LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Youfone, wat moet ik doen? help!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

beste newmikey,

niet iedereen is welbespraakt en heeft een goede kennis van de aangeboden diensten van diverse providers. Het lijkt er bijna op dat deze poster zijn bericht op een tablet oid getikt heeft met autocomplete aan.

voorwaarden / abonnementsvorm is hem wel duidelijk denk ik, Youfone laat gewoon na zijn abbo te wijzigen op verzoek. geen onrealistische vraagstelling lijkt me.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

was dat maar een vergissing.

u bent advocaat? Rechtsbijstand heb ik niet meer , jarenlang gehad, nooit gebruik van gemaakt, opezegd en wanneer je het nodig bent....

Hoe van ze af te komen? het abbo is al ten einde, er waart alleen nog een spookfactuur rond die binnenkort bij de rechter ligt.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

met alle respect , dit is al gebeurd , en alhoewel ik ontegenzeggenlijk kan bewijzen dat eea onjuist is kiest Youfone de rechtzaal om dit te beslechten.

eea is al nagegaan door juristen van onder meer een jurist van DAS en een collega in bedrijfsrecht.
als u mij duidelijk kunt maken hoe u dit probleem kunt laten verdwijnen, sta ik open voor suggesties, echter gezien de weg die al is afgelegd, blijft er weinig meer over.

Youfone wil gewoon bloed zien, of liever nog geld.
Ik overschat mezelf niet maar ben toch wel vaak de nachtmerrie van menig malafidiosos geweest, helaas door schade en schande kennis en kennissen rijk geworden.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

rolzitting over 3 weken, verwacht dan binnen een maand daarna eerste zitting te hebben.

lex45
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2013 12:51

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door lex45 »

Ik zit nu al een paar maanden bij die club en hun goedkoper abonnement wordt gewoon maandelijks aangevuld met het stelen van dubieuze kosten.

Iedere maand worden er bedragen geïnd voor het gebruik Facetime (iphone). Ik gebruik geen Facetime.
Verschillende emails gestuurd die met een standaardtekst beantwoord wordt waarop je niet kunt reageren. Ik moet dan weer een nieuwe email sturen.

Als ik een factuur krijg van 12,17 wordt er gewoon doodleuk 12,18 afgeschreven.

Veel spijt van. Niet voor herhaling vatbaar.
Laatst gewijzigd door Radar op 21 jul 2014 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde uitingen verwijderd

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

nononsensewim schreef:rolzitting over 3 weken, verwacht dan binnen een maand daarna eerste zitting te hebben.
Hier nog wat uitgekomen?

Prolix
Berichten: 624
Lid geworden op: 27 sep 2013 23:57

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door Prolix »

Guardian72 schreef:
nononsensewim schreef:rolzitting over 3 weken, verwacht dan binnen een maand daarna eerste zitting te hebben.
Hier nog wat uitgekomen?
Ik verwacht een heleboel nonsens...

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Beste allen,

ik kan u melden dat vertegenwoordiger voor Youfone Direct Pay de rechter drie maal heeft verzocht uitstel te verlenen omdat " de gemachtigde wegens afwezigheid van Direct Pay Services ontbreekt aan cruciale aanvullende informatie ter nadere onderbouwing van de vordering" , even ter aanvulling , men had de tijd hiervoor tussen half juli en 17 oktober. op de derde aanvraag werd afwijzend door de rechtbank gereageerd en zij maar om de rolzitting en uitspraakdatum van 17 oktober een conclusie van repliek moesten geven. Men heeft dit nagelaten en hiermee stelt de rechter mij in het volledige gelijk en veroordeeld hen in de proceskosten waarvan ook €75,00 voor mijn verlet/forfaitkosten.

De rechter stelt dat het op de weg van direct pay had gelegen inhoudelijk op de conclusie van antwoord (ca 250+ pagina + TV uitzending van Radar) had moeten reageren waarvoor zij naar behoren in de gelegenheid gesteld is. Nu Direct Pay haar stelling niet onderbouwt heeft is de rechter van oordeel dat de gehele vordering zal worden afgewezen.

