LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Vacation Store

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
oplettend

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door oplettend »

Hartelijk dank, Weidevogel!
Ja, het is uit het vonnis overduidelijk dat hier zonder meer sprake is van colportage! In dit verband is het van belang te weten dat volgend jaar een nieuwe EU-richtlijn van kracht wordt die consumenten nog meer bescherming zal geven. Aanbetalingen worden hangende de heroverwegingsperiode (afhankelijk van de lidstaat nu tussen 5-14 werkdagen) op voorhand verboden ongeacht de aangeboden dienst. Ben benieuwd naar je aanvullende info.

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

Het klopt dat TVS niet meer met club la costa werkt om reden dat de beschikbaarheid niet ok was. Zij werken ook heel anders als Rotterdam.(ben nij beide geweest) Rotterdam is echt waardeloos. Werken alleen met club la costa De behandeling op de avond zelf was ook meer dan schandalig. Het werd even gauw tussen neus en lippen door uitgelegd en als we geen interesse hadden moesten we dat maaar gelijk zeggen dan konden we vertrekken. Mensen genoeg die het wel wilde! Er zaten vier mensen! Het was heel druk werd verteld. Toen we dan ook besloten het niet te doen werden we direct weggestuurd. Hele vervelende ervaring. Buren zijn ook geweest en vnden het ook een agressieve manier van doen.
We zijn ook door TVS uitgenodigd. En dat was even en verschil. Veel drukker( wel 20 echtparen) en de presentatie was stukken beter. Er werd alle tijd genomen. Alles is uitgelegd en we hebben alles goed kunnen lezen op gemak. We zijn inmiddels al 2 keer op vakantie geweest. Er waren geen problemen met beschikbaarheid en we hebben de mooiste accomodaties gehad die je maar kan bedenken. Ik begrijp dan ook niet waar alle negatieviteit vandaan komt naar TVS toe. Deze mensen hebben een mooi product voor een goede prijs en komen hun afspraken na. En natuurlijk is er altijd wel iemand die het niet naar zijn zin heeft. Maar je kunt het onmogelijk iedereen naar zijn zin maken. Bij ons zijn alle afspraken netjes nagekomen.
En voor alle klagers die nog nooit naar TVS zijn geweest .. Laat eens alleen klanten aan het woord die weten waar ze het overhebben . Mensen die echt geweest zijn en waar dingen niet in orde zijn.
Nu zitten we broodje aap verhalen te lezen van mensen die niet weten waar ze het over hebben. Alleen omdat ze iets gehoord hebben. Ga er dan heen en laat je voorlichten en oordeel dan.
Wij hebben een goede ervaring. TVS bedankt voor onze top vakantie

Vakantievierder!

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Vakantievierder! »

Natuurlijk staan hier geen of weinig verhalen van mensen die wel met hun op vakantie zijn geweest. De meesten laten zich op die voorlichtingsdagen niet overhalen. Die gaan gewoon niet met hun in zee. Voor zover ik hier lees, zijn jullie ook de enigen. Niet iedereen heeft ook zoveel geld ineens en willen ook niet financieren want dat is toch ook niet normaal? Als je op vakantie wilt, spaar je ervoor en dan zoek je, waar dan ook, het leukste, liefst het goedkoopste op?
Tenminste zo doen wij dat.

En ik ben ook al overal geweest en maak het zo duur als ik wil. Zit nergens aan vast. Hoef ook niet met persè 6 personen op vakantie omdat daar ook niet iedreen zin in heeft. Ik wil ook weleens alleen met mijn partner op vakantie. Maargoed, als jij dit wel fijn en goedkoop vind, wat let je?
Mvg, een vakantievierder 8)

weidevogel

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door weidevogel »

