LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Power2All

Re: Huursubsidie en terugbetalen.... Klopt niet

Ongelezen bericht door Power2All »

Ja ik hoor het al weer.
Nederland is in een ikke ikke ikke land veranderd.
Laat maar, schijnheilig gedoe, daar kom ik en vele anderen die in hetzelfde schuitje zitten niet verder mee, al helemaal op deze forum waar mensen die blijkbaar geen kennis van praktische zaken kent... Dagggg

P.S.: Ook wel geinig dat mensen blijkbaar niet op 1000 euro per maand kunnen leven, blijkt dat ik toch enigzins iets goed deed in vergelijking met vele anderen, maar word nu lekker hard genaaid, en iedereen tot nu toe die gereageerd heeft en geprobeerd heeft het idee te kraken, schijnbaar met andere zaken gooien wat helemaal niks met de huursubsidie (of zoals anderen zeggen dat het nu huurtoeslag heet, boeiend ? is hetzelfde, ander naampje ... pfff..) enigzins te maken heeft.
Laatst gewijzigd door Power2All op 31 jan 2013 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Rim69

Ongelezen bericht door Rim69 »

Power2All schreef:Blijkbaar heeft niemand een huursubsidie ervaren, gezien de mensen die denken dat het makkelijk is.

Denk eens na voordat je iets gaat posten.

Ik betaal me al de tering aan belastingen, en nu word ik dubbel hard genaaid, maar jullie vinden het normaal dat de overheid je dubbel dwars naaid, lekker weer mensen...
Zoals ik al heb gezegd, juridische zijden hebben hier ook al tig mensen die hierover klagen, maar niks aan kunnen doen, omdat het nu eenmaal wettelijk vast ligt, en her rammelt aan alle kanten.

In principe zegt de overheid, de tifus voor je, neem dan maar geen huursubsidie, dan hoef je ook niks te betalen.
Maar ja, dan maak je kans je huis uit geschopt te worden.. handig...
Owja, en ik moet nu dus effe 500 euro per maand gaan betalen alleen om van mijn belasting zooi af te komen, ongeveer 5000+ pleuro...
En terecht, trouwens als je terug moet betalen hoef je echt niet het hele bedrag in één keer te betalen.
Nee het zou wel eens gebeuren.
Dan nog, ik had recht op huursubsidie van januari tot en met juni, en alleen omdat ik daarna later weer wat beter ging kwa inkomen, moet je toch dat bedrag gaan terug dokken, ondanks dat je het geld hard nodig gaat hebben om andere kosten af te betalen.
Dus nee, het is gewoon naaien om zo min mogelijk subsidie aan mensen te verstrekken, het is gewoon een regel rechte naai actie.
Huursubsidie werd voor het laatst betaald in 2005. Sinds 2006 is het huurtoeslag.

Je moet 5000+ terugbetalen voor een periode van 6 maanden? :shock:
Dat is dus bijna 1000 euro per maand die je zou moeten hebben ontvangen.
Dat is dus gewoon onmogelijk.

Je verhaal rammelt aan alle kanten.

Power2All

Rim69 schreef:
Power2All schreef:Blijkbaar heeft niemand een huursubsidie ervaren, gezien de mensen die denken dat het makkelijk is.

Denk eens na voordat je iets gaat posten.

Ik betaal me al de tering aan belastingen, en nu word ik dubbel hard genaaid, maar jullie vinden het normaal dat de overheid je dubbel dwars naaid, lekker weer mensen...
Zoals ik al heb gezegd, juridische zijden hebben hier ook al tig mensen die hierover klagen, maar niks aan kunnen doen, omdat het nu eenmaal wettelijk vast ligt, en her rammelt aan alle kanten.

In principe zegt de overheid, de tifus voor je, neem dan maar geen huursubsidie, dan hoef je ook niks te betalen.
Maar ja, dan maak je kans je huis uit geschopt te worden.. handig...
Owja, en ik moet nu dus effe 500 euro per maand gaan betalen alleen om van mijn belasting zooi af te komen, ongeveer 5000+ pleuro...
En terecht, trouwens als je terug moet betalen hoef je echt niet het hele bedrag in één keer te betalen.
Nee het zou wel eens gebeuren.
Dan nog, ik had recht op huursubsidie van januari tot en met juni, en alleen omdat ik daarna later weer wat beter ging kwa inkomen, moet je toch dat bedrag gaan terug dokken, ondanks dat je het geld hard nodig gaat hebben om andere kosten af te betalen.
Dus nee, het is gewoon naaien om zo min mogelijk subsidie aan mensen te verstrekken, het is gewoon een regel rechte naai actie.
Huursubsidie werd voor het laatst betaald in 2005. Sinds 2006 is het huurtoeslag.

