snuffel1 schreef:Dan nog de vloerverwarming is een extra op de bestaande verwarming, in principe helemaal niet nodig om de woning te verwarmen.
Dit klopt niet. Op de gehele beneden verdieping (keuken + woonkamer) hebben wij enkel de vloerverwarming als hoofdverwarming. Dus geen radiatoren ed.
Dat had ik ook zo begrepen, heeft u het laten leggen? en weet u nog welk systeem?
In 2002 zijn wij hier komen wonen, toen hebben wij de vloerverwarming laten leggen door een installateur. Het type weet ik niet, weet alleen dat de pomp (van Grundfos) in 2011 (niet in 2012) is vervangen. Er zitten idd 3 standen op, hij stond op de hoogste, ik heb hem nu op standje 1 gezet.
Verder heb ik in de meterkast en een excel bestand vandaag alle meterstanden kWh / GJ bijgehouden, om zo over een kleine maandje enigszins een grove schatting te kunnen maken van het daadwerkelijke verbruik.
Quote>
In 2002 zijn wij hier komen wonen, toen hebben wij de vloerverwarming laten leggen door een installateur. Het type weet ik niet, weet alleen dat de pomp (van Grundfos) in 2011 (niet in 2012) is vervangen. Er zitten idd 3 standen op, hij stond op de hoogste, ik heb hem nu op standje 1 gezet.
Verder heb ik in de meterkast en een excel bestand vandaag alle meterstanden kWh / GJ bijgehouden, om zo over een kleine maandje enigszins een grove schatting te kunnen maken van het daadwerkelijke verbruik.[/quote]
Ik zou hem eerst op standje 2 zetten lager kan altijd nog het zou kunnen dat hij het niet trekt, kijk even na wat hij aankan, want u heeft toch aardig wat m2 aan vloerverwarming.
En let dan om het uur even aanvoer- retour vooral laatste zou moeten dalen met een pompverlaging.
Update:
Ik heb vandaag om precies 16.00 de standen allemaal genoteerd. Zojuist wou ik even op aanraden van Slobberbone de invoer / uitvoer temperatuur controleren. Tot mijn verbazing zie ik dat de "GJ" meter 2 omhoog is gegaan.
Het lijkt mij vrijwel onmogelijk dat in 1 uur en 20 min. tijd de meter met 2 GJ omhoog gaat (€45?). Het gekke is dat ik bij de pomp ook duidelijk merk dat zowel de aanvoer als afvoer leidingen beide koud zijn. Dus het lijkt me dat daar geen warm water doorheen stroomt.
Kan het zo zijn dat de meter stuk is? Want mijn verwarming heb ik vandaag op 18 gezet, het programma aangepast ed. om juist hoge kosten te voorkomen. Maar de meter tikt gewoon lekker verder.
Excuus: Ik zie dat er een comma tussen staat, dus ... , ... Ik zal de komende tijden gewoon het verbuik goed monitoren. Morgen hoe dan ook een energie deskundige vinden.
Die meter die u heeft van Kamstrup is dat een Multical ? Daarmee kunt u ook een hoop mee instellen en bekijken. Volgens mij ook aanvoer/retourtempertuur maar ook de flow aanvoersnelheid.
almere_kruidenwijk schreef:Update:
Ik heb vandaag om precies 16.00 de standen allemaal genoteerd. Zojuist wou ik even op aanraden van Slobberbone de invoer / uitvoer temperatuur controleren. Tot mijn verbazing zie ik dat de "GJ" meter 2 omhoog is gegaan.
Het lijkt mij vrijwel onmogelijk dat in 1 uur en 20 min. tijd de meter met 2 GJ omhoog gaat (€45?). Het gekke is dat ik bij de pomp ook duidelijk merk dat zowel de aanvoer als afvoer leidingen beide koud zijn. Dus het lijkt me dat daar geen warm water doorheen stroomt.
Kan het zo zijn dat de meter stuk is? Want mijn verwarming heb ik vandaag op 18 gezet, het programma aangepast ed. om juist hoge kosten te voorkomen. Maar de meter tikt gewoon lekker verder.
