Re: T-Mobile verhoogt tarieven agv inflatie - mag dat zomaar?
Geplaatst: 07 feb 2013 15:38
Ongeldig argument; blijft staan dat tijdens de looptijd van een overeenkomst geen inflatiecorrectie wordt togepast, omdat de klant dat gewoon als een prijsverhoging ziet en dus een breuk van het contract. Probeer het maar, zou ik zeggen.tufima schreef:
De ZZP'er berekent deze inflatie gewoon door in zijn prijzen/uurtarief als hij het goed doet.
principieel en getalsmatig is 2,3% niet gelijk aan 2,4% - hoe scheel ik ook zou kijken...tufima schreef:Of jij niet...Eduard Mangal schreef: Voor 2012 heeft T-Mobile een inflatiecorrectie van 2,3% toegepast, KPN (& HI) deed dat met 2,4%, voorzover ik kan nagaan BEN 0%, Telfort niet na te gaan welk % zij hebben doorgevoerd, idem voor Vodafone...
En allemaal, behalve BEN zeggen ze CBS te volgen. In ieder geval 1 provider niet goed gekeken dus.
Mijn argument is dat de abonnementsprijs niet vast staat gedurende de looptijd van het contract.tufima schreef:Kan nog steeds hoor. Abonnementsprijs staat wel degelijk vast alleen WIL jij het niet zien.Eduard Mangal schreef:Komt er op neer dat je niet meer kan vergelijken; want abonnementsprijs staat dus niet vast. En toepassing van % voor de inflatiecorrectie ook niet.
Waar deze discussie toe moet leiden heeft niets te maken met het feit of ik de algemene voorwaarden begrijp, maar hoe ik ze duid en beoordeel.tufima schreef:Omdat jij de algemene voorwaarden niet begrijpt?Eduard Mangal schreef:De discussie zou moeten leiden tot vaste abonnementsprijzen voor de duur van de looptijd van het contract.
Ongeldig argument. De bakker verplicht me niet zijn brood 2 jaar lang te kopen. En als dat zo was, dan zou ik zonder kosten die verplichting naast me neer mogen leggen omdat zijn brood duurder is geworden.tufima schreef:Ga jij naar een andere bakker omdat het brood 5 cent duurder is geworden?Eduard Mangal schreef:En ik ga geen 2-jarige verplichting aan met mijn bakker of de autogarage. Ik kan gerust naar een ander gaan zonder de 1e bakker of garage (door) te moeten betalen...
Ongeldig argument; betaal jij de provider maar eens 50 euro minder op een jaar, moet je kijken of zij zich druk gaan maken over dat luttele bedrag tegenover hun omzet...tufima schreef:Maar even terug naar de basis, over welk bedrag praten we hier?
Als jij een abonnement heb van bijvoobeeld 100 euro per maand, en de inflatiecorrectie is over beide jaren 2,3% dan kost dat je dus over maximaal 21 maanden (als je abonnement binnen 3 maanden voor afloop van het jaar afgesloten is wordt er geen inflatiecorrectie toegepast) nog geen 50 euro extra !!!