Wij hebben inmiddels geleerd, overal waar je direkt voor moet tekenen, anders geldt de aanbieding niet, moet je nooit en te nimmer doen.
Een citaat uit het rolverslag van getuige Pijpers, directeur van TVS,
"als de mensen op de dag van de presentatie gebruik maken van de aanbieding, zij een korting van 20% krijgen en dat men nooit iemand terugziet als men er eerst over gaat nadenken".
De aanbieding bij ons was i.p.v. 12000,-- gulden wij voor 9340,-- gulden
6 weken gebruik konden maken( over 3 jaar verspreid) van een accommodatie, camper, zeilboot, waar ook ter wereld. We kregen een soort Wehkamp catalogus onder ons neus,
werkelijk met de mooiste plaatjes. Het bedrag van 9340,-- gulden zou binnen een maand weer teruggestort worden. Want we zouden over 34 maanden 165,-- betalen, welke bedragen belegd zouden worden door een financieringsbedrijf. Door het beleggen zou de overbrugging van de 34 x 165.-- is 5610,-- gemakkelijk kunnen oplopen tot de 9340,--.
Het financieringsbedrijf VDVliert Group te Hoofddorp kwam echer met een heel ander verhaal. Contracten van 7000,-- en 11000,--euro.
Een maandelijkse betaling van 320,00 gulden. Een soort leaseovereenkomst. Het financieringsbedrijf noemde de verkoop van TVS nogal agressief. Zij hadden ook problemen met TVS over de manier waarop het financiele plaatje werd uitgelegd.
Ons ongenoegen uiteraard kenbaar gemaakt bij TVS, maar zeiden deze, de overeenkomst stond los van de financiering!!!
Ik begrijp nu nog niet waarom wij zo onnozel zijn geweest om dat bedrag ineens te betalen, wat binnen een maand weer teruggestort zou worden!!!!
We hebben het inmiddels via een 2 jaar lang durende gerechtelijke procedure het geld weer terug.
wordt vervolgt

Laurens

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Laurens »

Weidevogel, gefeliciteerd met het feit, dat het uiteindelijk gelukt is het geld terug te krijgen!

We hebben met veel belangstelling de reactie gelezen van 18 maart jl., omdat we namelijk momenteel in een soortgelijke situatie verkeren.
In ons geval betreft het echter niet TVS, maar TSH (Travel Safe Holidays), zoals al eerder vermeld in dit forum.
Ook wij hebben de stommiteit begaan door een aanbetalingsbedrag te betalen: stom, stom, stom!!!
Wij zijn er na diverse telefoongesprekken achter gekomen, dat ze ons tijdens de presentatie op Gran Canaria verkeerd hebben voorgelicht.
Nadat we TSH hadden meegedeeld, telefonisch en per e-mail, het contract te willen beeindigen, met het verzoek het door ons betaalde bedrag terug te storten, deelden ze mee, dat nooit te doen en er een andere oploosing gezocht zou worden; de belofte ons hierover terug te bellen (tot twee maal toe) werd wederom geschonden.
Inmiddels hebben we een aangetekende brief verzonden naar Gran Canaria.
Moch hier ook geen reactie op komen, dan zullen we juridische hulp inschakelen.

Gefopt

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gefopt »

Beste Max,

Net als jij ben ik erin gestonken. Mooi verhaal, sluit aan bij onze vakantiebehoefte. Dus hebben we een dergelijk pakket afgenomen.
Ik zal blij zijn als ik door mijn vakantieweken heen ben.

Het zal jou ook inmiddels duidelijk zijn na het verhaal in Spanje dat hetgeen waar je naartoe kan slechts de restjes zijn die anderen met een voorkeursbehandeling laten liggen. Deze voorkeursbehandeling krijg je als je een dergelijk "levenslange" overeenkomst aan gaat.
De boeken met vakantieresorts zijn dus waardeloos. Want als je net als wij gebonden bent aan schoolvakanties en je dus in het hoogseizoen moet zijn er wel erg weinig restjes. Gelukkig hebben we nu maar 1 week te gaan. Ondanks alles is het toch gelukt om gedurende de vakanties weg te komen. Je moet dan wel bereid zijn om zeer ruim van te voren te reserveren (max 9 maanden) en aan te nemen wat ze dan bieden.
Overigens is hetgeen je krijgt best wel aardig. Tenminste als het een ClC resort is. Een RCI resort heeft weinig om het lijf.

