LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur hypotheekadviseur

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Factuur hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Sorry Praatstoel, hier en daar wat gemist en soms is het handig dan maar weer te vragen, om alles scherp te krijgen.

Wel vreemd dat ASR de financiering niet wil doen, maar Obvion wel.
ASR werkt deels met een prijsvechter, die hebben vaak een straks acceptatiebeleid.

In feite komt het er op neer, dat de adviseur na het afhaken van ASR wel een alternatief had, naar de verkoper de ontbindende vooorwaarden niet wilde verlengen en jullie het risico niet wilden lopen straks zonder financiering te zitten.

Een situatie waarbij vooral jullie in een lastig parket kwamen.
De vraag is nu in hoeverre je dat de adviiseur kunt verwijten. Dat zal van details afhangen.
Ik raad jullie aan met het juridisch circuit verder te gaan, of de klachtenroute te volgen.
Wellicht dat deze stappen de adviseur al tot een redelijker oplossing weten te brengen.

praatstoel
Berichten: 62
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:32

Re: Factuur hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door praatstoel »

@eenvraag,eenantwoord.

Ik heb na bijna 3 weken gevraagd, bijna gesmeekt of hij ergens anders een offerte kon aanvragen. Het kwam wel goed zei hij. Zelf hing ik bijna iedere dag aan de telefoon bij ASR, met geen uitzondering een wachttijd van 2uur. Daarom nam de tussenpersoon telefonisch geen contact met ze op, vawege de lange wachtrijen.

Ik wist nog eerder het hypotheek nummer, waardoor hij weer verder kon. Waarom , heeft hij geen offerte in die periode bij Obvion aangevraagd als het daar zo makkelijk ging.

Ik zeg het nu wel zo makkelijk. Drie keer de ontbindende voorwaarden verlengd en dan nog zeggen, anders had hij van de koop af moeten zien.

Dit klopt gewoon niet, de macht die hij heeft en de uitspraak tijdens het advies gesprek: ik zorg goed voor mijzelf , ik kost € 3500 . Maar maak je geen zorgen, daar merk je niks van het word verrrekend via de notaris.

Maar nu berekend hij gewoon het hele stappen plan incl nazorg hypotheek 1ste jaar ????

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Factuur hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Dat zijn een aantal van die details, waar ik het over had.
Daarom ook mijn advies, maar daar ben je al mee bezig zag ik, om er juridische licht op te laten schijnen.

yekki77
Berichten: 115
Lid geworden op: 21 aug 2012 22:41

Re: Factuur hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door yekki77 »

Eerst dien je een klacht in te dienen bij de adviseur zelf. (schriftelijk) Komt er dan geen oplossing kan je altijd naar de nationale ombudsman. Uiteraard zal je moeten betalen!! Welkom in de nieuwe wereld klanten moeten ook nog een beetje opgevoed worden.

een vraag, een antwoord
Berichten: 706
Lid geworden op: 14 nov 2008 12:07

Re: Factuur hypotheekadviseur

Ongelezen bericht door een vraag, een antwoord »

Je bent altijd vrij de juridische weg buiten de klachtenprocedure te volgen hoor.
Kost wel geld.

Gesloten