LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.
Re: Zeer slechte nieuwe Giant twist Go Dubbel Power fietsen.
Een wat late reactie. Met dit warmere weer haal ik nu al zo'n 55 km uit een accu. Heb je al gehoord van Giant?
ha miep,
onze accu's redden nog maar steeds zo'n 35km. en nee nog niks vernomen van giant maar wat voor nieuws heb jij dan?
onze accu's redden nog maar steeds zo'n 35km. en nee nog niks vernomen van giant maar wat voor nieuws heb jij dan?
Hi Marc, ik heb geen nieuws van Giant. Ik heb nl. geen klagen, vind ik. Van de week 60 km uit een van de accu's gehaald. Ik vind het dus treurig dat Giant niet reageert naar mensen die terecht klachten hebben over de capaciteit van de accu.
Succes ermee...
Succes ermee...
miepje ....nog even mijn laatste vraagje(denk ik)
je haalde 60km uit 1 accu maar in welke stand was dat. eco of normaal?
verder wens ik je veel plezier met je fiets toe!!!
Wij zijn net terug van een week vakantie op de Veluwe, we hebben verschillende personen met Giant fietsen gesproken en er zijn er veel meer met klachten over deze modellen, men krijgt iedere keer te horen dat de dealer er alles aan doet om het goed te krijgen maar Giant werkt helemaal niet mee om dit grote probleem, losse solderingen in de computer op een nette manier en klant vriendelijk op te lossen.
Ik geloof dat er verschillende fabrikanten zijn die maar aan een ding denken, zoveel mogelijk verkopen en zakken vullen, nu lees ik hier dat ze met de Sparta rijwielen het zelfde doen als Giant doet, niets voor de klanten doen moet de dealer maar zien op te lossen.
lees hier ook maar weer,
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=146775
lees hier ook maar weer,
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 8&t=146775
Beter laat dan nooit: dat is 70% eco en 30% nomaal. Ik ben er tevreden over!marc1959 schreef:miepje ....nog even mijn laatste vraagje(denk ik)
Er is nog een factoor.Miepje1 schreef:Beter laat dan nooit: dat is 70% eco en 30% nomaal. Ik ben er tevreden over!marc1959 schreef:miepje ....nog even mijn laatste vraagje(denk ik)
Rijd je veel bergjes of alleen op vlak terrein, dan kan je op het vlakke terrein meer km maken, dan anders.
We hebben geen bergen in Nederland...
Ik heb het niet over BERGEN, maar over bergjes, dat zijn hellingen welke niet vlak zijn.Miepje1 schreef:We hebben geen bergen in Nederland...
Misschien Google je eens op bergen Nederland, dan krijg je misschien een verassende uitkomst.
Bergen ligt in Noord Holland, maar waarschijnlijk bedoel je heuvels, zo noemen we bergjes in Nederland.eleven schreef:Ik heb het niet over BERGEN, maar over bergjes, dat zijn hellingen welke niet vlak zijn.Miepje1 schreef:We hebben geen bergen in Nederland...
Misschien Google je eens op bergen Nederland, dan krijg je misschien een verassende uitkomst.
Wat jij voor kleine bergen zegt, maakt mij niets uit.riddert schreef:Bergen ligt in Noord Holland, maar waarschijnlijk bedoel je heuvels, zo noemen we bergjes in Nederland.eleven schreef:Ik heb het niet over BERGEN, maar over bergjes, dat zijn hellingen welke niet vlak zijn.Miepje1 schreef:We hebben geen bergen in Nederland...
Volgens Miepje hebben wij geen bergen in Nederland,dus dan noem ik het "bergjes".
Net zoals hier beschreven is.
Blijkbaar nog nooit in Limburg geweest, dan zie je dat het daar ook BERGEN zijn.De Zeven bergjes
Maar je hebt zeker nog een on topic bericht, wat de fiets betreft.
Dat is over het algemeen het doel van een ondernemerFransvl schreef:Ik geloof dat er verschillende fabrikanten zijn die maar aan een ding denken, zoveel mogelijk verkopen
Wat zijn we weer leuk. Ik fiets dus 99% op vlak terrein, zo beter ?
Dan gaat je accu zeker 50 km mee.Miepje1 schreef:Wat zijn we weer leuk. Ik fiets dus 99% op vlak terrein, zo beter ?
Nu even niet... In juli, toen het zo warm was, had ik 1 accu aan de lader. De andere gaf het na 3 kilometer op. Nee, dat was leuk naar huis fietsen .
Afijn, alles opgeladen, ook nog refresh gedaan, 2 weken niets aan de hand. Toen weer hetzelfde probleem. Fiets & lader naar fietsenhandel. Twee weken later: uw lader is kapot (kan, het ding is ook 8 jaar oud). Nieuwe lader voor mij besteld. Van de week telefoon: het is niet de lader maar waarschijnlijk de accu's. We gaan ze opsturen naar Giant maar die man die dat regelt is met vakantie .
