Re: KPN met angst en beven
Geplaatst: 25 jan 2013 11:31
Het wordt nog leuker, ja serieus.
Nadat we maandag een nietwetende mevrouw aan de foon hadden, wij zeiden al, die heeft nog niet helemaal door hoe het werkt, maar affijn.
Zij constateerde dat het modem kapot was, en zou zorgen dat we dinsdag een nieuw modem hadden.
Dat is idd gebeurd, maar ook dit werkte natuurlijk niet.
Dinsdag werd ons beloofd dat er een monteur zou komen, die zou bellen voor een afspraak wat dus niet is gebeurd, degene die de zaak onder zijn hoede heeft, zou me bellen, maar die moet nog steeds bellen.
Woensdag zelf zo'n beetje de hele middag met kpn gebeld, ik heb ze allemaal gehad, welwillende telefoonisten, maar die worden behoorlijk kriegel want ik begrijp wel, ze kunnen daar weinig doen en wat ze zouden kunnen doen dat mogen ze niet doen.
Ze zien het signaal van online binnenkomen, maar het signaal van kpn wordt onderbroken, dus ligt het tussen binnenkomst van het signaal en tussen het modem.
Dat klinkt aannemelijk, maar ik blijf het vreemd vinden dat online dan wel binnenkomt op dezelfde draden.
Nog vreemder dat we in 2006 kpn hebben gehad voor telefoon en internet en dit allemaal normaal en fatsoenlijk werkend liep.
Nadat ik ze ook 100x heb uitgelegt dat we te maken hebben met 2 huizen en 1 aansluiting (2 huizen zijn verbouwd tot 1 huis, voor elke aansluiting die we hebben is natuurlijk ook van 2 1 gemaakt, zoals gasmeter, stoppenkast, meters enz. zo ook dus telefoon)
Volgens hun is dat niet waar en heb ik 2 aansluitingen van telefoon, dan zeg ik als ik logisch nadenk, dan hebben jullie de verkeerde aangesloten en moeten jullie het andere knopje omzetten, probleem opgelost.
Dat blijkt niet te kunnen zonder dat we "verhuizen", dat duurt natuurlijk een aantal weken.
Affijn het bellen van woensdag heeft kennelijk toch nut gehad, want er zal donderdagochtend om 8 uur een monteur buiten bij de centrale kast komen die de draden gaat verleggen.
Ik zeg nog, dan heb ik dus helemaal niks meer, je moet niet in die meterkast met draden lopen klooien, het loopt nu toch ook?
Een monteur voor binnen is iets anders als een monteur voor buiten, dat kan niet gelijktijdig.
Wat had ik gister een geluk zeg.
Rond kwart voor 9 zie ik een auto van kpn achter het huis staan en een mannetje wat op zoek is naar mijn voordeur.
Deze meneer bekijkt de boel, meet vanuit hier binnen door, en komt tot de ontdekking dat er geen signaal binnenkomt.
Dat wisten wij al, maar goed deze meneer moet ook volgens zijn boekje werken dat snap ik ook nog wel.
Nadat we nog eens het van 2 huizen 1 verhaal uitleggen, gaat bij deze meneer direct een lampje branden, in de centrale moet een andere knop om.
Joehoeoe, bingo.
Hij gaat even naar de centrale en regelt dat even, ik ben zo bij u terug.
Bij terugkomst wederom meten, er is een signaal, maar de boel doet het nog steeds niet, de meneer zegt ook, ik heb geen goed gevoel hierover.
Nee wij ook niet hihi.
Zonder dollen de monteur legt uit, hoe een en ander werkt bij de kpn, een monteur voor buiten mag niet naar binnen, tenzij hij zijn "buitenpet" van kpn afdoet (bij wijze van).
Maar dit is toch wel een uitzonderlijk geval, dus doet ie graag zijn pet even op en af.
Nou dat is fijn, maar ondertussen werkt het nog niet, ik zeg, ik heb hier nog een modem, weet niet of je daar iets mee kan, want volgens een medewerkster is ie kapot.
Ik pak het modem en meteen zegt ie, die moet ik hebben, het modem wat dus opgestuurd is, is voor adsl en niet voor vdsl.
Heeft die dame waar we al van zeiden, ahum dus een verkeerd modem gestuurd, en ja die zal hier nooit werken volgens de monteur.
Hij zet het "kapotte" modem ertussen en ....................VOILA.
We hebben signaal, alles moet het straks gaan doen.
Hij legt uit hoe en wat, resetten en opstarten, een half uurtje wachten en de **** moet het allemaal doen.
Hij had gelijk.
Nu heeft ie het zo gedaan dat er 2 knoppen omstaan, want in de centrale zijn ook 2 knoppen voor dit ene huis, hoe je het nu ook went of keert er moet een signaal binnenkomen.
In de toekomst kan volgens deze monteur dit probleem nooit weer opspelen, welke aanbieder we nu ook willen want alles loopt hier dus op de lijnen van kpn.
Het heeft even geduurd, de medewerkers van het 0800 0402 nr. hebben vast hun best gedaan (naja sommigen dan, anderen hadden geen verstand van zaken maar goed) dit konden zij kennelijk niet oplossen of bedenken.
De monteur had het binnen een uur gevonden en gepiept.
Dus zeg ik met recht DANK JE WEL, MONTEUR
Snap alleen nog niet waarom het zo moeilijk moest zijn om die monteur vlotjes aan te sturen, maar goed, ik hoop dat we nu verder geen problemen meer zullen hebben.