Dit geeft denk ik ook de tweespalt aan in dit forum. Een deel van de mensen is positief. En daar is best alle reden voor want het zijn prima vakantieverblijven. Let wel je moet wel je eigen vervoer ernaar toe regelen. En bij vliegen ook je transfer met eventueel huurauto. Daarmee lopen de prijzen weer wat op omdat een compleet vakantiepakket bij een reisburo toch wel eens wat scherper geprijst kan zijn. Zeker nu in deze tijden dat de prijzen erg zakken. Daar profiteer je niet van als je een tijd geleden een vast bedrag hebt betaald.
Maar dat is een risico die je neemt en zelf bij bent.
Echter als je gebonden bent aan het hoogseizeoen moet je maar acceperen wat er toevallig nog over is en dat is en dat kan ik je beloven zeker niet de eerste je eerste keuze. Dit heeft best wel wat stress en boosheid opgelevert thuis want de teleurstelling is groot als je telkens "Nee, vol" teruggemeld krijgt. En stress is net datgene wat je bij een vakantie niet wil. Ondertussen tikken de 34 maanden langzaam weg.

Succes : :?

reislustig
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2003 20:05

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door reislustig »

Reactie op Gefopt

Naar mijn mening heb je het bij het rechte eind: je moet je afvragen of je met deze vakantieweken-pakketten echt uit de voeten kunt als je gebonden bent aan school-, resp. hoogseizoenvakanties. Juist omdat je met zon'pakket niet zelfstandig beschikt over eigen vakantiebezit/timeshare, waarbij je contractueel gegarandeerd bent van mogelijkheid tot verblijf in de periode die jij wilt, ben je afhankelijk van wat er in de ruilbank nog over is. En daarbij sta je niet vooraan in de rij, maar heb je per definitie achterstand op mensen die al zelf timeshare hebben aangeschaft en inmiddels weten hoe het systeem werkt. Daarbij staat de ruilwaarde centraal: hoe meer gevraagd het resort is, hoe hoger de ruilwaarde, hoe hoger het seizoen is, hoe hoger de ruilwaarde, en ook speelt de beschikbare accommodatie een rol: zo ruilt een 2 slaapkamer appartement per definitie beter dan een 1 slaapkamer appartement of studio.

Wil je je aan deze spelregels ontrekken (en dat is in feite wat je doet bij de aanschaf van wekenpakketten) dan kan dat op zich best als je beschikt over voldoende vrije tijd in het voor-, midden- en laagseizoen. Ben je daarbij niet te kieskeurig in je bestemming dan kun je zeer geslaagde vakanties hebben voor relatief weinig geld. Niet voor niets zijn de meeste timesharebezitters daarom ook zo tevreden. Naast hun eigen vakantietijd gebruiken zij het systeem voor extra vakanties tegen relatief lage kosten.

Het verklaart ook de populariteit van het idee. Want in tegenstelling tot wat hier vaak wordt beweerd, wint timeshare nog steeds aan populariteit. Je moet alleen wel goed voorbereid tot een keuze voor of tegen komen. En goed weten wat je wel en niet met timeshare kunt doen. Harde verkoopmethoden horen daar m.i. niet bij. Je hoeft echt niet NU te beslissen. Zo'n resort is echt niet meteen uitverkocht en de aangeboden weken lopen ook niet zo maar weg. En die zogenaamde dag-kortingen zijn natuurlijk allang op voorhand verdisconteerd. Net zoals de zogenaamde gratis vakanties. Uiteindelijk wordt daar door de nieuwe/bestaande klant voor betaald, want echt waar...voor niets gaat de zon op en ook zelfs daarbij geldt geen garantie vooraf!

gefopt

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door gefopt »

Beste Reislustig,

Helder uiteen gezet. Als men deze informatie vooraf verstrekt dan is er niets aan de hand en kan je bepalen of je mee wilt doen of niet. Doch de commissie die de verkopers krijgen is aantrekkelijk genoeg om de aanstaande klanten maar niet te vermoeien met deze info. Ze zouden tenslotte kunnen beslissen er maar niet op in te gaan. Dag commissie.
Enuhhh, iets niet vertellen is toch niet liegen?

