LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone geen netwerk, geen hulp!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Moedt

Re: Vodafone geen netwerk, geen hulp!

Ongelezen bericht door Moedt »

Heb je nergens verbinding buiten of alleen op een bepaalde locatie?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kwassie schreef:
Kortom.......jouw antwoord slaat weer helemaal nergens op. Probeer eens 'begrijpend' te lezen.
Pardon? Als er iemand die correct en concrete antwoorden geeft is het Sjohie wel. Dus waar dat "weer" op slaat ontgaat me even. Het enige waar je Sjohie van zou kunnen beschuldigen is dat hij de vraagsteller niet naar de mond praat maar zich bij de feiten houdt.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

kwassie schreef:@ sjohie......dat meennnnnn je niet !!!
Daar was ik zelf echt niet opgekomen !!!

Kortom.......jouw antwoord slaat weer helemaal nergens op. Probeer eens 'begrijpend' te lezen.

Het onderwerp hier is: Vodafone geen netwerk, geen hulp!
Vodafone Nederland is niet hetzelfde als Vodafone Duitsland, behalve de bovenliggende moedermaatschappij en de Vodafone merknaam dan. Andere oorsprong (Libertel in NL, Mannnesmann in DE), andere helpdesk organisatie en tooling, andere partners voor de netwerk hardware, en zo nog een aantal variabelen die je vergelijking als een natte krant op een putdeksel doen slaan.

Een netwerk-probleem hier in Nederland, heeft dus, nogmaals, helemaal niks van doen met jouw problemen in Duitsland, en is totaal irrelevante informatie voor TS, zeker als deze zoals je begrijpend had kunnen lezen in de rest van de posts, op zoek is naar munitie om haar nog 2 jaar durende contract te kunnen afschieten.

Fiesta78

Ongelezen bericht door Fiesta78 »

Sinds januari ben ik klant van vodafone met een extra internetbundel van 10gb (gratis). Helaas heb ik met mijn iPhone 5 alleen 3G in de steden. In de randgebieden van de steden is het al bijna niet mogelijk om op het 3G netwerk te komen. Ik ben ontertussen al ruim 3 weken met de klantenservice bezig om tot een oplossing te komen, maar tot op heden geen resultaat geboekt. Vodafone geeft toe dat ge iPhone 4s en 5 in grote getallen problemen hebben om op 3G te komen omdat, naar hun zeggen, de antenne te zwak zou zijn. Het feit wil alleen dat ik met deze iPhone 5 ook op het T-mobile netwerk heb gezeten en daar nooit problemen ondervonden heb. Ik heb dus nu een abonnement waarbij ik 10gb mag gebruiken, maar kom per maand hooguit op een paar honderd mb's uit.
Daarnaast hebben ze me wijs gemaakt dat ik met deze iPhone 5 klaar was voor 4g, maar helaas gaan ze nu gebruik maken van het 800mhz 4g netwerk, terwijl de iPhone 5 alleen de 1800mhz 4g aan kan.
Hun reactie hierop 'dit is niet ons probleem maar die van Apple'. Maar ze blijven hem wel gewoon verkopen bij 4g ready abonnementen.

Het moet toch mogelijk zijn om dit contract te ontbinden?

Cloudstrife

Ongelezen bericht door Cloudstrife »

Je kan Vodafone in gebreke stellen. Zij hebben de leveringsplicht die ze zijn aangegaan met jouw contract. Een rechter zal kijken naar wat redelijk is. Een storing van een dag zal niet al redelijk worden geacht door de rechter. Echter wanneer jij buitensporig veel last ondervindt van het niet beschikbaar zijnde netwerk zal een rechter mee gaan in je eis.
Ik heb zelf ook een aantal maanden last maar de laatste weken is het alleen maar erger geworden.
Op dit moment heb ik op diverse plekken in het land vrijwel geen internet meer.
En nee het ligt niet aan de telefoon want ik heb verbinding met het internet en de sim van mijn vrouw (Ben) werkt ook perfect.
Ook heb ik alle opties van de Vodafone medewerkers al geprobeerd.

Dit weekend ga ik zelf ook een brief schrijven waarin ik Vodafone in gebreke stel. Wettelijk moet ik ze 2 weken de tijd geven. Daarna wanneer het antwoord uitblijft of niet bevredigend is weer een brief met wettelijke 2 weken reactietijd. Als laatste stap ik naar de rechter wanneer Vodafone niet tot een oplossing is gekomen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

[quote="Cloudstrife"]Je kan Vodafone in gebreke stellen. Zij hebben de leveringsplicht die ze zijn aangegaan met jouw contract. Een rechter zal kijken naar wat redelijk is. Een storing van een dag zal niet al redelijk worden geacht door de rechter. Echter wanneer jij buitensporig veel last ondervindt van het niet beschikbaar zijnde netwerk zal een rechter mee gaan in je eis.
Ik heb zelf ook een aantal maanden last maar de laatste weken is het alleen maar erger geworden.
Op dit moment heb ik op diverse plekken in het land vrijwel geen internet meer.
En nee het ligt niet aan de telefoon want ik heb verbinding met het internet en de sim van mijn vrouw (Ben) werkt ook perfect.
Ook heb ik alle opties van de Vodafone medewerkers al geprobeerd.

