LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Sjiekliving
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2013 11:34

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Sjiekliving »

Wij zijn eigenlijk heel benieuwd of er iemand is die wel benaderd is door een incassodienst of bij een rechter het heeft laten voorkomen?!
Wij hebben al eerder gepost en wij kregen na 6 dagen al een betalingsherinnering en nu een aanmaning (na dagen na brief / factuur) op de aanmaning staat vermeld >>>
" uit onze administratie is gebleken dat het bijgevoegde factuur ondanks eerdere verzoeken nog steeds niet door u is voldaan. De betalingstermijn is hiermee onaanvaardbaar overschreden. Daarom is het bedrag inmiddels met % verhoogd. Wij verzoeken u met klem om uiterlijk binnen dagen na heden het openstaande factuurbedrag op onze bankrekening te voldoen, onder vermelding van uw factuurnummer.
Als uw betaling wederom uitblijft binnen de bovengenoemde termijn, zijn wij genoodzaakt de vordering definitief uit handen te geven aan een incassodienst.
U zult aansprakelijk worden gesteld voor alle daaruit voortvloeinde renten en incassokosten.
wanner deze brief en uw betaling elkaar gekruist hebben, kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen."

daaronder staat vreemd genoeg " graag zien wij u betaling binnen 14dagen op rekeningnummer ING bank 7418679 ovv factnr tnv QR Online Marketing."

Wij zijn dus erg benieuw naar uw reacties / handelingen...
MVG

debbie1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2013 11:57

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door debbie1982 »

Ik heb deze mensen gister voor het eerst aan de lijn gehad met inderdaad hetzelfde verhaal dat ik akkoord zou zijn gegaan met een jaar gratis vermelding. Zoals bij ieder ander van jullie was ik er uiterst zeker van dat ik dit niet gedaan had. Ze zou me een mailtje sturen met daarop een mogelijkheid om dit af te melden zonder kosten. Gelukkig heb ik eerst even gegoogled om te kijken wat deze organisatie inhield aangezien ik het al niet vertrouwde. Ik heb de mail niet terug gestuurd en besloten geen reactie te geven. Echter hebben ze me gisteren nog 2x proberen te bellen (gemiste oproepen) en vandaag belde ze me weer. Ik heb gezegd dat ik hun gegevens wilden hebben en een opname van het gesprek waarop staat dat ik een mondelinge overeenkomst aangegaan zou zijn. Dit zou ik op kunnen vragen in Brussel. Ik heb besloten het gesprek af te kappen en op te hangen. Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de eerste factuur op de deurmat ligt. Heb dit ook gemeld bij fraudemeldpunt en die zeggen ook niets terugsturen en gesprekken afkappen dan kunnen ze je niets maken.
Succes allemaal en hopen dat we snel van deze mensen af zijn want dit kost tijd en energie die we liever in andere dingen stoppen.

Ercani
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2013 23:24

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Ercani »

Hetzelfde verhaal van Debbie ook voor mij, toen ik naar de opname van het bandje vroeg waren daar de kosten € 99 voor, te zot voor woorden! Toen ik zei dat dit niet kon en er werk van zou maken antwoorde Mev N García dat ik dat dan maar moest doen, heb op gehangen en zal niets tekenen en/of betalen!

Fedde3
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 mar 2007 22:35

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Fedde3 »

Hier dezelfde ervaring met QR Online Marketing. Formulier met twee aankruisvakjes: één voor veel geld weggooien, één voor héél veel geld weggooien. Gelukkig had ik t op tijd door. Maar je zou ze toch willen kielhalen, die gasten.

NielsRuitje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 13:37

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door NielsRuitje »

Ook wij zijn telefonisch benaderd door QR ONLINE MARKETING te Groningen. Mevrouw N.Garcia was mijn contact persoon. Ze dacht even dit slim aan te pakken om mij erin te luizen. Ik hield ze aan het lijntje totdat ik het gegoogled had en kwam meteen op dit forum terecht. Ze blijven je bellen, totdat je tekend en dan heb je getekend voor een overeenkomst. Gelukkig heb ik dit niet ondertekend terug gestuurd.

Zelf heb ik een groot netwerk in de media en advocatenwereldje. Ik heb een groot melding gemaakt bij meldpunt fraude. Underover in NL is ingelicht maar dit is al eerder op televisie geweest alleen de locatie Veendam in Groningen. Geloof mij, dit zal en moet stoppen. Ik zal er ook alles maar dan ook alles aan doen om dit tegen te houden.