De slechte naam van timesharing is door deze werkwijze tot stand gekomen. Mensen worden niet juist voorgelicht en worden dan terecht boos. De commissie op korte termijn is aantrekkelijker dan toekomstige opbrengsten. Past ook lekker in de graai en snaai cultuur van tegenwoordig die zo fijntjes wordt getoond door de o.a. top van het bedrijfsleven.
Het zal duidelijk zijn, ik ben er klaar mee. Nog maar één week. Zucht.

Groet Gefopt.

reislustig
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jul 2003 20:05

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door reislustig »

Beste Gefopt!

Dank voor je reactie. Je hebt naar mijn mening overigens helemaal gelijk met je opmerkingen over de wijze van verkoop en de gehanteerde beloning bij verkoop. Juist in dat verband is al eerder in dir forum gesproken over de aanstaande EU-richtlijn waarbij de consumentenbescherming verder wordt opgevoerd. Dan valt ook automatisch het verschil weg tussen bedrijven die deze vakantieweken-pakketten verkopen en originele timeshare verkopen. In beide gevallen geldt dan een heroverwegingsperiode van 14 dagen en aanbetalingen, in welke vorm dan ook, zijn gedurende die periode uit den boze. Doordat er de laatste jaren partijen op de markt actief zijn geweest die zich jegens hun (aanstaande) klanten in voorkomende gevallen niet correct hebben opgesteld dan wel niet bestaande timeshare-inventaris trachtten te verkopen, wordt die strengere regelgeving in het Verenigd Koninkrijk al zeer binnenkort van kracht. Het past allemaal in de volwassenwording van deze sterk groeiende vakantie-bedrijfstak.

Ik persoonlijk ben erg verheugd over deze ontwikkelingen. Het brengt de vakantiedienst uiteindelijk op een hoger plan en juist omdat je klanten jarenlang vakantieplezier in het vooruitzicht stelt, moet de transactie in volle transparantie plaatsvinden. De klant moet duidelijk weten wat hij reëel kan verwachten. De financiële consequenties moeten hem duidelijk zijn. En hij moet zonder enige pressie zijn eindoordeel op kunnen maken. Dat is ook in het belang van de resorts zelve. Immers die krijgen ook liever tevreden klanten op bezoek dan mensen die na hun betreurde aanschaf jarenlang van de nood een vakantiedeugd moeten maken...