Excuus: Ik zie dat er een comma tussen staat, dus ... , ... Ik zal de komende tijden gewoon het verbuik goed monitoren. Morgen hoe dan ook een energie deskundige vinden.
0.2 dus
Ik heb even gekeken bij Nuonstadswarmte en kom ik dit tegen :
Iedereen bedankt voor de reacties, wegens drukte een verlate update;
In de afgelopen 5 dagen heb ik elke dag rond 16.00 de meterstanden bijgehouden, dit zal ik de komende tijd even blijven doen. De vloerverwarming heb ik zo goed als uit staan.
Overigens heeft de Nuon mij benaderd, wat ik wel zo netjes vind. Zij hebben aangeboden om een technische deskundige mijn kant op te sturen om alles gezamenlijk door te lopen, want ook zij vinden het verbruik hoog. De deskundige komt op 29 april langs, dus na zijn bezoek zal ik weer even een update plaatsen.
almere_kruidenwijk schreef:Iedereen bedankt voor de reacties, wegens drukte een verlate update;
In de afgelopen 5 dagen heb ik elke dag rond 16.00 de meterstanden bijgehouden, dit zal ik de komende tijd even blijven doen. De vloerverwarming heb ik zo goed als uit staan.
Overigens heeft de Nuon mij benaderd, wat ik wel zo netjes vind. Zij hebben aangeboden om een technische deskundige mijn kant op te sturen om alles gezamenlijk door te lopen, want ook zij vinden het verbruik hoog. De deskundige komt op 29 april langs, dus na zijn bezoek zal ik weer even een update plaatsen.
Vloerverwarming uit prima maar de pomp wel een kwartiertje per dag laten draaien.Ik denk dat mocht u een houten vloer hebben beste eraan doet eerst de temperatuur te verlagen 46 is veel te hoog voor zo,n vloer 35 is hoog genoeg en dan kan retour wel onder 20 graden en dit alles moet wel lukken met de flow te regelen van de in inlaat van de stadswarmte je zou hem ook direct bij begin kunnen knijpen.
Ben benieuwd wat Nuon te vertellen hebben zij zijn er vooral bijgebaat dat jij veel GJ,s blijft afnemen.
Nuon is een van de bedrijven die door middel van krankzinnig hoge facturen extra geld binnen probeert te harken.
Zij hebben mij op een gegeven moment een hele waslijst gestuurd van bedragen opgelopen tot 1000 euro !
Mijn betalingen waren niet altijd op tijd maar aan het einde van de rit klopte het totaalbedrag wel degelijk.
Ook ben ik voor een jaar afgesloten geweest zat dus met - 20 graden letterlijk en figuurlijk in de kou !
Een advocaat heeft mij in het gelijk gesteld, maar denk niet dat er een excuses is geweest.
Nee uiteraard niet sterker nog het circus gaat weer beginnen.
Afgelopen winter heb ik een enkele keer de verwarming aangehad, gebruik heel bewust water en mijn energie valt onder een ander bedrijf.
Desondanks proberen zij maandelijks 135 euro ! binnen te harken (termijnbedrag was eerst 44 euro)
Gekker en schandaliger moet het allemaal niet worden !
Er is hier slechts één woord voor: misdaad.
De stress die dergelijke praktijken met zich meebrengen is zo frustrerend.
In nederlaagland is een zwaar verziekt systeem gaande.
Men is verziekt door geld / hebzucht en gaat hierbij over lijken.
Wat ik allemaal mee maak en wat ik in kranten lees kan ik maar tot één conclusie komen;
Op dit forum lezen wij uw ervaring met onze Klantenservice. We kunnen voor u controleren of het termijnbedrag correct is. Als u dit wilt, vragen wij u vriendelijk om uw adresgegevens en de meterstanden via een privébericht naar ons te sturen. We kijken het graag voor u na.
Knuddewereld schreef:Nuon is een van de bedrijven die door middel van krankzinnig hoge facturen extra geld binnen probeert te harken.
