Re: Ervaring met "scene" in Den Bosch
Geplaatst: 06 feb 2013 17:20
@sephora30
Klopt, ik heb inmiddels wel even gebeld met ConsuWijzer voor meer informatie.
Ik zal het kort samenvatten, misschien ook nuttig voor andere bezoekers.
1. Ik heb meerdere berichten gelezen waarin een termijn van 6 maanden garantie wordt genoemd, desondanks heeft de consument ook na deze periode nog zekere rechten; noemt men het recht op een deugdelijk product. Voor verschillende producten gelden verschillende verwachtingen, dus vandaar dat ik even heb gebeld hierover; volgens ConsuWijzer mag ik van deze jeans met bijbehorende prijs redelijkerwijs verwachten dat deze een langere levensduur hebben. Verkoper dient het betreffende product danwel te repareren danwel te vervangen.
2. Wanneer de verkoper het probleem weigert op te lossen kun je de klacht aan de Geschillencommissie voorleggen; deze doen vervolgens een beslissende uitspraak, de verkoper moet dan echter wel bij deze geschillencommissie zijn aangesloten.
Kortom;
Het probleem zou door verkoper opgelost moeten worden, wanneer dit niet gebeurd kan ik (wanneer deze bij de Geschillencommissie is aangesloten) de klacht aan de Geschillencommissie voorleggen. Ik heb geen idee welke opties er zijn wanneer een verkoper niet bij de Geschillencommissiebis aangesloten.
Verder geen reactie op mijn mail ontvangen van verkoper.
Klopt, ik heb inmiddels wel even gebeld met ConsuWijzer voor meer informatie.
Ik zal het kort samenvatten, misschien ook nuttig voor andere bezoekers.
1. Ik heb meerdere berichten gelezen waarin een termijn van 6 maanden garantie wordt genoemd, desondanks heeft de consument ook na deze periode nog zekere rechten; noemt men het recht op een deugdelijk product. Voor verschillende producten gelden verschillende verwachtingen, dus vandaar dat ik even heb gebeld hierover; volgens ConsuWijzer mag ik van deze jeans met bijbehorende prijs redelijkerwijs verwachten dat deze een langere levensduur hebben. Verkoper dient het betreffende product danwel te repareren danwel te vervangen.
2. Wanneer de verkoper het probleem weigert op te lossen kun je de klacht aan de Geschillencommissie voorleggen; deze doen vervolgens een beslissende uitspraak, de verkoper moet dan echter wel bij deze geschillencommissie zijn aangesloten.
Kortom;
Het probleem zou door verkoper opgelost moeten worden, wanneer dit niet gebeurd kan ik (wanneer deze bij de Geschillencommissie is aangesloten) de klacht aan de Geschillencommissie voorleggen. Ik heb geen idee welke opties er zijn wanneer een verkoper niet bij de Geschillencommissiebis aangesloten.
Verder geen reactie op mijn mail ontvangen van verkoper.