Pagina 2 van 2

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 15 jan 2013 08:19
door m1mi.dan0s
OV86 schreef:Uiteraard heb ik ook met de internetwinkel gebeld en zij wisten van niks. Maar ik heb ze alles verteld en hopelijk geven ze mijn bestelling nu telefonisch door...

Werkelijk waar, bijna elke keer krijg ik iets anders te horen. Ik hoop dat ik deze keer wel mijn bestelling krijg. Deze week verwacht ik een bericht...:)
Het is op zich ook wel logisch dat niet alle winkels ervan op de hoogte zijn. Als ik de forumberichten mag geloven is het pas sinds afgelopen december dat Tele2 Europese identificatie accepteert.

Castle Electronics claimde in eerste instantie ook dat het niet kon, toen ik de jongen van de klantenservice verzocht contact op te nemen met Tele2, werd ik teruggebeld met de melding dat ze mijn contract graag in behandeling wilde nemen, maar dat het wel langer dan normaal kan duren.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 15 jan 2013 17:36
door HTCHenk007
Nogmaals bedankt voor je update we wachten weer met spanning af.

Tevens heb ik zelf ervaring met Vodafone aansluitsysteem daarbij moet een europees paspoort en een nederlandse bankpas voldoende zijn om de aanvraag goedgekeurd te krijgen. Ik verbaas mij ook over de complicatie's die jij hebt met het aanvragen van een abonnement.
Mocht je nog vragen hebben over het aanvragen bij Vodafone wil ik je daar zeker bij helpen.

MVG,

Henk

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 15 jan 2013 17:37
door HTCHenk007
Geaccepteerde legitimatiebewijzen:

•Verblijfsdocument/titel type I, II, III, IV en EU/EER *
•EU/EER Paspoort **
•Duitse Identiteitskaart
•Belgische Identiteitskaart
•NATO Paspoort
•Geprivilegeerd document
*Op het moment van aanvraag abonnement dient de geldigheidsduur voor alle verblijfsdocumenten nog minstens 6 maanden te bedragen.
**EU/EER-landen: Belgie, Bulgarije, Cyprus, Duitsland, Denemarken, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italie, Letland, Litouwen, Luxenburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenie, Slovenie, Slowakije, Spanje, Tsjechie, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 22 jan 2013 20:34
door OV86
Beste lezer,


Deze keer had ik weer te veel hoop. Ik dacht altijd dat het aanvragen van een abonnement kinderlijk eenvoudig is. Dat je in Nederland figuurlijk dood wordt gegooid met een abonnementen enzovoorts, maar NEE.

20:25 Net heb ik gebeld met de online winkel. Tot mijn grote spijt kreeg ik een standaard bericht te horen. Een bericht dat ik al vele malen heb gehoord.

Ik dacht dat ik deze keer WEER de instructies (van Tele-2) volledig heb opgevolgd. Maar blijkbaar was het WEER niet voldoende. Ik ben weer afgewezen. En natuurlijk kreeg ik net het standaard praatje, we kunnen u niet vertellen waarom u afwezen ben, daar gaan wij niet over dat regelt Tele-2, er is een brief naar u gestuurd en daar staat een nummer en daarmee kunt u bij Tele-2 aankloppen.

Allemaal leuk en aardig, ik ken die brief en ik ken de klantenservice van Tele-2 en vooral hun 0900 nummer is mij heel erg bekend.

Normaal gesproken kreeg ik stukken sneller te horen dat ik afgewezen was, daarom dacht ik juist deze keer dat ik meer 'geluk' had.

Nu ben ik weer ff aan het twijfelen of ik weer Tele-2 ga bellen .... Mijn eerste afwijzing dateert al van 1 november. Het is toch belachelijk en erg komisch dat ik al bijna 3 MAANDEN bezig ben met het krijgen van een abonnement!!!


Met welke reden zal Tele-2 nu weer komen????

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 22 jan 2013 20:44
door m1mi.dan0s
Tele2 doet zijn kredietchecks bij Experian. Experian controleert ook op postcode en huisnummer, wat dus betekent dat als een vorige bewoner op jouw adres betalingsproblemen heeft gehad bij telecomproviders, dat jij daar de dupe van word.

Misschien kan je opvragen bij Experian waarom je bent afgewezen, je kunt dat via hun site doen. Je zal dan een papier thuis gestuurd krijgen waar op kryptische wijze risico's op staan: normaal risico betekent "alles in orde" en verhoogd risico betekent dat er inderdaad iets aan de hand is.

Als er bijvoorbeeld in die brief staat: "BSN: verhoogd risico" dan weet je dat het iets op jou sofi-nummer is wat het probleem veroorzaakt, maar staat er bij BSN "normaal risico" en bij postcode "verhoogd risico" dan weet je dus dat het door een vorige bewoner komt.

Vervolgens kun je dan in bezwaar gaan bij Experian, die op hun beurt het "advies" aan zullen passen naar Tele2, waardoor je "waarschijnlijk" geaccepteerd zal worden.

Dat is nog een pad wat je kunt bewandelen...

Update over het abonnement van mijn vrouw: zij heeft 4 januari het abonnement aangevraagd, met de melding dat het langer kon duren, omdat het handmatig behandeld moest worden. Helaas hebben we tot op heden nog niets gehoord. We wachten dus al 2 en een halve week. Als ik aankomend weekend niets gehoord heb dan annuleer ik de boel.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 22 jan 2013 20:46
door m1mi.dan0s
OV86 schreef: Nu ben ik weer ff aan het twijfelen of ik weer Tele-2 ga bellen .... Mijn eerste afwijzing dateert al van 1 november. Het is toch belachelijk en erg komisch dat ik al bijna 3 MAANDEN bezig ben met het krijgen van een abonnement!!!