Zij hebben mij op een gegeven moment een hele waslijst gestuurd van bedragen opgelopen tot 1000 euro !
Mijn betalingen waren niet altijd op tijd maar aan het einde van de rit klopte het totaalbedrag wel degelijk.
Ook ben ik voor een jaar afgesloten geweest zat dus met - 20 graden letterlijk en figuurlijk in de kou !
Een advocaat heeft mij in het gelijk gesteld, maar denk niet dat er een excuses is geweest.
Nee uiteraard niet sterker nog het circus gaat weer beginnen.
Afgelopen winter heb ik een enkele keer de verwarming aangehad, gebruik heel bewust water en mijn energie valt onder een ander bedrijf.
Desondanks proberen zij maandelijks 135 euro ! binnen te harken (termijnbedrag was eerst 44 euro)
Gekker en schandaliger moet het allemaal niet worden !
Er is hier slechts één woord voor: misdaad.
De stress die dergelijke praktijken met zich meebrengen is zo frustrerend.
In nederlaagland is een zwaar verziekt systeem gaande.
Men is verziekt door geld / hebzucht en gaat hierbij over lijken.
Wat ik allemaal mee maak en wat ik in kranten lees kan ik maar tot één conclusie komen;
De mens op aarde is de grootste fout ooit !
Zorg altijd dat je optijd betaald en termijn bedrag van 44 euro is wel heel erg laag.
Aan de hand van verbruik weet je wat je moet betalen en betaal je te veel worden zaken weer verrekend op de jaarnota.
Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem hier in Almere bij de Nuon, ben een alleenstaande moeder met een zoon van 9 we wonen in deze eengezinswoning sinds Maart 2011 en ik heb dit jaar een extreem hoge verbruik namelijk 64Gj wat ik absoluut abnormaal vind.... Ik werk fulltime en ben dus rond de 60uur per week van huis.... douchen doen we dagelijks maar korte douches van maximaal 10min in bad gaaan we ook zelden als ik zeg rond de 5 keer is veel en tijdens het tanden poetsen staan de kranen dicht en toch heb ik zo een verbruik over de afgelopen 2jaar heb ik in 2011 33 GJ en in 2012 35gj maar nu ineens 64gj ik heb nogmaals geen zwem tropisch paradijs en ook geen plantage ik ga Maandag de liander bellen maar ik weet niet waar ik moet beginnen wij zijn absoluut zuinige verbruikers heb juist vorig jaar alle kachels in het huis uitgezet behalve in de woonkamer en mijn slaapkamer heb gordijnen ipv lamellen om de warmte binnen te houden en dan nu deze afrekening ik weet niet waar ik naar toe moet en wat ik doen moet....en afrekening van 875 euro terwijl ik 113 nuon betaal is een behoorlijke hap... kan iemand me misschien vertellen of een plantage in de straat (pas geleden opgerold) en of onzichtbare lekkage een bijdrage aan deze vreemde verbruik kunnen leveren
Ik hoor jullie advies graag...
Groetjes
Een wanhopige moeder
We zagen eerder vandaag ook uw zelfde vraag op www.energieleveranciers.nl/nuon/ervaringen. Is de eindmeterstand op jaarafrekening correct? En zijn de meterstanden in voorgaande jaren werkelijk opgenomen en gebruikt voor de jaarafrekeningen? Als u wilt dat wij dit voor u nakijken, kunt u op dit forum ook een privébericht naar ons sturen.
Wat een geweldige service weer bij jullie, echt zoals gewoonlijk weer van het kastje naar de muur.
Ik had u mijn gegevens in een prive bericht gestuurd en volgens u kon u daar niks aan zien want de meterstanden zijn vast gesteld.
Advies: bel de storingsdienst.
U van de webcare had moeten weten dat ik dan nergens kom, aangezien het storingsdienst zegt wij kunnen u niet helpen en word doorverwezen naar een dame die me uitlegt dat mijn verbruik verkeerd is hoe kan dat als ik precies dezelfde opstelling heb als vorig jaar.
