Pagina 2 van 2
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 10 feb 2004 10:37
door crabbel
Ook wij zijn in mei 2003 naar de Kia-dealer in Spijkenisse geweest (Fa van der Sluis). Wij wilden een 3-jaar oude MAZDA-6 inruilen. Hiervoor kon geen prijs worden afgegeven, eerst moesten er landelijk opkopers gebeld worden. Ook voor wat de levertijd van de KIA betreft, kon de dealer ons geen enkele toezegging doen. Hij was trouwens bijzonder ongeïnteresseerd en wij hadden het gevoel dat hij ons eigenlijk niets wilde verkopen.
Na deze koude douche zijn wij rechtstreeks naar de MAZDA-dealer gereden en hebben een Premacy gekocht. Levertijd 10 dagen! en zeer tevreden.
Chérie
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 10 feb 2004 11:39
door terracan-fan
November 2003 gingen wij met serieuze interesse naar een KIA dealer om de Sorento te bekijken. Met moeite kregen wij een verkoper zo ver ons te woord te staan. Een proefrit was niet mogelijk (slechts op afspraak, 1 kwartiertje), en er werd meteen gemeld dat de levertijd minimaal 16 maanden zou gaan zijn, omdat het een gewilde diesel betrof. Wel werd er gemakshalve bijverteld dat je de overeenkomst zonder problemen zou kunnen ontbinden. We hebben meteen van eventuele koop afgezien.
Afgelopen december hebben wij een nieuwe Hyundai TERRACAN gekocht, waarin we nu al weer rondrijden! Prachtige auto, beter en luxer dan de Sorento en in dezelfde prijsklasse!!!!
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 10 feb 2004 20:17
door Henk van den Erk
Als men bij KIA op deze manier met haar klanten om blijft gaan zal het zogenaamde succes van de Sorento in omgekeerde richting gaan werken. Een slechte reputatie is makkelijker afgebroken dan opgebouwd.
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 10 feb 2004 20:17
door Henk van den Erk
Als men bij KIA op deze manier met haar klanten om blijft gaan zal het zogenaamde succes van de Sorento in omgekeerde richting gaan werken. Een slechte reputatie is makkelijker afgebroken dan opgebouwd.
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 11 feb 2004 13:49
door Cees van Delftzijl
En dan wordt het weer gewoon een prijsvechtersmerk.
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 11 feb 2004 19:01
door Henk vd Graaff
Ik wist niet dat de service en uitlevering van KIA zo slecht was. Je ziet ze namelijk steeds vaker, vooral die RIO en Sorento. Maar een jaar wachten je lijkt wel gek, helemaal als je zo aan het lijntje wordt gehouden. Dan ging ik echt voor een andere auto. Belachelijk gewoon!!
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 28 apr 2004 06:10
door stefan
probeer de koop te ontbinden en ga kijken naar een Ssangyong REXTON,is een vele dikkere en mooiere auto voor (ook nog eens ) ruim 2500/3000 euro minder !! En met een goede en betrouwbare Mercedes motor !
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 28 apr 2004 20:23
door Nooitmeerpeugeot
op een eerdere pagina staat een voorbeeld brief voor het ontbinden van de koopovereenkomst. In de brief ontbreekt een belangrijke zin en dat is dat je wettelijk verplicht bent de tegenpartij in gebreke te stellen waarbij een redelijke termijn gesteld moet worden om de tegenpartij de gelegenheid te geven het probleem/dispuut op te lossen. Bij dit soort transacties is 3 weken redelijk. Zet dit dus altijd in de brief aan de dealer.
Mijn broer heeft een sorento en is dik tevreden over de auto en hij werd sneller geleverd dan zijn 206CC. Feit is dat deze levertermijnen absurd zijn maar een logisch gevolg van het feit dat Nederland voor Kia een oninteressante markt is voor dit type auto. Ik ben vorig jaar in de USA geweest waar je een sloeber bent als je in een Sorento rijdt. Da's een echte poor man's SUV, ding kost er geen reet. Daar zijn mensen in ons land die een jaar of langer op gaan wachten, belachelijk.
Een tip, koop ook geen Peugeot want da's echt vervelend!
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 29 apr 2004 10:15
door Banpon
Dat van het imago in de VS is hier ook bekend.
Iemand die zo''n auto koopt kan zich geen echte SUV veroorloven
is de mening van de kenners. Maar ja, ik bestelde ooit een
Mercedes M-Klasse, wachtte 18 maanden voor het ding gelverd
werd. Kwaliteit? Vergeet het maar. Waar gebouwd? In de VS.
Nu een VW, nou dat is ook lachen.....
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 13 mei 2004 13:08
door Gast
Vergeet niet eerst eventjes de dealer in verzuim te stellen grote vriend anders mag je, juridisch gezien de overeenkomst niet ontbinden. Stuur dus eerst een briefje waarin je de dealer de kans geeft de overeenkomst goed na te komen.
Over de KIA-dealers en hun service; het zijn in sommige gevallen pure occasionhandelaren die een dealerschap voor een professionele uitstraling erbij genomen hebben. Het kan dus voorkomen dat ze overvallen zijn door een nieuwe groep klanten, nu ze voorheen nooit auto's boven de 15.000 euro verkocht hebben. Vergeef het ze, weten niet beter.
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 24 mei 2004 01:11
door Gast
Las dat KIA wat aan de levertijden gaat doen onder meer door middel van het importeren van eigenlijk voor de Amerikaanse markt bestemde exemplaren.
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 24 mei 2004 03:45
door bastird
Hoi,
Wij kochten twee jaar geleden een KIA RIO nieuw bij de dealer. De auto stond al op kenteken dus met de levertijd hadden wij geen enkel probleem en had voor ons een klein financieel voordeel omdat wij dus gratis metalic lak kregen daardoor. We zijn nu twee jaar verder en eigenlijk geen klachten over de RIO. Enkel wel over het onderhoud, een gemiddelde beurt kost al gauw 300 tot 400 euro, is sterk verschillend bij de diverse dealers. Ik schrok als oud Citroen rijder behoorlijk daar kostte een beurt gem. 200 euro. Ik heb dan wel een goedkope auto in aanschaf maar de rest is vrij duur. Nu wilde wij onze auto na twee jaar al inruilen voor een luxer model en je moet bij hun eigen dealers kletsen al brugman om een mooie inruilprijs te krijgen, sommige boden onder het ANWB bedrag. Merk op Merk. Mijn schoonvader overkwam met zijn KIA RIO hetzelfde en wilde een nieuwe Picanto kopen. Door het verkoopsucces levertijd nu ca. 2 maanden, zeggen ze!! Hij heeft van de koop afgezien en heeft besloten zijn auto nog maar even te rijden ondanks dat ook hij vindt dat onderhoud en verbruik duur zijn. Wij hebben onze auto inmiddels goed kunnen inruilen om een gebruikte Renault bij de Citroen dealer en gaan om een invaliditeit en dus vervoer rolstoel met grijs kenteken rijden. De prijs die mijn oude Citroen dealer bod voor inruil om een gebruikte auto lag aanzienlijk hoger dan de eigen KIA dealer. Is dus ook probleem voor KIA om klanten te houden zo. Verder toch veel lof over de algemene afwerking en aankoopprijs van de RIO. We hebben wel twee jaar tevreden gereden.
Re: KIA SORENTO
Geplaatst: 25 mei 2004 00:28
door Gast
Als hier ook nog Sorrento's tussen zitten, dan kon het nog wel eens langer duren.
http://www.auto-motor-und-sport.de/d/60481