Ongetwijfeld zal hier een stukje jurisprudentie uit te halen zijn, met name in het niet , onvolledig of incorrect specificeren van verbruiksnota's eenvoudig kan leiden tot spooknota's zoals ik deze kreeg. uiteindelijk bleek een rechtsgang noodzakelijk om dit te bekrachten.

een kopie van de uitspraak indien u deze nodig acht voor uw verweer of anderszins , laat me eenvoudig weten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@nononsensewim -

voorzichtige conclusie: zorg dat je je zaken goed op orde hebt, en dat je aanwezig bent...

Klinkt in elk geval wel als een halve overwinning - mooier zou zijn als alles er was, en je dan alsnog in het gelijk gesteld zou worden.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Ik geef toe dat een werkelijke overweging uitgebleven is, maar wie ga je sturen om uit te leggen om feitelijk onmogelijke kosten te factureren?

ik voer het onomstotelijke bewijs aan dat kosten letterlijk onmogelijk zijn, met alle respect, een Moscowitz of wie dan ook kan een fait accompli naar geloofwaardige antwoorden vertalen?

mijn idee is simpelweg dat ze exact gedaan hebben wat in hun brief stond 'weggebleven wegens ontberen van cruciale informatie" voor mij is dat een andere manier om te zeggen "Client heeft ons opgezadeld met een pakket onzin en weet zich er niet een weg uit te praten"

in de incassoprocedure raakte men al in de problemen hierdoor, waarschijnlijk door het scheer volume aan dagvaardingen wat Youfone eruit laat gaan , toen men destijds al niet inhoudelijk wilde of kon ingaan op de zaken die ik in het verweer aanbracht.

dus met die gedachte spreek ik niet van een halve overwinning, maar een overwinning zonder schoonheidsprijs.

mariodings
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2014 10:54

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door mariodings »

Deze expert zegt:
als je nu 30 keer per dag even je mail laat checken dan kost je dat 30 keer 2 kb = 60 kb
fout
bij youfone kost het je nl 30 keer 100 kb = 3 Mb
dat is al 90 Mb per maand. (of was het nu 1,8Mb)
En vermenigvuldig dat met facebook, whatsapp en andere rommel dan ga je gierend door je MB's heen.
En als je beweegt, dan wordt je sessie regelmatig opnieuw opgezet en betaal je steeds die afronding naar boven. Dieven zijn het.
Feiten? Zoek mijn lijstje maar even op, dan heb je feiten.

mariodings
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 apr 2014 10:54

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door mariodings »

nononsensewim schreef:Beste allen, .....

een kopie van de uitspraak indien u deze nodig acht voor uw verweer of anderszins , laat me eenvoudig weten.
Kun je mij vertellen hoe je het voor de rechter hebt gekregen?
Ik heb mijn claim van EUR 5,85 nu al 3 keer verhoogd tot EUR 125,85 en ga nu zelf maar een incassobureau in de arm nemen.
En zij hebben me al 2 keer een factuur gestuurd voor:
Administratiekosten i.v.m. deblokkade (3-2-2014)
Administratiekosten i.v.m. deblokkade (14-4-2014)

en dat terwijl ik geen abo (meer) heb bij hun. Dit gedrag lijkt erg op afpersing.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Door jezelf expert te noemen en dan geen vragen kunnen beantwoorden kom je niet serieus over. Gezien de regelreuse bedragen waar we hier over spreken zou ik eens naar het juridisch loket gaan. Dat is gratis.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Moedt schreef:
thijmedevisser schreef:
kokka schreef:
dan neem ik aan dat je ook wel een app hebt geïnstalleerd die je data verbruik bijhoudt?

Helaas niet, maar dat komt omdat ik mijn telefoon 2 weken kwijt was, en dus helemaal geen data heb verbruikt. Dat is nog het hele erge aan het verhaal
Als je expert bent dan lijkt het me toch wel voor de hand liggen dat je zelf het verbruik bij gaat houden als je maanden lang teveel moet betelen volgens jou.
Verder kun je denken dat je op WiFi zit maar dat hoeft niet zo te zijn en dat kun je te weten komen door het verbruik te meten.
En tot slot, ik heb een app wat verbruik meet (android) en waar je een limiet op kunt instellen waarna het internet verbruik gewoon stopt.
Het heet watchdog.
Ja die apps zijn leuk en aardig, maar de meeste providers zijn nogal creatief met afronden van de dataverbruiksessies. In feite riekt dat inderdaad naar oplichting.