Nou ja. Ik heb in elk geval een fijn electrisch leenfietsje gekregen dus ik kom er wel. Ik vind het ook netjes dat men bij de fietsenhandel direct zelf actie ondernam en niet eerst ging zeuren dat ik het zelf moet regelen. De accu's zijn gekocht in september 2013 dus daar zit nog garantie op.
Ik hou jullie op de hoogte!
Afijn, alles opgeladen, ook nog refresh gedaan, 2 weken niets aan de hand. Toen weer hetzelfde probleem. Fiets & lader naar fietsenhandel. Twee weken later: uw lader is kapot (kan, het ding is ook 8 jaar oud). Nieuwe lader voor mij besteld. Van de week telefoon: het is niet de lader maar waarschijnlijk de accu's. We gaan ze opsturen naar Giant maar die man die dat regelt is met vakantie .
Nou ja. Ik heb in elk geval een fijn electrisch leenfietsje gekregen dus ik kom er wel. Ik vind het ook netjes dat men bij de fietsenhandel direct zelf actie ondernam en niet eerst ging zeuren dat ik het zelf moet regelen. De accu's zijn gekocht in september 2013 dus daar zit nog garantie op.
Ik hou jullie op de hoogte!
Vervolg: volgens mijn fietsenleverancier 'doet Giant moeilijk'. Of ik maar even de rekening wilde ophoesten want daar schreef hij tenslotte altijd de serienummers van de accu's op.
Rekening gevonden, géén serienummers. Niet eens mijn naam/adres. Wel de pinbon met dus een deel van het nummer van mijn pas.
Het geheel gescand en aan de zaak gezonden.
Overigens natuurlijk wel al gemeld dat ik niks met Giant te maken heb maar met hem, omdat hij mij die accu's heeft verkocht.
Wordt vervolgd...
Rekening gevonden, géén serienummers. Niet eens mijn naam/adres. Wel de pinbon met dus een deel van het nummer van mijn pas.
Het geheel gescand en aan de zaak gezonden.
Overigens natuurlijk wel al gemeld dat ik niks met Giant te maken heb maar met hem, omdat hij mij die accu's heeft verkocht.
Wordt vervolgd...
Het heeft 'even' geduurd maar gisteren belde de fietsenhandelaar, dat ik twee nieuwe accu's krijg. Gratis natuurlijk.
En hij heeft verder eigenlijk al alles wat hij van Giant verkocht niet meer in zijn zaak, omdat hij de service van Giant zo slecht vindt.
Ik blij. Het leenfietsje is prima maar ik heb natuurlijk het liefst mijn eigen fiets. Mét nieuwe lader én nieuwe accu's kom ik de winter wel door!
En hij heeft verder eigenlijk al alles wat hij van Giant verkocht niet meer in zijn zaak, omdat hij de service van Giant zo slecht vindt.
Ik blij. Het leenfietsje is prima maar ik heb natuurlijk het liefst mijn eigen fiets. Mét nieuwe lader én nieuwe accu's kom ik de winter wel door!
Hallo het is nu zo'n 18 maanden geleden dat we de ellende met de Giant fietsen gehad hebben en ben nu zeer goed tevreden met mijn Gazelle fietsen, we gebruiken ze veel (niet met dit koude weer natuurlijk) en ga bij normaal weer elke week dagtochten maken, mijn fietsmaat heeft ook een gazelle ongeveer 2 jaar en 3 maanden oud, enkele weken geleden deed zijn accu het niet meer naar de dealer en zolang een leen accu, nu heeft hij gebeld dat de accu niet te maken was en heeft hij nu net buiten de garantie een gouden nieuwe accu gekregen van Gazelle geregeld door dezelfde dealer als welke ik heb, dit noem ik nog een service.
Dit is heel andere service als van Giant die denken alleen maar aan zakken vullen.
Dit is heel andere service als van Giant die denken alleen maar aan zakken vullen.
Ja, zo verschillen dan de meningen.Fransvl schreef:Hallo het is nu zo'n 18 maanden geleden dat we de ellende met de Giant fietsen gehad hebben en ben nu zeer goed tevreden met mijn Gazelle fietsen, we gebruiken ze veel (niet met dit koude weer natuurlijk) en ga bij normaal weer elke week dagtochten maken, mijn fietsmaat heeft ook een gazelle ongeveer 2 jaar en 3 maanden oud, enkele weken geleden deed zijn accu het niet meer naar de dealer en zolang een leen accu, nu heeft hij gebeld dat de accu niet te maken was en heeft hij nu net buiten de garantie een gouden nieuwe accu gekregen van Gazelle geregeld door dezelfde dealer als welke ik heb, dit noem ik nog een service.
Ik heb toevallig gisteren mijn accu van de Giant terug gekregen.
Was stuk, euvel was een kapotte cel.3 1/2 jaar oud, gerepareerd, moest alleen 10 euro verzendkosten betalen.
Dat is toch een goede service, of niet?