LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
WOLMOED54
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2016 00:16

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door WOLMOED54 »

We hebben vandaag Isoltrend (na 'vakkundig' advies van 4 anderen, wo purschuim en thermoballetjes) een vloerisolatie laten aanbrengen en dat hebben we vanavond al gemerkt: onze koude voeten zijn gelijk verleden tijd... vraag me niet hoe het mogelijk is want zo'n techneut ben ik niet. Ik ben blij dat we voor hun gekozen hebben want dit is zoveel meer woongenot. en de prijs is het meer dan waard...
bodemisolatie: geel folie op de bodem van de kruiruimte, naadloos aangebracht en vervolgens speciaal folie tegen de onderkant van de vloer aan. Wij voelen nu direct het verschil al omdat we een stuk vloer in de keuken niet konden isoleren en die is heel veel kouder!
http://www.Isoltrend.nl die moet je hebben! (krijg hier niet voor betaald..., was het maar waar...)

HvdW
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 okt 2017 19:29

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door HvdW »

Beste PlukVet,

Op 1 maart 2013 schreef je:
Daadwerkelijke resultaten zullen we moeten afwachten. Mijn eindafrekening is pas in mei. Als ik Tonzon mag geloven zou het verbruik aanmerkelijk lager moeten liggen. Dat kan alleen bewezen worden met harde cijfers.
Ik heb ook een deel van de discussie met TonZon gelezen en u lijkt me de ideale persoon om ervaringen te vragen, omdat u (zeker aan het begin) behoorlijk teleurgesteld was.
Het is inmiddels ruim 5 jaar later.
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe:
- ernergieverbruik
- comfort
- is er inmiddels andere vloerisolatie
- etc.

Ik ben benieuwd
Hein

ActieReactie
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 okt 2017 21:33

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door ActieReactie »

Is die isolatiefolie van Isoltrend hetzelfde als Pif-folie? Dus deze vloerisolatie? https://vloerisolatie.nl/isolatiefolie/

Inalm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2017 11:30

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door Inalm »

Ja . De luchtkussens zijn bij ons 3 jaar geleden geplaatst. Onder de kruipruimte liggen de buizen van de hete luchtverwarming. Dit vraagt om speciale plaatsing. Er is niet direct inspectie door het bedrijf uitgevoerd iets wat je mag verwachten als er meerdere onderaannemers aan werken. Op verzoek kwam wel iemand en constateerde een probleem maar moest erover denken hoe dit op te lossen. Nooit meer wat van gehoord. En de vloer is net zo koud als voorheen. Dus als je jouw en gemeente geld wil verspillen stop het onder de grond

Johanneke1
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2019 22:13

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door Johanneke1 »

Help!!!!!
Afgelopen zomer vloerisolatie laten plaatsen. Maar in plaats van dat het aangenamer is in huis, hebben we veel meer last van tocht/koudeval......
Niet warm te stoken.......
Iemand enig idee hoe dit kan? Of nog liever; hoe we dit kunnen oplossen?

jose.perquin
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2019 19:20

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door jose.perquin »

Ik heb ook erg veel kou na Tonzon isolatie
Wat is bij u de oplossing geweest ?
Ik zou graag weten hoe dit kan en niemand weet een antwoord
Gr Jose

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door arvandongen »

We hebben enige jaren Tonzon vloerisolatie. Werkt zeer goed bij ons.

Ons huis was goed geisoleerd, echter met een koude, vochtige kruipruimte onder een betonnen vloer. De vloer was altijd koud in de winter. Nu niet meer. De thermostaat is 1 graad C kouder gezet en toch voelt het huis warmer.

We hebben veel uitleg gevraagd en gekregen vóór en tijdens de installatie. Er wordt een grondzeil op de (zand-)bodem gelegd. Dat houdt vocht dat uit de grond komt, tegen. Deze blijft liggen. De temperatuurverbetering was al merkbaar (zou al 30% moeten zijn volgens de installateur). 1 a 2 weken later wordt de Tonzon folie onder tegen de vloer vastgezet. Dat zorgde voor een verdere merkbare verbetering.

Eventueel nadeel kan zijn als er later andere (riool-)werkzaamheden onder de vloer moet gebeuren. De folie kan door ondeskundige installateurs eenvoudig kapotgetrokken worden of foutief teruggezet worden, waardoor de isolatiewaarde sterk kan verminderen.

Geen idee of dit systeem ook goed zou werken bij andere omstandigheden.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Jammer dat de allereerste topic over Tonzon isolatie niet meer te lezen is op de link https://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=124237

Ik had graag er nog even op door gegaan.
In die topic, maar ook andere reacties, heb ik heel duidelijk aangegeven dat Tonzon in het geheel niets oplevert.

