| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rabobank: boeterente bij verkoop 2e woning?
Re: Rabobank: boeterente bij verkoop 2e woning?
Punt is dat de bank er van uit gaat, dat als jij de voorwaarden voor gelezen moet paraferen, dat ook dóet, en dus weet hoe de vork in de steel zit. Dat wordt je gewoon expliciet gevraagd om te doen, inclusief krabbel van je op een overzichtsdocument waarop staat dat je dat gedaan hebt. Tenminste, dat was bij mij wel zo toen ik in diezelfde periode een hypotheek af sloot. En dan is er ook nog het feit dat die hypotheekvorm, zeker niet exclusief wordt afgesloten om kinderen tijdens de studie van 4 à 5 jaar van een woning te voorzien, maar ook om bijvoorbeeld een kind van een permanente woning te voorzien, waarbij de 30 jaar looptijd en dit soort bepalingen géén struikelblok zijn.Reitd01 schreef:Als ik het voorgaande lees, gaat niemand in op mijn opmerkingen. Of er is een duidelijk "bank"-kleur te bespeuren (k had beter moeten weten...) , of er is geen toegevoegde waarde in de opmerkingen. Jammer!
Punt blijft, dat als je bij de Rabobank komt voor een tijdelijke hypotheek zoals in ons geval, achteraf wordt gewezen op gevolgen in de vorm van boeterente. Niet vooraf, zoals het hoort. In eerste instantie de telefoontje van de klantenservice waarin dit wordt aangekondigd. Ik wordt nog teruggebeld door de back-office.
voor mij genoeg om ontevreden over te blijven en andere te wijzen op belang om niet zonder meer te vertrouwen op intenties van de bank. Voorwaarden zijn vaag en worden pas bij nadrukkelijk lezen helder: alle rechten liggen bij de bank omdat er niet bij voorbaat door de verkopende partij (die deze voorwaarden stelt) op is gewezen.
Ik wacht de reactie van de bank af en zal melden als er meevallers zijn.....
Je kan het oneerlijk vinden, maar de bank zal naar de door jou geaccepteerde voorwaarden wijzen, en daarmee is de kous in feite af. Die héb je geaccepteerd, misschien blij en euforisch omdat je je kind zo mooi kon helpen dat net die laatste 5% van de voorwaarden even tussen de kieren van je geheugen is gevallen, wat iedereen wel eens overkomt, maar dat is toch echt niet de bank aan te rekenen.
Aha, je krijgt antwoorden, eerlijke antwoorden zelfs, maar de antwoorden bevallen je niet.Als ik het voorgaande lees, gaat niemand in op mijn opmerkingen.
Vervolgens roep je dan maar dat "niemand op je opmerkingen ingaat".
Kennelijk kom je hier niet voor goed, eerlijk advies, maar om te horen hoe zielig je bent. Alsof je wat hebt aan zulke reacties.
Maar vooruit dan: je bent verkeerd behandeld door de bank. Wat ben jij zielig. Jammer voor je hoor.
Ik snap de sentimenten wel, zo voelde ik me ook toen ik een woekerhypotheek bleek te hebben, en na een avond lezen en een doosje aspirientjes er achter kwam dat de percentages etc wel degelijk in de voorwaarden stonden, maar ik er bij het paraferen van pagina 30 wat overheen had gelezen.SJZ schreef:Aha, je krijgt antwoorden, eerlijke antwoorden zelfs, maar de antwoorden bevallen je niet.Als ik het voorgaande lees, gaat niemand in op mijn opmerkingen.
Vervolgens roep je dan maar dat "niemand op je opmerkingen ingaat".
Kennelijk kom je hier niet voor goed, eerlijk advies, maar om te horen hoe zielig je bent. Alsof je wat hebt aan zulke reacties.
Maar vooruit dan: je bent verkeerd behandeld door de bank. Wat ben jij zielig. Jammer voor je hoor.
Mijn vader zat naast me toen ik dit schreef. Hij is erg realistisch over de periode die hij waarschijnlijk nog zal leven en wil leven. Ik hoop dat hij nog veel langer met veel plezier zal blijven leven, maar daar gaan wij niet over. Mijn vader heeft altijd gezegd dat als er geld overblijft ik dit voor mijn huis moet gebruiken. Ik sta niet te springen om zijn geld, want ik kan mijn huis makkelijk zelf betalen. Ik heb liever mijn vader dan zijn geld.Belegger+ schreef:Hopelijk leest Uw vader dit niet...om zo koelbloedig te schrijven, moet de wens naar geld wel heel erg groot zijn !rollertje schreef:. Ik heb opzettelijk voor een looptijd van 5 jaar gekozen, omdat de kans erg groot is, dat mijn vader binnen die periode zal overlijden. Dit gezien zijn hoge leeftijd. Ik hoop trouwens dat hij het nog een stuk langer volhoudt. Hij is nu nog redelijk gezond. Mijn vader zal een behoorlijke erfenis achterlaten .
Groet,
B+
Het ging hierboven over het wel of niet een langere periode je rente vast zetten, terwijl je weet dat het huis waarschijnlijk eerder verkocht zal worden. Dat is niet handig is mijn mening.
wat een stupide reactie. alsof ieder hier die het niet eens is met iemand die een vraag of probleem heeft en op zijn eigen (en niet per se juiste) manier tegen zaken aankijkt in dienst is van de organisatie waar topicstarter een conflict mee meent te hebben. Verbaasd mij dan ook neits dat het anders gelopen is dan TS zichzelf voorgehouden heeft..Reitd01 schreef:Groeten aan je baas.
Dus even: wanneer er bijzondere wensen zijn en die van invloed moeten zijn op een overeenkomst zorg dan ook gewoon dat die zwart op wit in die overeenkomst worden opgenomen, met handtekeing van d ebank.. en lees alles waar je voor tekent ook gewoon echt...had dit probleem gewoon voorkomen.
en jammer dat u wel allerhande kritiek heeft op mensen die met u mee proberen te denken, maar beantwoorden van een simpele maar redelijk essentiele vraag al teveel moeite is.
succes ermee dus.
Eind goed; al goed:
Net via een telefoontje van de Rabobank te horen gekregen dat zal worden afgezien van te berekenen boeterente! Hele opluchting en zeer tevreden over dit besluit van de Rabobank!
Weer wat geleerd.
Net via een telefoontje van de Rabobank te horen gekregen dat zal worden afgezien van te berekenen boeterente! Hele opluchting en zeer tevreden over dit besluit van de Rabobank!
Weer wat geleerd.