Pagina 2 van 2
Re: Dell levert wat anders dan besteld
Geplaatst: 14 dec 2012 17:24
door Barman
alfatrion schreef:Vervolgens kunt u een ingebrekestelling sturen waarin Dell sommeert om het juiste scherm te leveren. Na de gestelde termijn kunt u elders een dekkingsverkoop sluiten. U heeft dan dus de keuze om Dell tot levering te dwingen of het vergoeden van uw schade.
Hoe dwing je iemand tot iets te leveren dat ze niet hebben?
En een dekkingsverkoop?????
Kan je even uitleggen wat dat dan wel niet moet zijn?
Re: Dell levert wat anders dan besteld
Geplaatst: 14 dec 2012 17:32
door olaf79
alfatrion schreef:Op het moment dat u een dekkingsverkoop elders sluit heeft u schade, namelijk het aankoopbedrag van dit product.
U zoekt spijkers op laag water. Dell heeft aangegeven een fout te maken, het geld binnen een week terug te storten. Prima oplossing, geen vuiltje aan de lucht.
Jammer dat de fout op de website niet verholpen wordt.
Re: Dell levert wat anders dan besteld
Geplaatst: 14 dec 2012 18:50
door alfatrion
olaf79 schreef:U zoekt spijkers op laag water.
Het verbaast me dat je dit aangeeft. Wie aangeeft dat een consument recht heeft op vervanging zoekt niet naar spijkers op laag water, wanneer de verkoper heeft aangegeven dat hij het product wilt herstellen, maar maakt gebruik van zijn of haar wettelijk rechten. Dat gaat ook op bij het maken van een dekkingskoop elders.
olaf79 schreef:Dell heeft aangegeven een fout te maken, het geld binnen een week terug te storten. Prima oplossing, geen vuiltje aan de lucht.
Dell kan de overeenkomst namelijk niet eenzijdig ontbinden door aan te geven dat ze een foutje heeft gemaakt. Natuurlijk kan TS er voor kiezen om in te gaan op het ontbindingsaanbod van Dell, maar is daar zeker niet toe verplicht. TS kan er namelijk ook voor kiezen om Dell aan haar verplichtingen te houden en bij gebreke daaraan elders een dekkingskoop te sluiten.
Ontbinding heeft als nadeel dat elders een nieuwe overeenkomst gesloten zal worden. En daar kan de aankoop duurder uitpakken. Dit doet zich niet voort bij de dekkingskoop constructie, omdat Dell de aankoopkosten daarvan moet vergoeden.
Re: Dell levert wat anders dan besteld
Geplaatst: 14 dec 2012 21:58
door Barman
alfatrion schreef:Het verbaast me dat je dit aangeeft. Wie aangeeft dat een consument recht heeft op vervanging zoekt niet naar spijkers op laag water, wanneer de verkoper heeft aangegeven dat hij het product wilt herstellen, maar maakt gebruik van zijn of haar wettelijk rechten. Dat gaat ook op bij het maken van een dekkingskoop elders.
Dus nu is het ineens een dekkingskoop. Wat is er gebeurt met die dekkingsverkoop dan?
alfatrion schreef:Dell kan de overeenkomst namelijk niet eenzijdig ontbinden door aan te geven dat ze een foutje heeft gemaakt. Natuurlijk kan TS er voor kiezen om in te gaan op het ontbindingsaanbod van Dell, maar is daar zeker niet toe verplicht. TS kan er namelijk ook voor kiezen om Dell aan haar verplichtingen te houden en bij gebreke daaraan elders een dekkingskoop te sluiten.
Ontbinding heeft als nadeel dat elders een nieuwe overeenkomst gesloten zal worden. En daar kan de aankoop duurder uitpakken. Dit doet zich niet voort bij de dekkingskoop constructie, omdat Dell de aankoopkosten daarvan moet vergoeden.
Dell moet die kosten vergoeden. Als jij dat zegt, doen ze dat vast wel. Daar kunnen ze natuurlijk nooit tegenop.
Misschien kan je even een brief voor hem opstellen.
Re: Dell levert wat anders dan besteld
Geplaatst: 02 jan 2013 22:23
door evdbeek99
Update:
Geld was binnen 1 week terug op de rekening, hierna heb ik de 23 inch versie besteld met touchscreen. Deze is keurig en snel afgeleverd volgens de bestelde specificaties.
De fout is inmiddels van de website, wel jammer dat dit zo lang heeft moeten duren. Maar uiteindelijk ben ik tevreden met mijn iets kleinere touchscreen voor natuurlijk minder geld.
Re: Dell levert wat anders dan besteld
Geplaatst: 02 jan 2013 22:31
door Fleurtjuh666
Blij om te horen dat alles goed is gekomen, fijn dat u even de afloop meldt. Nog even een puntje: volgens mij is 'niet-tactiel' gewoon duur Nederlands voor 'niet aanraakbaar'....Wellicht allemaal wat onduidelijk door de tekst 'optioneel met aanraakscherm', maar het staat er niet als optie bij.