LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 16again »

De heer Deddens heeft mij, volgens afspraak, terug gebeld met de mededeling dat korting geven niet in het bedrijfsbeleid van de Meubelman ligt.
Erik1 vraagt ook niet om korting (die beding je bij de verkoop) maar om vergoeding voor te late/defecte/incomplete levering.
Volgens CBW voorwaarden heb je weldegelijk recht op schadevergoeding (art 6.5 ) en kan je de koop zelfs laten ontbinden (art 6.3).

Je kan Dhr Deddens voorleggen om de geschillencommissie de hoogte van schadevergoeding te laten bepalen, of zelfs gaan voor ontbinding van de koop. Wellicht gaat het "bedrijfsbeleid" dan om.

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Wheeler »

Nijman International BV
Doejenburg 17
4024 HE Eck en Wiel
Tel: 0344-694977


Nijman International B.V. is de eigenaar van o.a. Sanders en de Meubelman.

Deze firma verzorgt alle transporten voor onderandere Sanders en Montel.

Hier vragen naar het telefoonnummer van het hoofdkantoor is een mogelijkheid, ik weet niet waar deze is gevestigd in Nederland.

Succes

J.de Lano
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2006 18:12

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door J.de Lano »

Ik heb in november 2005 een bank gekocht bij Sanders Meubelstad in Amsterdam. Bij de levering bleek de zijkant van de bank te ruim gestoffeerd. Hierover de Meubelman geinformeerd. De servicemonteur die geweest is gaf aan dat zij er niets aan konden doen en dat de bank terug moest naar de fabrikant in Duitsland. Diverse malen gebeld en emails verzonden naar de Meubelman in verband met de juiste gegevens over de klacht ( niet bekend, niet in systeem ). Bij het ophalen van de bank zelfs een brief met daarin de juiste gegevens van de klacht en een foto er bij gedaan. Na twee weken de bank weer terug, echter nog steeds met dezelfde klachten. Na informatie hierover naar de Meubelman heeft deze contact opgenomen met de fabrikant. Deze gaf aan dat het leder iets was opgespannen en dat zij er verder niets meer aan konden doen. Ik zit nu met een bank welke, na een maand, al plooien ( welke er niet moeten zijn ) heeft. Er zou nog wel een servicemonteur van de fabrikant komen om te kijken of er toch nog wat aan te doen is. Heb hier weinig vertrouwen in.
Mijn vraag is nu: wie moet ik aansprakelijk stellen, Sanders Meubelstad of de Meubelman.

cobus
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2006 19:40

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door cobus »

De Meubelman is echt goed fout bezig.
Op 9 oktober 2005 kocht ik bij Sanders een aantal meubelen.
De levertijd was 12 weken. Na 13 weken kwam het grootste deel van mijn order, maar we zijn inmiddels 20 weken verder en ik heb nog steeds de eethoekstoelen niet.
De Meubelman houd mij gigantisch aan het lijntje.
Dan weer zeggen ze dat ze deze week binnenkomen, en als je dan weer na een week beld weten ze weer nergens van. Altijd zeggen ze dat ze terugbellen maar dat zal de eerste keer nog moeten worden.

Bij Sanders geven ze toe dat er grote leverproblemen zijn.
Volgens de bedrijfsleider zitten er nog 400 mensen op deze stoelen te wachten. (ik vraag het me af???).
Sanders doet mij zelfs de suggestie om de order de cancelen.
Dit geeft al aan hoe ver ze in de **** zitten.
Bij Sanders speelt men nog enigzins open kaart, maar bij De Meubelman is het werkelijk een grote bende. Die mensen doen echt niet wat ze beloven.
Het is nu bijna maart en ik zit nu al 2 maanden op een tuinstoel!!WAARDELOOS

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door DarkChild »

