LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort....problems,problems,problems....
Re: Telfort....problems,problems,problems....
Gelukkig heb ik voldoende info aan het antwoord van JeedeBee want verder vind ik dit maar slap gezeur allemaal,heb netjes mn post aangepast en het blijft maar doorgaan.
JeedeBee bedankt voor de info over de modem,het ligt daar dus wel degelijk aan ook omdat deze niet geupgrade kan worden dus ga ik daar verder mee aan de slag.
Van mij mag dit topic op slot want ik zit echt niet te wachten op flauwe opmerkingen die totaal off topic zijn en mij niet verder helpen,volgens mij is dat ook een regel op een forum "on topic blijven" en zeker geen mensen afzeiken en dat is precies wat jij doet Edrick.
Ben helemaal klaar met dit forum ! Jammer hoor dat zelfs nadat ik me aangepast heb mensen er op terug blijven komen....overdreven is het verhaal totaal niet,het is gegaan zoals het er staat en niet anders !!!
Adios !
JeedeBee bedankt voor de info over de modem,het ligt daar dus wel degelijk aan ook omdat deze niet geupgrade kan worden dus ga ik daar verder mee aan de slag.
Van mij mag dit topic op slot want ik zit echt niet te wachten op flauwe opmerkingen die totaal off topic zijn en mij niet verder helpen,volgens mij is dat ook een regel op een forum "on topic blijven" en zeker geen mensen afzeiken en dat is precies wat jij doet Edrick.
Ben helemaal klaar met dit forum ! Jammer hoor dat zelfs nadat ik me aangepast heb mensen er op terug blijven komen....overdreven is het verhaal totaal niet,het is gegaan zoals het er staat en niet anders !!!
Adios !
Zie mijn forum Telfort trouble, ik hoop dat dat geloofwaardig is (Edrick) in ieder geval kunnen wij al dagen geen TV kijken, via de mail komt een standaardhulptekstje, waar wij met een medewerker van hun, die wij na weken bellen (vanaf installatie op 22 januari), eindelijk eens aan de lijn kregen op 15 februari , al achter kwamen dat dat bij ons helemaal niet de oplossing is, aangezien wij niet het juiste IS/RA kastje hebben (hun klantenopvolgsysteem is dus al even slecht als hun product) . Feit is dat het modem steeds blijft uitvallen en wij het steeds handmatig moeten resetten (soms meerdere keren per dag) en sinds pasen TV het helemaal niet wil doen, als we die inschakelen valt het hele modem weer plat. Op 2 april boden ze ons een terugbelservice aan voor over 3 dagen, dan zit mijn man natuurlijk op zijn werk, ik ook, dus helpt niet veel. Ze telefonisch aan de lijn te krijgen is ook moeilijk, je staat uren in de wacht, hier worden ze stinkend rijk van want het kost goed geld!! De mevrouw aan de telefoon was grofweg brutaal toen ik zei dat ik het niet eens was met een terugbelservice na 2 1/2 maand erger en toen ik haar niet uit liet praten hing ze gewoon op. Mag onbeleefd zijn dat ik haar niet uit liet praten, heb ook gezegd dat ik de uitleg waarom ik pas over 4 dagen teruggebeld, na maanden erger, wordt helemaal niet wil horen: ik wil horen: "mevrouw ik begrijp dat u een probleem heeft en ik zorg ervoor dat u zo spoedig mogelijk geholpen wordt". Dat is volgens mij dienstverlening. Wij blijven erbij dat hun apparatuur/ installatie of aansluiting gewoon niet in orde is, maar daar willen ze niet aan. Wel lekker het abonnementsgeld in vooruit van onze rekening trekken terwijl ze slechte en niet functionerende producten leveren om het over hun klantenservice nog maar niet te hebben. Inderdaad het kan eens fout gaan, maar als de fout dan adequat opgelost wordt, zou ik verder een tevreden klant blijven, maar als het al maanden duurt en je wordt voortdurend afgescheept en je betaald terwijl je niets krijgt, dan houdt het toch ergens op.
O en Edrick mijn man is ook ICT-er.
O en Edrick mijn man is ook ICT-er.