Het moge inmiddels duidelijk zijn dat ikzelf in de vrijetijdssector werkzaam ben. Recentelijk ben ik gestart met Leisure Lease International, zie http://www.leisurelease.nl.
Mijn bedrijf gaat -bewust- nog verder dan bovenstaande consumentenbescherming: klanten 'moeten' 14 dagen in de wachtkamer alvorens zij in volle vrijheid de verbintenis kunnen aangaan. Klanten kunnen hun bijdragen geheel vooruit, maar ook in maandtermijnen betalen. De gelden bestemd voor de accommodatie worden als klantgarantie geparkeerd op een derdengeldrekening tot het moment dat de accommoddatie genoten wordt. Daarnaast hanteert Leisure Lease een niet-goed-geld-terug-garantie, dat wil zeggen dat de klant alleen de geconsumeerde accommodatieweken in rekening worden gebracht. Bevalt het op langere termijn toch niet dan krijgt hij/zij zijn betaalde vakantietegoed retour. Leisure Lease verkoopt een vakantiegemaksdienst. Dat is de kernactiviteit van de onderneming en daarin passen m.i. geen klant-onvriendelijke en ondoorzichtige voorwaarden, laat staan dat gedreigd zou moeten worden met incasso- of erger nog juridische procedures. Dan zijn klant en bedrijf pas echt van een koude kermis thuis. Ik houd mijn klanten dan ook altijd voor dat deze vorm van vakantievieren niet voor iedereen geschikt is. Je moet er voldoende vakantietijd èn vakantiegeldgeld voor hebben (niet alleen nu, maar ook de komende jaren) èn je moet houden van dit soort luxe vakanties. Beantwoord je alle drie met een volmondig 'ja' dan heeft het zin om je verder te laten informeren en oriënteren. Dan kun je er echt veel plezier van hebben en verblijf je vaak in betere locaties en bestemmingen dan het meer traditionele aanbod van touroperators. En per saldo ook goedkoper.(Ik laat de huidige overvloed van last minute reizen hier bewust buiten. Daar is uiteindelijk voor de hele branche geen droog brood meer mee te verdienen, zoals ongewtijfeld laten dit jaar genoegzaam zal blijken...)Bovendien ben je in de resorts van keuze veelal verzekerd van een zeer gemeleerd internationaal gezelschap en zit je niet met je een hele Nederlandse kolonie in hetzelfde resort. De een vindt dat een zegen, de ander een ramp. Gelukkig maar, want over smaak valt niet te twisten!

Tot slot: mag ik diegenen die meer informatie willen verwijzen naar:
[email protected]

weidevogel

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door weidevogel »

Zojuist mijn vriend uit Den Haag gesproken die de rechtzaak heeft gewonnen i.v.m. Continental Yet Hollidays. Hiep hiep hoera. Alhoewel, niet te vroeg juichen. De uitspraak van de rechter was hetzelfde als wij hebben meegemaakt met Traveljet Vacation Shop.
Men heeft beslag gelegd op de bankgelden van Continental Yet Hollidays. Nou hoop ik voor mijn vriend dat er genoeg op staat om hem zijn centjes terug te kunnen betalen.
Ben benieuwd welke naam in de plaats komt van Con.Yet Hollid. Want men gaat gewoon door onder een andere naam. De oude failliet laten verklaren en hupsakee, in Nederland ga je gewoon weer verder. Even langs de kamer van koophandel en je hebt weer een nieuwe zaak.
Ik ben heel blij met de nieuwe EU-richtlijnen die er aan komen.
Een tip van mij, heel eenvoudig, als je op vakantie wil, loop een reisbureau binnen, laat je adviseren en boek daar dan. Ook hier kan je met leuke prijzen goed boeken.
wordt vervolgt

vakantiegangster

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door vakantiegangster »

Enige maanden van te voren boeken is toch niet zo gek.
Als je perse naar een specifieke locatie/ resort wil.
En zeker ook als je met meer dan 2 personen gaat.
Een last-minute met 2 personen is niet zo moeilijk als je zelf niet veel eisend bent.
Ver van te voren boeken is men dus al gewend, alleen niet van deze standaard, luxe en deze prijs waarschijnlijk.

Ik heb een training gevolgd bij The Vacatio Storen om uitendelijk presentatie's te gaan geven aan uitgenodigde gasten en deze de mogelijkheid te geven op een fantastische manier de komende 35 maanden op vakantie te gaan.
Ik heb een pesentatie meegemaakt en kan oprecht zeggen dat hier geen enkel negatief commentaar op gegeven kan worden.
Mensen worden keurig ontvangen en op een prettige manier voorgelicht.

Toen ik op zoek ging naar een geschikte nieuwe auto werd ik niet altijd prettig benaderd en voelde mij snel onbetrouwbaar voorgelicht.
Deze verkopers zijn qua salaris ook behoorlijk afhankelijk van hun verkoopresultaten en willen maar al graag jou een auto verkopen.

Dit geldt overigens voor veel producten.

Wel eens zo'n gladde makelaar meegemaakt??????

Ik heb veel gelezen en informatie verzameld over The Vacation Store, heb tevens de training en een presentatie meegemaakt.