Daar buiten mijn buren hebben dezelfde opstelling als ik en hebben een verbruik van 30 GJ wat ik ook had over de afgelopen jaren.
Wat mijn het meest verbaast is dat de Nuon weigert een monteur te sturen om gewoon na te kunnen kijken of de meter wel goed werkt volgens uw collega is 1 GJ per maand normaal in een ZOMER maand.
Ik begrijp dit niet en wij als consument kunnen niks beginnen tegen grote machten zoals jullie.
Voor de technici of rekenwonders of gewoon geinteresseerden, bijgaande link is wellicht even erg interessant inzake hoe de berekening van warmte en tapwater wordt gemaakt en de eenheidsprijs voor warmte tot stand komt. Van deze advies berekening maakt nuon ook gebruik. In de bijlage bestrijkt het verschillende jaren alsook 2012.
Ik heb een ervaring met Nuon waar we niet uitkomen. Ik woon alleen in een huis uit 1904 wat redelijk goed geïsoleerd is, bijna overal dubbel glas. Maar de kosten zitten niet in het gasverbruik maar in de elektriciteit!!!!!
Mei 2007/2008 gas 1445 M3 en elektriciteit 5726 KWh
Mei 2008/2009 gas 1664 M3 en elektriciteit 6224 KWh
Mei 2009/2010 gas 1814 M3 en elektriciteit 8.759 KWh
Mei 2010/2011 gas 1632 M3 en elektriciteit 10.682 KWh
Mei 2011/2012 gas 1243 M3 en elektriciteit 8469 KWh
Mei 2012/2013 gas 1446 M3 en elektriciteit 7070 KWh
Ondertussen zijn bijna alle lampen voor LED verlichting vervangen, ik was 1 maximaal 2 wassen per week gebruik de droger nauwelijks.. Werk het laatste jaar thuis maar ben erg zuinig met verlichting en dergelijke. Laat geen tv zomaar aan. Heb 1 plasma tv scherm en de andere is LED. Heb een vaatwasser maar deze draait 1 keer per week en de cooker staat op een tijdschakelaar. Allemaal zaken die ik al veranderd heb.
Volgens de NUON moest ik Liander de meter maar laten doornemen, maar je raadt het al " wel een oudje" maar helemaal goed, dus de kosten waren voor mij zelf. Ook een elektriciteitsbedrijf laten kijken maar ook die begrijpt het niet. Geen aftap naar de buren en ik heb zeker geen hennepplantage. (dan zou ik er nog wat aan overhouden).
Normaal is voor een 1 persoonshuishouden (met allemaal nieuwe apparatuur) minder dan 2000 KWh.
Dan moet ik dus maar betalen volgens de Nuon. Momenteel betaal ik Euro 222 per maand en dat voor 1 persoon die ook nog niet alle dagen thuis is.
De Nuon weet dat dit niet klopt, ik heb zelf Liander betaald ook zij zeggen dat er niets klopt van de rekening en dat ik inderdaad geen hoge stroomverbruikers in huis heb (ook met energiemeter al gemeten) en toch moet ik dit bedrag betalen. Bij mijn ouders brand altijd alles, zij wassen dagelijks en iedere dag de vaatwasser en zij zitten op 4000KWh.
Waarom helpt Nuon niet meer met bijvoorbeeld iemand die gespecialiseerd is op dit vlak, of wat ik al vaker gevraagd heb, toch een nieuwe meter?
Kan iemand mij helpen?
Met vriendelijke groet,
Nathalie Lampe
Voor een éénpersoonshuishouden is het verbruik redelijk hoog. De hoogte van het hangt natuurlijk af van de aanwezige apparatuur en het gebruik hiervan. Dit ligt buiten ons gezichtsveld. Toch kijken we graag voor u na of wij kunnen helpen bij het vinden van een verklaring voor de hoogte van het verbruik. Kunt u ons uw adres in een privébericht geven of ons een e-mail sturen met uw adres? Dan nemen we graag de mogelijkheden met u door.