Mensen!! wees opgelet, niet terug sturen en als je het wel hebt gedaan stuur het nogmaals met een vette dikke streep er door heen dan stoppen ze van zelf wel! :x

NielsRuitje
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 jun 2013 13:37

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door NielsRuitje »

Adres staat op internet, helaas dat ik zo ver woon. Gelukkig heb ik nog genoeg kenissen die daar wel wonen. Ik zal ze even vragen om een bezoekje te brengen en foto's te maken. Dit is makkelijker voor mijn onderzoek en om mensen in te lichten. :lol: Als ze grappig willen zijn dan kan ik dat ook!

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Hun kantoor beplakken met uitdraaien van hun eigen fraudefaxen wellicht?

bprt
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2013 22:19

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door bprt »

Als freelancer die kinderen begeleidt op scholen dacht ik tussen twee leerlingen in dit telefoontje van QR online marketing even snel af te handelen. Ik heb aangegeven dat ik dit helemaal niet wilde en ook geen schrijven heb gekregen. Zoals al eerder genoemd het linker hokje aangekruist want dan was ik overal vanaf begreep ik uit het telefoontje. Maar dan moest het wel diezelfde dag terug zijn. Stom natuurlijk!
Daarna factuur gekregen en gebeld, waarin ik heb aangegeven het er niet mee eens te zijn en een aangetekend schrijven te sturen. Ik kreeg daarna een mail waarin mij werd uitgelegd waarom het toch echt allemaal klopte.
Toen met google dit forum gevonden en bij deze mijn verhaal. Ik zal eerder genoemde brief van de kvk downloaden en aangetekend versturen.
Dit gebeurt me niet meer!!!

CFB
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2013 10:26

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door CFB »

Hallo allen ,

Ik houd dit forum al een tijdje in de gaten , voor mij geldt hetzelfde verhaal als de rest in alle haast brief ondertekend en terug gemaild.
Heb als eerste een mail gestuurd, daarop kreeg ik exact dezelfde reactie als hier op het forum staat. Daarna de aangetekende brief op de post gedaan waarop ik het volgende antwoord kreeg via de mail:

“Geachte Heer,

Als reactie op uw brief informeer ik u gaarne als volgt.

Op de door u ondertekend en geretourneerd opdrachtbevestiging wordt melding gemaakt van onze Algemene Voorwaarden die op de overeenkomst van
toepassing zijn. Ingevolge artikel 6:234 lid
1 sub b BW is dit voldoende om toepasselijkheid van de algemene voorwaarden aan te nemen.
Uit de door u ondertekende opdrachtbevestiging kan worden opgemaakt dat u zich met de inhoud daarvan kan verenigen. Uw akkoordverklaring wordt derhalve als aanvaarding van het aanbod beschouwd, mede gezien de ondubbelzinnige bewoordingen van deze opdrachtbevestiging. Bovendien slaat deze akkoordverklaring niet alleen op de juistheid van de meegezonden gegevens, maar heeft duidelijk ook betrekking op de plaatsing van uw gegevens op ons platform http://www.bedrijfs-registratie.nl als zodanig. Hiermee is er tussen u en ons een overeenkomst tot stand gekomen, meer in het bijzonder een overeenkomst van opdracht in de zin van artikelen 7:400 e.v. BW.

U voert aan als vernietigingsgrond van deze overeenkomst dwaling of bedrog voor. Al zou u in het telefoongesprek door onze verkoopmedewerker zijn misleid, dan wel door toedoen van onze verkoopmedewerker een verkeerde voorstelling hebben gekregen, dan had u na ontvangst van de opdrachtbevestiging de gelegenheid de kwestie te onderzoeken door een onderzoek binnen uw organisatie in te stellen en de opdrachtbevestiging goed door te lezen. Nu u dit kennelijk hebt nagelaten kunt u niet met succes een beroep doen op het bestaan ven een wilsgebrek.

Hoogachtend,

Glenn Harms
debiteuren beheer “

Zijn er mensen die de dezelfde mail hebben gekregen reageer dan even.

bprt
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 jun 2013 22:19

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door bprt »

Ik kreeg vandaag eenzelfde mail op mijn kvk-brief. Moet ik mij nog ergens anders melden dan hier op dit forum?

