Pagina 2 van 2

Re: Jas van 600 euro kapot na 3 maanden

Geplaatst: 06 feb 2013 22:25
door Kim4711
tenormin schreef:Je hoeft, althans wat jij schrijft dat zij jou schrijven, niet eenzelfde model jas uit te zoeken, zal toch wel meer keus zijn dan alleen die jas. Als je geld terug wilt, tja, ze zijn redelijk zo te lezen. Zou dan liever gaan voor dure, andere mantel dan 50% in te moeten leveren. Al met al geen slechte ruil, naar mijn bescheiden mening dan.
Hmm, daar heb je ook gelijk in, vervanging door een vergelijkbaar exemplaar is ook nog een mogelijkheid... En zo lang vervanging mogelijk is zal ik de koopovereenkomst niet kunnen ontbinden denk ik.
Dan zit ik waarschijnlijk nog het best met die actiecode ter waarde van het volledige aankoopbedrag..

Hier moet ik nog maar eens een goed nachtje over slapen!

Dit was de eerste keer ooit dat ik zóveel geld heb uitgegeven aan een jas, en meteen ook de eerste keer dat ik zoveel gedoe heb van een kledingstuk :lol: Goedkoop is duurkoop? uhum.. :wink:

Re: Jas van 600 euro kapot na 3 maanden

Geplaatst: 06 feb 2013 23:15
door tenormin
Je kan het ook als vette pech zien. Maar meerdere mensen zeggen dat je in je recht staat op volledige vergoeding,dus geld totaal retour. dat mag best zo zijn, alleen, zie dat maar te krijgen. Een ander model, merk, fabriek zullen ze toch ook wel verkopen? Heb je in ieder geval het totale bedrag, alleen niet cash. Its up to you!

Re: Jas van 600 euro kapot na 3 maanden

Geplaatst: 09 feb 2013 21:02
door olaf79
Kim4711 schreef:Ik ben inmiddels iets verder gekomen met deze webwinkel, maar eigenlijk ook niet. Ik moest eerst foto's toesturen en aan de hand daarvan zeiden ze dat ik de jas op mocht sturen en zodra ze deze dan binnen hadden zouden ze me een nieuw exemplaar toesturen. Vandaag hadden ze de jas binnen en kreeg ik de volgende mail:

De jas is vandaag retour gekomen en we hebben deze uiteraard beoordeeld.
We zijn van mening dat de jas niet aan de juiste kwalitiet voldoet en hebben daardoor besloten je geen vervangend exemplaar toe te sturen.
We zullen voor het aankoopbedrag van de jas (EUR 609,95) een actiecode aanmaken waarmee je iets nieuws kan shoppen op onze website.


Daarop heb ik gereageerd dat als het voor hun niet mogelijk is de jas te herstellen of vervangen, ik de koopovereenkomst wil ontbinden en mijn geld terug wil. (Zoals mijn recht is)
Toen kreeg ik de volgende reactie:

Dankjewel voor je email.
We kunnen de jas vervangen, maar denken dat dat voor jou en voor ons niet de beste oplossing zal blijken.
We hebben er daarom voor gekozen je het hele aankoopbedrag in de vorm van een actiecode (tegoedbon) te vergoeden.

Als jouw voorkeur ernaar uitgaat geld terug te ontvangen wat ook mogelijk is, moeten we daarbij rekening houden met het feit dat deze 3 maanden gebruikt is.
We zullen dan 50% (EUR 304.98) aan je vergoeden en overmaken; tevens de prijs waartegen je deze jas en vergelijkbare modellen op dit moment (in de Sale) kunt kopen.

We gingen er vanuit dat we je met de actiecode van EUR 609.95 de beste oplossing aanboden, maar laten de keuze uiteraard graag aan jou.
Laat je ons weten voor welke van de opties je kiest?


Nu kom ik er dus niet meer uit. Ze zeggen nu dus wel dat ze de jas kúnnen vervangen door een nieuw exemplaar, maar dat lijkt hun geen handige optie. Mij zelf overigens ook niet, want die nieuwe jas zal van dezelfde kwaliteit zijn (het is duidelijk geen fabrieksfout) en na verloop van tijd dezelfde problemen vertonen, en dan begint het hele verhaal weer van voor af aan. Ik snap alleen die 50% niet zo. Als een jas ondeugdelijk blijkt binnen een bepaalde periode heb je toch recht op het hele aankoopbedrag terug? Maar alleen als ze geen herstel of vervanging kunnen bieden, en dat kúnnen ze dus wel. Het probleem is alleen dat gebreken zich na verloop van tijd gewoon weer voor zullen doen.
Dit is dus een dilemma. Wat is voor mij de beste optie? Of is er nog een eventuele andere optie volgens de wet?
Het liefst wil ik natuurlijk mijn geld terug omdat ik nu al weet dat een nieuw exemplaar eigenlijk alleen maar een kwestie is van het probleem naar voren schuiven (voor mijn gevoel). Maar dit lijkt in dit geval niet mogelijk, of zie ik iets over het hoofd?

Ik hoop dat iemand me hier kan helpen, dat er toch nog ergens een zinnetje in de wet is waarmee ik toch het hele aankoopbedrag in geld terug kan krijgen. Misschien (ik zeg maar wat) omdat het redelijk aantoonbaar is dat vervanging weinig soelaas zal bieden? (Ze geven zelf ook al min of meer toe dat dat geen handige optie is)
Of moet ik toch voor vervanging(een nieuw exemplaar) kiezen en als de problemen zich weer voordoen weer opnieuw beginnen met dit verhaal? (En dan nog eens, en dan nog eens...?)
Lastig! :oops:
Ten eerste, de shop geeft zelf toe dat de kwaliteit ondermaats is. Ergo, hun product is niet conform de verkoop overeenkomst. Ten tweede, de wet stelt duidelijk dat bij onwil of onmogelijkheid tot reparatie of vervanging je recht hebt op het volledige aankoop bedrag retour. Je hoeft geen genoegen te nemen met een actie code (= tegoedbon) en ook niet met de helft van de prijs omdat je de jas drie maanden gedragen hebt. Immers zat het defect al vanaf het begin in het product.