Wij hebben ook problemen met Sanders meubelstad en raar maar waar ook meteen met de Meubelman. Sanders meubelstad komt haar afspraken niet na en schuift het af op de Meubelman, waar ik naar mijn mening niets mee te maken heb. Net als Cobus zitten wij inmiddels ook al een maand op tuinstoelen te eten. Eind oktober hebben we 4 eetkamerstoelen besteld en (misschien dom) een aanbetaling gedaan van E 300,-. De eetkamerstoelen zouden eerst in de 1e week januari worden geleverd aan sanders meubelstad. Vervolgens werd het week 5. In week 5 kregen wij een brief van de meubelman dat het week 15! zou worden en deze week (week 12) hebben wij een brief gekregen dat het waarschijnlijk week 20 wordt. Net als in de vorige brief houden ze ook deze keer een slag om de arm. Inmiddels zijn wij het spuugzat en na het lezen van de berichten op dit forum hebben wij geen vertrouwen meer in Sanders Meubelstad. Wij gaan onze overeenkomst met Sanders meubelstad (en dus ook met de Meubelman) opzeggen en willen onze E 300,- terug. De mail met dit verzoek is inmiddels verstuurd en als er niet gereageerd wordt gaan we een hoop stennis schoppen bij Sanders Meubelstad Groningen binnenkort.


:!: :!: Ons advies aan iedereen die overweegt om bij Sanders Meubelstad te gaan kopen: Doe het niet, want je wordt gewoon bedonderd waar je bij staat. Er worden mooie beloften gemaakt, die vervolgens niet worden nagekomen. Sanders Meubelstad schuift alles gewoon af op de Meubelman en deze beste man haalt gewoon zijn schouders op :!: :!:

Pasja
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2006 20:17

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Pasja »

Hedenmorgen om 06.51 uur (!) zijn bij ons twee longchairs, gekocht bij Montel Amsterdam, afgeleverd. Zo op het eerste gezicht was er niets aan de hand. De banken zagen er prima uit. Weliswaar voor goede ontvangst getekend en gemeld dat we in de loop van de ochtend de banken goed zouden inspecteren. Geen enkel probleem volgens de Meubelman. Tot onze enorme schrik, kwamen wij er bij zonlicht achter, dat de stof aan de voorkant scheuren vertoonden.....heb meteen gebeld naar de Meubelman, meteen het formulier ingescand en gemaild. Heb vanavond nogmaals gemaild met het verzoek om in ieder geval ons bericht te bevestigen. Wij zijn nu al de wanhoop nabij, we durven niet eens meer te zitten of liggen op de banken terwijl we ze zeggen & schrijven misschien net 14,5 uur in ons bezit hebben. Als ik deze verhalen op dit forum lees, bekruipt mij nu al het gevoel dat de zaak misschien niet correct zal worden opgelost. Uiteraard geven wij de Meubelman de kans om te reageren, te herstellen c.q. vernieuwen/vervangen. Formeel gezien hebben wij een koopovereenkomst met Montel in Amsterdam, maar er is geen enkel emailadres van ze bekend. Weet iemand misschien het algemene emailadres van Montel? Zaak wordt vervolgd!

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door DarkChild »

Ik zou gewoon een email naar [email protected] sturen. Meestal hebben bedrijven een info@ email adres. Ik zag namelijk op de site dat ze wel een [email protected] emailadres hebben voor toekomstige werknemers. Lijkt me logisch dat ze ook een info mail adres hebben.

Ik wens je veel succes hiermee :!:

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door DarkChild »

Ik verwacht echter wel dat Montel de klacht afschuift op de Meubelman, is wel net zo makkelijk voor hen!

Nogmaals succes!

Pasja
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 mar 2006 20:17

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door Pasja »

Enorm bedankt voor de tip van het emailadres.....natuurlijk, heel veel bedrijven hebben een [email protected] ga mijn mail direct doorsturen naar Montèl, misschien dat we daar bericht van krijgen. Anyway, we hebben uiteraard vandaag meteen gebeld naar de Meubelman en kregen als antwoord dat we ook vandaag nog gebeld zouden worden.....nou, niet dus! Morgen dus weer proberen.
Alvast enorm bedankt en de zaak wordt vervolgd!

AnjaB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door AnjaB »

Het valt mij op dat Sanders en de Meubelman (verdient eigenlijk geen hoofdletter..) hier op de 1e pagina staan.

