LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onkundige kapper

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
kuklos

Re: Onkundige kapper

Ongelezen bericht door kuklos »

@wendyy82, vervelend dat het gebeurd is. Maar zoals al gezegd door anderen heb je hier ook zelf een stuk verantwoording in wat je schijnbaar niet genomen hebt. En inderdaad, haar groeit weer aan. Gelukkig maar, dus de schade is niet permanent.

Aangaande deze kapper niet nog meer fouten laten maken, is er een branchevereniging en is ze daarbij aangesloten? Verzamel alle klachten (dus ook die van anderen) en dien dan bij die branchevereniging een klacht in. En kijk op websites waar ervaringen verzameld worden en plaats daar een beoordeling van deze kapper.

Wendyy82

Ongelezen bericht door Wendyy82 »

Dat is mierenneukerij, we weten allemaal wat er met "dode" puntjes bedoeld wordt.. je weet wel.. kijk eens naar je haar, .. zie je die gespleten punten ?? Dat wordt in de volksmond ook wel dooie puntjes genoemd.. als je niks zinnigs te melden hebt m.b.t mijn vraag, wat doe je dan hier ?
Ga lekker ergens ander muggen ziften.

Eigen verantwoording in welke zin ?
In heb gezocht naar recensies, het is iemand met een beauty- & hairstudio die het al 35 jaar doet, je mag dus gewoon verwachten dat zo iemand wel wat simpele basishandelingen kan verrichten zonder het te verpesten.

Zoals ik eerder al vermeldde heb ik niet kunnen achterhalen of ze ergens bij is aangesloten.

Ik ben NIET terug gegaan naar die kapper,.. mensen LEZEN is ook een vak.

En of ik al dan niet me terecht rot voel over mijn haar en of het al dan niet aangroeit en hoe snel en hoe ik me zou moeten voelen en wat ik zou moeten vinden dat doet er niet eens toe !!
Jullie mening hieromtrent is totaal nutteloze info.
En nee ik vraag NIET om jullie MENING ik vroeg om INFO.

Staat er : "kijk eens , dit heeft de kapper gedaan, wat vinden jullie ervan, is het verpest ? ik voel me er rot over , is dat terecht ?? "
Nee dat staat er niet omdat het me niet boeit wat anonieme mensen op internet ervan vinden.

Ik kom hier op een RADAR forum omdat ik verwachtte dat ik hier wellicht een ZINNIG antwoord zou krijgen op mijn EIGENLIJKE infovraag.

Ik vraag alleen info over hoe ik,.. kort door de bocht gezegd.. kan voorkomen dat zo'n prutser hier mee door gaat en andere ook geld laat betalen voor onvakkundig maaiwerk.

Dat juridisch loket is tenminste iets waar ik wat aan heb en wat aansluit op mijn vraag.
Bedankt.

Dus verdere meningen over of ik me wel of niet rot hoor te voelen, hou die lekker bij.
Totaal irrelevante info.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

het me niet boeit wat anonieme mensen op internet ervan vinden.
ik val je niet aan hoor, maar als het je niet boeit moet je misschien niet je hele emotionele relaas aan die anonieme mensen op het internet voorleggen. Dan had je misschien moeten vragen: kun je een kapper aanklagen? Nu post je een heel verhaal over emotionele schade, je hele leven lang lang haar, nooit geknipt sinds je geboorte, toekomstige verpestte feestjes, stijltangen die alleen met je vroegere haar prettig vond om te gebruiken. Als je niet wil dat mensen ingaan op de door jou ondervonden (emotionele) schade, waarom post je dat dan?

verder, als wij nou met zijn allen gezegd hadden: meid dit is het ergste wat je kan overkomen, wat verschrikkelijk, had je dan ook gezegd dat het irrelevant was en het je niet interesseert? of is dat alleen zo op het moment dat mensen vinden dat je het probleem een beetje te groot maakt?

sorry, ik wil je echt niet aanvallen, en misschien vind ik mijn haar gewoon minder belangrijk dan jij, en ik begrijp echt dat je kwaad bent als een kapper niet doet wat je gevraagd hebt want dat is ook niet fijn, maar ik alle eerlijkheid, ik zie het enorme drama echt niet, ik snap dat je dat niet interesseert, want dat zeg je, maar dan begrijp ik niet waarom je dit enorme emotionele verhaal post.

isabel
Laatst gewijzigd door Isabel1 op 06 mar 2013 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

Isabel1 schreef:
het me niet boeit wat anonieme mensen op internet ervan vinden.
ik val je niet aan hoor, maar als het je niet boeit moet je misschien niet je hele emotionele relaas aan die anonieme mensen op het internet voorleggen. Dan had je misschien moeten vragen: kun je een kapper aanklagen? Nu post je een heel verhaal over emotionele schade, je hele leven lang lang haar, nooit geknipt sinds je geboorte, toekomstige verpestte feestjes, stijltangen die alleen met je vroegere haar prettig vond om te gebruiken. Als je niet wil dat mensen ingaan op de door jou ondervonden (emotionele) schade, waarom post je dat dan?

