LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bemiddelingskosten betaald, toch van de huur afzien

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Bemiddelingskosten betaald, toch van de huur afzien

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Bij mij doet de makelaar alles,als er iets bellen en het wordt geregeld...
Nee, de beheerder doet het. De makelaar is slechts doorgeefluik en laat zich er vet voor betalen.
Wat de toegevoegde waarde is..tja ach...
Wat maakt dat uit....je huurt vrije sec via makelaar dat loopt nu eenmaal zo...
Nou nee, er is geen enkele verplichting om te (ver)huren via een makelaar, er zijn meer dan genoeg verhuurders die het zelf doen. Er zijn genoeg websites om op te adverteren. Je gebruikt toch ook geen makelaar als je je auto verkoopt?
16 jr geleden had binnen een dag het huis,salaris was oke en hoppa..twee wk later woonde ik hier..
Je hebt sneller een huis,als je nu moet kiezen wil verhuizen.....
Niet noodzakelijkerwijs, je concurreert nog steeds met andere zoekers en bovendien worden er belachelijke inkomenseisen gesteld zodat je ofwel het aflegt tegen hogere inkomens ofwel met wat kleiners genoegen moet nemen. Bovendien zijn de huren meestal hoger en betaal je bemiddelingskosten. Maar wellicht is jouw makelaar er inderdaad eentje die voor de verandering zijn geld probeert te verdienen door ervoor te werken.
inschrijven kan je 10 jr wachten
Ik heb al eerder geschreven dat de overheid die woningmarkt eens goed moet aanpakken, en dan bedoel ik niet domweg liberaliseren of nog meer regeltjes. Het feit dat makelaars en dan vooral malafide makelaars zulke goede zaken doen is een symptoom van deze verstoring.
Mij maakt het niks uit of ie nou geleerd heeft of niet :-))
Mij ook niet :) Maar of hij wat terugdoet voor mijn zuurverdiende centen maakt me wel uit, en daar twijfel ik aan bij (verhuur)makelaars.
Ik huur mijn huis dat is het,wbv hebben die geleerd? Ja om met geld vandoor te gaan ,bv vestia?
Dat is vreselijk wat er gebeurd is en nog erger dat Erik Staal hier niet op is aangesproken. Het is veroorzaakt door een gebrek aan controle, iets dat ook in schandalen als Enron, Ahold, Barings Bank, SG etc. bedrijven en banken de das om heeft gedaan. Overigens is niemand er met geld vandoor gegaan, ze hadden verkeerd gegokt met derivaten (ook kwalijk maar niet hetzelfde). Maar het is niet specifiek voor een WBV, het had overal kunnen gebeuren. Helaas.
Wbv is ook niet alles...
Ondanks alle klachten die ik over ze heb gelezen heb ik heel prettig bij een WBV gewoond. De wachttijd en toedelingsregeltjes zijn het grote probleem maar kwalitatief niks op aan te merken.
Ik zeg niet!! Dat alle makelaars goed zijn! Maar ik heb 16 jr geen problemen...
Fijn om te horen dat het ook anders kan. Maar nogmaals, zelfs dan ben ik niet bereid te betalen voor iemand die tussen partijen in gaat zitten en waarom ik niet heb gevraagd.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Bemiddelingskosten betaald, toch van de huur afzien

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Bor,ik snap echt wat je bedoeld,maar ik heb geen tussenpersoon,
Als ik bel dan bel ik makelaar,er is probleem met cv bv,nou dat hoeft dus niet eens al rechstreeks mag ik bellen,fout vb

Maar probleem ,keukenkastje dan wordt een bep bedrijf gebeld die al jaren alle klusjes doet.
Ik maak aan hun huur over,ik bel met hun,krijg brieven van hun,verder niemand tussen,
Egen beheer is het...dus ze beheren het niet voor een ander ook dat niet,,

Maar idd ik heb denk ik geluk...ook staat deze hier goed bekent misschien is dat de reden,is niet landelijk.
En geen kleintje..

Ik heb ook ooit voor wbv gEzeten toen we net samen woonden niks mis mee!
Alleen nu ja..als je wilt of moet verhuizen...is optie..snel...ja?

Overigens heb ik ooit nog eens gehuurd van de kroonenberg groep ,dat is pas een maffia zooitje,ja dat durf ik echy te zegge wat een stelletje oplichters zijn dat...wisten wij veel..kom je later achter,
Wij wilden toen verhuizen van vrijgezellen flat naar echt...na 6 jr niks nog niet heb ik het over lang terug!!
Toen zag ik die flat vijf kamers ook vrije sec,top!

Krijg nog geld van ze na 16 jr afrekening verwarming en borg,nou ze mogen het ergens stoppen waar het heel donker is!!

Zelfs de winkels trekken het niet meer hoeveel huur hij vraagt...komt steeds meer leeg te staan,vind ik gemeente moet in grijpen maar goed off topic,

Conclusie

Ik snap heel goed wat je bedoeld,alleen ik heb denk ik geluk,en wat ik al eens in ander topic schreef aan wat ik verhuur,minste van de wijk geloof ik ,hier wijk alleen vrije sec of koop,is 20% sec verder koop.

Dus ik tel mijn zegeningen en hoop dat ik hier nog lang kan wonen

Gesloten