Weet ook met welke partners zij nu werken en deze zijn echt niet mis kan ik je vertellen.

Enkele BNer's en grote bedrijven werken inmiddels mee aan promotie.
Deze mensen cq bedrijven hebben hun goede naam te beschermen.

Negatieve geluiden zullen altijd blijven, zo zijn wij Hollanders nu eenmaal.
Je kunt natuurlijk ook niet iedereen tevreden stellen.

Time sharing heb ik ook eens meegemaakt op Gran Canaria.
Wij werden uitgenodigd voor een rondleiding.
Fantastisch gewoon, alleen wij hadden in 1992 niet de financiele middelen.
Er zij veel goede time-share mogelijkheden op de wereld(in America is het heel gewoon bijvoorbeeld) maar ook negatieve zaken geweest in het verleden.
OOk de huizen verkoop in het buitenland kent goede en slechte bedrijven.
Die verhalen kennen we toch ook allemaal.

Zo dit wilde ik even kwijt

Gefopt

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gefopt »

Vakantiegangster,

Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.
Welke waarde moet ik hechten aan jouw uitspraken. Je werkt voor TVS, je wordt betaald door TVS. Ik ben ook erg positief naar buiten toe over mijn werkgever tegenover (potentiele) klanten hoewel er intern genoeg verbeterpunten zijn.
Je geeft aan dat je ruim van te voren moet boeken. Me dunkt. Je mag echter niet eerder dan 9 maanden van te voren boeken en dan is de gewenste accomodatie nog steeds niet beschikbaar. Heb je zelf al eens geprobeerd om in het hoogseizoen een accomodatie te boeken? Welke ervaring als klant heb je eigenlijk bij TVS?

Bij het gesprek wordt je overdondert, ja, ja, de verkooptechnieken zijn prima maar kan je er niet meer vanaf. Dit is toch niet zomaar? Uit eigen ervaring geef je aan dat de verkooptechnieken erg stark in elkaar zitten. Dat is ook bittere noodzaak. TVS krijgt maar 1 kans om klanten aan zich te binden dus die technieken moeten wel goed zijn. Pas als je er dieper over gaat nadenken blijkt dat een en ander goed scheef zit.

Vervolgens geef je aan dat in elke branche wel rotte appels zitten. Nou, in de reiswereld is dit TVS.

Groetjes,

Gefopt.

vakantiegangster

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door vakantiegangster »

Beste Gefopt,

Je heb mijn bericht niet goed gelezen.

Ik werk nog niet voor TVS.
Het is dus (nog) niet mijn werkgever.
Ik blijf van mening dat het een leuk ( voor veel mensen) ook interessant produkt is.
Ik heb niet gezegd dat je bij TVS 9 maanden van te voren moet boeken, ik reageerde op een eerder een berichtje.
Ik heb geen ervaring als klant bij TVS.
Ik zie wel veel reactie's van mensen die geen persoonlijke ervaring met TVS hebben. Dan moeten zij naar mijn mening niet mee praten.

Als ik de financieële middelen had zou ik graag een pakket kopen.
Je bent toch eigen baas of niet?
Als je niet tot koop over wilt gaan, bedank je en ga je naar huis.

Mijn woorden waren, ik heb een presentatie meegemaakt en kan oprecht zeggen dat hier geen enkel negatief commentaar op gegeven kan worden.

Ik heb een eigen bedrijfje gehad en dan was verkoop ook noodzaak maar, wil nog niet zeggen dat je op een bittere manier de mensen het mes op de keel moet zetten.
Dat heb ik bij TVS absoluut niet ervaren.

Je hebt waarschijnlijk de (negatieve) informatie over TVS gezocht want er zij veel problemen en negatieve geluiden over touroperaters en andere soortgelijke als TVS.

Mogelijk spelen er bij jou nog andere zaken mee dan alleen jou probleem met TVS.
Je komt zo boos en gefrustreerd over.

