LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC afstandsbediening

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
alfatrion

Re: UPC afstandsbediening

Ongelezen bericht door alfatrion »

G-Girl schreef:En jij kan natuurlijk bewijzen dat zij het doorberekenen en die box verhuren, terwijl zij stellen dat het anders is.

Nou kom maar op met je bewijs dan.
Spreek je naaste ook met deze mond aan?

De bewijslast ligt bij de partij die iets stelt (art.150 Rv). Kun jij duidelijk maken waarom de verkoper zijn eigen stelling niet hoeft te bewijzen?

De omstandigheden zijn dat de maxiabox niet te verkrijgen is zonder een abonnement af te sluiten. En dat tegenover dit pakket een vergoeding staat. Hieruit volgt dat de mediabox gehuurd wordt. Het staat je vrij om hier tegenbewijs aan te dragen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:@Jolijn, jou is het wel duidelijk maar Har en Ciske nog niet aan hun reacties te zien.

Mij is het duidelijk hoor, maar alsnog wie zegt dat het zo is gegaan?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

heb jij een hond die met jouw upc apparaat speelt ?
Heb geen hond en geen UPC maar je zal niet de eerste zijn waarbij dat gebeurt.

ciske

bprosman schreef:
heb jij een hond die met jouw upc apparaat speelt ?
Heb geen hond en geen UPC maar je zal niet de eerste zijn waarbij dat gebeurt.
:lol: Wel een kat die met ziggo afstandsbediening speelt :lol:

bprosman

Ja maar dat mogen ze, die afstandbediening(en) heb ik zelf betaald. :wink:

ciske

bprosman schreef:Ja maar dat mogen ze, die afstandbediening(en) heb ik zelf betaald. :wink:
:lol: Bewijs het maar.

By the way......straks is het iets wat niet zelf gekocht is :lol:

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

G-Girl schreef:
alfatrion schreef:
G-Girl schreef:De bewijslast ligt bij de partij die iets stelt (art.150 Rv). Kun jij duidelijk maken waarom de verkoper zijn eigen stelling niet hoeft te bewijzen?

De omstandigheden zijn dat de maxiabox niet te verkrijgen is zonder een abonnement af te sluiten. En dat tegenover dit pakket een vergoeding staat. Hieruit volgt dat de mediabox gehuurd wordt. Het staat je vrij om hier tegenbewijs aan te dragen.
Wat is een maxiabox? :roll:
Wat wil jij met een maxiabox doen zonder abonnement? Plantjes in kweken? :roll:

Jij bent diegene die heer iets stelt, nl dat wat gratis verstrekt wordt, toch wordt doorberekend. Waar is dan je bewijs?
:roll: Heer? Waar is dat?

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

G-Girl schreef:
alfatrion schreef:
G-Girl schreef: De bewijslast ligt bij de partij die iets stelt (art.150 Rv). Kun jij duidelijk maken waarom de verkoper zijn eigen stelling niet hoeft te bewijzen?

Wat is een maxiabox? :roll:

Wat wil jij met een maxiabox doen zonder abonnement? Plantjes in kweken? :roll:

Jij bent diegene die heer iets stelt, nl dat wat gratis verstrekt wordt, toch wordt doorberekend. Waar is dan je bewijs?
Wat maakt het nou uit!! Bruikleen wat het is of huur wat je ervan kunt maken als je dat wilt, garantie krijg je er niet op!! Maxiabox is de grootste box die ze hebben en heer is het tegenovergestelde van mevrouw.

alfatrion

G-Girl schreef:Jij bent diegene die heer iets stelt, nl dat wat gratis verstrekt wordt, toch wordt doorberekend. Waar is dan je bewijs?
Dit is een interne tegenstelling. Iets wat wordt doorberekent is niet gratis. Realiseer jij je wel dat je hier een drogreden toepast? Je stelt hier dat bewijslast niet bij de verkoper ligt die beweerd dat het product gratis wordt verstrekt, maar bij degene die dit betwisten. Waar is jouw bewijs dat dit niet wordt doorberekend?
weetnietveel schreef:Wat maakt het nou uit!! Bruikleen wat het is of huur wat je ervan kunt maken als je dat wilt, garantie krijg je er niet op!!
Het huurrecht heeft zijn eigen garantieregeling en dit recht is van dwingende aard. De verhuurder is verplicht om de gebreken tijdig te verhelpen en anders heeft de huurder het recht de huurvermindering toepassen. En hiervan mag niet in het nadeel van de huurder worden afgeweken.

alfatrion

G-Girl schreef:Het is toch zo dat wie eist, bewijst.
Ik kan er niets aan doen dat jij gemakshalve steeds over mijn argumenten heen stapt. Als je een beetje had opgelet dan had je nu geweten dat het is wie stelt bewijst. Jij stelde voor het eerst op 13 jan 2013 om 18:14 uur dat het hier bruikleen zou betreffen. Jij stelt, dus rust de bewijslast daarvoor op jouw schouders. Tot op heden heb je geen inhoudelijke argumenten geven om jouw stelling mee te onderbouwen. Verder dan "de verkoper beweerd dat" komt je niet.

