LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia wederom van het pad af

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Contacteer:

Re: Intrum Justitia wederom van het pad af

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Solar Angel schreef:Zo, net gezien. Blijkt ook uit dat ze uiteindelijk toch weer boven water komen en dan begint het hele feest weer van voren af aan. Hadden ze zich de moeite kunnen besparen lijkt me.
Solar Angel schreef:Ik heb het niet gezien maar ga het eens bekijken. Maar zijn er nu echt mensen die een brief krijgen van een incassobureau en dan maar direct denken : ik betaal maar, ben ik er vanaf ?
Het is triest, maar ja - er zijn mensen die uit angst voor gevolgen waarmee sommige incassocowboys al direct dreigen (rechtszaken, beslagleggingen) niet denken, en alleen maar doen.
Ook in het geval van het onderduiken blijkt - angst is een slechte raadgever, en teveel mensen zijn nog steeds bang voor "wat de buren zullen denken" (= schaamte) - terwijl soms ze echt niets aan de ontstane situatie kunnen doen.

Ik denk dat het tijd word voor serieuze wettelijke regels waaraan die incassocowboys moeten gaan voldoen - dus een verbod op onjuiste informatie (dat men direct beslag gaat leggen bijvoorbeeld). Een informatieplicht - dus bij vordering direct kopieeen van ter zake doende documenten, danwel deze na eerste verzoek binnen korte en redelijke termijn aan de schuldenaar doen toekomen - en bij niet nakomen hiervan, vervalt permanent de vordering ten nadele van de tekortkomende partij (de cowboy dus). Zijn we gelijk van spookfacturen en daaraan gekoppelde incassotrajecten en bedreigingen af.

Maar - de dames en heren in Den Haag denken collectief alleen aan zichzelf, en de gewone burger kan het heen en weer krijgen..

Mybx

Ongelezen bericht door Mybx »

Hebben ze bij mij een paar jaar terug ook geprobeerd, het zou gaan om een nota van Tele2. Punt is; ik ben nooit klant geweest van tele2.

Gewoon even vragen of ze je de originele nota én het contract met jouw handtekening willen toesturen aangezien. Hoor je niets meer van want dat kunnen ze niet overleggen.

Bijzonder dat de overheid niets doet aan deze vorm van diefstal en intimidatie.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mybx schreef: Bijzonder dat de overheid niets doet aan deze vorm van diefstal en intimidatie.
De overheid wat voor de gewone mensen doen? Radicaal idee - maar met de verzameling curiositeiten die in den haag zitten hoeven we aandacht voor het land of zijn inwoners niet te verwachten. Ze zitten daar alleen maar om zichzelf te helpen.

Gesloten