Anneke1509 schreef:
Helaas is het in mijn woonplaats gebeurt. Niet al te ver bij mijn woonadres vandaan. Ik kan ook echt niet bedenken wie mijn gegevens zou hebben gebruikt. Alleen mijn buurmeisje is toevallig op dezelfde dag jarig als ik, zijn uit hetzelfde jaartal, en wonen op het zelfde adres. Maar zei zou toch niet mijn naam hebben gebruikt?? Dat geloof ik nooit, zoiets doe je toch niet?
Staat op die boete je geboortedatum en jaar?Exact hetzelfde adres? Geen toevoeging?
Hoe oud is je buurmeisje?
Mijn buurmeisje en ik zijn precies even oud, dezelfde dag jarig, en allebei 22 jaar. We wonen in een studentenhuis, dus ja we delen een adres. Ik ik geloof niet dat zei een andere naam op zou geven.
Ik ga ook in beroep, maar dan heb ik eerst een brief van mijn arts en/of ziekenhuisbaliemedewerkster of niet?
Bijna griezelig, zoveel overeenkomsten. Ben werkelijk nieuwsgierig naar de uitkomst over deze toevalligheden. Je hebt, neem ik aan, al met je mede-studente hierover gesproken, tussen neus en lippen door?
tenormin schreef:Bijna griezelig, zoveel overeenkomsten. Ben werkelijk nieuwsgierig naar de uitkomst over deze toevalligheden. Je hebt, neem ik aan, al met je mede-studente hierover gesproken, tussen neus en lippen door?
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen en heb haar nog niet gezien. Ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten brengen. Wil ook niet iemand onterecht beschuldigen. Ze woont nl net (3 mnd) bij ons, toen ik bij haar aanklopte dat ik een feestje had en dus misschien er wat overlast zou zijn. Anders had ik het ook niet geweten dat ze zei oww leuk ik ben ook jarig vandaag.
Zal morgen om een bevestiging van mijn afspraak vragen bij het ziekenhuis. Dat willen ze vast wel doen, en dan is het afwachten.
tenormin schreef:Bijna griezelig, zoveel overeenkomsten. Ben werkelijk nieuwsgierig naar de uitkomst over deze toevalligheden. Je hebt, neem ik aan, al met je mede-studente hierover gesproken, tussen neus en lippen door?
Ik heb vandaag de brief binnen gekregen en heb haar nog niet gezien. Ik zou ook niet weten hoe ik het zou moeten brengen. Wil ook niet iemand onterecht beschuldigen. Ze woont nl net (3 mnd) bij ons, toen ik bij haar aanklopte dat ik een feestje had en dus misschien er wat overlast zou zijn. Anders had ik het ook niet geweten dat ze zei oww leuk ik ben ook jarig vandaag.
Zal morgen om een bevestiging van mijn afspraak vragen bij het ziekenhuis. Dat willen ze vast wel doen, en dan is het afwachten.
Een en een is twee, lijkt mij voor de handliggend dat zij jouw gegevens heeft gebruikt.
Een en een is twee, lijkt mij voor de handliggend dat zij jouw gegevens heeft gebruikt.
Jolijn schreef:
Anneke1509 Helaas is het in mijn woonplaats gebeurt. Niet al te ver bij mijn woonadres vandaan. Ik kan ook echt niet bedenken wie mijn gegevens zou hebben gebruikt. Alleen mijn buurmeisje is toevallig op dezelfde dag jarig als ik, zijn uit hetzelfde jaartal, en wonen op het zelfde adres. Maar zei zou toch niet mijn naam hebben gebruikt?? Dat geloof ik nooit, zoiets doe je toch niet?
Staat op die boete je geboortedatum en jaar?Exact hetzelfde adres? Geen toevoeging?
Hoe oud is je buurmeisje?
Mijn buurmeisje en ik zijn precies even oud, dezelfde dag jarig, en allebei 22 jaar. We wonen in een studentenhuis, dus ja we delen een adres. Ik ik geloof niet dat zei een andere naam op zou geven.
Ik ga ook in beroep, maar dan heb ik eerst een brief van mijn arts en/of ziekenhuisbaliemedewerkster of niet?
Dan heeft de verbaliserende agent dus niet haar ID gecheckt......of jullie moeten ook nog eens heel erg veel op elkaar lijken.
Denk niet dat het tweelingzus zou zijn, dan zou dit wel onderling uitgesproken zijn. Of dit verhaal is totaal waar en wel heel opvallend toevallig of het is een niet gebeurt verhaal. En mijn verontschuldigingen als ik fout denk, want het kan mogelijk zijn, dat wel.