Ook hier een klacht: Op 23 april 2005 een dressoir (http://www.sanders-meubelstad.nl/produc ... =12&pid=31) en eettafel gekocht; geleverd halverwege juni; halverwege augustus komen er haarscheuren in de lak; meubelman geweest; klacht was gegrond en er zouden nieuwe onderdelen voor de tafel en het dressoir besteld worden.
Na 1,5 week kwam er een brief dat dit niet meer mogelijk was, alleen was het mogelijk om de meubels op te halen en dan te repareren. Dus meubels opgehaald en in de brief stond het volgende:

"U zult binnenkort van onze expeditie vernemen wanneer de meubelen gehaald gaan worden. Vanzelfsprekend zullen de meubelen na reparatie 100% in orde zijn. Zij zullen na ongeveer 6 weken weer retour komen. Ik betreur het ongemak wat deze oplossing veroorzaakt, maar als u niet met bovenstaand voorstel akkoord gaat, zijn wij niet in staat het probleem op te lossen."

Dus wij akkoord gegaan en op 23 januari is alles opgehaald. Nadat de 6 weken verstreken waren heb ik maar eens gebeld en konden ze bij de meubelman mij geen informatie geven. Zou teruggebeld worden, niet gebeurd en dus zelf maar weer gebeld. Nadat ik in totaal 9 keer (!!!!) heb gebeld, kwamen ze met de mededeling dat de meubels niet te repareren waren en dat we dus maar nieuwe kregen. Maar dat ik nog niet al te vroeg moest juichen, want dit zou nog wel even duren. Nadat ik weer eens gebeld had hoe het er nu voor stond, kreeg ik afgelopen vrijdag dan te horen dat de meubels waarschijnlijk in week 18 zouden komen. Maar ik mocht de medewerkster er niet op vast pinnen.

Is het nu raar als ik een schadevergoeding of een andere tegemoetkoming eis/wil? We zitten tenslotte uiteindelijk minimaal 14 weken zonder meubels. Mijn idee is dat dit wel erg ver buiten de aangegeven periode van 6 weken gaat. Een week of 2 speling, ok, maar dit is meer dan het dubbele!!
Laatst gewijzigd door AnjaB op 04 apr 2006 01:03, 2 keer totaal gewijzigd.

AnjaB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door AnjaB »

PS.
Ik ondervind zeker schade door dit gebeuren, aangezien wij volgende week een verjaardag te vieren hebben waarbij een eettafel toch wel handig zou zijn, dus met het argument dat we er geen hinder van ondervinden (zie voorwaarden CBW) hoeven ze bij mij niet aan te komen.

En een quote van de meubelman himself (directeur):
"Tòch is bij aflevering van een aangekocht meubel een klein percentage van de Nederlandse consument ontevreden, zo blijkt uit onderzoek. Waarom? Omdat om sommige redenen dat leuke gevoel dat u had toen u een nieuw meubel kocht, zomaar kan omslaan. En dáár maakt De Meubelman definitief een eind aan! De Meubelman is het logische antwoord op eventuele ergernissen die kúnnen ontstaan na aankoop van meubelen. Onze nauwsluitende samenwerking met een select gezelschap vooraanstaande meubelspeciaalzaken en onze onafhankelijke positie in de markt, voorkomt 99% van die - vaak onnodige - ergernissen. Ja, ik weet het, het is een harde toezegging die ik hier doe; maar u mag mij er persoonlijk op aanspreken als directeur van De Meubelman. Wij zijn er voor ú en natuurlijk voor uw meubelen. "

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door 16again »

Hoezo geen hinder, 14 weken zonder eettafel!

Ik zou de koop ontbinden en naar geschillencommissie stappen om geld terug te krijgen + schadevergoeding.
Omdat reparatie zo lang duurde had gewoon tijdelijke vervanging geregeld moeten zijn.

AnjaB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door AnjaB »

Tsja, ontbinden hebben we ook aan gedacht, maar wij vinden deze meubels mooi en hebben helemaal geen behoefte aan andere meubels! Dus dat maakt het misschien een beetje lastig.

AnjaB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door AnjaB »

Haha, de grap wordt nog mooier nu.. Ik was net even boodschappen doen en in die tijd heeft de meubelman gebeld. Om 13.53 uur. De vraag van de inspreker op mijn voicemail was of ik de meubelman terug kon bellen, zo gezegd, zo gedaan.. Weet de mevrouw die ik aan de lijn krijg niet waar het over gaat. Gaat ze aan haar collega's vragen of er iemand gebeld heeft, niemand weet er iets van. Tsja, de inspreker heeft zijn naam niet verteld, dan kan ik er niets aan doen.
Nu komt deze mevrouw ineens met het idee van een leentafel.. Ja, hier ga ik niet mee akkoord, aangezien ik een aantal weken geleden zelf gevraagd heb om een leentafel en dat niet kon. Beetje achterhaald, niet? Ik word steeds bozer!!!! :evil: :evil: :evil:

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door crazyme »

U vraagt om een leentafel. Deze wordt u nu het te gortig wordt aangeboden en u weigert deze ?

