LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

GGNbenadeelde schreef:
Jolijn schreef::roll: Zul je zien dat het vonnis wel bij de juiste persoon komt, die dan (terecht) beweert nooit een dagvaarding te hebben gezien.
Al die facturen en herinneringen zijn wel naar dat adres gestuurd.....hoe dan in vredesnaam die dagvaarding in ene bij mij kan uitkomen is een raadsel.
Misschien hebben Eneco en GGN gedacht dat de persoon met dezelfde naam en geboortedatum als jij, verhuisd is naar jouw adres?

Het lijkt me toch wel een beetje een miskleuntje van GGN om dan op de dagvaarding in ene jouw adres neer te zetten.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Jolijn, het adres is niet het adres van ts. Andere straat en een andere woonplaats. Hij of zij had de brief ook dicht kunnen laten en in de orange bus van Post.nl kunnen doen. Ik zou het alsnog doen.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door ArneLH »

Ok, dit had ik niet helemaal gevolgd. De dagvaarding vermeldt ook niet jouw adres GGNbenadeelde?

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door kss »

ja als je digid hebt kan je via internet een uittreksel GBA maken en samen met een kopie paspoort en eventueel je eigen jaarrekening samenvoegen. dan zou essent ook zelf haar conclussies kunnen trekken.

beide partijen kunnen bij de griffier om uitstel vragen of beter, de rechtbank verzoeken om de zaak te seponeren van alle rechtsvervolging op basis van de bewijzen dat u niet de aangeschreven persoon bent, probleem daarbij is zodra essent met verweer komt, de zaak behandeld wordt. maar zoals ik al eerder aangaf heeft een rechtbank alleen de mogelijkheid om de verantwoordelijke personen aan te spreken, dus 99% kans dat daarmee de kous af is.

als u schriftelijk niet sterk bent, kunt u een jurist een brief of verweer laten schrijven en u verdere uitleg geven, dat kan in 1 uurtje en die kosten kun je als schadepost in de rechtzaak als kostenveroordeling, 15% van de hoofdsom. het beste is om bij dit soort simpele zaken dus zelf aanwezig te zijn, met schriftelijk verweer bij de hand. tenzij u reeds een rechtsbijstandverzekering heeft, dat scheelt weer extra kosten, al denken juristen daar vaak anders over ;)

ligt natuurlijk ook aan uw eigen houding, gewoon zakelijk blijven en je komt ver.
Laatst gewijzigd door kss op 28 jan 2013 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

weetnietveel schreef:Jolijn, het adres is niet het adres van ts. Andere straat en een andere woonplaats. Hij of zij had de brief ook dicht kunnen laten en in de orange bus van Post.nl kunnen doen. Ik zou het alsnog doen.
Het is mij niet 100% duidelijk of op de dagvaarding het adres van TS gaat.
Zo hij schrijft lijkt het van niet
De dagvaarding staat op mijn naam, maar het adres waar het om gaat is in een andere woonplaats

Maar het kan ook zijn dat TS bedoelt dat de dagvaarding op zijn naam en adres staat en de bijbehorende facturen op naam van de persoon die daadwerkelijk bedoeld wordt.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

ArneLH schreef:Ok, dit had ik niet helemaal gevolgd. De dagvaarding vermeldt ook niet jouw adres GGNbenadeelde?
de dagvaarding staat wel degelijk op mijn naam en mijn adres (anders was die hele dagvaarding ook niet bij mij bezorgd natuurlijk). Echter het adres waar het om gaat (waar de facturen voor zijn bestemd en waar de energie is afgenomen) is in een andere woonplaats. Nu kan ik dat nog wel begrijpen dat dat niet meteen argwaan wekt bij GGN, er zijn wel meer mensen met meerdere huizen op hun naam.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ipv te bellen, zou je 1 en dezelfde email naar Essent en GGN kunnen sturen en duidelijk maken dat je niet de persoon bent die op de facturen genoemd wordt; dat een rechtszaak onnodig is, maar als 'ie niet van de rol wordt gehaald, je je uiteraard zult verweren en de gemaakte kosten zult verhalen.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

Jolijn schreef:Ipv te bellen, zou je 1 en dezelfde email naar Essent en GGN kunnen sturen en duidelijk maken dat je niet de persoon bent die op de facturen genoemd wordt; dat een rechtszaak onnodig is, maar als 'ie niet van de rol wordt gehaald, je je uiteraard zult verweren en de gemaakte kosten zult verhalen.
Jolijn, ik heb een klacht ingediend bij Essent. En ik neem aan dat ook jij begrijpt dat al ik in een mail aangeef dat ik niet degene ben die zijn denken, dat ze dan wel binnen een week gaan regelen dat die zitting geen plaatsvindt. Dan werkt telefoon mijns inziens net even wat beter en zelfs daar konden ze niks voor me betekeken. " Meneer het ligt nu bij de rechter, we kunnen niets meer doen".

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Zoal ik al schreef 'een flutkreet van de eerste orde' van Essent, zij zijn de opdrachtgever, zij besluiten hoe of wat, maar het mag wat kosten blijkbaar.

