LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 3 parken pas. Walibi, Hellendoorn, het Dolfinarium

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
witte angora

Re: 3 parken pas. Walibi, Hellendoorn, het Dolfinarium

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:Tja, we hebben hier over overmacht, dat is een juridisch onderwerp en deze terminologie wordt daarin gebruikt. Als de terminologie niet begrijpt dan kun je wel eens behoorlijk de mist in gaan door toch een standpunt in te nemen. De tendens hier was geen schuld = overmacht, maar in het begrip overmacht worden vier criteria genoemd die aangegeven wanneer iets geen overmacht is. Dat zou voldoende moeten zijn om in te zien dat het niet zo simpel is als geen schuld = overmacht.
Aangezien we hier niet met juristen te maken hebben, en zelfs juristen nog volop aan het discussiëren zijn wat deze terminologie precies betekent, lijkt het mij dat geen mens precies begrijpt wat er mee bedoelt wordt. Het lijkt mij wijzer om dit soort uitdrukkingen op een gewoon consumentenforum te vermijden. Juist om verwarring te voorkomen.

Het enige wat duidelijk is, is dat de termen 'verkeersopvatting' en 'in het verkeer geldende opvattingen' slechts de mening van de jurist in kwestie weergeven. Niets anders. Wat ik al eerder zei, jouw mening is niet maatgevend. En een standpunt innemen waar je de mist mee in kan gaan, kom nou, je bent zelf toch ook voortdurend bezig met het innemen van standpunten?

witte angora

alfatrion schreef:
crazyme schreef:Wanneer ik dus een abonnement heb op het dolfinarium (inclusief zeeleeuwen) en de zeeleeuwen zijn een weekje op vakantie, dan heb ik dus recht op schadevergoeding. Immers ik krijg niet voor 100% geleverd toch ?
Ik zie in het sluiten van één attractie niet direct een wanprestatie.
Waarom is het sluiten van één attractie dan geen wanprestatie, en het sluiten van één van de drie parken dan wel? Waar leg je de grens?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Aangezien we hier niet met juristen te maken hebben, en zelfs juristen nog volop aan het discussiëren zijn wat deze terminologie precies betekent, lijkt het mij dat geen mens precies begrijpt wat er mee bedoelt wordt. Het lijkt mij wijzer om dit soort uitdrukkingen op een gewoon consumentenforum te vermijden. Juist om verwarring te voorkomen.
Het begrip verkeersopvatting wordt gebruik in de definitie van overmacht. Als geen mens begrijp wat dit betekent, dan begrijp geen mens wat overmacht betekent. Als het jou daarom beter lijkt om het begrip verkeersopvatting niet gebruiken, dan volgt daaruit dat het jou beter lijkt om het begrip overmacht niet te gebruiken. Dit begrip wordt door vele mensen gebruikt, die het kennelijk niet begrijpen.
witte angora schreef:Het enige wat duidelijk is, is dat de termen 'verkeersopvatting' en 'in het verkeer geldende opvattingen' slechts de mening van de jurist in kwestie weergeven. Niets anders. Wat ik al eerder zei, jouw mening is niet maatgevend. En een standpunt innemen waar je de mist mee in kan gaan, kom nou, je bent zelf toch ook voortdurend bezig met het innemen van standpunten?
Nu ben je eenvoudigweg bezig om de discussie op de persoon te voeren. Ik heb een inhoudelijk verhaal gegeven dat je negeert.
witte angora schreef:
alfatrion schreef:Tja, we hebben hier over overmacht, dat is een juridisch onderwerp en deze terminologie wordt daarin gebruikt. Als de terminologie niet begrijpt dan kun je wel eens behoorlijk de mist in gaan door toch een standpunt in te nemen. De tendens hier was geen schuld = overmacht, maar in het begrip overmacht worden vier criteria genoemd die aangegeven wanneer iets geen overmacht is. Dat zou voldoende moeten zijn om in te zien dat het niet zo simpel is als geen schuld = overmacht.
En een standpunt innemen waar je de mist mee in kan gaan, kom nou, je bent zelf toch ook voortdurend bezig met het innemen van standpunten?
De pot verwijt hier de ketel dat ie zwart ziet. Daarbij verdraait de pot de woorden van de ketel. Als je een term gebruikt die je niet begrijpt dan kun je flink de mist in gaan. Dat is een waarheid als een koe, die in het verlengde ligt van wat je zelf aangeeft.
witte angora schreef:Waarom is het sluiten van één attractie dan geen wanprestatie, en het sluiten van één van de drie parken dan wel? Waar leg je de grens?
Omdat de verkoper moest begrijpen dat de koper de overeenkomst sloot om naar alle drie de parken te kunnen, terwijl dit niet op gaat voor een individuele attractie.