Dit weekend ga ik zelf ook een brief schrijven waarin ik Vodafone in gebreke stel. Wettelijk moet ik ze 2 weken de tijd geven. Daarna wanneer het antwoord uitblijft of niet bevredigend is weer een brief met wettelijke 2 weken reactietijd. Als laatste stap ik naar de rechter wanneer Vodafone niet tot een oplossing is gekomen.[/quote]

Succes met de stap naar de rechter, hou ons op de hoogte over de bijbehorende kosten en het resultaat :lol:

devious

Ongelezen bericht door devious »

Fiesta78 schreef:Sinds januari ben ik klant van vodafone met een extra internetbundel van 10gb (gratis). Helaas heb ik met mijn iPhone 5 alleen 3G in de steden. In de randgebieden van de steden is het al bijna niet mogelijk om op het 3G netwerk te komen. Ik ben ontertussen al ruim 3 weken met de klantenservice bezig om tot een oplossing te komen, maar tot op heden geen resultaat geboekt. Vodafone geeft toe dat ge iPhone 4s en 5 in grote getallen problemen hebben om op 3G te komen omdat, naar hun zeggen, de antenne te zwak zou zijn. Het feit wil alleen dat ik met deze iPhone 5 ook op het T-mobile netwerk heb gezeten en daar nooit problemen ondervonden heb. Ik heb dus nu een abonnement waarbij ik 10gb mag gebruiken, maar kom per maand hooguit op een paar honderd mb's uit.
Daarnaast hebben ze me wijs gemaakt dat ik met deze iPhone 5 klaar was voor 4g, maar helaas gaan ze nu gebruik maken van het 800mhz 4g netwerk, terwijl de iPhone 5 alleen de 1800mhz 4g aan kan.
Hun reactie hierop 'dit is niet ons probleem maar die van Apple'. Maar ze blijven hem wel gewoon verkopen bij 4g ready abonnementen.

Nee, natuurlijk niet. Als je een Ferrari koopt mag je ook maar max 130 kmh op 's-neerlands wegen. Terwijl die auto zeker de 300 kmh kan halen. Dus dan maar terug naar de dealer om je geld terug te eisen?

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:
Fiesta78 schreef:Sinds januari ben ik klant van vodafone met een extra internetbundel van 10gb (gratis). Helaas heb ik met mijn iPhone 5 alleen 3G in de steden. In de randgebieden van de steden is het al bijna niet mogelijk om op het 3G netwerk te komen. Ik ben ontertussen al ruim 3 weken met de klantenservice bezig om tot een oplossing te komen, maar tot op heden geen resultaat geboekt. Vodafone geeft toe dat ge iPhone 4s en 5 in grote getallen problemen hebben om op 3G te komen omdat, naar hun zeggen, de antenne te zwak zou zijn. Het feit wil alleen dat ik met deze iPhone 5 ook op het T-mobile netwerk heb gezeten en daar nooit problemen ondervonden heb. Ik heb dus nu een abonnement waarbij ik 10gb mag gebruiken, maar kom per maand hooguit op een paar honderd mb's uit.

Nee, natuurlijk niet. Als je een Ferrari koopt mag je ook maar max 130 kmh op 's-neerlands wegen. Terwijl die auto zeker de 300 kmh kan halen. Dus dan maar terug naar de dealer om je geld terug te eisen?
Vandaar de metalband noices tov Vodafone????????????//

ScoopJ

Ongelezen bericht door ScoopJ »

Aha, nu pas snap ik hem. Ik dacht dat TS helemaal geen netwerk had.

Ik heb ook een smartphone met 3G en kon op mijn kantoor waar ik afgelopen jaren zat ook nauwelijks 3G verbinding maken. Dit had puur te maken met de dekking daar, want het lag nogal buiten de stad naast het bos. Je moet de dekkingskaart van Vodafone opzoeken op hun website en dan zie je precies waar je welke snelheden kunt halen. In mijn geval had ik daar slechts 2G (GPRS) en af en toe 2.5G (EDGE) en dat klopte met hun kaart. Liep ik naar het treinstation had ik opeens weer wel 3G.
T-Mobile heeft weer haar eigen zendmasten en die kunnen op andere plekken staan of een sterker bereik hebben op bepaalde plekken. Dat zorgt ervoor dat je op 2 verschillende netwerken een ander bereik kan hebben.
Ze verkopen nu al inderdaad '4G ready' abonnementen en toestellen. Let Op: "_ready_". Dit betekent dat het toestel geschikt is en je bij een 4G zendmast ook 4G verbinding kan maken. Als je naar de huidige dekkingskaart kijkt voor 4G dan zie je dat nog maar een klein deel van het land gedekt is. Ik weet dat Vodafone ook verwijst naar deze kaart en enigszins transparant probeert te zijn.

Gesloten