LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl stopt aangetekend stuk doodleuk in de brievenbus

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
tenormin

Re: Post.nl stopt aangetekend stuk doodleuk in de brievenbus

Ongelezen bericht door tenormin »

Bob Schurkjens schreef:Zakken met aangetekende brieven in de sloot: het zal inderdaad niet lang meer duren.
Nee, die komen niet of onleesbaar aan. Bij de TS lag de aangetekende brief wel in de bus. Mij persoonlijk zou het dan worst zijn wie er getekend had, tenzij het mijn doodvonnis betekende.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

[/quote]...tenzij het mijn doodvonnis betekende.[/quote]

Gut, versturen ze die nu ook al aangetekend?

Ik houd mjn brievenbus vanaf nu extra goed in de gaten 8)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het zou mij zeker wel uitmaken ( ook als verzender, misschien juist als verzender) of ontvanger tekent of de postbode.
Dat is toch juist het principe van een aangetekende brief?

http://www.postnl.nl/voorthuis/brief-ve ... nde-brief/

Je betaalt toch niet voor de zekerheid dat de postbode 'm (ergens/half) in een brievenbus heeft gedouwd?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Hetze of niet, maakt me niet uit.
Al niet alle huis tuin en keuken postbezorgers een apparaat voor de digitale handtekening met zich meezeulen, moet Post.nl aangetekende brieven niet door die postbezorgers laten bezorgen. Simpel.

Bezorging
Aangetekende post bezorgt PostNL van maandag tot en met zaterdag. PostNL streeft ernaar om uw aangetekende post de volgende werkdag te bezorgen, maar we kunnen geen garanties geven. Een aangetekende zending overhandigen we pas nadat de geadresseerde voor ontvangst heeft getekend. Dat is handtekening voor ontvangst. De aanvullende dienst handtekening retour vervalt. PostNL is bezig met de ontwikkeling van een systeem voor gedigitaliseerde handtekeningen.

Hiervoor wordt €7,70 betaald, zo zal het moeten gebeuren.
Als de ontvanger niet hoeft te tekenen, maar gewoon zo door de postbezorger in de bus wordt gedaan, is zo'n aangetekende brief niet anders dan een gewone brief....wat nu net niet de bedoeling is.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

PJ 66 schreef:Iedereen mag weten dat Post.nl nu ook een strafbaar feit heeft gepleegd door valse handtekeningen te gaan zetten. Ik vind dit zeer ernstig gedrag en eis sowieso die handtekening.
Post.nl heeft geen strafbaar feit gepleegd, maar de bezorger. Post.nl zou pas een strafbaar feit hebben gepleegd als in het beleid wordt opgenomen dat aangetekende brieven zomaar in de bus mogen worden gegooid, en dat de bezorger maar even moet tekenen. En dat doen ze niet.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

GJvdZ schreef:
PJ 66 schreef:Iedereen mag weten dat Post.nl nu ook een strafbaar feit heeft gepleegd door valse handtekeningen te gaan zetten. Ik vind dit zeer ernstig gedrag en eis sowieso die handtekening.
Post.nl heeft geen strafbaar feit gepleegd, maar de bezorger. Post.nl zou pas een strafbaar feit hebben gepleegd als in het beleid wordt opgenomen dat aangetekende brieven zomaar in de bus mogen worden gegooid, en dat de bezorger maar even moet tekenen. En dat doen ze niet.

ik weet niet of dit wel helemaal juist is
post.nl is verantwoordelijk voor de handelingen van het personeel
bij SNS zijn voormalige aandeelhouders een proces begonnen tegen SNS/ de staat voor schadevergoeding
ik weet niet meer waar het om draaide, maar volgens mij had het iets met malversaties van het bestuur te maken
dat zal toch geen beleid zijn geweest
alleen maar orde van de dag
ik geef toe dat dit geen onderdeel van een strafproces is, maar een bedrijf kan niet zomaar zeggen het was personeel en niet het bedrijf
zeker niet als blijkt dat het vaker gebeurt

Gesloten