieverstrekking met betrekking tot een product is duidelijk en transparant omtrent de aard van het product en haar samenstellende delen. Zij geeft een objectieve weergave van risico’s van het aangeboden product en haar samenstellende delen. Tevens voorziet de informatieverstrekking in een objectief en actueel kostenoverzicht.
4. Indien informatie wordt verschaft ten aanzien van een product waarbij krediet wordt verschaft voor beleggingsdoeleinden en het risico voor rekening van de belegger komt, wordt in de informatieverstrekking in duidelijke bewoordigen aangegeven dat de belegger een lening aangaat. Voorts wordt de volgende mededeling in de informatieverstrekking opgenomen:

“ U belegt (deels) met geleend geld. Dit betekent dat u het risico loopt dat u uw inleg verliest of zelfs een schuld overhoudt.”

Deze zin wordt duidelijk zichtbaar, goed leesbaar en apart van de overige tekst in de informatieverstrekking opgenomen, waarbij de gebruikte letter niet kleiner is dan de grootte van de letter in de nabije tekst.
---------------------------------------------------------------------------------
Wie is het vet gedrukte gedeelte van punt 4 wel eens in een brochure van een van de aanbieders tegen gekomen. Misschien handig om je advocaat op dit artikel te wijzen.

mvrgr
CB
===================================================

Het vetgedrukte gedeelte had dus letterlijk in de folders moeten worden opgenomen volgens de wet.

mvrg
CB

Gesloten