Geachte mevrouw,

Ik heb uw brief d.d. 22 juni 2013 in goede orde ontvangen, waarop ik als volgt reageer:

Aanvullend op mijn mail aan u d.d. 20-6-2013 bericht ik u gaarne als volgt:

Op de door u ondertekend en geretourneerd opdrachtbevestiging wordt melding gemaakt van onze Algemene Voorwaarden die op de overeenkomst van toepassing zijn. Ingevolge artikel 6:234 lid 1 sub b BW is dit voldoende om toepasselijkheid van de algemene voorwaarden aan te nemen.
Uit de door u ondertekende opdrachtbevestiging kan worden opgemaakt dat u zich met de inhoud daarvan kon verenigen. Uw akkoordverklaring wordt derhalve als aanvaarding van het aanbod beschouwd, mede gezien de ondubbelzinnige bewoordingen van deze opdrachtbevestiging. Bovendien slaat deze akkoordverklaring niet alleen op de juistheid van de meegezonden gegevens, maar heeft duidelijk ook betrekking op de plaatsing van uw gegevens op ons platform
http://www.bedrijfs-registratie.nl als zodanig. Hiermee is er tussen u en ons een overeenkomst tot stand gekomen, meer in het bijzonder een overeenkomst van opdracht in de zin van artikelen 7:400 e.v. BW.

U voert aan als vernietigingsgrond van deze overeenkomst dwaling of bedrog voor. Al zou u in het telefoongesprek door onze verkoopmedewerker zijn misleid, dan wel door toedoen van onze verkoopmedewerker een verkeerde voorstelling hebben gekregen, dan had u na ontvangst van de opdrachtbevestiging de gelegenheid de kwestie te onderzoeken door een onderzoek binnen zijn organisatie in te stellen en de opdrachtbevestiging goed door te lezen. Nu u dit kennelijk hebt nagelaten kunt u niet met succes een beroep doen op het bestaan ven een wilsgebrek.

Indien u deze ontstane impasse buitengerechtelijk wenst op te lossen dan staan wij u graag te woord.

Hoogachtend,

Glenn Harms
debiteuren beheer

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Jolijn »

bprt schreef:Ik kreeg vandaag eenzelfde mail op mijn kvk-brief. Moet ik mij nog ergens anders melden dan hier op dit forum?
Je hoeft je hier niet persee te 'melden' hoor :)
Je doet hier je verhaal als je dat wilt, dat is het, verder niet.

Oneensdees
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2013 09:32

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Oneensdees »

Vandaag een brief van ad rem incasso bv gehad.
Nog geen reactie gehad op brief van kvk.
Hebben er al mensen een reactie van een incasso ontvangen?

groothandel mire
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2013 10:46

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door groothandel mire »

Hallo allemaal,

Mij is precies hetzelfde overkomen als jullie.
Bij mij begon het December 2012.
De drukste maand van het jaar voor mij.
Ook ik heb niet goed gelezen en ben er in getrapt.
Ze zeiden aan de telefoon dat een abonnement bij hun €200,- per jaar kost.
Daar had ik geen behoefte aan.
Dus met goede bedoelingen getekend en terug gefaxt.
Een week later kreeg ik een factuur van schrik niet c.a. €2900,- incl. Btw
Er stond namelijk op het contract €200,- per maand.
Wat heb ik gedaan.
Op elke factuur of brief wat ik van deze OPLICHTERS heb gekregen gereageerd.
Nu is het zelfs zover gegaan dat ze een (amateuristische) incasso bureau hebben ingezet.
Waardoor het bedrag al is opgelopen tot maar liefst c.a. €3400,-
Waarschijnlijk zal het voor de rechter komen omdat ik het vertik om te betalen.
Is het niet mogelijk om hier een uitzending van te maken? Aangezien er al zoveel gedupeerden zijn?

Ik hoor graag van jullie.
M.v.g.
Rewalt Peeters

pretu
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:03

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door pretu »

Goedemorgen,

Dit is zo herkenbaar. Wij hebben dezelfde problemen met dit bedrijf. Wij hebben zelfs een juridisch bureau ingeschakeld om er vanaf te komen, maar daar kregen we dezelfde standaard brief op zoals in bovenstaande berichten. Afgelopen zaterdag hebben we een brief gehad van incasso bureau Ad rem.
Ik ben niet van plan te gaan betalen, maar vraag me af of ik moet reageren op de incasso brief?

Ik hoop dat er een aflevering over dit bedrijf komt nu er al zo veel mensen last hebben met dit bedrijf.

mvg pretu

Ruudje den bosch
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:28

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Ruudje den bosch »

Hoi iedereen,

Ik heb al enige weken niets meer gehoord en dat Incasso bureau Ad rem dat zijn ze ook zelf dus niets van aantrekken en laat maar komen.
Er zijn al zoveel klachten betreft dit bedrijf dat er geen een rechter is die dit oplichterszooitje ook maar gelijk zal geven.

