Pagina 2 van 2

Re: Huisartsenpost: altijd betalen!

Geplaatst: 06 feb 2013 10:10
door Isabel1
@ciske,
volgens mij gaat het mathilde erom dat zij naar de post belt, ik zeg dat ze niet mag komen, ik geef haar wel advies (waar zij niet expliciet om gevraagd heeft) en zij moet dan betalen voor het advies

Ik denk dat het probleem zit in het woordje klant. Bij ons ben je geen klant, je bent patient. het is niet u vraagt wij draaien. Ik heb een verantwoordelijkheid naar mensen die bellen, ik kan vaak helemaal niet zeggen of ze wel of niet mogen komen zonder dat ik eerst aanvullende info heb. Als ze dan niet mogen komen heb ik de verantwoordelijkheid om hen wel advies te geven. Ik mag dus niet eens geen advies geven. (zou ook niet zo mooi zijn als een zorg verlener tegen je zei: bekijk het maar)

@mathilde
Ik snap het eigenlijk ook niet zo goed, want als je zelf wist wat je moest doen, dan deed je dat en belde je de post niet. Voor mij is het bellen naar de post een impliciete vraag namelijk: wat moet ik doen. Ik begrijp niet hoe je kunt denken dat je kunt bellen en zeggen: ik ben dusdanig ziek/gewond dat ik langs moet komen want ik krijg mijn probleem zelf niet opgelost, maar als ik niet langs mag komen dan krijg ik mijn probleem opeens wel zelf opgelost en hoef ik geen advies.
Isabel

Re: Huisartsenpost: altijd betalen!

Geplaatst: 06 feb 2013 10:24
door ciske
volgens mij gaat het mathilde erom dat zij naar de post belt, ik zeg dat ze niet mag komen, ik geef haar wel advies (waar zij niet expliciet om gevraagd heeft) en zij moet dan betalen voor het advies
Isabel , hier hoef je nooit te betalen voor telefonisch advies.

Re: Huisartsenpost: altijd betalen!

Geplaatst: 06 feb 2013 10:26
door Isabel1
bij ons volgens mij ook niet. Ik ben sowieso verplicht om dat advies te geven.

overigens mathilde, als je een foute diagnose aan de telefoon hebt gekregen of niet te vreden bent, heeft het altijd zin om een klacht in te dienen. Voor jouw foute diagnose maakt dat niet meer uit natuurlijk, maar de gesprekken worden bij ons opgenomen en kunnen teruggezocht worden. Als ik een fout maak en er wordt een klacht ingediend dan ga ik met mijn leidinggevende na waar ik die fout gemaakt heb door het gesprek na te luisteren. (als jij daar toestemming voor geeft natuurlijk) Dat is voor mij een leer moment. De fouten die je noemt bij jezelf: 1) geen krukken meegeven: dat doen we nooit, dat doet wat vroeger de thuiszorg winkel deed, we hebben niet eens krukken 2) slecht verband: dat is kwalijk 3) longontsteking gemist: dat is natuurlijk helemaal niet goed, ik kan natuurlijk niet beoordelen hoe zwaar die ontsteking was, maar ik kan me voorstellen dat je niet echt blij bent als dat gebeurt. Ik denk dat ik wel weet hoe die aan de telefoon gemist is: tijdens het griep seizoen bellen heel veel mensen met de melding dat ze een longontsteking hebben (30+ per avond) meestal zijn die gewoon verkouden. Iemand heeft je duidelijk niet serieus genomen.