Je moet 5000+ terugbetalen voor een periode van 6 maanden? :shock:
Dat is dus bijna 1000 euro per maand die je zou moeten hebben ontvangen.
Dat is dus gewoon onmogelijk.

Je verhaal rammelt aan alle kanten.
Als je vorige zaken had gelezen, is dat ik 2008 en 2009 ook effe terug moet dokken, dan rammelt er niks, alleen je leesbril zit verkeerd.

Power2All

Laatste keer dat ik hier iets neerzet om enigzins een beetje geholpen te worden, maar er klopt geen ruk van jullie redenaties.
Maakt niet uit, hier kom ik niet verder mee, moet maar langer zuinig aandoen, ondanks dat ik dit al 3 jaar vol gehouden had, stank voor dank zeg ik maar..

Rim69

Als je nu nog 2008 en 2009 terug moet betalen waar ligt dat dan aan? En dan komt 2012 ook nog eens als een verrassing?

Power2All

Rim69 schreef:Als je nu nog 2008 en 2009 terug moet betalen waar ligt dat dan aan? En dan komt 2012 ook nog eens als een verrassing?
Dat ligt aan het feit dat ik toen ook teveel inkomen had blijkbaar, en meer een kwestie van verschillende baantjes had, en daarna even helemaal niks had, maar toch er "net" boven zitten op jaar basis.

Ohja, en 2009 hoorde ik helemaal niet terug te betalen, maar daar word je genaaid op het feit dat mijn verhuizing niet goed was doorgekomen, en klagen na 6 weken dat ze hebben gezegd dat je moet dokken hierop moet reageren, maar is leuk als je post op verkeerde adres kreeg, dan nog sta je tegen de muur... Wat neer komt op "sucks to be you, bye".
Rim69 schreef:En dan komt 2012 ook nog eens als een verrassing?
En ja, dat kwam als een verrassing, gezien ze een tijdje geleden hadden gezegd dat er niks openstond.
Totdat ik een brief kreeg van "Hey, wil je ff dokken ?".

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

maar toch er "net" boven zitten op jaar basis.
Nou, om je dan even te "troosten"; ik zat precies €39,00 bruto per jaar te hoog. Zoals al geschreven: de hele reutemeteut terugbetalen, vanaf april 2011 t/m sept. 2012, was €3.600. Kreeg €200,00 per maand.

Rim69

Ach joh, 500 per maand. Dan ben je er in goed een jaartje weer van af.

Power2All

Rim69 schreef:Ach joh, 500 per maand. Dan ben je er in goed een jaartje weer van af.
Ja en ondertussen alle hardnodige zaken on-hold weer zetten voor de zoveelste keer.
Wedden dat ze weer iets vinden om je daarna weer lekker uit te zuigen ?

Nou ik kan het al RUIKEN.

Power2All

tenormin schreef:
maar toch er "net" boven zitten op jaar basis.
Nou, om je dan even te "troosten"; ik zat precies €39,00 bruto per jaar te hoog. Zoals al geschreven: de hele reutemeteut terugbetalen, vanaf april 2011 t/m sept. 2012, was €3.600. Kreeg €200,00 per maand.
Naja, weet je, boeiend, als jij ermee kan leven, fine.
Misschien heb jij geen gezondheids risico's op te lossen waar je al jaren mee leeft.
Ik helaas wel, en daar hangt ook een groot prijskaartje aan, maar kon dit niet in orde maken omdat ik gewoon geen inkomen ervoor had.
Nu heb ik inkomen, maar kan ik het nog steeds niet betalen van, ja, je raad het, de belastingdienst....

zwabbertje

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Gezien je taalgebruik vermoed ik dat je meer last hebt van pijn in je portemonnee dan in je mond. Heel verstandig om de ergste pijn eerst te bestrijden, dus teveel ontvangen toeslag terugbetalen en pas daarna de mindere pijn aan te pakken.

tenormin

[quote]Misschien heb jij geen gezondheids risico's op te lossen waar je al jaren mee leeft.
Ik helaas wel, en daar hangt ook een groot prijskaartje aan, maar kon dit niet in orde maken omdat ik gewoon geen inkomen ervoor had.
[quote]

't Is maar goed dat je er misschien heb jij geen gezondheid risico's bij schrijft. Ja, die heb ik, heb je even.........? Doet toch in dit item niet ter zake!

