LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] betalingstermijn 14 (werk-)dagen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
bprosman

Re: betalingstermijn 14 (werk-)dagen

Ongelezen bericht door bprosman »

Betalen Voor <datum> dan kan er nooit verwarring zijn.
Vermoedelijk krijg je dan weer de "Afgeschreven op" en "Bijgeschreven op" discussie.

jaqranang

Ongelezen bericht door jaqranang »

Antwoord van Sadfly zie ik wel zitten: KPN meldt altijd een betalingsdatum. Mijn topic gaat om het feit dat de post.nl niet de post de volgende dag bezorgd. Dus betaling binnen 14 dagen worden meestal als je geluk hebt 10 dagen.
En tja aan Batman wil ik vragen om het begin van mijn topic goed te lezen, misschien dat Barend en van Dorp dat ooit in hun programma's ook hebben gezegd: " eerst goed lezen, dan miepen.. " ?

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

gewoon op tijd betalen, zijn er ook geen problemen

jaqranang

Bedankt Ruud voor je constatering. Heb ik niks aan natuurlijk. Maar dat kon je ook lezen in het begin. Ik vroeg me gewoon af of het het niet mogelijk is om een betalingsdatum in te voeren. Voor de oplettende medewerkers van bedrijven is dat misschien een idee.
Deze topic mag gesloten worden, ik heb niet om reacties gevraagd zoals " op tijd betalen etc ", ik stel gewoon een idee voor wat voor de bevolking gewoon duidelijk is. Want zolang de post.nl niet de volgende dag bezorgd, verkort dat alleen maar de betalingstermijn voor de wanbetaler.
Het heeft geen zin om te zeggen dat je dan maar op tijd moet betalen, zulke antwoorden lees je maar al te vaak. Ik denk niet dat de schrijver (ik nu) op zulke antwoorden sta te wachten, dat weet ik zelf ook wel.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Voor de oplettende medewerkers van bedrijven is dat misschien een idee.
Optie voor de verbruiker:
Maakt zelf een lijstje( met de hand of automatisch) om al je betalingen bij te houden, dan ben je nooit te laat.

Sorry, maar dit wil je natuurlijk niet horen.

jaqranang

Klopt, maar " nevermind "

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

jaqranang schreef:Bedankt Ruud voor je constatering. Heb ik niks aan natuurlijk. Maar dat kon je ook lezen in het begin. Ik vroeg me gewoon af of het het niet mogelijk is om een betalingsdatum in te voeren. Voor de oplettende medewerkers van bedrijven is dat misschien een idee.
Deze topic mag gesloten worden, ik heb niet om reacties gevraagd zoals " op tijd betalen etc ", ik stel gewoon een idee voor wat voor de bevolking gewoon duidelijk is. Want zolang de post.nl niet de volgende dag bezorgd, verkort dat alleen maar de betalingstermijn voor de wanbetaler.
Het heeft geen zin om te zeggen dat je dan maar op tijd moet betalen, zulke antwoorden lees je maar al te vaak. Ik denk niet dat de schrijver (ik nu) op zulke antwoorden sta te wachten, dat weet ik zelf ook wel.
Dat is ook zo als er een betalingsdatum wordt genoemd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

jaqranang schreef:Klopt, maar " nevermind "

Ok, nu begrijp ik pas de serioesteit van jouw topic . :lol:

kss

Ongelezen bericht door kss »

gaat het om een eenmalige betaling? zo ja, wat is de valutadatum op je eigen bankafschrift ? banken mogen namelijk geen valutering meer toepassen dus de betaaldatum is ook de datum die bepalend is voor de ontvanger.

verder kun je best een paar dagen postdagen erbij sjoemelen voor een gunstige uitkomst van de ontvangsttheorie en heb je natuurlijk altijd gemakshalve recht op betalingen binnen werkdagen (bankdagen).

:)

alleen als het gaat om een doorlopende overeenkomst met betalingstermijnen is er vooraf een vervaldatum bekend, die termijn moet binnen 1 kalendermaand worden voldaan en daarna komt het verzuim automatisch vast te staan. je bent dan 1 maand te laat met betalen en aanmanen is niet nodig en ben je met terugwerkende kracht aansprakelijk voor zover het -niet betalen- niet te wijten is aan het bedrijf.

consumenten die bedrijven willen aanmanen moeten met maximaal 2 maanden rekening houden, daarna is het bedrijf automatisch in verval, ook weer met 1 maand terugwerkende kracht.

termijnen mogen opgeschort worden, maar dan moet er wel voldoende aanleiding zijn en is niet altijd mogelijk zoals vorderingen van de staat, bijv. gemeentelijke belastingen die moeten lopende een bezwaarschrift wel gewoon betaald worden, maar als het bezwaar gegrond is worden ze met terugwerkende kracht renteplichtig.

Gesloten