Zeer geloofwaardig, hoewel als het probleem een slecht IS/RA kastje is, dan moet je natuurlijk niet beweren dat hun apparatuur/ installatie of aansluiting gewoon niet in orde is. Daar ligt het dan niet aan.
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... nternet-tv
http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat ... lijkheden/
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... nternet-tv
http://www.wetrecht.nl/wanprestatie-wat ... lijkheden/
Edrick schreef:Flauwe opmerking???
Ik dacht dat je als Rotterdammer met een wat afwijkend spraakgebruik daar wel makkelijk tegen zou moeten kunnen. De humor ligt toch op straat? Of was dat in Amsterdam?
Je overdrijft lekker in je verhaal hier in een poging je gelijk bij Telfort via dit forum af te dwingen. Vergeef mij dat ik een beetje tegengas geef en die hele overdrijving totaal overbodig vind.
Ik vind je opmerking ook knap kinderachtig, omdat TS verkeerd begon heeft die het meteen gedaan??
Klopt de humor ligt op straat in Amsterdam en ook in Rotterdam, maar hoezo heeft TS een afwijkend spraakgebruik??? Kan die van jou ook zeggen.
Beste Edrick
Het is een prima IS/RA kastje: alleen niet het juiste waarop hun modem aangesloten kan worden, maar hierover hebben ze geen woord gerept voor aansluiting. Het modem staat bij ons gewoon in de woonkamer, door de installateur geinstalleerd, die ook niet gezegd heeft dat dat dan niet zou functioneren. Kijk als Telfort aan zou geven , van te voren of bij installatie dat het met dit IS/RA kastje problemen gaat opleveren en het dus niet gaat om naar hun over te stappen was ik ook niet boos geweest. Liever dat ze het eerlijk zeggen. Maar zoals gezegd, ze hebben met geen wordt over dat kastje gehad. Maar volgens mij ben jij alleen maar bezig mensen onderuit te halen.
Het is een prima IS/RA kastje: alleen niet het juiste waarop hun modem aangesloten kan worden, maar hierover hebben ze geen woord gerept voor aansluiting. Het modem staat bij ons gewoon in de woonkamer, door de installateur geinstalleerd, die ook niet gezegd heeft dat dat dan niet zou functioneren. Kijk als Telfort aan zou geven , van te voren of bij installatie dat het met dit IS/RA kastje problemen gaat opleveren en het dus niet gaat om naar hun over te stappen was ik ook niet boos geweest. Liever dat ze het eerlijk zeggen. Maar zoals gezegd, ze hebben met geen wordt over dat kastje gehad. Maar volgens mij ben jij alleen maar bezig mensen onderuit te halen.
Is dat zo? Als bij TS zijn/haar moeder de boel niet goed draait, geen antwoord van Telfort krijgt , dan heeft hij/zij gelijk.Maar volgens mij ben jij alleen maar bezig mensen onderuit te halen.
Telfort staat hier niet echt goed bekend.
TS begint verkeerd, maar hoeft daarom geen bak shi/t over zich heen te krijgen.
Hoe moeten zij dat van tevoren weten? Zij kijken alleen in het systeem of het aanwezig is. Het kan zelfs zo zijn dat een vorige bewoner het heeft verwijderd of veranderd. Systeem van Telfort zal dan nog steeds aangeven dat het er zit, omdat het er ooit gezeten heeft. Dat kan je Telfort niet kwalijk nemen. Wel die monteur die tijdens de installatie had moeten zien dat dit problemen op zou leveren, maar was die van Telfort, of ingehuurd?goost schreef:Beste Edrick
Waar zit dat IS/RA punt bij jullie? Hoe ver staat het modem er van af?