Ik heb dat voor het eerst betwist op14 jan 2013 om 11:33 uur en heb daarbij een andere standpunt ingenomen. Hierbij heb ik wel inhoudelijk argumenten gegeven, maar deze worden zijn door jou genegeerd. Ik heb aangegeven dat de mediabox niet als gratis kan worden omschreven, omdat daarnaast een abonnement moest worden afgenomen. Dit heb jij niet weerlegt. Feit is dat je bij het afsluiten van bepaalde diensten een mediabox krijgt. Daar tegenover staat een geldelijke vergoeding. Dus dienst + mediabox = geldelijke vergoeding. Dit maakt het huur.

alfatrion

Jij schreef "UPC geeft die box in bruikleen. Waarom zouden ze daar garantie op geven? Hij is van hun, niet van jou." Dit is geen citaat uit de algemene voorwaarden, maar het zijn jouw eigen woorden.

Als je in de supermarkt een tandenborstel en een tube tandpasta haalt, dan koop je beiden. Het niet zo dat je het ene koopt en het andere er "gratis" bij krijgt, zoals jij ons wilt doen geloven. Hierbij maakt het niet uit of voor ieder product apart een prijs wordt getoond of slechts alleen het totaal is afgesproken. In jouw voorbeeld van de auto en de sleutel is het juiste antwoord natuurlijk dat ze beiden worden gehuurd.

De mediabox kan alleen als gratis worden omschreven als je niet meer hoeft te betalen dan de directe kosten om op het aanbod in te gaan en om het product in je bezit te krijgen. Bij kosten om op het aanbod in te gaan valt te denken aan telefoonkosten of portkosten. En bij het in je bezit te krijgen valt te denken aan de kosten om het op te halen of het naar je toe te laten verzenden. Op het moment dat je iets anders moet betalen, zoals de kosten van een abonnement, mag het product niet meer als gratis worden omgeschreven.
G-Girl schreef:Inhoudelijke argumenten geef je niet.
Ik heb in de laatste alinea van het laatste bericht alle inhoudelijke argumenten voor je opgesomd. Als je die niet ziet dan komt het omdat je niet wil zien.

alfatrion

G-Girl schreef:Ik heb toch zat aanbiedingen gezien waar je iets koopt en er dan een ander artikel gratis bij krijgt. Bij aankoop van tampons krijg je soms een leuk bewaardoosje erbij. Ik heb nog nooit gezien dat je die ergens los kon kopen, maar dat doet er vast niet toe. Dat zal dan ook wel weer doorberekend zijn volgens jou.
Dat bewaardoosje is alleen gratis als dat doosje ook zonder tampons te kopen meekrijgt.

Hoe dacht dat jij dat een aanbieding als één bril kopen, één bril krijgen en één weggeven gefinancierd zou worden? Natuurlijk worden die twee brillen doorberekend.
G-Girl schreef:Dan zijn we er toch. Je hoeft niets anders te betalen voor die mediabox.
Zucht.

Een product is niet gratis "als de consument iets anders moet betalen dan de onvermijdelijke kosten om in te gaan op het aanbod en het product af te halen dan wel dit te laten bezorgen". Om die mediabox te krijgen moet er wél iets anders worden betaald dan de onvermijdelijke kosten om op het aanbod in te gaan en het product in je bezit te krijgen.

De mediabox mag alleen als gratis worden omschreven als ik die kan krijgen zonder een abonnement bij UPC af te namen. Op het moment dat ik dit moet doen dan moet ik namelijk iets anders betalen dan de onvermijdelijke kosten om op het aanbod in te gaan en het product in je bezit te krijgen.

alfatrion

Dus als ik een huis huur dan betaal ik niet voor het huis? Waar betaal ik dan wel voor?

bprosman

Dus als ik een huis huur dan betaal ik niet voor het huis? Waar betaal ik dan wel voor?
Je betaald volgens mij niet voor het huis maar voor het recht in het huis te mogen wonen.