verder, als wij nou met zijn allen gezegd hadden: meid dit is het ergste wat je kan overkomen, wat verschrikkelijk, had je dan ook gezegd dat het irrelevant was en het je niet interesseert? of is dat alleen zo op het moment dat mensen vinden dat je het probleem een beetje te groot maakt?

isabel
precies ! en al die anonieme mensen hier hebben een andere mening,ikzelf vind heel lang haar vreselijk lelijk en heb dan ook zoiets van ,mens knip het af op een lengte ! en het groeit wel weer ,en mischien bevalt het je wel :)

sombody

Ongelezen bericht door sombody »

Wendyy82 schreef:Dat is mierenneukerij, we weten allemaal wat er met "dode" puntjes bedoeld wordt.. je weet wel.. kijk eens naar je haar, .. zie je die gespleten punten ?? Dat wordt in de volksmond ook wel dooie puntjes genoemd.. als je niks zinnigs te melden hebt m.b.t mijn vraag, wat doe je dan hier ?
Ga lekker ergens ander muggen ziften.

Eigen verantwoording in welke zin ?
In heb gezocht naar recensies, het is iemand met een beauty- & hairstudio die het al 35 jaar doet, je mag dus gewoon verwachten dat zo iemand wel wat simpele basishandelingen kan verrichten zonder het te verpesten.

Zoals ik eerder al vermeldde heb ik niet kunnen achterhalen of ze ergens bij is aangesloten.

Ik ben NIET terug gegaan naar die kapper,.. mensen LEZEN is ook een vak.

En of ik al dan niet me terecht rot voel over mijn haar en of het al dan niet aangroeit en hoe snel en hoe ik me zou moeten voelen en wat ik zou moeten vinden dat doet er niet eens toe !!
Jullie mening hieromtrent is totaal nutteloze info.
En nee ik vraag NIET om jullie MENING ik vroeg om INFO.

Staat er : "kijk eens , dit heeft de kapper gedaan, wat vinden jullie ervan, is het verpest ? ik voel me er rot over , is dat terecht ?? "
Nee dat staat er niet omdat het me niet boeit wat anonieme mensen op internet ervan vinden.

Ik kom hier op een RADAR forum omdat ik verwachtte dat ik hier wellicht een ZINNIG antwoord zou krijgen op mijn EIGENLIJKE infovraag.

Ik vraag alleen info over hoe ik,.. kort door de bocht gezegd.. kan voorkomen dat zo'n prutser hier mee door gaat en andere ook geld laat betalen voor onvakkundig maaiwerk.

Dat juridisch loket is tenminste iets waar ik wat aan heb en wat aansluit op mijn vraag.
Bedankt.

Dus verdere meningen over of ik me wel of niet rot hoor te voelen, hou die lekker bij.
Totaal irrelevante info.
Wendy,
Begrijp wat je bedoelt ,en ik vind af en toe ook dat er op het forum wat sarcasme heerst,gebeurde mij ook,maar het was mijn emotie ,en dit jou emotie.
Wat jij hebt mee gemaakt is niet leuk,enmenig voelt dat ook niet wellicht tot deze zelf eens iets mee maken.
Zag ook dit Tros Forum serieus,gezien het programma,maar het is helaas iets anders,mensen zijn hard ,maar je kan van mening verschillen ,maar ik vind doe en hou het netje`s.
Wendy ,als dit een kapper is zijn klanten graag houd en jou ontevredenheid had aangenomen ,had hij/zij,dit kosteloos opgelost,doen de meeste.
Nu ga je toch lekker naar een andere kapper,ondanks jou verbijstering,en een rechtbijstand doet niets en zeker voor een klein bedrag niet,pas vanaf 250,00 in veel gevallen,maar weet ook niet of dit de juiste plek is.
Je haar groeit 8cm per maand als het goed is ,en dat gaat snel hoor,en voor je het weet ben je het vergeten,ondanks jou frustratie nu.
Heb 35 jaar geleden mijn kappersdiploma gehaald ,ben niet meer actief,maar altijd geleerd ,klanis en blijft koning en dat leren tevens alle detaillhandel werkende ,mist er mensen een slaatje uit willen slaan daar die er ook zijn.
Succes Wendy,het komt weer goed