Het moet wel zonder id zijn geweest. Want zoals ik al zei ik heb de mijne altijd bij mij. We wonen wel in hetzelfde huis, officieel gezien van a t/m f. Maar het gebeurt heel vaak dat er geen letter bij staat. Ik lijk totaal niet op haar en onze namen ook niet. Gezien ze niet Nederlandse is.
Sorry, maar ik ga dit toch niet verzinnen? Vind er alleen heel naar en vervelend gevoel dat mijn gegevens gebruikt zijn en weet niet goed wat ik ermee moet doen.
U doet er verstandig aan om bezwaar aan tekenen. De bewijslast ligt bij de ambtenaar als ik het wel heb, maar toch is het verstandig om alle bewijzen die u heeft, zoals de afspraken kaart en getuigenverklaringen mee te zenden. Let er op dat u binnen de gestelde termijn, van ik meen zes weken, bezwaar aantekent en bewijs hebt dat ze deze hebben ontvangen. Als u er bijtijds bij bent dan kunt u dit per gewone post doen en een week later nog een keer versturen als u geen ontvangstbevestiging hebt ontvangen. En kijk ook wat er op de bon staan met betrekking tot het al dan niet betalen. Dit verschilt per bon namelijk.
Anneke1509 schreef:Het moet wel zonder id zijn geweest. Want zoals ik al zei ik heb de mijne altijd bij mij. We wonen wel in hetzelfde huis, officieel gezien van a t/m f. Maar het gebeurt heel vaak dat er geen letter bij staat. Ik lijk totaal niet op haar en onze namen ook niet. Gezien ze niet Nederlandse is.
Sorry, maar ik ga dit toch niet verzinnen? Vind er alleen heel naar en vervelend gevoel dat mijn gegevens gebruikt zijn en weet niet goed wat ik ermee moet doen.
Het gaat er toch niet om dat jij de jouwe altijd bij je hebt?
Het gaat erom dat de verbalisant de ID checkt van degene die hij/zij bekeurt. En dat niet alleen even vluchtig naar de( evt heel er op jou lijkende) foto kijkt, maar ook of de gegevens ( die van jou dus) overeen komen met die op de ID (in dit geval niet dus).
Dat je niet goed weet wat je doen moet, verbaast me. Vlgs mij heb diverse reacties gekregen, allemaal hetzelfde advies.
En je weet ook nog 's bijna zeker wie je dit geflikt heeft.
Laatst gewijzigd door Jolijn op 23 mar 2013 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
alfatrion schreef:U doet er verstandig aan om bezwaar aan tekenen. De bewijslast ligt bij de ambtenaar als ik het wel heb, maar toch is het verstandig om alle bewijzen die u heeft, zoals de afspraken kaart en getuigenverklaringen mee te zenden. Let er op dat u binnen de gestelde termijn, van ik meen zes weken, bezwaar aantekent en bewijs hebt dat ze deze hebben ontvangen. Als u er bijtijds bij bent dan kunt u dit per gewone post doen en een week later nog een keer versturen als u geen ontvangstbevestiging hebt ontvangen. En kijk ook wat er op de bon staan met betrekking tot het al dan niet betalen. Dit verschilt per bon namelijk.
De ambtenaar heeft een ambtseed afgelegd, zijn waarnemening zijn dus volgens die ambtseed vastgelegd. De bewijslast ligt toch echt bij TS. TS doet er dus goed aan een briefje op te halen bij het ziekenhuis dat zij daar op dat moment was i.p.v waar ze volgens de ambtenaar zou zijn geweest.
@puma, die verklaring rammelt. Zeker zal de ambteedaflegger geconstateerd hebben dat er iemand ergens fietste waar het niet mocht, maar hij heeft geen identiteitsgegevens gecontroleerd.
Jolijn schreef:@puma, die verklaring rammelt. Zeker zal de ambteedaflegger geconstateerd hebben dat er iemand ergens fietste waar het niet mocht, maar hij heeft geen identiteitsgegevens gecontroleerd.
Dat hangt er helemaal vanaf, als de ambtenaar geen redenen heeft om aan de identiteitvan de persoon in kwestie te twijfelen, hoeft hij niet om een identieficatiebewijs te vragen. Ik moet mij ten allen tijde op eerste vordering kunnen iidentificeren, de agent mag naar het identiteitsbewijs vragen.
Als in dit geval blijkt dat e.e.a. niet klopte zal de ambtenaar in het vervolg wel om identificatie vragen.
Jolijn schreef:@puma, die verklaring rammelt. Zeker zal de ambteedaflegger geconstateerd hebben dat er iemand ergens fietste waar het niet mocht, maar hij heeft geen identiteitsgegevens gecontroleerd.
Dat hangt er helemaal vanaf, als de ambtenaar geen redenen heeft om aan de identiteitvan de persoon in kwestie te twijfelen, hoeft hij niet om een identieficatiebewijs te vragen. Ik moet mij ten allen tijde op eerste vordering kunnen iidentificeren, de agent mag naar het identiteitsbewijs vragen.