Je reageert tenslotte alleen op de de regels die je herkend(negatief welliswaar)uit eigen ervaring maar niet opde andere punten m.b.t. TVS die ik schrijf.

Overigens ga ik warschijnlijk niet voor TVS werken.
Ik zou iedere dag 100 km moeten rijden en dit naast mijn huidige baan van 40 uur.
Dit is een beetje te veel van het goede.
Ik ben op zoek naar een leuke baan, wat meer in buurt
Als TVS eehn kantoor opend in de Provincie Utrecht zal ik zeker nog er nog eens over denken.

Groetjes,

vakantiegangster

Gefopt

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gefopt »

Beste vakantiegangster,

Het hebben van kinderen noodzaakt mij om in het hoogseizoen op vakantie te moeten gaan. Helaas dat is niet anders en daar klaag ik ook niet over. Echter het is bij TVS zeer moeilijk en moeizaam om in het hoogseizoen een bestemming te boeken. Voor de afgelopen wintersport in de schoolvakantie periode heb ik 9 maanden van te voren moeten boeken en toen bleek in heel (!) ?Italie, ons favoriete wintersportland, geen enkele bestemming meer beschikbaar te zijn. En eerder dan 9 maanden van te voren boeken mag niet. :x
Ook voor de zomervakantie (7 maanden van te voren boeken) bleek slechts 1 locatie in Portugal beschikbaar te zijn. Uiteraard zou ik zeggen dat was niet de locatie die we hadden uitgezocht en ook niet de favoriet periode. :cry:
Ook ik hoor verhalen van mensen die uitermate tevreden zijn maar die mensen zijn niet gebonden aan het hoogseizoen.
Dit is niet verteld op de voorlichtingsavond. daar worden brochures en boeken getoond waar we allemaal naartoe zouden kunnen.
Nu is het boeken van een bestemming zeer frustrerend. Je kan niet naar de plek waar je naartoe zou willen en ook niet in de periode wat je zou willen.
Ja, dan ben ik gefrustreerd en boos :evil:

Vakantiegangster, als je niet aan schoolvakanties gebonden bent moet je het zeker doen want de appartementen en service zijn ruim voldoende. Alleen hoe kom je er :?:

Groetjes, Gefopt

overspannen

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door overspannen »

Ik wil graag weten van ''opgelucht'' die op 10 maart vertelde hoe zij er vanaf is gekomen of ze ook echt een schriftelijk bewijs van annulering heeft gekregen, ik zit namelijk in hetzelfde schuitje.

suus

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door suus »

Hallo,

Ik wil ook graag even mijn verhaal kwijt over de Vacantion Store.
Ook wij hebben vorig jaar getekend waar ik best spijt van heb.

Ze vertellen mooie verhalen maar als het op boeken neerkomt is het een ander verhaal.

Ok de wintersport ging nog wel, dat is gelukt maar er waren geen faciliteiten voor de kids terwijl dat wel werd aangegeven.

Nu de zomervakantie nog, ik heb nog steeds geen reactie gekregen!!
Ik baal hier ontzettend van want nu is nog maar de vraag of we op vakantie gaan en ik ben hier nu vanaf maart al mee bezig.

En dan de wintersport voor volgend jaar nee mevrouw pas vanaf vijf maanden kunnen we de beschikbaarheid zien, belachelijk!!!!

Ben blij als ik over twee jaar gewoon weer bij het reisbureau kan boeken
[/i]

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Zo mensen,

Hebben jullie al gezien welke ' bekende Nederlander ' nu op TV reclame maakt voor die halve oplichters van the Vacation Store?

Gaston Starreveld notabene!

Als je hem wilt precies uit de doeken wil doen waarom hij zich beter niet had kunnen inlaten met TVS dan kun je hem mailen op [email protected]

Misschien dat hij zich bedenkt als ze hem een tweede aanbod doen om verdere reclame te maken. Want dit schaadt toch echt wel zijn imago.
Wie wil er nu geassocieerd worden met zo een het-riekt-naar-de-misdaad-club?

