LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Dry Needling?

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door eleven »

Alleen hadden ze geen naam voor me. Ook mijn huisarts wist niemand die dat kan, laat staan goed in is. Dus moet ik het zelf maar even opzoeken.
http://www.qooqle.nl/?q=dry+needling+nijmegen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Daar is inderdaad google voor uit gevonden en genoeg te vinden
hoor in regio Nijmegen.

Puzzeltjuh
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2014 15:02

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door Puzzeltjuh »

Afgelopen maandag heb ik mijn eerste Dry Needling behandeling gehad en ik ben er echt super enthousiast over! De vrijdag ervoor heb ik eerst een intake gehad waarbij al mijn klachten (whiplash, chronische hoofd-schouder-rugpijn) in kaart zijn gebracht. Na verschillende soorten therapie in de afgelopen 15 jaar was ik nogal sceptisch maar wat een wereld van verschil al na 1 behandeling! Het prikken met het naaldje vond ik niet echt pijnlijk maar wel even een wat vreemd gevoel wanneer de spier een soort van schokje geeft. Ik kijk uit naar de volgende behandeling en heb hoop dat ik na een paar behandelingen eindelijk pijnvrij door het dagelijkse leven kan!

Bazooka
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2012 15:34

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door Bazooka »

@ferenc55
Je vroeg op 01 maart 2014 15:35 : "Weet iemand een goede fysiotherapeut met goede kennis van dry needling in de omgeving van Nijmegen? Het gaat om mijn ruggewervel, dus ik heb geen zin om jan en alleman er maar in te laten prikken."

Dry Needling is één van de behandelwijzen van de zogeheten "Trigger Points". Je zou eerst moeten opzoeken wat TriggerPoints zijn (verkrampinkjes in een spier), dan kun je ook begrijpen dat die niet per se (enkel) met Dry Needling behandeld hoeven te worden. Trouwens, ALS er geprikt wordt, wordt er in zo'n Triggerpoint geprikt, niet in je wervel.

Ikzelf zocht ook een DryNeedler omdat ik er op fora goeie (zelfs fantastische) verhalen over had gelezen - van mensen die al eindeloos veel fysio- en/of chiropractiebehandelingen hadden ontvangen (net als ik) en die met 1 of 2 Dry Needle behandelingen van hun klachten waren afgekomen. Ik vond een fysiotherapeut die DryNeedling deed en verwachtte allemaal naalden. Maar de eerste sessie heeft hij een groot aantal van mijn TriggerPoints behandeld met massage, en slechts één met een DryNeedle. De tweede sessie met massage en meer naalden. Ik ben in principe van mijn klacht af, dat was al na de eerste sessie tot mijn grote verbazing! Ik ging terug en ga nog een keer of twee terug om zogezegd de puntjes op de i te zetten.

Op de website van Triggerpoint Therapie Nederland kun je onder de kop van "Behandeling van triggerpoints" onder andere lezen dat Triggerpoints op verschillende manieren behandeld kunnen worden zoals met: DryNeedling, massage, zelf-massage, myofasciale release technieken; koelen in combinatie met rekken (spray-and-stretch). Op de website staat meer informatie en uitleg.

Op diezelfde website kun je ook fysiotherapeuten vinden die triggerpoints behandelen. Ik zag dat er een in Nijmegen zit. Ikzelf ben bij Bonne Eigenhuis geweest die praktijk heeft in Haarlem en Amsterdam. Ik ben ontzettend tevreden en blij met hoe hij mij behandeld heeft. Gisteren zag ik dat hij op Zorgkaart Nederland staat en daar heel hoog scoort.

Qua pijn moet je niet kleinzerig zijn (al zei Bonne dat hij zich daaraan kan aanpassen). Bij mij ging hij op een "pijnschaal" van 1 – 10 tot 8 (hij zou bijv tot 6 kunnen gaan). Maar dat vond ik prima, het is “goeie pijn”, hij zit precies op de goeie plekken, ook al zaten die heel ergens anders dan ikzelf had verwacht!

Ik wens je veel succes. En wees inderdaad maar voorzichtig met wie je uitkiest, want het schijnt vrij gemakkelijk te zijn om DryNeedler te worden en zo'n diploma garandeert nog niet grote deskundigheid.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Heb zelf ook goede ervaring met Dry needling.

Bazooka
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2012 15:34

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door Bazooka »

@Chocomelk - Ik had dat gezien! Want ik had de hele thread doorgelezen. Fijn is dat, he, als je een effectieve behandeling voor je klacht hebt gevonden (en dat er iemand was die hem ontwikkeld heeft!). Hopelijk is Puzzeltjuh inmiddels ook van haar klachten af, na 15 jaar...

Hanne82
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 mei 2014 09:09

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door Hanne82 »

Ik heb ook dry needling gehad, voor een zeurend gevoel in mijn linker bil, wat soms 'uitstraalde' naar mijn hamstring. Ook mijn onderbeen voelde dan wat 'strak'. De spier voelde bij mij meteen na de behandeling natuurlijk heel beurs, maar het zeurende was wel weg. Maar het is niet over gegaan, ik heb het zeurende gevoel nog steeds. Ik heb denk ik een stuk of 8 behandelingen gehad. Wel erg vervelend, maar ik zal er mee moeten leren leven... :(

sus1
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 12:16

Re: Ervaring met Dry Needling?

Ongelezen bericht door sus1 »

vanwege een schouderprobleem ( volgens orthopeed een frozen shoulder) kwam ik in contact met een fysiotherapeut.
Deze was van mening dat het geen frozen shoulder betrof en gaf aan het probleem te kunnen verhelpen met een naaldje (4 pijnlijke prikken) zonder te melden dat het een alternatieve geneeswijze betrof.
Resultaat is dat ik dezelfde problemen met mijn schouder heb, maar daarbij ook nog een pijnlijke plek in een armspier erbij heb gekregen (behandeling 4 weken geleden). Inmiddels heb ik op internet gevonden dat dit dry needling heet. zie verder de site van de vereniging tegen kwakzalverij. Fijn dat er mensen zijn, die het een oplossing vinden, maar ik raad zo'n behandeling absoluut af.

Gesloten