Met welke reden zal Tele-2 nu weer komen????
Om geld te besparen kan je ook een live-chat beginnen. Ik weet niet of die ook tot 21.00 open zijn, maar je kant het proberen.

Je moet dan bij veelgestelde vragen "medewerker spreken" intypen. Dan helpt die omslachtige chatbot je uiteindelijk aan een klantenservice medewerker via de chat.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 24 jan 2013 12:53
door m1mi.dan0s
OV86 schreef: Met welke reden zal Tele-2 nu weer komen????
Beste OV86,

Ik wil je even vertellen dat het contract van mijn vrouw zojuist in orde is gemaakt en op 15 februari in zal gaan.

Nogmaals, mijn vrouw is Bulgaars en heeft dit contract aangevraagd met haar Europese (Bulgaarse) Identiteitskaart en haar verblijfsvergunning Type II. Ze moest hierbij ook een afschrift van haar Nederlandse bankrekening afgeven.

Het is dus wel mogelijk bij Tele2 om als Niet-Nederlander een contract aan te vragen, het duurt alleen ontzettend lang (20 dagen bij ons) voordat je nieuws heb.

Als je afgewezen bent, lijkt het mij verstandig dat je contact opneemt met Experian via deze pagina: http://www.experian.nl/over-experian/ov ... ratie.html

Hier kan je een inzage in jouw kredietcheck aanvragen, waar duidelijk uit zal worden waarom je afgewezen bent.

Succes!

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 25 jan 2013 07:52
door OV86
Van Experian heb ik al 2 uitdraaien naar Tele2 gestuurd. Deze heb ik in november opgevraagd, vervolgens heeft Tele2 de eerste verloren en de tweede vervolgens ook. Gisteren kreeg ik te horen dat ik maar weer even een nieuwe moet opvragen.

En ja, ik was heel erg dom om het niet eerst in te scannen..

Ik heb al experian gemaild en gebeld en binnenkort ontvang ik een (WEER EEN NIEUWE) overzicht.

Het is natuurlijk een heel gek verhaal en ik snap het ook totaal niet meer maar ik zal proberen om voor april een nieuwe telefoon te bemachtigen, hahaha.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 25 jan 2013 08:09
door m1mi.dan0s
Jeetje, moet het allemaal perse op papier? Kun je het niet inscannen en naar ze toe mailen, dan weet je in ieder geval dat het aankomt.

Succes zover!

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 25 jan 2013 08:15
door OV86
Ik heb de volgende plan, ik wacht tot dat ik een nieuw Experian uitdraai binnen en vervolgens bestel ik opnieuw een abonnement maar nu voeg ik bij de gegevens ook het uitdraai EN vervolgens mochten ze het willen stuur ik deze ook op.

En ja ze hadden het gisteren over een papieren uitdraai.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 31 jan 2013 10:42
door OV86
Gisteren ontving ik de Experian uitdraai. Op de uitdraai staat niks nieuws en/of onbekend.

Ik heb voor de zoveelste keer een aanvraag ingediend met alle documentatie erbij. Ik wacht op hun antwoord. Heel misschien heb ik nu wel meer geluk? :?

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 07 feb 2013 14:45
door OV86
Vandaag heb ik gebeld met de online aanbieder. Ik ben weer geweigerd.


Ik kreeg zonet te horen:
Op basis van Experian ben ik geweigerd. Deze keer heb ik voor de derde keer een lege Experian uitdraai verstuurd, maar (weer) zonder succes. Ik snap echt niet meer waarom en zij* ook niet. Mijn uitdraai is werkelijk leeg!

HELP!?!!?

Ik wil nog steeds een nieuwe telefoon maar schijnbaar lukt dat dus echt niet. (misschien volgend jaar)

Om enige zekerheid te hebben heb ik ook met het Tele2 gebeld. Na een gesprek van ongeveer 10 minuten heb ik mijn verhaal opnieuw van begin of aan kunnen vertellen. Alle gegevens moest worden gecontroleerd en tot mijn schrik viel mijn verbinding weg en het gesprek werd verbroken.

Alles bij elkaar opgeteld hebben alle gesprekken naar *GSMWEB.NL en TELE2 tientallen euro's gekost en ik heb nog steeds geen nieuwe telefoon. Ik baal uiteraard als een stekker en ik laat het hierbij zitten. Mocht Tele2 op een miraculeuze manier mij bellen en melden dat alles goedkomt én dat ik mijn gewenste toestel nog dit jaar kan krijgen dat spring ik een gat in de lucht!! Maar ik acht dat zeer onwaarschijnlijk.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 07 feb 2013 15:21
door m1mi.dan0s
Erg vreemd verhaal. Als Experian in jouw kredietcheck geen bijzonderheden (lees: verhoogd risico) ziet, dan begrijp ik niet dat Tele2 jouw afwijst.

Maar goed, Tele2 mag zonder het geven van een reden een klant afwijzen.

Je kunt altijd nog bij Kpn of Vodafone kijken.

Re: Weigering door telefoonaanbieder.

Geplaatst: 09 apr 2013 10:52
door OV86
Nu ben ik weer paar maanden verder. Nog steeds zonder succes, ondertussen ben ik niet eens mee bezig met het aanvragen van een nieuwe abonnement/smart-phone.

Ik gebruik nu mijn oude Nokia en ben er heel blij mee! :D het belt en sms'd.

Nog steeds ben ik erg geïnteresseerd in een smartphone maar ik heb geen tijd en geen zin om er weer veel moeite in te stoppen.

Laatst ben ik gebeld voor Tele2, het hele verhaal heb ik nog een keer kunnen uitleggen, ik heb niet het gevoel gekregen dat de persoon aan de andere kant van de telefoon mij begreep of wilde begrijpen.

Ben er (even) klaar mee.