nevermind schreef:Ik had al eerder gevraagd om welke bank het gaat, maar dit heb je niet beantwoord.Sjaak1311 schreef:Nou, heb mijn antwoord inmiddels al gekregen en het is precies zoals ik al vermoedde. De omzetting is een peulenschil en er is verder helemaal geen extra info voor nodig. De bank heeft de gegevens allemaal al van de lopende hypotheek en daarbij is ook geen inkomenstoetsing verder verplicht.
In opdracht van de geldverstrekker wordt de adviseur wel gepushed om in een zgn 'adviesgesprek' zoveel mogelijk prive informatie van de klant los te peuteren ter indekking.
Dus aan de mensen die reageren, dat dit allemaal heel normaal is, hebben zij dus een goeie..
Bedankt voor de reacties en hopelijk zullen hiermee een aantal mensen zich toch even achter de oren krabben en 2 x denken voordat ze iets zomaar loslaten.
Maar goed hoef je ook niet, maar dan was het makkelijker geweest dit te controleren.
In je openingspost schrijf je over de adviseur, maar niet dat deze persoon niet van de bank/geldverstrekker is, dit is namelijk wel een verschil.
Blijkbaar zijn het dan nog gevoelige vragen geweest, want de informatie, welke ik moest geven, is misschien zelf nog op internet te vinden, dus het was niet zo erg zoals hier beweert wordt.
TS vond het blijkbaar erg genoeg om dit hier neer te zetten..... evenals de uitslag toppie hiervoor, vele posters ontbreekt het niet nog wel eens aan en weet je nog niks hoe is afgelopen.
Ondertussen zullen alle banken / adviseurs dit soort vragenlijstjes hebben en weten diegene welke niet wisten nu ook hoe en wat.