Het is een kwestie van uitleg van de betreffende overeenkomsten. Een overeenkomst komt tot stand door de aanvaarding van een aanbod. Zowel het doen als een aanbod en het aanvaarden daarvan is een rechtshandeling. Voor iedere rechtshandeling is de wil vereist die hem deed. Wanneer een ander er gerechtvaardigd op mocht vertrouwen dat de ander een rechtshandeling wilde dan is de rechtshandeling toch een feit.

witte angora

Als het jou daarom beter lijkt om het begrip verkeersopvatting niet gebruiken, dan volgt daaruit dat het jou beter lijkt om het begrip overmacht niet te gebruiken. Dit begrip wordt door vele mensen gebruikt, die het kennelijk niet begrijpen.
Alfa, je blijft liegen en bedriegen.

Ik heb je al twee keer onder verwijzing van een pdf bestand en jouw eigen link aangegeven dat een verkeersopvatting slechts een mening van een jurist is, maar die mening hoeft niet de juiste te zijn. Staat er superduidelijk. Je blijft het echter ontkennen, en je blijft er om heen draaien.

Als de definitie van overmacht af moet hangen van een mening van een self-made jurist die zelf niet leest en niet begrijpt waar die het over heeft, dan begrijpt inderdaad niemand er een fluit van.

De pot verwijt hier de ketel dat ie zwart ziet. Daarbij verdraait de pot de woorden van de ketel. Als je een term gebruikt die je niet begrijpt dan kun je flink de mist in gaan. Dat is een waarheid als een koe, die in het verlengde ligt van wat je zelf aangeeft.
Nee, JIJ was degene die een ander verwijt dat hij een term gebruikt die hij niet begrijpt, terwijl JIJ degene bent die in deze discussie de term verkeersopvatting geïntroduceerd heeft. Niet ik. Je draait het hier ook weer eens om.

weetnietveel

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Ik wil me er niet mee bemoeien maar de laatste 3 berichten hebben niets meer met het onderwerp te maken.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Fraai! Wéér een topic (zoveelste) die dmv onderling stevig gekissebis giga vervuild wordt.
Ga svp achter de schermen uw meningsverschillen uitspreken en uitvechten.
Dank u.

Nogmaals attendeer ik TS op de voorwaarden. Zie mijn eerdere reactie waarin ook een link vermeld staat.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Shine schreef:Fraai! Wéér een topic (zoveelste) die dmv onderling stevig gekissebis giga vervuild wordt.
Ga svp achter de schermen uw meningsverschillen uitspreken en uitvechten.
Dank u.

Nogmaals attendeer ik TS op de voorwaarden. Zie mijn eerdere reactie waarin ook een link vermeld staat.
@Shine
het onderlinge gebisse is een discussie.
Zolang er niet beledigt wordt is toch dit de zin van het forum, dat iedereen zijn/haar mening mag ventileren.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Niet om het een of ander, maar heeft de gebruiker van die algemene voorwaarden wel aan zijn informatieplicht voldaan? Als dit niet het geval is dan kunnen de voorwaarden worden vernietigd. De bewijslast hiervoor ligt bij de gebruiker, omdat hij een beroep zal doen op de voorwaarden.

De volgende bedingen zijn te vernietigen omdat ze onredelijk bezwarend zijn: 2.1, 3.5, 3.6, 5.1, 8.2, 8.3 en 9.2.

dashill1982

Ongelezen bericht door dashill1982 »

Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels schriftelijk een klacht in gediend bij het Dolfinarium. Toen ik die 3 parken pas had aangeschaft, was er niks bekent over de verbouwing van het Dolfinarium. Ik had nog gekeken op de jaarkalender. Ik vind gewoon dat ik recht heb op de informatie dat ze mij toen hadden verstrekt namelijk: dat ik het hele jaar door gebruik kan maken van de 3 parken pas. Ik ben 1x naar het park Hellendoorn geweest en een paar keer naar Walibi het Dolfinarium hebben we eigenlijk als laatste bewaard juist omdat ze open zouden zijn in de winter. @Shine ik denk dat die informatie over de verbouwing er veel later is vermeld, want ik heb vaker naar de openingstijden gekeken en er stond toen helemaal niks over een verbouwing.

Gesloten