Als je "Essent" in je topictitel vermeldt, kom de WEbcare hier misschien.

kss
Berichten: 224
Lid geworden op: 03 nov 2006 19:11

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door kss »

GGNbenadeelde schreef:
Jolijn schreef:Ipv te bellen, zou je 1 en dezelfde email naar Essent en GGN kunnen sturen en duidelijk maken dat je niet de persoon bent die op de facturen genoemd wordt; dat een rechtszaak onnodig is, maar als 'ie niet van de rol wordt gehaald, je je uiteraard zult verweren en de gemaakte kosten zult verhalen.
Jolijn, ik heb een klacht ingediend bij Essent. En ik neem aan dat ook jij begrijpt dat al ik in een mail aangeef dat ik niet degene ben die zijn denken, dat ze dan wel binnen een week gaan regelen dat die zitting geen plaatsvindt. Dan werkt telefoon mijns inziens net even wat beter en zelfs daar konden ze niks voor me betekeken. " Meneer het ligt nu bij de rechter, we kunnen niets meer doen".
via essent of hun webcare heeft geen zin, je moet omdat het nu in een incassotraject zit, puur onderhandelen via het incassoburo, die medewerkers kunnen essent adviseren, checken, dingen van de rechtbank terugdraaien enz. als je daar geen vertrouwen in hebt kun je ook zelf de griffier benaderen.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik snap dat ff bellen sneller is, maar als je je verhaal ook nog even op papier en/of mail zet, kun je in je verweer laten zien, dat jij je best hebt gedaan een onnodige rechtszaak te voorkomen.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

Jolijn schreef:Zoal ik al schreef 'een flutkreet van de eerste orde' van Essent, zij zijn de opdrachtgever, zij besluiten hoe of wat, maar het mag wat kosten blijkbaar.

Als je "Essent" in je topictitel vermeldt, kom de WEbcare hier misschien.
ook Essent webcare haakte af toen ik aangaf dat het bij de de deurwaarder ligt.....

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door nevermind »

GGNbenadeelde schreef:
Jolijn schreef:Zoal ik al schreef 'een flutkreet van de eerste orde' van Essent, zij zijn de opdrachtgever, zij besluiten hoe of wat, maar het mag wat kosten blijkbaar.

Als je "Essent" in je topictitel vermeldt, kom de WEbcare hier misschien.
ook Essent webcare haakte af toen ik aangaf dat het bij de de deurwaarder ligt.....
Ik zou mij geen zo grote zorgen maken, het betreft toch niet jou.
Laat ze het lekker uitzoeken.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

nevermind schreef:
Ik zou mij geen zo grote zorgen maken, het betreft toch niet jou.
Laat ze het lekker uitzoeken.
grote zorgen maak ik me niet, maar de bal ligt nu wel degelijk bij mij om aan te tonen dat ik het niet juist is. Simpelweg dit in de prullenbak gooien en ze het uit laten zoeken gaat me niet helpen nu. Maar zonder enige kennis van zaken vind ik dit echt lastig te begrijpen. Dat ik ik nu de fout van Essent moet herstellen. Ze mogen me best een half jaartje gratis energie aanbieden nu door al die rompslomp :-)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

GGNbenadeelde schreef:
Jolijn schreef:Zoal ik al schreef 'een flutkreet van de eerste orde' van Essent, zij zijn de opdrachtgever, zij besluiten hoe of wat, maar het mag wat kosten blijkbaar.

Als je "Essent" in je topictitel vermeldt, kom de WEbcare hier misschien.
ook Essent webcare haakte af toen ik aangaf dat het bij de de deurwaarder ligt.....
De webcare heeft zich hier toch nog niet gemeld?

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

GGNbenadeelde schreef:
nevermind schreef:
Ik zou mij geen zo grote zorgen maken, het betreft toch niet jou.
Laat ze het lekker uitzoeken.
grote zorgen maak ik me niet, maar de bal ligt nu wel degelijk bij mij om aan te tonen dat ik het niet juist is. Simpelweg dit in de prullenbak gooien en ze het uit laten zoeken gaat me niet helpen nu. Maar zonder enige kennis van zaken vind ik dit echt lastig te begrijpen. Dat ik ik nu de fout van Essent moet herstellen. Ze mogen me best een half jaartje gratis energie aanbieden nu door al die rompslomp :-)
Je hebt nu in dit topic kennis van zaken gekregen. :wink:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door nevermind »

grote zorgen maak ik me niet, maar de bal ligt nu wel degelijk bij mij om aan te tonen dat ik het niet juist is.
Ik dacht, dat je geen klant van Essent was! :shock:
want ik ben niet eens klant van Essent
Laatst gewijzigd door nevermind op 28 jan 2013 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GGNbenadeelde
Berichten: 43
Lid geworden op: 28 jan 2013 20:07

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door GGNbenadeelde »

Jolijn schreef:
GGNbenadeelde schreef:
Jolijn schreef:Zoal ik al schreef 'een flutkreet van de eerste orde' van Essent, zij zijn de opdrachtgever, zij besluiten hoe of wat, maar het mag wat kosten blijkbaar.

Als je "Essent" in je topictitel vermeldt, kom de WEbcare hier misschien.
ook Essent webcare haakte af toen ik aangaf dat het bij de de deurwaarder ligt.....
De webcare heeft zich hier toch nog niet gemeld?
Nee maar ik had al wel even mijn ongenoegen geuit op Twitter en daar kreeg ik meteen een reactie dat ze het zouden oplossen. Echter daar hield het ook al snel op toen ze hoorden dat het bij de deurwaarder lag. Helaas pindakaas.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door Jolijn »

Dat zou ik allemaal vermelden in het verweer.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: dagvaarding van GGN niet voor mij bestemd

Ongelezen bericht door weetnietveel »

De fout ligt bij de deurwaarder niet bij Essent. Wat dom dat ze het niet verifieren en gaan herstellen. Zij kunnen zo,n zitting toch annuleren!
Zit hier ook GGN webcare?

Gesloten