Dan gaat het argument van de overlast ook niet meer op.

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door debby »

Is er ergens een cursus hoe bestel ik een bankstel. Wij zijn begonnen bij de firma zitland in maart 2005. Heel veel problemen met levering en daarna gewoon met de noorden zon vertrokken. Nadat ze failliet waren verklaard heeft het CBW alles netjes en snel afgehandeld.Met de adressen van winkels die het voorschot overnamen begonnen we weer van vooraf aan.In Sanders meubelstad Rotterdam dachten wij een goede keuze gemaakt te hebben. Bankstel zou tussen 10 of 12 weken bij ons thuis worden afgeleverd. Maar helaas geen bericht dus zelf bellen. Ze zouden netjes terug bellen niet dus. IK dacht dan bel ik elke dag. Maar er was steeds niets bekend. Vrijdag 31 maart weer gebeld en het lieve kind zei weer nee mevrouw nog niets wij vinden het ook vervelend. Ik ze prettig weekend gewenst en dat ik de maandag wel weer zou bellen. Het rare kwam in de middag er word gebeld op mijn man zijn mobiel en jawel de meubelman met een nare mededeling ons bankstel was binnen maar zo beschadigd dat het in het geheel weer werd terug gestuurd. Maar nu zou het maar 8 weken gaan duren. IK vind dit erg vreemd s'morgens nog niets en s''
middags in eens wel maar dan kapot. Zijn er soms meer mensen die zo aan het lijntje worden gehouden

AnjaB
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:18

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door AnjaB »

Ja, ik dus.. Nog geen tafel + kast gezien hoor!! :cry: :cry:

DarkChild
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 mar 2006 14:00

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door DarkChild »

Inmiddels zijn wij van Sanders meubelstad en de meubelman af, want wij hebben onze aanbetaling teruggekregen. Ik moet zeggen wat ik hier geen klachten over heb. Iedereen die problemen heeft met Sanders Meubelstad en de Meubelman: Succes :!:

debby
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 sep 2005 20:26

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door debby »

Gefeliciteerd DarkChild met het behalen succes.
Onze aanbetaling is door S.M.Stad over genomen van het failliete bedrijf Zit-land.
Dus wij zijn wel verplicht om alle leugens van de meubelbranche te slikken.
Toch ook wel een kant tekening naar het CBW toe dat zij gedupeerde door sturen naar slechte heren en damens die schijnbaar kikken op het leed van andere.
Jammer dat S.M.Stad zijn VROEGER TOCH goede naam zo naar beneden laat halen.
Wij zijn nu al ruim 1jaar bezig om een bankstel te kopen de lol is er wel af.
Maar met een plaid erover heen reden we het misschien wel tot 2035. Dan is een Belg zijn wereldrecord kwijt aan ons. hij heeft er bijna 30 jaar voor zijn gelijk moeten vechten en dat voor een normaal bankstel.

jolan12
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 apr 2006 21:09

Re: Problemen met Meubelman (Sanders Groningen)

Ongelezen bericht door jolan12 »

1 september 2004 het nieuwe bankstel gekregen. jan. 2005 terug gegaan naar fabrikant. De 2 zits en de stoel konden we het deel voor de benen omhoog doen. We zakten steeds verder naar beneden. Slecht schuimrubber. Dus het leer ging plooien. Na 6 weken kwam het weer terug. Het zat beter maar na een tijd gebruikt te hebben begon het zelfde. Als je met je hand tussen de zijkant ging voelde en zag je het schuim zitten en het leer zat daar helemaal los. weer bellen en na lang wachten kwam er toch iemand. Hij was weer snel weg. Hij wist het niet en zou het doorgeven. Vandaag een brief dat we bij Sanders een nieuw bankstel mogen uitzoeken. Dit vind ik toch erg netjes. Maar wat als we geen bankstel na ons zin zien. Daar zitten we een beetje mee. Kan iemand mij daar antwoord op geven :?: :?:
Jo

Gesloten