Als in dit geval blijkt dat e.e.a. niet klopte zal de ambtenaar in het vervolg wel om identificatie vragen.
Omdat de ambtenaar niet de moeite neemt om ID te checken (dat nu juist voor dit soort gevallen bedoeld was en waarvoor je een boete kan krijgen als je dan je ID niet kunt tonen) wordt een ander verplicht aan te kunnen tonen dat zij op dat moment niet daar was?
Lijkt mij dat ambtenaar in dit geval beboet moet worden.
Heeft zeker wel nut!!
Mijn man kreeg een boete door rood was toen 130 euro,eerste boete..hiihi
Krijg de dat doe ik niey( doet ie ook niet!!!!) ja heilig boontje misschien maar goed..het is zo.
Stond op boete heel ander adres...ja de mzzl daar kom ik niet eens als ik naar huis rijd.
Hij bezwaar aangetekend...hele route gemaakt hoe hij naar huis rijd...
En dus daar niet komt!
En na 13 wk idd brief,we kunnen u argement niet weer,eggen niet betalen..
Als je beroep aantekent,was het toen dat ja niet betaald! Staat ook achterop! Wachten op de uitslag..
Dus zou het zeker proberen...
Mijn man had flinke brief opgesteld en uitgelegd hoe en wat ...
Kanttekening,wij konden als ze dat hadden gewild wel bewijzen dat hij daar met die auto niet gewest was,parkeert in garaga van de zaak en gaat op kenteken...hadden ze uitdraai gekregen
Ts kan het beste eerst contakt opnemen met verbalisant ,ik vermoed dat als ie haar ziet(met ID erbij) ,dat ie de bekeuring wel intrekt. Als hij zich tenminste het voorval nog herinnert.
marnix schreef:Ts kan het beste eerst contakt opnemen met verbalisant ,ik vermoed dat als ie haar ziet(met ID erbij) ,dat ie de bekeuring wel intrekt. Als hij zich tenminste het voorval nog herinnert.
ja dat zal ie vast nog weten....en dan zegen ze toch,tja staat in systeem ik kan er niks meer aan doen,moet u dan maar in beroep gaan
Ik krijg een beschikking (bestuurlijke boete). Wat moet ik doen?
Wat is een beschikking (bestuurlijke boete)?
Wanneer de politie ziet dat u een verkeersovertreding begaat, krijgt u daarvoor een boete. Deze boete valt in een aantal veelvoorkomende gevallen onder de Wet Mulder. Bijvoorbeeld snelheidsovertredingen, door rood licht rijden en rijden zonder gordel. Dit betekent dat de overtreding bestuursrechterlijk is en niet strafrechtelijk.
Wie kunnen nog meer bestuurlijke boetes opleggen?
Naast justitie en politie kunnen ook andere overheidsdiensten bestuurlijke boetes opleggen, zoals de Inspectie van het Onderwijs en de Belastingdienst.
Wat moet u doen?
Bestuurlijke boetes zijn een opgelegde straf. U moet dan een dwangsom betalen.
Hoe ontvangt u de beschikking (bestuurlijke boete)?
U ontvangt automatisch een beschikking met een acceptgiro van het CJIB. U kunt betalen, maar mag ook beroep aantekenen bij de bestuursrechter. Voor informatie en vragen over uw bezwaarschrift kunt u bellen met de Centrale Verwerking Openbaar Ministerie (CVOM) via 030-290 3800. Houd uw zaaknummer en andere gegevens bij de hand. Voor informatie over de overtreding neemt u contact op met de politie die de overtreding heeft geconstateerd
Als dan een quote doet van een website weetnietveel, doe dan ook de juiste.
Wat is een bekeuring?
Een bekeuring is de schriftelijke bevestiging dat u een bepaalde overtreding hebt begaan (het bekende gele papiertje). De bekeuring gaat samen met een boete.
Ik krijg een bekeuring (transactievoorstel). Wat moet ik doen?
•Wat is een transactievoorstel?
Bij een overtreding of een licht misdrijf kan de officier van justitie u een zogeheten transactievoorstel doen. Dit is geen opgelegde straf, maar een voorstel om een bedrag te betalen zodat u strafvervolging via de rechter voorkomt. Uw schuld wordt formeel niet vastgesteld.
•Hoe ontvangt u het transactievoorstel?
U ontvangt automatisch een transactievoorstel met een acceptgiro van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB).
•Wat moet u doen?
U betaalt het bedrag en koopt zo strafvervolging voor het strafbare feit af. Tegen een transactievoorstel kunt u geen bezwaar aantekenen. Wel kunt u een transactievoorstel weigeren. In dat geval brengt de officier van justitie de zaak alsnog voor de rechter.