madfred schreef:Er is wel een sociaal plan, maar deze regeling is daar niet in opgenomen
Het is voor u van belang te weten wat de status van dit sociale plan is. In een latere posting heeft u het over een vaststellingsovereenkomst.madlfred schreef:Er is in dit geval sprake van een collectief ontslag middels een vaststellings overeenkomst
Normaal gesproken wordt er bij een grotere reorganisatie eerst een sociaal plan met de OR en de vakbonden afgesproken. Dit is dan de basis voor het opstellen van de individuele vaststellingsovereenkomsten. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat in een door de vakbond/OR goedgekeurd sociaal plan, het wegstrepen van vakantiedagen is opgenomen.
Als dit sociaal plan via de OR/vakbond is vastgesteld heeft procederen tegen de tekst van dit plan alleen in uitzonderingsgevallen zin. Is dit niet het geval dan kunt u bestens zelf de vakbond of een arbeidsjurist raadplegen, om het sociaal plan te laten toetsen
Efin, zoals u al zegt staat in het sociaal plan niets over het wegstrepen van vakantiedagen, en mag dus worden geoordeeld dat dit niet aan de orde is.
Persoonlijk zou ik (schriftelijk) aan de werkgever responderen dat u verzoekt om zich volledig aan het sociaal plan te houden, en dat u daarom niet kunnen instemmen met datgene wat in de vaststellingsovereenkomst is opgenomen betreffende de vakantiedagen.