LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zwanger,geen inkomen en inwonend bij schoonouders

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
manondoris

Re: Zwanger,geen inkomen en inwonend bij schoonouders

Ongelezen bericht door manondoris »

heeft je vriend een betaalde baan ??

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Nou bprosman geloof me je komt niet zomaar aan de bak, ik probeer alles om te werken. Al zou ik wc's moeten schoonmaken zou ik het nog doen.
Sorry dat ik daar een beetje sceptisch in ben, mijn dochter (19) heeft ook bij Etos gewerkt en kan daar morgen weer aan de bak als ze zou willen (A'dam en/of Den Bosch), maar zij werkt liever in de horeca.
Een tijdje terug was er hier ook iemand met een dochter van ongeveer jouw leeftijd (omgeving Rotterdam) die absoluut niet aan werk kon komen, als je dan met naam en toenaam een bepaald uitzendbureau noemt kan ze ineens toch langskomen.
Ik weet niet hoe de 'jeugd van tegenwoordig' zoekt en solliciteert.
Van mensen die via het UWV gestuurd worden weet ik het (helaas) wel.

Edrick

Ongelezen bericht door Edrick »

manondoris schreef:heeft je vriend een betaalde baan ??
Dat heeft ze al tig keer geschreven! :evil:

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Het is al erg genoeg dat half Nederland bevolkt wordt door 'alleenstaande moeders' oftewel dames die een huis in beslag nemen en van uitkeringen leven. Bij mij in de straat zitten er al 4. Allemaal met één of twee kinderen in een huis met 4 kamers. De hele dag druk met sigaretjes roken voor de deur en herrie maken.
Sorry, misschien is TS wel het liefste meisje van de wereld en zeer ongelukkig door alle gebeurtenissen, maar het wordt tijd dat jonge mensen zich eens gaan afvragen wat hun plíchten zijn i.p.v. alleen maar hun rechten.
Dat was toch de vraag? Wat zijn mijn rechten? Nu, je hebt er recht op om te gaan werken en je hebt er ook recht op om te gaan studeren. Aangezien je er ook recht op hebt om een kindje te willen, moet je dat dus even voor laten gaan. Je vriend heeft ook het recht om te werken en blijkbaar doet hij dat ook. En ga naar de notaris! Al dat onsamenhangende samengewoon zonder contracten zorgt er alleen maar voor dat er nóg meer vrouwen met kinderen op straat komen te staan zonder 'rechten'.

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

De vraag is ook heel vaak van ''wat zijn mijn rechten'' Komt nu niemand eens op het idee op zich af te vragen ''wat zijn mijn plichten'' en dan bedoel ik ook moreel, kindjes komen niet van de ooievaar hoor.
Laatst gewijzigd door trail46 op 05 apr 2013 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Al ben je 30 weken zwanger, je zou wel een thuisstudie kunnen overwegen. Kijk eens op www.studieplan.nl die zijn goedkoop. Met een papiertje extra maak je toch weer extra kansen op de arbeidsmarkt. Zelfs met dikke buik of straks een kindje in de wieg kan je toch perfect thuis studeren. Als je straks gaat solliciteren staat dat wel een stuk beter op je CV. ;)

Edrick

Miepje1 schreef: Al dat onsamenhangende samengewoon zonder contracten zorgt er alleen maar voor dat er nóg meer vrouwen met kinderen op straat komen te staan zonder 'rechten'.
Dus met contract is de kans kleiner dat je op straat komt te staan? :roll:

Jij houdt je buurt trouwens wel in de gaten zeg.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

het is altijd leuk als anderen wel even weten hoe je iets moet doen en vooral helemaal de grond in boren!

ik heb een kennis die had haar zoon in dezelfde situatie,alleen haar zoon had meisje /vriendin zwanger gemaakt per ongeluk,
zijn samen gaan wonen bij haar in huis!! nu kindje bijna jaar ,hij werkte,pas 20 jr! maar werkte wel en zei niet...zwangere dus..

nu hebben ze net een huisje,hij verdient 1300 euro,en het lukt prima...
moet wel zeggen dat zijn moeder veel heeft gedaan voor ze....maar ook zei kon echt geen werk krijgen toen ze zwanger was...vergeet het maar! te duur! is de reden,nee zwanger natuurlijk snapt me zus ook wel...

het is idd wel zo dat je gewoon nergens recht op hebt,dat had zei dus ook niet!
maar gelukkig werkte hij en jou vriend ook dus kan je toch sparen?voor straks?
als je wel straks een huisje hebt,dan kan je werk zoeken enz...

je hoeft je niet in allerlei bochten te wringen om maar uit te leggen hoe alles zit...dit was je vraag en klaar en schulden...kan iedereen over komen,en je hebt er een reden voor!
eigenlijk gaat niemand dat wat aan....

het is allemaal zo makkelijk gezegd,had een abortus gedaan.....goh als u vrouw nou onvruchtbaar was en ineens zwanger en het komt zo niet uit...zeg je dan ook abortus?jongens kom op,doe eens menselijk...

er zijn hier zat mensen die van een uitkering leven!! of hun partner of.....weet ik veel...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

had meisje /vriendin zwanger gemaakt per ongeluk,
Geen sex voor het huwelijk heeft toch wel wat :mrgreen:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

bprosman schreef:
had meisje /vriendin zwanger gemaakt per ongeluk,
Geen sex voor het huwelijk heeft toch wel wat :mrgreen:

Ja.....of veilig maar dat deden ze :oops: oeps..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik snap het niet helemaal.

