LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door newmikey »

valeria1985 schreef:Mijn vlucht vertrok op 4 mei, om 06:25. De check in had ik al een maand geleden online gedaan. Ik moest maar een bagage inleveren. Ik kwam rond 05:00 uur aan op de vliegveld in Boekarest.
Voor vluchten vanuit- en naar- niet-Schengenlanden bent u dan gewoon te laat. Alle maatschappijen adviseren zo mogelijk om 2 uur van te voren aanwezig te zijn om problemen te vermijden. U was slechts zo'n 5 kwartier van te voren zo te zien.

Meestal sluiten de gates zo'n 30-40 minuten voor vertrek omdat het toestel bij het verkrijgen van slot toestemming meteen moet kunnen beginnen met de pushback. Dat is niet de schuld van de maatschappij waarmee u vliegt. Zo ook de veiligheidscontrole en de paspoortcontrole. Meestal worden zowel check-in als gate bemand door plaatselijke afhandelingsmaatschappijen die ingehuurd worden door de vlucht operator en die werken onder strikte beperkingen en instructies van de vliegvelddirectie en de verkeersafhandeling.

Whizz Air meldt zelf ook op de website:
Het inchecken start 2 uur en sluit 40 minuten voor het vertrek van de vlucht, volgens het vluchtschema van de vertrekplaats. Indien u (a) de incheckprocedures niet voltooit voor de deadline, of (b) om eender welke reden niet op tijd aan de incheckbalie of de gate bent, annuleren we uw reservering, mag u niet aan boord en betalen we het bedrag van uw boeking terug, na aftrek van de kosten voor andere diensten en de stoelreserveringskosten. We raden u aan om een aankoopverzekering af te sluiten die de verliezen dekt in het geval dat u om eender welke reden niet in staat bent om te reizen of om de luchthaven binnen de deadline voor inchecken te bereiken.
U heeft u zelf gewoon te weinig tijd overgelaten om op tijd bij de gate te zijn en dat kunt u de maatschappij niet verwijten.

miorob
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 mar 2011 23:57

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door miorob »

Wat vreselijk die mensen die zelf de fout maken, hier komen klagen in 1 bericht en verder nooit meer een bericht lezen of plaatsen.
Ik vlieg 2 a 3 x per jaar met Wizzair van Eindhoven naar Boedapest. Geloof me, als je goed leest en doet zoals de site/app aangeeft kan er niks verkeerd gaan mits je maar optijd of vliegveld bent!!!
Boardingcard hoeft je niet eens uit te printen als je een wallet app gebruikt, je hebt dan namelijk je boardingcard op je mobiel die ze ook kunnen scannen!

Wizzair, ga gewoon zo door!!!!

Emile1965
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mei 2017 13:25

Re: WIzzair - ZEER slecht, een ware "ripp-off"

Ongelezen bericht door Emile1965 »

Ik ben al bijna 2 uur aan t zoeken om mijn golftassen in te checken en t is me nog steeds niet gelukt. moet tel.nr. bellen van 1 euro en 0,9 euro per minuut en t is nog steeds niet gelukt ben inmiddels wel al € 15,- armer maar las ik t op t vliegveld regel kost t me maar liefst 120 euro extra voor 2 tassen.
Echt ongelofelijk en heel erg pissed!!!! Wat moet ik doen??? Er is niets of niemand te bereiken een mail krijg je een verwijzing naar de website en ik kan echt wel lezen maar t is gewoon niet te vinden!

Heeft er iemand ervaring hiermee, ik weet t echt niet meer!

Gesloten