Beste Edrick,
Ben jij een medewerker van Telfort? Maar goed met jouw vragen kan ik tenminste wat beginnen, misschien heb je idd een goede tip: Wij wonen er nu 7 1/2 jaar, hebben het zelf nooit veranderd: het zit in de gangkast direct boven het meterkastje. Ik ben dus ook bang daar overigens zelf aan te gaan prutsen, er lopen allerlei leidingen. Wij hebben gewoon zó'n doorzon rijtjes huis, het telfortmodem staat in de woonkamer voor bij het raam, zal zo'n meter of 4 weg zijn (?). Ik heb zelf het idee dat het gewoon geen modern kastje is. Telfort kan dat van afstand natuurlijk niet zeggen, maar de installateur ter plekke toch wel, oja vraag je ook, die kwam idd van Telfort? Wat zou jij ons dan raden?? Moet toch ergens in de installatie of aan het modem liggen? En als dat met dat kastje gewoon niet gaat lukken om een goede verbinding te krijgen, kan dat Telfort dan toch gewoon toegeven en niet lekker ons een jaar laten ploeteren (en dokken) , wij kunnen niet TV kijken en bellen en internetten steeds met onderbrekingen omdat het modem weer herhaaldelijk uitvalt. Dan zou ik geen hard-feelings hebben: wat niet gaat gaat niet, maar zeg dat dan eerlijk.
Ben jij een medewerker van Telfort? Maar goed met jouw vragen kan ik tenminste wat beginnen, misschien heb je idd een goede tip: Wij wonen er nu 7 1/2 jaar, hebben het zelf nooit veranderd: het zit in de gangkast direct boven het meterkastje. Ik ben dus ook bang daar overigens zelf aan te gaan prutsen, er lopen allerlei leidingen. Wij hebben gewoon zó'n doorzon rijtjes huis, het telfortmodem staat in de woonkamer voor bij het raam, zal zo'n meter of 4 weg zijn (?). Ik heb zelf het idee dat het gewoon geen modern kastje is. Telfort kan dat van afstand natuurlijk niet zeggen, maar de installateur ter plekke toch wel, oja vraag je ook, die kwam idd van Telfort? Wat zou jij ons dan raden?? Moet toch ergens in de installatie of aan het modem liggen? En als dat met dat kastje gewoon niet gaat lukken om een goede verbinding te krijgen, kan dat Telfort dan toch gewoon toegeven en niet lekker ons een jaar laten ploeteren (en dokken) , wij kunnen niet TV kijken en bellen en internetten steeds met onderbrekingen omdat het modem weer herhaaldelijk uitvalt. Dan zou ik geen hard-feelings hebben: wat niet gaat gaat niet, maar zeg dat dan eerlijk.
Waar die monteur vandaan komt vroeg ik omdat die gewoon slecht bezig is geweest. Wordt die ingehuurd, dan kan je dat nog verwachten, maar als hij van Telfort is zou hij beter moeten weten. Dat modem hoort zo dicht mogelijk bij je IS/RA punt te staan, dus liefst ook in die gangkast. Vandaar dan kabels naar je PC en TV. Probeer dat eens zou ik zo zeggen.
In mijn eerdere links heb ik al aangegeven wat voor stappen je tegen Telfort zou kunnen ondernemen.
In mijn eerdere links heb ik al aangegeven wat voor stappen je tegen Telfort zou kunnen ondernemen.
Dankje, neem ik mee, alleen dat kunnen we dan toch nog steeds niet zelf in de gangkast installeren, moet toch de Telfortinstallateur komen? Mijn man is wel ict-er maar geen technische installateur. En die Installateur wil Telfort schijnbaar gewoon niet sturen, terwijl die het dan toch niet goed geinstalleerd heeft; zoals jij schrijft, die had dat beter moeten weten. Bovendien hoe zit het dan: wanneer wij met dat Modem van hun iets fout doen en achteraf aansprakelijk worden gesteld omdat we zelf aan hun moden zijn gaan prutsen? Ik zal jouw links even doorkijken.
Beste Edrick,
bedankt ook voor de consymentenwijzer en andere link. Een klachtenbrief hadden we in februari na 3 vergeefse weken om hulp gevraagd te hebben al gestuurd, kwam ook geen reactie op, we moesten toch weer zelf bellen en dan eindelijk iemand, die overigens wel zeer aardig was, die ons een beetje serieus nam aan de lijn kregen. We sturen dan nu een tweede, maar voor mij houdt het hierna dan op, dan moeten we maar naar de geschillencommissie. Hoe lang heeft zo'n bedrijf dan het recht om je zo in de kou te laten staan? Zoals gezegd: we hebben toch echt problemen, en dat kan eens gebeuren, maar als ze ons gewoon goed en binnen een redelijke termijn, zouden helpen, zou ik alsnog een tevreden klant zijn.
