LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] minder inkomen in januari.

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
sjohie

Re: minder inkomen in januari.

Ongelezen bericht door sjohie »

We kunnen als klant van de overheid natuurlijk ook gewoon minder eisen, dan hoeft er ook niet bezuinigd te worden. :wink:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

snuffel1 schreef:Ach we klagen wel maar echt nood hebben we dan weer niet. Het minimumloon is gestegen, de zorgtoeslag is ter compensatie van het eigen risico gestegen naar maximaal 88 euro per maand. De kale zorgverzekering doet zeg 116 euro minus 88 euro is nog geen drie tientjes per maand. Wat betreft de crisis die praten we elkaar aan dus gaan we massaal sparen geven minder uit en dat is economisch zeer slecht, omzet van bedrijven gaat omlaag en soms is sluiten de enige optie met als gevolg werkelozen die niet meer aan de bak komen. Sec gezien maken ons landje zelf naar de Kl*ten en geven de regering de schuld.
Nu heb ik geen "kale" zorgverzekering (want zonder "extra" zou ik het al helemaal niet kunnen opbrengen) maar nu is mijn zorgverzekering van 158 met 35 verhoogd, dat is tien maanden extra om die 350 ophoging te kunnen betalen. Heb geen 350 om ineens te betalen. Sec gezien helpt de regering ons land naar de kl*ten, niet wij zelf. Zoiets kan je alleen maar schrijven als je het nog gewoon kan betalen. Dat is fijn voor je, gun het je ook, maar anderen die het niet hebben kunnen de economie ook niet "helpen". Doen ze dat wel (lenen?) raken ze van de wal in de sloot. Wat er niet is kan ook niet uitgegeven worden, tenzij je deurwaarders voor je deur wilt ontvangen. Nee, merci, niet voor mij.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

snuffel1 schreef:Ach we klagen wel maar echt nood hebben we dan weer niet. Het minimumloon is gestegen, de zorgtoeslag is ter compensatie van het eigen risico gestegen naar maximaal 88 euro per maand. De kale zorgverzekering doet zeg 116 euro minus 88 euro is nog geen drie tientjes per maand. Wat betreft de crisis die praten we elkaar aan dus gaan we massaal sparen geven minder uit en dat is economisch zeer slecht, omzet van bedrijven gaat omlaag en soms is sluiten de enige optie met als gevolg werkelozen die niet meer aan de bak komen. Sec gezien maken ons landje zelf naar de Kl*ten en geven de regering de schuld.
Dan moet je er ook even bij vermelden dat de huurtoeslag, de kinderbijslag en ws ook de bijstandsuitkering (weet niet zeker want heb het nog niet ontvangen) allemaal omlaag zijn gegaan. Plus de verhoging van het eigen risico. Compersatie my ass :!:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

snuffel1 schreef:Ach we klagen wel maar echt nood hebben we dan weer niet.
Het water zal velen nog niet aan de lippen staan. Maar een steeds grotere groep staat wel met de poten in het water, terwijl het water vooralsnog alleen maar stijgt.

Dan kun je wel zeggen dat 'we' nog geen echte nood hebben...

tenormin

[/quote]Het water zal velen nog niet aan de lippen staan. Maar een steeds grotere groep staat wel met de poten in het water, terwijl het water vooralsnog alleen maar stijgt.

Dan kun je wel zeggen dat 'we' nog geen echte nood hebben...[/quote]

Haha, over water geschreven, volgend jaar gaan de kosten voor inboedel en opstalverzekering omhoog omdat...wij met ons allen dan tegen een overstroming van de dijken verzekerd zijn. Da's vooral "leuk" voor veel flat/ en appartementenbewoners. En de Waterschappen hebben al zo vreselijk veel miljoenen in kas. Dus al met al, er hangen nog veel meer "buien" aan te komen dan alleen maar echte regen.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

tenormin schreef:
Het water zal velen nog niet aan de lippen staan. Maar een steeds grotere groep staat wel met de poten in het water, terwijl het water vooralsnog alleen maar stijgt.

Dan kun je wel zeggen dat 'we' nog geen echte nood hebben...[/quote]

Haha, over water geschreven, volgend jaar gaan de kosten voor inboedel en opstalverzekering omhoog omdat...wij met ons allen dan tegen een overstroming van de dijken verzekerd zijn. Da's vooral "leuk" voor veel flat/ en appartementenbewoners. En de Waterschappen hebben al zo vreselijk veel miljoenen in kas. Dus al met al, er hangen nog veel meer "buien" aan te komen dan alleen maar echte regen.[/quote]

Is dit al zeker?

tenormin

@nevermind, dat weet ik niet, gewoon gelezen.
http://www.telgraaf.nl/binnenland/21247 ... kerd_tegen

Halverwege de pagina, Nederlanders moeten meer betalen...

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

tenormin schreef:In Engeland hebben ze tenminste nog een referendum gehouden (wat ben ik jaloers) en nee, natuurlijk willen ze niet bij de EU, d.w.z. dat ze hun Engelse pond houden. Hier komt, als het aan Rutte en Samson ligt, nooit geen referendum meer, de scheitlijsters weten het antwoord al. Tijd voor stemmen: ga voor 50+, kan nooit slechter dan nu worden.
Referendum is nog niet gehouden en "nooit geen" is dus altijd....

En het is schijtlijster...met een lange "ij"

nevermind

tenormin schreef:@nevermind, dat weet ik niet, gewoon gelezen.

