Zal makkelijk gaan zonder pincode.CB schreef:@opabert,
Stel de pas van je moeder is gestolen en de dief meld zich aan de balie en kan zonder legitimatie de rekening van je moeder leeg plunderen. Ben je daar dan blij mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING BANK EN HUN OUDEREN KLANTEN
-
Re: ING BANK EN HUN OUDEREN KLANTEN
Er worden genoeg passen gepikt nadat de pincode is afgekeken.
-
Dat afkijken zal lastig gaan aan de balie van de bank. Of denk je dat die balie-smiley dat niet in de gaten houdt?
Natuurlijk kan dat makkelijk aan de balie. Na het afkijken pik je hem aan de balie meteen af. Simpel toch. Ik had je toch iets slimmer en creatiever ingeschat.
Regelmatig is bij opsporing verzocht in beeld gebracht, hoe dat gebeurd. Vaak in supermarkten of een pinautomaat.
Regelmatig is bij opsporing verzocht in beeld gebracht, hoe dat gebeurd. Vaak in supermarkten of een pinautomaat.
-
We hebben het hier over de balie van een bank, niet over een pinautomaat of een supermarkt waar mensen zo dicht op elkaar staan dat er nog geen mug tussendoor kan vliegen. Bij de balie van een bank worden mensen geacht een bepaalde afstand te bewaren.
Je kan ook je gegevens op een labeltje in je onderbroek naaien.witte angora schreef:Daarom heb ik altijd het pasje van mijn zorgverzekeraar bij me. Ze kunnen dan zien wie ik ben, en weten meteen waar ik verzekerd ben, en van daaruit kunnen ze mijn huisarts en mijn adres traceren, en eventueel kan oom Wout via de GBA de familie opsporen.
Je snapt het echt niet hè. Iemand kijkt in de supermarkt de pincode af en steelt vervolgens de portemonnee met de pas. Vervolgens gaat hij met de pas naar de balie. Moet ik het nog verder uitleggen?witte angora schreef:We hebben het hier over de balie van een bank, niet over een pinautomaat of een supermarkt waar mensen zo dicht op elkaar staan dat er nog geen mug tussendoor kan vliegen. Bij de balie van een bank worden mensen geacht een bepaalde afstand te bewaren.
Het enige wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken, is dat het eigenlijk wel prettig is als je je als klant moet legitimeren. Het is ook een extra controle en beveiliging voor je eigen rekening.
Ja, leg het maar eens uit. Waarom zou zo'n dief die beschikt over pas + pincode naar de balie gaan, en niet gewoon ergens geld uit de muur trekken bij een geldautomaat.Je snapt het echt niet hè. Iemand kijkt in de supermarkt de pincode af en steelt vervolgens de portemonnee met de pas. Vervolgens gaat hij met de pas naar de balie. Moet ik het nog verder uitleggen?
Is die controle er ook als je geld uit een geldautomaat haalt?Het enige wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken, is dat het eigenlijk wel prettig is als je je als klant moet legitimeren. Het is ook een extra controle en beveiliging voor je eigen rekening.
-
Temeer omdat ze aan de balie de oude mevrouw kennen, en de naam op het pasje wel eens zouden kunnen herkennen.SJZ schreef:Ja, leg het maar eens uit. Waarom zou zo'n dief die beschikt over pas + pincode naar de balie gaan, en niet gewoon ergens geld uit de muur trekken bij een geldautomaat.Je snapt het echt niet hè. Iemand kijkt in de supermarkt de pincode af en steelt vervolgens de portemonnee met de pas. Vervolgens gaat hij met de pas naar de balie. Moet ik het nog verder uitleggen?
Is die controle er ook als je geld uit een geldautomaat haalt?Het enige wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken, is dat het eigenlijk wel prettig is als je je als klant moet legitimeren. Het is ook een extra controle en beveiliging voor je eigen rekening.
-
Overigens wordt er een beetje een vreemde draai aan het topic gegeven. Er wordt nu gedaan alsof ik het nut van die legitimatie in twijfel trek. Dat is het niet. Het enige wat ik heb gezegd is dat je aan de balie van de bank niet zo snel een pincode af kan kijken, om dan vervolgens de portemonnee te rollen en dan geld van die pas af te halen.
Overigens lijkt het mij niet dat oma, nadat ze 100 euro heeft opgehaald, vervolgens bij de supermarkt gaat zitten pinnen.
Overigens lijkt het mij niet dat oma, nadat ze 100 euro heeft opgehaald, vervolgens bij de supermarkt gaat zitten pinnen.