Toen jullie nog op jezelf woonden, had je nergens recht op omdat je vriend een vast inkomen heeft. Dat betekent dat zijn inkomen dus boven de bijstandsnorm ligt, anders had je een toeslag kunnen krijgen. Dat is dus, nu je 21 bent, minimaal 1255 euro per maand, netto. Daarboven op krijg jij in ieder geval nog de zorgtoeslag. Je vriend ook, toevallig?

Je vertelt dat je 650 kwijt bent aan kost en inwoning. Daar komt dan de zorgverzekering en de auto bij. Dan houdt je samen toch meer dan genoeg over om te leven, te sparen, en schulden af te lossen?

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Edrick schreef:
Miepje1 schreef: Al dat onsamenhangende samengewoon zonder contracten zorgt er alleen maar voor dat er nóg meer vrouwen met kinderen op straat komen te staan zonder 'rechten'.
Dus met contract is de kans kleiner dat je op straat komt te staan? :roll:

Jij houdt je buurt trouwens wel in de gaten zeg.
Nee, de kans is niet kleiner maar de kans is dan wel groter dat de ex alimentatie moet betalen voor zijn kind.
En ik 'hou niet mijn buurt in de gaten'. Ik woon in die straat er rij er dus nogal eens, op weg naar mijn werk of de winkel. Moet ik dan mijn ogen dichtdoen?

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik snap niet dat je 650 euro inwoonkosten moet betalen. Iets lijkt me logisch maar 650 is wel erg veel.

Waarom ga je niet eens praten met je schoonouders. Op de korte termijn ligt daar de oplossing. Wanneer je een half jaar niets hoeft te betalen en je gaat na je zwangerschap gelijk solliciteren dan is dat wellicht de oplossing.

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Als vader het kind erkent, hoef je geen samenlevingscontracten of wat dan ook te hebben, toch?? Dan is de vader sowieso verplicht zijn eigen kind te onderhouden. Tenzij z'n inkomen echt heel laag is, maar dan helpt zelfs getrouwd zijn niet.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

MXMBRN schreef:Hallo,

omdat ik hiervoor geld had gespaard en niet meer bij mijn vader kon wonen.

Als ik werk ja , oh nou ik zou liever juist niet afhankelijk willen zijn hoor. woonde eerst aan de andere kant van nederland en daar had ik gewoon een baan. ik zet net neer dat ik alles zou doen om werk te krijgen.Nou nee, maar ze nemen je niet aan als jij over 4 a 6 weken al met verlof moet. Ik ben namelijk nog steeds bezig met solliciteren.

dankje leojes30

onze inwoonkosten bedragen samen 650, en me vriend heeft ook een auto die hij moet betalen en me ziekteverzekering kan ik momenteel niet eens betalen.

Ja doe ik ook zeker.
Een auto is kostbaar, en lang niet zo noodzakelijk als men als auto-bezitter vaak denkt. :wink: Veel werkgevers bieden 100% reiskostenvergoeding voor het OV aan, itt matige kilometervergoedingen voor de auto, dus misschien is daar nog wat/fors te besparen? Of desnoods iets met een carpool-oplossing?

Ik bedoel, als jij je zorpremie niet kan betalen, zou ik toch eens lang en hard gaan kijken naar wat die auto per maand werkelijk kost, en misschien de prioriteiten iets bijstellen?

trail46

Ongelezen bericht door trail46 »

Het word weekend, zal toch geen !!!!! zijn? :mrgreen:

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

Edrick schreef:
manondoris schreef:heeft je vriend een betaalde baan ??
Dat heeft ze al tig keer geschreven! :evil:
was en is me niet helemaal duidelijk !! en wat er voor mij al geschreven is , als hij een betaalde baan heeft is er niet zo heel veel aan de hand ! als je zwanger bent maak je geen kans maar na de bevalling gewoon weer proberen .en inderdaad een praten met je ouders/schoonouders ,650 euro is wel erg veel :?

Edrick

Miepje1 schreef: Nee, de kans is niet kleiner maar de kans is dan wel groter dat de ex alimentatie moet betalen voor zijn kind.
Een ex moet ten alle tijden betalen voor zijn kind, mits hij het erkend.

witte angora

Misschien zijn die schoonouders wel stiekem aan het sparen van dat geld voor de kleine straks, of om het komende huis in te richten...

Zoveel is 650 niet, voor kost en inwoning van 2 personen. Lijkt veel, maar het is 325 per persoon. Maar misschien dat de schoonouders hun huurtoeslag hierdoor kwijt raken? Immers, er is een inkomen bij gekomen.

Daarbij, als je in een zelfstandige woning zit, ben je het ook kwijt aan woonlasten alleen al, dan komt het huishoudgeld er nog eens bij.

Ik denk dat de hoogte van de kost en inwoning niet zozeer het probleem is.

witte angora

trail46 schreef:Het word weekend, zal toch geen !!!!! zijn? :mrgreen:
Je bedoelt een soort Kimmy? :wink:

Gesloten