Power2All

Ik ben er klaar mee.
Jullie vinden het maar best om genaaid te worden door de overheid lees ik maar...

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Power2All schreef:Ik ben er klaar mee.
Jullie vinden het maar best om genaaid te worden door de overheid lees ik maar...
Tsja, dat is net even hoe je het bekijkt. Ik vind niet dat ik genaaid word door de overheid, hooguit door het systeem waar ik net als jou deel van uitmaak, maar daar pluk ik aan de andere kant ook de vruchten van, dus dan zou het wel wat hypocriet zijn om alles wat me even niet uitkomt, maar als "naaien" te benoemen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Tenormin schreef:
Dat vind ik zeer onrechtvaardig!
Belasting regels en wetten zouden zo in elkaar moeten zitten dat elke euro bruto altijd hoger netto inkomen oplevert.
Mogelijk heeft een avond overwerk Tenormin nu 3600 euro gekost!

doradora456

Ongelezen bericht door doradora456 »

het is wel erg kort door de bocht.
als nederland een ikke ikke ikke land was, bestonden er geen toeslagen.

ook zijn er genoeg mensen die rondkomen met € 1000 per maand, ook zonder schulden te maken.

je kreeg in 2008 en 2009 huurtoeslag waar je geen recht op had.
jij dacht dat je er mee weg kon komen. dat is niet gelukt en nu ben je boos op mensen, die het terecht vinden, dat je het onterecht gekregen bedrag moet teugbetalen.

je inkomen is nu meer dan verdubbeld, dus wat klaag je nou.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Power2All schreef:Ik ben er klaar mee.

Jij bent er klaar mee? Ieder mens die jou advies geeft is of een grappenmaker , of die zegt volgens jou onzin, tja dan houdt het op.

succes met terug betalen.

tenormin

't Was een optelfout van iemand die mijn belastingen verzorgt maar je blijft zelf natuurlijk verantwoordelijk. 't Is niet zo dat ik "lachend" de terugvordering ontving, heb wel even onze lieve heer op een niet aardige manier aangesproken, maar terugbetalen moet je, linksom of rechtsom. En eerlijk is eerlijk, al was het maar €39,00 teveel, zo zit het nu eenmaal in elkaar. Natuurlijk kunnen ze geen uitzonderingen maken, dan zijn er 16.000.000 mensen die ook aan de bel trekken.
Oh ja, en ik zit al 12 jaar in de AOW, waarvan 8 in Nederland en 4 jaar langer uit Engeland (vrouwen krijgen daar met 60 jaar "AOW") hoor, dus geld "verdienen" zit er voor mij niet in.
Laatst gewijzigd door tenormin op 02 feb 2013 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

16again schreef:Tenormin schreef:
Dat vind ik zeer onrechtvaardig!
Belasting regels en wetten zouden zo in elkaar moeten zitten dat elke euro bruto altijd hoger netto inkomen oplevert.
Dit soort zaken dateren nog uit de tijd dat je met tabelletjes moest werken voor allerlei tarieven. Tegenwoordig zou het toch geen enkele moeite moeten zijn om bedrag traploos te verhogen of verlagen. Dan loont iedere euro extra verdienen. Nu bestaat de idiote situatie dat iemand met een heel laag inkomen dank zij allerlei toeslagen bijna een netto modaal salaris bij elkaar kan sprokkelen. Ik heb een keer iemand van de SP voorgerekend hoeveel een bijstandsmoeder met 3 kinderen kon krijgen door van alle regelingen gebruik te maken. Werken zou voor die bijstandsmoeder pas lonend zijn als ze minimaal een modaal inkomen ging verdienen. En met de huidige gestegen kinderopvangkosten zou dat nu waarschijnlijk nog meer moeten zijn. Zelfs de dame van de SP schrok daarvan.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Power2All schreef:Kreeg in Juli een nieuwe baan waar ik omhoog ging naar 2650 euro per maand.
Dit is toch best een net salaris waardoor u in staat bent om de onterecht verkregen toeslag terug te betalen?

U moet het zo zien.
Doordat u deze toeslag nu terugbetaalt kan de Overheid anderen, die maar 700 of 1000 euro bruto per maand verdienen, wel helpen door het toekennen van een huurtoeslag.

Gesloten