Die skimming bendes kregen het ~4 jaar geleden al voor elkaar om in de fabriek al malware in de bedieningssoftware (een gestripte versie van Windows) van de pinautomaten te krijgen, om ze later te kunnen skimmen. En ook de NS kaartautomaten waar ze een geel stukje metaal voor plaatsten, compleet met 06 modem om de pin af te kunnen kijken is een bekend voorbeeld van de inventiviteit van dat soort mensen.witte angora schreef:Dat afkijken zal lastig gaan aan de balie van de bank. Of denk je dat die balie-smiley dat niet in de gaten houdt?
Dat doen midden in een bank is zeker lastig, maar er zijn ook voorbeelden bekend van bankmedewerkers die zelf de kluit belazerden, zoals medewerkers die even een cijfer op het rekeningnummer van een acceptgiro veranderen, of rekeningen van slapende klanten plunderden en zo verder.
-
Als de balie-smiley de kluit belazert heeft die legitimatie ook geen nut natuurlijk.
Vind je het erg als ik niet op je vragen reageer. Het is nl niet de essentie van mijn verhaal. Als een medewerker van de bank aan een klant vraagt zich te legitimeren, is dat ter beveiliging van alle klanten.SJZ schreef:Ja, leg het maar eens uit. Waarom zou zo'n dief die beschikt over pas + pincode naar de balie gaan, en niet gewoon ergens geld uit de muur trekken bij een geldautomaat.Je snapt het echt niet hè. Iemand kijkt in de supermarkt de pincode af en steelt vervolgens de portemonnee met de pas. Vervolgens gaat hij met de pas naar de balie. Moet ik het nog verder uitleggen?
En na dat oude vrouwtje komt een klant, die de medewerker niet kent. Bij deze klant vraagt de medewerker vervolgens om een legitimatie. Wat denk wat er nu voor een discussie ontstaat. Gewoon alle klanten dezelfde behandeling geven. Legitimatieplicht is legitimatieplicht.witte angora schreef:Temeer omdat ze aan de balie de oude mevrouw kennen, en de naam op het pasje wel eens zouden kunnen herkennen.SJZ schreef:Ja, leg het maar eens uit. Waarom zou zo'n dief die beschikt over pas + pincode naar de balie gaan, en niet gewoon ergens geld uit de muur trekken bij een geldautomaat.Je snapt het echt niet hè. Iemand kijkt in de supermarkt de pincode af en steelt vervolgens de portemonnee met de pas. Vervolgens gaat hij met de pas naar de balie. Moet ik het nog verder uitleggen?
Nou, dwingen kan ik je niet, maar jammer vind ik het wel. En onfatsoenlijk.Vind je het erg als ik niet op je vragen reageer.
ALLE klanten die buiten hun geld uit de automaat trekken hoeven zich NIET te legitmeren. Die enkeling die persoonlijk aan de balie verschijnt (en dat zijn natuurlijk juist precies NIET de dieven) zou zich dan moeten legitimeren? Ik snap het veiligheidsaspect nog steeds niet.Wat denk wat er nu voor een discussie ontstaat. Gewoon alle klanten dezelfde behandeling geven. Legitimatieplicht is legitimatieplicht.
Dat verbaast mij niets. Misschien ga je het begrijpen, als je er wat langer over nadenkt.SJZ schreef:Ik snap het veiligheidsaspect nog steeds niet.
Bij nader inzien, doe maar geen moeite.
Is 't leuk, neerbuigend doen naar iemand die een serieuze opmerking plaatst?
Nee dat is helemaal niet leuk, maar dat doe ik toch ook niet. Of ga je nu beweren, dat jouw opmerkingen hierboven serieus bedoeld zijn? Als dat wel zo is, dan hierbij mijn welgemeende excuses. Dan heb ik je helaas te hoog ingeschat.
-
Ik denk het niet. Tonen van paspoort wordt zo ver ik weet alleen gevraagd als je geen pinpas bij je hebt. Het is toch hetzelfde als je moeder buiten €100,- pint. Dus ik zou even bij ING navragen, want dit moet een fout zijn.opabert schreef:
Vandaag zegt de balie medewerkster,
dat haar filiaal manager aan de ING medewerkster de opdracht heeft gegeven,
dat bij een geld opname aan de balie met de PINPAS.... moeders nu ook een legitimatie moet tonen.
Er werden nog 2 ouderen heen gezonden,
omdat de ouderen geen legitimatie konden tonen.
Concreet gaat het om:
- geldopname aan de balie
- met Nieuwe Geldige PINPAS
- met GELDIGE PINCODE.
Mijn vraag:
- Is deze dienstopdracht van de ING filiaal manager correct ?