gaat buiten haar om
Dat maakt het juist nog erger, maar goed dat is mijn mening.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
gaat buiten haar om
Mensonwaardig. Mocht bij mij dementie worden vastgesteld dan ga ik eerst naar de notaris voor mijn testament, en koop ik daarna direct een plastic zak en een heliumtankje voor het zover komt. Dan mogen ze nog zo zeuren dat zelfmoord laf is maar dan heb ik in ieder geval bij volle verstand die beslissingen gemaakt. Als een zombie in een tehuis leven is geen leven, dan ben ik net zo lief dood.Miepje1 schreef:Ja, wij, echtpaar zonder kinderen waarvan de broers/zussen het véél beter hebben, zijn ook van plan om het geld dat we hebben zoveel mogelijk fijn aan onszelf uit te geven en niet na te laten. 'Je laatste hemd heeft geen zakken'...
Helaas is dement worden een langzaam voortschrijdend proces. Tegen de tijd dat je naar een verzorgingstehuis moet weet je het zelf vaak al niet meer.
Een voorschot op de erfenis inpikken omdat oma er geen weet meer van heeft, het moet niet gekker worden... Pikt ze van haar werkgever ook een voorschot op haar loon van de komende maand in omdat die een paar weken op vakantie is?manondoris schreef:vraag !! ik probeer iets meer te komen weten over de volgende situatie! wie weet meer ? we hebben een oma ,dochter en kleindochter , oma is dement en woont in het verpleeghuis! opa leeft niet meer en oma en opa hebben samen 300.000 euro gespaard en oma heeft een appartement die volledig is afbetaald . kleindochter is T.E in deze kwestie voor oma omdat dochter niet in staat is deze opzich te nemen . nu,kleindochter heeft een huis gekocht en daar moet veel aan verbouwd worden ! het idee! om alvast een deel van de erfenis te krijgen . haken en ogen in mijn opzicht dochter die als eerste erfgenaam is heeft een bijstandsuitkering en oma leeft nog ! nu gaan ze samen naar de rechtbank omdat dit zoiezo ieder jaar moet om de rekening in de gaten te houden van oma .ze willen daar proberen om geld los te krijgen voor kleindochter . wat denken jullie ? en wat kunnen ze verwachten ?
Kleindochter zal heus wel werken voor haar centen anders kan ze ook geenwitte angora schreef:. Maar als ik de opa was, en ik zou nog 10 minuutjes mijn ogen opendoen, dan zou ik ervoor zorgen dat dat kleine mokkel van haar leven geen cent meer krijgt. Ze gaat eerst maar eens werken voor haar centen.
en ze werkt heel hard ook !Chocomelk schreef:Kleindochter zal heus wel werken voor haar centen anders kan ze ook geenwitte angora schreef:. Maar als ik de opa was, en ik zou nog 10 minuutjes mijn ogen opendoen, dan zou ik ervoor zorgen dat dat kleine mokkel van haar leven geen cent meer krijgt. Ze gaat eerst maar eens werken voor haar centen.
huis kopen WA.
Mokkel ?
ja ik bedoel executeur! moeder kan nu niet beschikken over het geld,kleindochter is bij de notares aangewezen als executeur ,en wel om alle betalingen te doen aan bijv vaste lasten van het appartement en aan het verpleeghuis en de verzorging voor oma ,denk aan kleding enzo. verder is er geen testament en heeft opa bij leven gezegd alles is voor jullie! oma is al jaren dement en ziet de wereld voor een doedelzak aan . mischien is de verantwoording ook wel veelste groot voor een jonge vrouw maar goed het is nu zoals het is .marcel75 schreef:Nu ben ik het even kwijt. Oma leeft nog, heeft geen testament en toch is kleinkind t.e.? Ik neem aan dat met "t.e." testamentair executeur (tegenwoordig gewoon executeur) bedoeld wordt? Dat kan dan dus niet. Geen testament = geen executeur. HIer gaan nu dus de benodigde termen volledig willekeurig door elkaar gebruikt worden.
ja maar nu lijkt het door jou zo ,maar zo is het niet ! op zich ben ik het wel eens maar het is een goeie meid . dus ik wil het niet zo zwart wit bekijkenwitte angora schreef:Dan werkt ze maar een beetje harder om die verbouwing te kunnen bekostigen. Kun je kwaad zijn op mijn opmerkingen, maar ik ben dus kwaad om zoveel onfatsoen en hebberigheid.
ik denk het ! ik poste mijn vraag ook om er meer van te weten te komen ! ik denk ook dat het afgewezen word en ik vind het ook terecht ,maar mijn mening is niet van belang en van de andere hier ook niet . het was een vraag om haar alvast beter te kunnen informeren ,positief of negatief !Auti-Mama schreef:Dan is ze bewindvoerder van haar oma volgens mij.
Opa kan nog zoveel gezegd hebben bij leven, als het niet zwart op wit staat, heb je geen poot om op te staan. Daarbij vind ik het nog steeds niet kunnen als oma niet meer bij volle verstand kan zeggen wat zij er van vindt dat er een voorschot op de erfenis wordt uitbetaald. Zou me er dus 100% in kunnen vinden als de rechter dit keihard afwijst.
je bent er wat hard in omdat het je hoog zit wat er in je eigen familie gebeurd ! begrijpelijk maar elk verhaal is anders !witte angora schreef:Mokkel omdat ik totaal geen respect heb voor dat soort figuren. En ja, in mijn familie zitten ze ook. Mijn oma heeft een van haar kinderen vlak voor haar dood voorgoed de deur uitgemieterd, om een soortgelijke reden.
En als je dacht dat ze mij met rust lieten, vergeet het. Eens in de drie jaar komt er hier vanuit de familie een inspectie om te zien wat er te halen valt, als ik er niet meer ben. Verder zie ik ze niet. Die komen er dus ook niet meer in.
Vandaar dus mijn kwaadheid over zoveel hebberigheid en onfatsoen.