Isabel1

had hij/zij,dit kosteloos opgelost,doen de meeste.
ik vind inderdaad wel dat de kapper dit beter had mogen oplossen.
dat er op het forum wat sarcasme heerst
ik snap deze quote wel, en ik doe echt mijn best om dat neit te doen (maar dat lukt niet altijd) maar er zijn hier wel 2 punten:
1) soms zie ik het probleem gewoon echt niet, nou dan is je haar korter, so what? Natuurlijk kan het zo zijn dat dat voor iemand zwaarder weegt dan voor mij, en inderdaad kan ik me moeilijk inleven in een probleem wat ik gewoon niet zo schokkend vind
2) het stoort me dat iemand eerst zijn hele verhaal neerpleurt, en vervolgens roept dat antwoorden hem/haar niet interesseren. Als ik iets zou hebben en het boeit me niet wat anderen zeggen, dan post ik het toch niet? Ik vind het vervelend dat eerst wel de verwachting van reactie wordt neergelegd, mensen doen dat ook, en dan wordt gezegd dat die reactie niet op prijs gesteld wordt. In elk ding kan het zijn dat je niet het antwoord krijgt wat je wilde, of dat mensen het niet met je eens zijn. Maar eerst een vraag stellen met een relaas en dan roepen dat het je niet interesseert wat mensen over dat relaas willen zeggen vind ik onbeschoft. Er zijn mensen die zich moeite hebben gedaan om met een goed antwoord te komen en nu roept iemand dat dat niet interessant is (in alle eerlijkheid, ik heb mezelf dus niet zo heel veel moeite gedaan maar daar gaat het niet om) Dit is een beetje hetzelfde als van de kaasboer vragen of hij je een pond half belegen wil afsnijden en dan roepen dat je geen kaas lust.

isabel

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

@sombody! je haar groeit 1cm per maand ongeveer ,nu moet je haar geen valse hoop geven met je 8cm per maand :? jee als dat zo was zaten we wekelijks bij de kapper :mrgreen:

Isabel1

ha 8 cm per maand: dan had mijn kapper het druk!

Wendyy82

Een goed antwoord ?
Ik heb er 2 gekregen, al die andere posts zijn nutteloos.

En inderdaad, wat voor jou geen probleem is kan voor een ander wel een probleem zijn.
Dat wil niet zeggen dat ik er mee geholpen ben om alleen maar reacties te krijgen die er op neer komen dat ik me niet aan moet stellen omdat het maar haar is.

In de gedragsregels van het forum staat ook dat dit niet toegestaan is.
Omdat het dus NIKS bijdraagt.

Wendyy82

Wendy,
Begrijp wat je bedoelt ,en ik vind af en toe ook dat er op het forum wat sarcasme heerst,gebeurde mij ook,maar het was mijn emotie ,en dit jou emotie.
Wat jij hebt mee gemaakt is niet leuk,enmenig voelt dat ook niet wellicht tot deze zelf eens iets mee maken.
Zag ook dit Tros Forum serieus,gezien het programma,maar het is helaas iets anders,mensen zijn hard ,maar je kan van mening verschillen ,maar ik vind doe en hou het netje`s.
Wendy ,als dit een kapper is zijn klanten graag houd en jou ontevredenheid had aangenomen ,had hij/zij,dit kosteloos opgelost,doen de meeste.
Nu ga je toch lekker naar een andere kapper,ondanks jou verbijstering,en een rechtbijstand doet niets en zeker voor een klein bedrag niet,pas vanaf 250,00 in veel gevallen,maar weet ook niet of dit de juiste plek is.
Je haar groeit 8cm per maand als het goed is ,en dat gaat snel hoor,en voor je het weet ben je het vergeten,ondanks jou frustratie nu.
Heb 35 jaar geleden mijn kappersdiploma gehaald ,ben niet meer actief,maar altijd geleerd ,klanis en blijft koning en dat leren tevens alle detaillhandel werkende ,mist er mensen een slaatje uit willen slaan daar die er ook zijn.
Succes Wendy,het komt weer goed
Precies, ik heb toch helemaal niks aan al die opmerkingen.
Het ergste vind ik idd dat een kapper ook nog eens in discussie gaat.

Ik werk zelf in de zorg en zelfs al heeft een cliënt van mij ongelijk, hij/zij krijgt gelijk omdat idd de klant koning is.
En zeker over dit soort dingen, al was het niet verknipt maar vond ik het gewoon niet mooi, dan nog ben ik ontevreden en dat hoort niet.
Ik hoor tevreden weg te gaan, dat is haar taak, daar betaal ik voor.
Net zoals mijn cliënten tevreden moeten zijn over de zorg die ik geef.. die zij vragen, wat mijn persoonlijke mening daar ook over is...

sombody

En dat staat als een Huis Wendy .

sombody

kuklos schreef:@wendyy82, als je werkelijk op elke reactie die je niet aanstaat het nodig vindt om agressief te reageren dan kan je wat mij betreft de boom in. Sommige mensen hier geven een serieuze goedbedoelde reactie en zelfs daar reageer je agressief op.