Mvg Ruud

Ruudje den bosch
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mei 2013 22:28

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Ruudje den bosch »

@Pretu,

Heb je al wel de brief aangetekent verstuurd ? Op de incasso brief zou ik niet reageren als je al de KvK brief hebt gestuurd.

Gr Ruud

groothandel mire
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2013 10:46

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door groothandel mire »

Hallo mensen,

Ons hebben ze geadviseerd om op elk bericht te reageren wat jullie ontvangen, of het nou van QR Marketing of van het incasso bureau is.
Dit zou ik dan ook zeker doen.
Ad rem incasso BV heb ik ook een brief gestuurd.
want zo dek je het bedrijf wel altijd in.
Dit is wat ik gestuurd heb naar Ad rem incasso BV.

Geachte Heer/Mevrouw,

Wij hebben voornoemde nota (factuur nr.) geretourneerd aan QR Online Marketing.
een begeleidende brief is destijds voor de goede orde aangetekend (met voornoemde factuur)
alsmede per gewone post aan hen toegestuurd. Onze zienswijze is uw opdrachtgever al bekend.

Tevens hebben wij melding gedaan bij steunpunt acquisitiefraude, die mij bevestigde dat er veel benadeelden van QR Online Marketing bij hen een melding hebben gedaan.
Tevens heb ik op 22 februari 2013 aangifte van oplichting gedaan bij de politie Regio Limburg Noord.

op 21 februari 2013 heeft de rechter in een soortgelijke zaak frauduleuze overeenkomsten ontbonden.
Ook deze door uw opdrachtgever veronderstelde, maar door bij bestreden overeenkomst,
kan naar mijn mening niet anders betiteld worden. De politiek is inmiddels druk doende om dit soort praktijken een halt toe te roepen. Dat er mogelijk nog een gat in de wetgeving gedicht moet worden zal mij er niet van weerhouden om op te komen voor mijn onderneming, die het ook zonder dit al moeilijk genoeg heeft in deze tijd.

Hoogachtend,

R. Peeters

deze brief heb ik gestuurd.
Ik heb ook echt aangifte gedaan op 22 februari j.l.
en een melding gedaan op de site van steunpunt acquisitiefraude.
deze bevestigde mij dat het bedrijf QR Marketing Online bij hun bekend is.

Er is een soortgelijke zaak op 21 februari j.l. geweest, waar de rechter de overeenkomst heeft ontbonden.

wat is er eigenlijk met de brief van KvK?
moeten wij die ook een brief sturen?

ik hoor het wel.

M.v.g.
R. Peeters

pretu
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jul 2013 10:03

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door pretu »

Hoi Ruud en allemaal,

Ik heb al mijn brieven aangetekend gestuurd en op 1 kreeg ik een standaard reactie dat ik moest betalen.

Ik heb een email gestuurd naar incasso bureau ad rem dat meneer harms nooit te bereiken is om deze kwestie te bespreken. Hierop werd ik meteen gebeld met een schikkingsvoorstel van € 628,- met aanmaningskosten en incasso kosten erbij.
Nog veel geld voor iets waar ik niet om heb gevraagd.

Kunnen we geen groep oprichten voor als we wel naar de rechter moeten. Samen staan we toch sterker.

mvg pretu

Oneensdees
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2013 09:32

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door Oneensdees »

Goedemorgen allemaal,

Vandaag gebeld door Ad rem incasso bureau. Dit leek een aangenaam gesprek te worden totdat er verder op de zaak werd ingegaan. Laat je niet uitspreken en gaat niet op dossier in. Uiteindelijk zeer onvriendelijk.

Ze blijven zeggen een goed dossier te hebben, gaan zelf niets aangetekend versturen. Wat wij van onze kant elke keer op elk schrijven hebben gedaan.

Hebben meer mensen contact gehad met Ad rem?

Groet.

huidstudio
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jul 2013 09:00

Re: Aquisitie Fraude QR Online Marketing

Ongelezen bericht door huidstudio »

Ik ben inmiddels ook benaderd door QR online marketing. Maar herinnerde mijn contact met hen 2 jaar geleden.(misschien onder een andere naam). Ik heb de brief toen ook opgestuurd.
Destijds heb ik de juridisch adviseur van onze branche gebeld. Deze kende het bedrijf nog niet, maar heeft contact met hen op genomen, waarna ik tot nu dan, niets meer van hen vernomen heb.

Dus mijn advies: Ga na vervelend contact met hen naar je rechtsbijstandverzekering en laat hen dit appeltje schillen. Beter natuurlijk: Niets tekenen en opsturen.

Ik begrijp niet dat er mensen zijn op deze manier geld willen verdienen!

Gesloten