Dus alle Nederlanders die geen inboedel of opstalverzekering hebben, hoeven dan niets te betalen. :roll:

witte angora

nevermind schreef:

Dus alle Nederlanders die geen inboedel of opstalverzekering hebben, hoeven dan niets te betalen. :roll:
In het artikel zie je dan ook veel reacties van mensen die de inboedelverzekering op willen zeggen.

nevermind

witte angora schreef:
nevermind schreef:

In het artikel zie je dan ook veel reacties van mensen die de inboedelverzekering op willen zeggen.

Dit is weer zo een van de velen voorbeelden, waar de regering volledig de plank mis slaat.
Op alle schouders iets dragen ben ik het mee eens, maar ook hier wordt weer iets gecreëerd, wat zeker achteraf wordt terug getrokken.
De arme verzekeringen, hebben het dan weer het zeggen. :mrgreen:

tenormin

dhc schreef:
tenormin schreef:In Engeland hebben ze tenminste nog een referendum gehouden (wat ben ik jaloers) en nee, natuurlijk willen ze niet bij de EU, d.w.z. dat ze hun Engelse pond houden. Hier komt, als het aan Rutte en Samson ligt, nooit geen referendum meer, de scheitlijsters weten het antwoord al. Tijd voor stemmen: ga voor 50+, kan nooit slechter dan nu worden.
Referendum is nog niet gehouden en "nooit geen" is dus altijd....

En het is schijtlijster...met een lange "ij"
Wat heerlijk dat mijn fouten worden gecorrigeerd. Kostenloos nog wel. Mijn hartelijke dank.

dhc

Ach...er schijnt hier een trol rond te dolen die er moeite mee heeft dat ik nutteloze bijdragen plaats..
het is me wat...en als ambtenaar (of die nou werkt of niet) die je je dienstbaar op te stellen...

nevermind

Oh, achter mij zit ook weer zo een irritant aan, maar gewoon niet reageren.
Net een nieuwe gespot, dus nu weet ik dat het weekend is. :lol:

tenormin

nevermind schreef:Oh, achter mij zit ook weer zo een irritant aan, maar gewoon niet reageren.
Nou, ik weet met zekerheid dat dhc mij als trol ziet, dus ik zou zeggen: join the club. (Is dit wel goed gespeld, dhc?)

rollertje

Ongelezen bericht door rollertje »

reilpa schreef:Hoi lezers.

Om nog even terug te komen op de verhoging van de eerste belastingschijf naar 37 %.
Waarom halen ze van alle beetjes inkomen die 37 % af? Is het zo moeilijk om die bedragen bij elkaar te tellen en dan belasting in te houden ? Dat scheelt wel?
Maar ja dat is in mijn voordeel en dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Hebt probleem is dat een iedere werkgever of uitkeringsinstantie niet weet wat je verder voor inkomen hebt. Ze hebben geen contact met elkaar. Wanneer jij twee of meer inkomensbronnen hebt, beginnen ze inderdaad allemaal op nul. Wanneer deze inkomens een vast gegeven zijn, kun je een voorlopige aanslag vragen. Dan betaal je de extra belasting al van te voren per maand. Scheelt weer rente.

dhc

tenormin schreef:
nevermind schreef:Oh, achter mij zit ook weer zo een irritant aan, maar gewoon niet reageren.
Nou, ik weet met zekerheid dat dhc mij als trol ziet, dus ik zou zeggen: join the club. (Is dit wel goed gespeld, dhc?)
Keurig! En nee, jij bent geen trol, de specifieke kenmerken bezit je niet.Jij komt namelijk dagelijks op bezoek, yrollen alleen in het weekend..

tenormin

yrollen alleen in het weekend..
Off topic: wat zijn dat: yrollen? Wel excuses voor deze flauwigheid, kon het eventjes niet laten.

witte angora

rollertje schreef:
reilpa schreef:Hoi lezers.

Om nog even terug te komen op de verhoging van de eerste belastingschijf naar 37 %.
Waarom halen ze van alle beetjes inkomen die 37 % af? Is het zo moeilijk om die bedragen bij elkaar te tellen en dan belasting in te houden ? Dat scheelt wel?
Maar ja dat is in mijn voordeel en dat zal wel niet de bedoeling zijn.
Hebt probleem is dat een iedere werkgever of uitkeringsinstantie niet weet wat je verder voor inkomen hebt. Ze hebben geen contact met elkaar. Wanneer jij twee of meer inkomensbronnen hebt, beginnen ze inderdaad allemaal op nul. Wanneer deze inkomens een vast gegeven zijn, kun je een voorlopige aanslag vragen. Dan betaal je de extra belasting al van te voren per maand. Scheelt weer rente.
Ik denk dat jij het over de belastingvrije voet hebt, oftewel de heffingskorting? Dat kan slechts één werkgever meenemen in de berekening van bruto naar netto. Bij eventuele andere werkgevers betaal je dan over het hele bruto loon loonbelasting.

Als je daarna aan het begin van het nieuwe jaar je belastingaangifte doet, worden alle bruto bedragen bij elkaar opgeteld, en worden alle heffingskortingen en aftrekposten over het totaalbedrag berekend.

witte angora

tenormin schreef:
yrollen alleen in het weekend..
Off topic: wat zijn dat: yrollen? Wel excuses voor deze flauwigheid, kon het eventjes niet laten.
yrollen zijn de buurtjes van trollen. Kijk maar naar je toetsenbord. :wink:

Mocht je willen weten hoe ze er uit zien: trollen hebben een hoofd en twee armen, yrollen hebben geen hoofd, en houden daarom wanhopig hun armen omhoog. Aangezien ze geen hoofd hebben zul je ze zelden op een forum tegenkomen, ze kunnen immers het toetsenbord niet vinden. Hooguit per ongeluk een keertje dus, als ze koffie drinken bij hun trollenbuurtjes.

Gesloten