Succes met deze ramp van Bijbelse proporties.
Beetje cru,en dat word toch ook uitgelokt kuklos ,sorry hoor :!: :!:

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

@ wendy:

Ik snap dat je teleurgesteld bent in die kapster. En ik snap je frustratie ten aanzien van dit forum tot op zekere hoogte ook wel. Toch gaat het er hier nog redelijk netjes aan toe, je wil niet weten hoe het op sommige andere fora gaat.

Om even op je oorspronkelijke vraag terug te komen: als je ook maar iets wil beginnen, zul je als eerste de kapster aan moeten spreken op haar knipkunsten. Je zult haar de gelegenheid moeten geven de gemaakte fouten zo goed mogelijk te herstellen. Dat is een eerste vereiste als je ergens bij een overkoepelende organisatie een klacht in wil dienen.

Helaas ben je dit op het ogenblik niet van plan (je hebt je man en zoon zelfs al naar een andere kapper gestuurd), maar je wil wel allerlei actie gaan ondernemen? Dit gaat je dus niet lukken.

Daarbij vind ik het toch een beetje vreemd dat iemand die jarenlang een kapperszaak runt nu ineens drie kapsels tegelijk ruïneert, en dat er nog meer klachten zouden zijn. Het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat iemand die er zo weinig van bakt zo'n lange tijd een kapperszaak draaiende weet te houden.

Je hoeft het niet met me eens te zijn, maar meningen kunnen gewoon verschillen. Als jij de jouwe met een heel verhaal op een publiekelijk forum zet (en zo hoog is dit forum ook weer niet aangeschreven), dan moet je er gewoon van uit gaan dat je de meest uiteenlopende reacties krijgt, waarvan een deel, en soms een groot deel, je gewoon niet aanstaat.
Laatst gewijzigd door witte angora op 06 mar 2013 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat wil niet zeggen dat ik er mee geholpen ben om alleen maar reacties te krijgen die er op neer komen dat ik me niet aan moet stellen omdat het maar haar is.
Als je alleen reacties wil van mensen die het met je eens zijn moet je anderen niet verwijten ook te reageren.
Als (de meeste) anderen dat zo zien zou daar misschien OOK wel eens een kern van waarheid in kunnen zitten.
En zoals hier boven al aangegeven, je had ook kunnen volstaan met "Mijn kapper heeft me verknipt , kan ik hem/haar aanklagen of kan ik (eventueel) via een branchvereniging voorkomen dat hij/zij nog meer mensen "schade" toebrengt", kort, krachtig en zonder emotionele rompslomp. En dan NOG krijg je reacties van mensen die roepen "het is maar haar" omdat er nu eenmaal ook mensen zijn die dat vinden.
En gelukkig verbieden de gedragsregels GEEN eigen mening van mensen ook al is dat niet de jouwe.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wendyy82 schreef: Ik kom hier op een RADAR forum omdat ik verwachtte dat ik hier wellicht een ZINNIG antwoord zou krijgen op mijn EIGENLIJKE infovraag.
Je slaat voor het gemak schijnbaar ook berichten over......jammer

Wendyy82

Alleen omdat de meeste het zo zien wil helemaal niet zeggen dat er een kern van waarheid in zit.
Ieder voelt het zijne, daar kun je niet over oordelen.

En over dat emotionele verhaal, dat heb ik al eens verklaard.

In de regels staat wel degelijk dat een antwoord nuttig en informatief moet zijn, deze hele discussie is totaal NIET informatief of on-topic.

Maargoed, praten jullie maar lekker verder over verknipt haar wel of niet erg is met elkaar, ik vind mijn antwoorden wel ergens anders.

Wendyy82

Dat had kunnen volstaan in 2 zinnen ja, maar dat is niet verplicht.
En ik vraag niemands mening over dat relaas.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wendyy82 schreef:Dat had kunnen volstaan in 2 zinnen ja, maar dat is niet verplicht.
En ik vraag niemands mening over dat relaas.
Door het te plaatsen vraag je daar feitelijk zeker wel een mening over...

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Mijn haar is ook een keer ongelooflijk verkloot door een kapster, ze had zowat stekeltjes geknipt :shock:
Was er doodziek van maar toen was ik nog niet zo mondig. Heb er ergens anders een paar extensions in laten zetten en ben doorgegaan met mn leven.

Wat ik niet begrijp.......hoe kan zij al 35 jaar in t vak zitten als ze niet eens kan bijpunten :!:

En sorry, maar ook ik vind dat je te overdreven reageert.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

En sorry, maar ook ik vind dat je te overdreven reageert.
Dat ik dat als man dat nou vind a la, maar als zelfs andere vrouwen dat gaan vinden :wink:

Gesloten