LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lease contract mobiele telefonie van Hi (KPN) is ONBILLIJK

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mariaboelens
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2013 12:54

Re: Lease contract mobiele telefonie van Hi (KPN) is ONBILLIJK

Ongelezen bericht door mariaboelens »

Nou Michel ik leef helemaal met je mee hoor! Ik heb mijn IPhone 4 nog geen twee maanden geleden aangeschaft via de KPN winkel en ook gevraagd naar de gang van zaken bij schade. Was het meest interessant voor mij want de eerste maanden hoefde ik maar € 25 per maand te betalen, daarna afstemmen op werkelijk gebruik. Allemaal prima en ook "doorgelezen" door mij. Vooral interessant omdat ik er heel veel mee moet bellen. De eerste maand werd er al geen € 25 maar bijna € 45 afgeschreven. Ik ben hiervoor diverse keren naar de KPN winkel geweest, na het laatste bezoek werd er geconstateerd dat die bijna € 20 onterecht was, vervolgens mocht ik zelf weer bellen om dit gecrediteerd te krijgen. Ik werd werkelijk als een hond behandeld en de dame in kwestie vertelde me ook nog dat ze het er niet mee eens was maar het dan wel terug zou boeken. Zij had mijn telefoon niet gezien zoals haar collega wel, die aangaf dat het onterecht was Echt zo onbeschoft behandeld dat ik daarover een klacht indiende en ik kreeg een kort mailtje terug waarin men sorry zei,.....
Maar goed dit ter zijde, ik heb mijn telefoon vorige week woensdag (heel dom ik weet het) in toilet laten vallen, direct naar de plaatselijke GSM winkel gereden die verwachtte hem te kunnen repareren. Helaas niet gelukt. Vandaag opgehaald door Smartcare maar de chauffeur gaf al aan dat repareren echt niet gaat lukken. Ter vervanging een Alcatel One Touch 903, waar ik weinig mee kan want ik had bewust gekozen voor de IPhone omdat ik ook de IPad heb (heel blij mee want mijn agendagegevens kan ik daar nog ophalen nu) In de winkel is mij gezegd dat het vervangende toestel gelijkwaardig zou zijn, dus ik vroeg om weer een IPhone. Helaas mevrouw dat kan niet. U mag nog bijna twee jaar met dit toestel doen.
Ik vind het echt te gek voor woorden dat dit kan en hoor graag van je wat de reactie van de OPTA is.

mglgerretzen
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 mar 2013 09:44

Re: Lease contract mobiele telefonie van Hi (KPN) is ONBILLIJK

Ongelezen bericht door mglgerretzen »

Beste Maria,
Inderdaad allemaal (voor jou en mij) heel vervelend. Ik houd je op de hoogte.
Groet,
Michiel

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Lease contract mobiele telefonie van Hi (KPN) is ONBILLIJK

Ongelezen bericht door sjohie »

mariaboelens schreef:Nou Michel ik leef helemaal met je mee hoor! Ik heb mijn IPhone 4 nog geen twee maanden geleden aangeschaft via de KPN winkel en ook gevraagd naar de gang van zaken bij schade. Was het meest interessant voor mij want de eerste maanden hoefde ik maar € 25 per maand te betalen, daarna afstemmen op werkelijk gebruik. Allemaal prima en ook "doorgelezen" door mij. Vooral interessant omdat ik er heel veel mee moet bellen. De eerste maand werd er al geen € 25 maar bijna € 45 afgeschreven. Ik ben hiervoor diverse keren naar de KPN winkel geweest, na het laatste bezoek werd er geconstateerd dat die bijna € 20 onterecht was, vervolgens mocht ik zelf weer bellen om dit gecrediteerd te krijgen. Ik werd werkelijk als een hond behandeld en de dame in kwestie vertelde me ook nog dat ze het er niet mee eens was maar het dan wel terug zou boeken. Zij had mijn telefoon niet gezien zoals haar collega wel, die aangaf dat het onterecht was Echt zo onbeschoft behandeld dat ik daarover een klacht indiende en ik kreeg een kort mailtje terug waarin men sorry zei,.....
Maar goed dit ter zijde, ik heb mijn telefoon vorige week woensdag (heel dom ik weet het) in toilet laten vallen, direct naar de plaatselijke GSM winkel gereden die verwachtte hem te kunnen repareren. Helaas niet gelukt. Vandaag opgehaald door Smartcare maar de chauffeur gaf al aan dat repareren echt niet gaat lukken. Ter vervanging een Alcatel One Touch 903, waar ik weinig mee kan want ik had bewust gekozen voor de IPhone omdat ik ook de IPad heb (heel blij mee want mijn agendagegevens kan ik daar nog ophalen nu) In de winkel is mij gezegd dat het vervangende toestel gelijkwaardig zou zijn, dus ik vroeg om weer een IPhone. Helaas mevrouw dat kan niet. U mag nog bijna twee jaar met dit toestel doen.
Ik vind het echt te gek voor woorden dat dit kan en hoor graag van je wat de reactie van de OPTA is.
Dat hang natuurlijk van de definitie van "gelijkwaardig" af. Als KPN daaronder verstaat dat het contract uitgaat van een smartphone met touchscreen, dan is zo'n alcatel een gelijkwaardig toestel. Je kan er alle bekende apps die op een iPhone draaien er ook op zetten en gebruiken, alsmede "smart" dingen er mee doen, denk aan emailen, rss/newsfeeds lezen, navigeren, en zo verder.

Overigens houdt de opta toezicht op de telecom markt als geheel, op brede lijnen als privacy en netneutraliteit, die doen niks met individuele zaken, ondanks wat de gebruiker mglgerretzen zegt in dit topic. Daar zou ik dus niet teveel van verwachten, via die route zal je echt geen iPhone krijgen ipv dat Alcatel toestel.

Hi-Webcare
Berichten: 141
Lid geworden op: 25 feb 2010 11:45

Re: Lease contract mobiele telefonie van Hi (KPN) is ONBILLIJK

Ongelezen bericht door Hi-Webcare »

Hi Maria,

Wat vervelend dat je iPhone kapot is gegaan. Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Graag wil ik kijken wat er precies aan de hand is en of ik nog iets voor je kan betekenen hierin. Zou je mij een e-mail willen sturen met je 06 nummer en klant- of bankrekeningnummer? Deze e-mail kun je sturen naar [email protected] met als onderwerp Tros Radar/iPhone vochtschade.

Groetjes,

Christy
Hi Webcare
Je kunt je vraag ook stellen op hi.nl/forum

Gesloten