Case closed
Nadat we maandag een nietwetende mevrouw aan de foon hadden, wij zeiden al, die heeft nog niet helemaal door hoe het werkt, maar affijn.
Zij constateerde dat het modem kapot was, en zou zorgen dat we dinsdag een nieuw modem hadden.
Dat is idd gebeurd, maar ook dit werkte natuurlijk niet.
Dinsdag werd ons beloofd dat er een monteur zou komen, die zou bellen voor een afspraak wat dus niet is gebeurd, degene die de zaak onder zijn hoede heeft, zou me bellen, maar die moet nog steeds bellen.
Woensdag zelf zo'n beetje de hele middag met kpn gebeld, ik heb ze allemaal gehad, welwillende telefoonisten, maar die worden behoorlijk kriegel want ik begrijp wel, ze kunnen daar weinig doen en wat ze zouden kunnen doen dat mogen ze niet doen.
Ze zien het signaal van online binnenkomen, maar het signaal van kpn wordt onderbroken, dus ligt het tussen binnenkomst van het signaal en tussen het modem.
Dat klinkt aannemelijk, maar ik blijf het vreemd vinden dat online dan wel binnenkomt op dezelfde draden.
Nog vreemder dat we in 2006 kpn hebben gehad voor telefoon en internet en dit allemaal normaal en fatsoenlijk werkend liep.
Nadat ik ze ook 100x heb uitgelegt dat we te maken hebben met 2 huizen en 1 aansluiting (2 huizen zijn verbouwd tot 1 huis, voor elke aansluiting die we hebben is natuurlijk ook van 2 1 gemaakt, zoals gasmeter, stoppenkast, meters enz. zo ook dus telefoon)
Volgens hun is dat niet waar en heb ik 2 aansluitingen van telefoon, dan zeg ik als ik logisch nadenk, dan hebben jullie de verkeerde aangesloten en moeten jullie het andere knopje omzetten, probleem opgelost.
Dat blijkt niet te kunnen zonder dat we "verhuizen", dat duurt natuurlijk een aantal weken.
Affijn het bellen van woensdag heeft kennelijk toch nut gehad, want er zal donderdagochtend om 8 uur een monteur buiten bij de centrale kast komen die de draden gaat verleggen.
Ik zeg nog, dan heb ik dus helemaal niks meer, je moet niet in die meterkast met draden lopen klooien, het loopt nu toch ook?
Een monteur voor binnen is iets anders als een monteur voor buiten, dat kan niet gelijktijdig.
Wat had ik gister een geluk zeg.
Rond kwart voor 9 zie ik een auto van kpn achter het huis staan en een mannetje wat op zoek is naar mijn voordeur.
Deze meneer bekijkt de boel, meet vanuit hier binnen door, en komt tot de ontdekking dat er geen signaal binnenkomt.
Dat wisten wij al, maar goed deze meneer moet ook volgens zijn boekje werken dat snap ik ook nog wel.
Nadat we nog eens het van 2 huizen 1 verhaal uitleggen, gaat bij deze meneer direct een lampje branden, in de centrale moet een andere knop om.
Joehoeoe, bingo.
Hij gaat even naar de centrale en regelt dat even, ik ben zo bij u terug.
Bij terugkomst wederom meten, er is een signaal, maar de boel doet het nog steeds niet, de meneer zegt ook, ik heb geen goed gevoel hierover.
Nee wij ook niet hihi.
Zonder dollen de monteur legt uit, hoe een en ander werkt bij de kpn, een monteur voor buiten mag niet naar binnen, tenzij hij zijn "buitenpet" van kpn afdoet (bij wijze van).
Maar dit is toch wel een uitzonderlijk geval, dus doet ie graag zijn pet even op en af.
Nou dat is fijn, maar ondertussen werkt het nog niet, ik zeg, ik heb hier nog een modem, weet niet of je daar iets mee kan, want volgens een medewerkster is ie kapot.
Ik pak het modem en meteen zegt ie, die moet ik hebben, het modem wat dus opgestuurd is, is voor adsl en niet voor vdsl.
Heeft die dame waar we al van zeiden, ahum dus een verkeerd modem gestuurd, en ja die zal hier nooit werken volgens de monteur.
Hij zet het "kapotte" modem ertussen en ....................VOILA.
We hebben signaal, alles moet het straks gaan doen.
Hij legt uit hoe en wat, resetten en opstarten, een half uurtje wachten en de **** moet het allemaal doen.
Hij had gelijk.
Nu heeft ie het zo gedaan dat er 2 knoppen omstaan, want in de centrale zijn ook 2 knoppen voor dit ene huis, hoe je het nu ook went of keert er moet een signaal binnenkomen.
In de toekomst kan volgens deze monteur dit probleem nooit weer opspelen, welke aanbieder we nu ook willen want alles loopt hier dus op de lijnen van kpn.
Het heeft even geduurd, de medewerkers van het 0800 0402 nr. hebben vast hun best gedaan (naja sommigen dan, anderen hadden geen verstand van zaken maar goed) dit konden zij kennelijk niet oplossen of bedenken.
De monteur had het binnen een uur gevonden en gepiept.
Dus zeg ik met recht DANK JE WEL, MONTEUR
Snap alleen nog niet waarom het zo moeilijk moest zijn om die monteur vlotjes aan te sturen, maar goed, ik hoop dat we nu verder geen problemen meer zullen hebben.
Case closed