T.S. Heeft uiteraard gewoon het recht om een gespecificeerde rekening te krijgen waarop precies het verbruik vermeldt staat. Zo kan hij nagaan wat er is gebeurd. Krijgt hij de specificatie niet dan hoeft hij niet te betalen.

zamaan
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2014 15:25

Re: Youfone, wat moet ik doen? help!

Ongelezen bericht door zamaan »

thijmedevisser schreef:Hallo Iedereen

Ik heb een abonnement lopen bij youfone, elke maand krijg ik een factuur van meer dan 100 euro waarvan ik zeker weet dat ik dit niet verbruikt heb, ik heb t gevoel dat ik elke maand honderden euro's teveel heb betaald en mijn laatste factuur was de druppel. Ik raad iedereen ten zeerste af met deze provider in zee te gaan. Dit is mijn verhaal wat naar aanleiding van mijn laatste factuur naar ze gestuurd heb, en ik hoop op jullie advies en welke stappen ik moet ondernemen!

Bericht:

Beste Youfone,

Ik schrik erg van mijn laatste factuur. 120 euro alleen aan data klopt naar mijn mening niet. Na een uur en een kwart in de wachtrij te hebben gewacht heb ik maar opgehangen. Ik vind dit echt belachelijk. Ik vind jullie service belachelijk slecht en ik wil een uitgebreide uitleg hoe het kan dat mijn laatste factuur zo extreem hoog is, ik kan niet eens het specificatie bestand openen. Ik ook wil per direct mijn abonnement wijzigen naar onbeperkt internet. Ik ga er van uit dat jullie een fout in mijn laatste factuur hebben gemaakt. Ik verwacht van jullie een uitleg en als dat niet gebeurd dan ga ik hogere stappen ondernemen want ik voel dat ik in de maling genomen ben door jullie, ik ben een expert op het gebied van telefoons en ik weet uit ervaring van mezelf en van andere dat zo\'n regelreus bedrag bijna onmogelijk is. Ik hoor snel van jullie..


Wat moet ik doen, kan iemand mij helpen?

Ik heb nooit zo een slechte administratie gezien
puur diefstal
--------
Sinds 3 Oktober 2013 ben geen klant meer van youfone
meerdere malen geschreven nar Youfone en geen resultaat.
antwoord dat ik gelijk heb en dat ik binnen 2 weken antwoord ontvang. leugens
meerdere malen gebeld geen resultaat.
Nu zijn we in de maand Juli 2014 en het bedrag dat onterecht van mijn rekening afgeschreven nog niet terug gestort.

bedrijf heeft slechte klanten service
geen bezoek adres
beloftes niet na komen

mijn advies aan klanten van youfone automatisch afschrijven stoppen zodra het contract beëindigt
en goed opletten op facturen online
------------------------
*hier onder treft u een van de reacties van youfone ( niet na gekomen)

Van: [email protected]
Datum: 9 januari 2014 10:00:06 CET
Aan: [email protected]
Onderwerp: Ticket: 305487 Youfone klantenservice




Geachte heer XXXX,

Wij hebben uw bericht in goede orde ontvangen.

Wij hebben uw facturen doorgezet naar de desbetreffende afdeling. Zij hebben laten weten dat de bedrag die onterecht in rekening zijn gebracht worden binnen 14 werkdagen aan u gecrediteerd.

Hopend u zo voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team Youfone

LET OP! Reageer niet op deze e-mail! Is de vraag nog niet beantwoordt, neem dan contact op met de klantenservice of stel de vraag via MyYoufone.

Onze klantenservice is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar van 09.00 tot 18.00 uur op telefoonnummer 1200 (gratis) en anders is Youfone bereikbaar op 0900 – 698 3663 (35 cent per gesprek plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon).

www.youfone.nl

Gesloten