LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VanTefal- naar CeraMax koekepannen maar....

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Toppy
Berichten: 164
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:01

Re: VanTefal- naar CeraMax koekepannen maar....

Ongelezen bericht door Toppy »

hawkwind schreef: Stalen koekenpannen zijn OK , maar daar kun je echt geen eitje/pannenkoek in bakken , alles kleeft
en koekt aan.
O, ja , ik heb al 32 jaar een set van 4 RVS Polaris pannen (made in Norway), daar kun je prima in koken
maar NIET in bakken.
In mijn de Buyer koekenpan, zo'n ouderwetse stalen, is nog nooit en te nimmer een eitje cq pannenkoek of wat dan ook blijven kleven of aangekoekt. Zelfs niet als ik heb staan klo**** waardoor de zaak verbrand is.
En dan is het gewoon met een schuurspons de pan schoonmaken, met een druppeltje olie de pan invetten en hij is weer klaar voor gebruik.

En inderdaad met een RVS pan voor het koken van aardappelen en groente kun je ook je hele leven vooruit.

Mijn conclusie is en blijft laat die anti-aanbak rommel links liggen. Het geeft alleen maar ergernis en kost je op den duur een vermogen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: VanTefal- naar CeraMax koekepannen maar....

Ongelezen bericht door kweenie »

Er zijn heel wat Teflon varianten. De kwaliteit van een anti-aanbakpan heeft vooral te maken met de gekozen kwaliteit teflon. Sommige (goedkope) soorten krassen al als je er naar kijkt en leveren alleen maar ergernis, andere (duurdere) soorten gaan wel lang mee. Goedkoop is dan vaak duurkoop. Al schijnt de duurste Ikea pan wel een redelijk goede laag te hebben en nog steeds goedkoper te zijn dan andere merkpannen.

Maar het hangt ook af van wat je wil bakken of je beter een anti-aanbak pan kunt gebruiken of een stalen pan.

Sdirkie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2013 17:27

Re: VanTefal- naar CeraMax koekepannen maar....

Ongelezen bericht door Sdirkie »

ik ben uitgekomen in december 2012 bij greenpan.nl , ceramische pannen in een folder samen met Demeyere pannen, Zwilling J.A. Henckels messen en Staub gietijzeren braadpannen.
De Greenpan ceramische koekepannen Stockholm per set van twee gekocht online voor 89 euro, maat 20 en 24. Ze voldoen voorlopig prima. Zonder gebruik olie of boter en er is niets van het gebruik te zien.
Worden gemiddeld eens per twee dagen gebruikt.

Gesloten