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

En ik ben gewoon ZF-verzekerd met nominale premie. Had de péch dat ik wat te vroeg voor nieuwe hoortoestellen ging, had zelf de vorige aanschafdatum in de gaten gehouden en dat was 15-1-94, begon in oktober 1999 met nieuwe te proberen, en besliste 24-2-2000 (dus 6 jr.) dat deze goed bevielen. Vergoeding van 6jr. i.p.v. 5 jr. dat scheelt toch maar eventjes voor 2 toestellen 2xfl.200,= omgerekend, want de euro had zijn entree gemaakt.

Nee mooi niet dus, ze gingen er van uit vanaf de probeerdatum in oktober, dan kwam je uit op 5½ jr. De bijbetaling was daarom 2 x fl. 1400,= i.p.v. 2 x fl.1200,=
Geprotesteerd bij de ZF. en audicien, maar kreeg geen gelijk. Maar door vochtigheid waren mijn oude toestellen niet langer meer te handhaven,ik kijk volgende keer wel beter uit, dán maar een half jaar niets horen, scheelt me wel een behoorlijke duit. Het rare is dat er sommige jaren de hoortoestellen wel gratis (bruikleen) waren, en verdorie als ik aan de beurt was moest je er weer voor betalen !!!

Opgelucht

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Opgelucht »

Hallo Overspannen,
Sorry voor de late reactie, maar ik heb al een tijdje niet meer op dit forum gekeken, of er nog reacties op mijn bericht waren. In antwoord op je vraag: Nee, we hebben nog geen schriftelijke bevestiging van annulering ontvangen. Dit komt (denk ik), omdat we dat pakket met boeken, mappen, brochures en de fles wijn nog niet retour hebben gezonden. Alleen indien je een aanbetaling hebt gedaan, ontvang je (volgens een medewerker van TVS) automatisch een schriftelijke bevestiging van annulering tegelijk met de terugstorting van het aanbetaalde bedrag. Wij hebben geen aanbetaling gedaan, dus wij krijgen niets, tenzij we daar zelf uitdrukkelijk om vragen. Aangezien het hele pakket aangetekend retour gezonden moet worden, zullen we er een begeleidend schrijven bij doen met het verzoek ons een schriftelijke bevestiging van annurering toe te zenden.

Aangezien er voor ons geen geld mee gemoeid is, hebben we niet zo'n haast om aan hun verzoek te voldoen en die spullen retour te zenden. TVS heeft ons ook niet meer benadert om ons eraan te herinneren o.i.d. We hebben nl. in onze annulerings-brief expliciet verzocht al onze persoonlijke gegevens uit hun systeem te verwijderen, omdat we op geen enkele wijze ooit nog met hun geconfronteerd wensen te worden.

Binnenkort zal ik eens tijd maken die spullen inclusief brief aan hun op te sturen. En dan is het dus afwachten of en wanneer we een schriftelijke bevestiging van TVS ontvangen.

Heeft u, na van uw kant alles afgehandeld te hebben, dan geen schriftelijke bevestinging ontvangen?? Als dit het geval is, zal ik mezelf het geld en de moeite besparen en die spullen gewoon in de vuilnisbak gooien. Met uitzondering van de fles wijn natuurlijk.

Opgelucht.

Gast

Re: The Vacation Store

Ongelezen bericht door Gast »

wat een asociaal gedrag zeg. Wat heeft TVS niet nagekomen? nog niets want ze hebben nooit iets kunnen doen! Je hebt niet eens het fatsoen om het door jezelf met volle verstand getekende contract/pakket te gebruiken. Kijk als je dan klachten hebt oke. Maar nu is het gewoon schoppen in de ruimte. Wij zijn altijd netjes en correct behandeld. Ik heb altijd geleerd behandel een ander zoals je zelf behandeld wil worden. De manier waarop jij de hele boel op loopt te ruien is heel vervelend. Als ik TVS was zou ik je aanklagen voor laster!!!
Waarom heb je dan getekend???

Gesloten