In de huurprijs is de 'voordeur' ook niet apart gespecificeerd, en die is essentieel om je huis binnen te komen.
Zo ook bij UPC je betaald voor het complete product en je decoder/voordeur zit daar bij inbegrepen.

ciske

bprosman schreef:Zo ook bij UPC je betaald voor het complete product en je decoder/voordeur zit daar bij inbegrepen.

Niet echt , je betaald bij UPC ook nog eens borg.

By the way, valt je niks op ?

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Euuuuuhhh.......AB is vervangen en gratis en voor niks. Case closed toch ??

ienie

Ongelezen bericht door ienie »

idd, slotje erop!

deze discussie gaat feitelijk nergens meer over, ik geef mensen een tip en het draait uit in een vorm van haantjesdiscussie..... Ik vraag me af wat nu het doel hiervan is.....als ik dit zou lezen als nieuwkomer, zou ik denken, maken dat ik weg kom hier......

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

hihi idd als nieuwkomer denk je what the **** is dit hierzo??

Toch ik ben niet bepaald een nieuwkomer, zoveel mensen, zoveel meningen en ik vind de "normale" topics/discussies altijd wel leuk om te lezen.

Maar ook wij hadden vorig jaar de afstandsbediening kapoetsie.
Bellen en idd je krijgt een nieuwe tegen betaling, ik gaf gelijk aan dat ik dat maar raar vond, volgens mij is het zo dat je de mediabox huurt en daarbij zit een Ab, zo niet dan kun je ook niks met die mediabox.

Ik kon hoog springen of laag, dokken moest ik, en ja dat is natuurlijk vreemd als je iets huurt.

Net als bij een huurwoning, gaat er iets kapot dan komt er iemand van de woningstichting die de boel weer repareert of vervangt, daar betaal je overigens niets voor.
Vandaar dat ik ook met mijn oortjes zat te flapperen.

Maar nu:
Wij hebben upc opgezegt en gaan over naar kpn (en ja ik zit al te beven of alles goed zal gaan, maar das een ander onderwerp)
De afstandsbediening die ik natuurlijk zelf via mijn factuur betaald heb, ben ik niet van plan te retourneren.
Ben heel benieuwd wat ze daar straks van gaan vinden.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Renske99 schreef:hihi idd als nieuwkomer denk je what the **** is dit hierzo??

Toch ik ben niet bepaald een nieuwkomer, zoveel mensen, zoveel meningen en ik vind de "normale" topics/discussies altijd wel leuk om te lezen.

Bellen en idd je krijgt een nieuwe tegen betaling, ik gaf gelijk aan dat ik dat maar raar vond, volgens mij is het zo dat je de mediabox huurt en daarbij zit een Ab, zo niet dan kun je ook niks met die mediabox.

Ik kon hoog springen of laag, dokken moest ik, en ja dat is natuurlijk vreemd als je iets huurt.

Net als bij een huurwoning, gaat er iets kapot dan komt er iemand van de woningstichting die de boel weer repareert of vervangt, daar betaal je overigens niets voor.

Maar nu:
Wij hebben upc opgezegt en gaan over naar kpn (en ja ik zit al te beven of alles goed zal gaan, maar das een ander onderwerp)
De afstandsbediening die ik natuurlijk zelf via mijn factuur betaald heb, ben ik niet van plan te retourneren.

Ach ik ben gestopt met het reageren op sommige bijdrages, inderdaad opdat het nergens meer over ging....maar ja zie dat in dit topic alweer een en ander gemodded is.

Inderdaad ben ik wel benieuwd hoe het afloopt met je aangekochte AB. Laat aub ff weten hoe dat afloopt.

Renske99

Ongelezen bericht door Renske99 »

Teunbosseman schreef:
Renske99 schreef:hihi idd als nieuwkomer denk je what the **** is dit hierzo??

Maar nu:

Ach ik ben gestopt met het reageren op sommige bijdrages, inderdaad opdat het nergens meer over ging....maar ja zie dat in dit topic alweer een en ander gemodded is.

Inderdaad ben ik wel benieuwd hoe het afloopt met je aangekochte AB. Laat aub ff weten hoe dat afloopt.
Per 28 jan. wordt upc beeindigd en gaat de boel retour.
Ik neem toch aan dat ik de ab gekocht heb het nu mijn eigendom is, anders eis ik natuurlijk het bedrag terug, maar of dat zal gaan lukken, wordt vervolgt dus.

Gesloten