Sinds 2 winters heb ik wél warme en behagelijke voeten.
Komt niet door die zogenaamde isolatie, want daarin is niets veranderd.
Wat er wel veranderd is?
Nieuw laminaat!. Gewoon de oude groene platen laten liggen, een extra isolerende laag daarbovenop (geluids- en isolatielaag) en ca 3 mm dikker laminaat dan ik voorheen had.
Nu hadden we de laatste 2 winters weinig vorst, maar zelfs de dagen met vorst kon ik gewoon op mn sokken rondlopen.
Conclusie: Tonzon doet niets, een andere vloer wel.

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

In het archief is mijn originele bericht nog wel te lezen vond ik uit via Google

aannemers-installateurs-en-glazenwasser ... 24237.html

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Voor deze folie is perfect monteren een noodzaak.
Nu blijkt dat bij klagers er is geplakt op oude vochtige laag en dan laat de lijm weer los... dus gaten in isolatie.

Ook bij werkzaamheden onder de vloer moet je voorzichtig zijn want folie kan scheuren en dan moet je dat herstellen...
omdat de loodgieter die verstopt riool herstelde niet dit materiaal en ook niet de juiste maat in voorraad hebt moet hij dat melden en moet isolatie bedrijf terug komen....

Tonzon werkt goed bij perfecte montage en als het heel bleef.
En laat daar nu het zwakke punt te zitten... slordig plakken omdat ze eigenlijk tekort werkruimte hadden of hobbelige bodem dus niet gehele vloer goed te doen... en in filmpje leuk maar in praktijk met vele leidingen van water, gas en riool en hobbelige bodem ziet het er vaak anders uit dan op de reclame foto.... ik ben maar zelden een perfecte vlakke bodem tegen gekomen!

Tonzon geeft een hoogte op maar ik denk dat die minimale hoogte te laag is... en ook lees ik niets over vlakke bodem!

Wel is het voordeel dat kruipruimte bereikbaar bleef, bij schuim aanbrengen word het te klein en bij los gestorte moet je als je iets wilt doen door de ballenbak en zie je niet waar wat loopt... elke vloer isolatie heeft dus zijn eigen nadelen!

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Complete onzin! Het werkte al niet vanaf het allereerste begin, Komkommertijd.
Je hebt kennelijk weinig anders te doen,..het is zeker komkommertijd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Komkommer heeft zijn kruipruimte geïsoleerd met asbest.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door Revoked »

Theotrucker schreef:
28 apr 2019 23:29
Komkommer heeft zijn kruipruimte geïsoleerd met asbest.
En met een plantage op zolder hoef je niet bij te verwarmen. Bovendien ruik je de asbest dan ook niet meer. Alleen die laagvliegende roze olifantjes geven zo'n overlast.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

JanTinusPlukvet schreef:
28 apr 2019 23:16
Complete onzin! Het werkte al niet vanaf het allereerste begin, Komkommertijd.
Je hebt kennelijk weinig anders te doen,..het is zeker komkommertijd.
Beter Lezen!

Ik heb geen asbest in mijn woning.... bedrijfspand....
En ook schreef ik , foutloos en perfect monteren!

Ja, bij los halen plakkertje loopt deze vol met lucht en als dat koude lucht is duurde dat erg lang voor die slurf vol met koude lucht
voldoende is opgewarmd....

Ook is het vaak vochtig en op vochtige balken, hout of beton hecht de lijm of dubbelzijdige plakstrook erg slecht.
Dan heb je isolatie lekken als het los is gelaten.

Ook moeten de stroken folie goed tegen elkaar komen, dus geen gleuven er tussen.

Tonzon werkt perfect bij perfecte montage en in mijn geval, hobbels in kruipruimte bodem en enkele krappe plekken...
Dan is andere isolatie beter te doen.

De goede vakmensen komen vaak na paar maanden een warmte foto maken en zien dan op de vloer waar de lekkage zit,
even daar onder kruipen en nogmaals vast zetten en herstellen, maar het lijkt door plaatselijke aannemers even plakken en geld vangen en niet terug komen... de slechte rommelaars verpesten het voor de goede.

Als de persoon die Tonzon monteerde niet na klachten met warmte camera dit wil nalopen Tonzon zelf bellen en vragen hoe de garantie zit, eventueel moeten ze bij meerdere klachten deze persoon uit hun bestand halen....

Het is een goed product mits goed gemonteerd en laat het daar nu vaak fout gaan...!

JanTinusPlukvet
Berichten: 438
Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03

Re: Ervaring met Tonzon vloerisolatie?

Ongelezen bericht door JanTinusPlukvet »

Als je de originele posting leest Komkommertijd,...dan had je gelezen dat zowel de installateur als Tonzon hier ia langs geweest.
Tonzon heeft hier en daar nog iets 'verbeterd'.
Resultaat: nul

Zoals gesteld: de Tonzon isolatie levert niets op. Pas nadat ik nieuw laminaat gelegd heb, een extra isolatie daaronder heb aangelegd en ook nog eens veel dikker laminaat ( Quick Step 8 mm) heb ik iets van een verandering opgemerkt.
Dat had ik ook opgemerkt zonder die 'high tech' isolatie.

[verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 04 mei 2019 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: aanvallende tekst verwijderd

Gesloten