bedankt ook voor de consymentenwijzer en andere link. Een klachtenbrief hadden we in februari na 3 vergeefse weken om hulp gevraagd te hebben al gestuurd, kwam ook geen reactie op, we moesten toch weer zelf bellen en dan eindelijk iemand, die overigens wel zeer aardig was, die ons een beetje serieus nam aan de lijn kregen. We sturen dan nu een tweede, maar voor mij houdt het hierna dan op, dan moeten we maar naar de geschillencommissie. Hoe lang heeft zo'n bedrijf dan het recht om je zo in de kou te laten staan? Zoals gezegd: we hebben toch echt problemen, en dat kan eens gebeuren, maar als ze ons gewoon goed en binnen een redelijke termijn, zouden helpen, zou ik alsnog een tevreden klant zijn.
Je kan in principe niets fout doen. Het is niet meer dan de stekkertjes van een paar kabeltjes er uit halen en er weer in doen . Koppel dat modem los en sluit het met een kort kabeltje aan op het IS/RA punt. Dan vanaf het modem een kabel naar je TV en kijk eens of het dan wel werkt.goost schreef:Dankje, neem ik mee, alleen dat kunnen we dan toch nog steeds niet zelf in de gangkast installeren, moet toch de Telfortinstallateur komen? Mijn man is wel ict-er maar geen technische installateur. En die Installateur wil Telfort schijnbaar gewoon niet sturen, terwijl die het dan toch niet goed geinstalleerd heeft; zoals jij schrijft, die had dat beter moeten weten. Bovendien hoe zit het dan: wanneer wij met dat Modem van hun iets fout doen en achteraf aansprakelijk worden gesteld omdat we zelf aan hun moden zijn gaan prutsen? Ik zal jouw links even doorkijken.
Helpt het niet dan zou ik er maar eens serieus aan gaan denken om het contract te ontbinden.
Dankje Edrick,
is het proberen een keer waard.
is het proberen een keer waard.
Je bent niet de enige met dit probleem... het ligt echt aan het modem
https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... -f1-30471/
https://forum.telfort.nl/internet-netwe ... -f1-30471/
Dus ik zit niet uit mn nek te kletsen,hopelijk gaat Telfort er nu wat mee doen.
Ik heb 27 Maart een twitter bericht gestuurd naar telfort,geen reactie terug,1 april weer,geen reactie terug en gisteren weer en uiteindelijk na mijn bericht van gister met de link naar dit topic hebben ze gereageerd op twitter met het volgende.
''Wij hebben jouw reactie gezien en zullen op het forum van Tros Radar reageren.''
Dit is een reactie van 2 uur gleden,ben erg benieuwd wanneer ik dan uiteindelijk een reactie krijg en met welke oplossing ze komen.
Ik heb 27 Maart een twitter bericht gestuurd naar telfort,geen reactie terug,1 april weer,geen reactie terug en gisteren weer en uiteindelijk na mijn bericht van gister met de link naar dit topic hebben ze gereageerd op twitter met het volgende.
''Wij hebben jouw reactie gezien en zullen op het forum van Tros Radar reageren.''
Dit is een reactie van 2 uur gleden,ben erg benieuwd wanneer ik dan uiteindelijk een reactie krijg en met welke oplossing ze komen.
Gewoon afwachten, dag duurt wat langer en je bent niet de enige met problemen met TelfortDit is een reactie van 2 uur gleden,ben erg benieuwd wanneer ik dan uiteindelijk een reactie krijg en met welke oplossing ze komen.
Kan iik je zo wel vertellen. Je krijgt de "webcare reactie". Dat ze het heel vervelend vinden dat het zo gelopen is en als je je gegevens even door geeft gaan ze voor je uitzoeken hoe ze het voor je op kunnen lossen.D44ntje schreef: Dit is een reactie van 2 uur gleden,ben erg benieuwd wanneer ik dan uiteindelijk een reactie krijg en met welke oplossing ze komen.
Meestal ondertekent met een leuke meisjesnaam, zoals Danielle bijvoorbeeld.
Ben ook benieuwd op hun reactie!!
ja oke gegevens hebben ze en een waslijst aan problemen, wassen neus dus.