LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi toestellease: onredelijk overname bedrag, slechte service

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Mej. Foolen

Re: Hi toestellease: onredelijk overname bedrag, slechte service

Ongelezen bericht door Mej. Foolen »

De dixons folder die vanochtend op de mat viel heeft wel mijn gedachten doen veranderen.
Een iphone 5 gratis met Tele2 abonnement voor €38 per maand (dus toch Tele2, wat jij adviseerde), twee jaar lang. Met drie jaar garantie én veel airmiles. Dit betaalde ik nu ook voor mijn toestel dus waarom niet? Hopen dat mijn ervaring met Tele2 wel een positieve wordt ;)

kss

Ongelezen bericht door kss »

op tweakers kun je een prijs grafiek zien, daar staat het toestel in 2012 ergens tussen de 250-300 euro.

gsmweb geeft 52 euro voor een goede i9001, dat is de helft van de marktwaarde want ze moeten zelf ook nog weer iets verdienen natuurlijk. dus zo gek is de hi afkoopsom niet, wel wat aan de hoge kant, zeker als je bedenkt dat ze die dingen zelf voor 200 netto of nog goedkoper inkochten. maar probeer daar maar eens op af te dingen, dat had je van te voren zwart op wit moeten laten zetten of er achteraf niet over gaan klagen.

de dixons aanbieding is vast een lokkertje nu ze icentre hebben overgenomen. maar ook bij gsmweb kun je met een beetje puzzelen voor 40pm eentje thuisbezorgd krijgen mocht dixons miraculeus uitverkocht zijn.

:wink:

nietleasen

Ongelezen bericht door nietleasen »

Beste allen,

Vorig jaar heb ik een abonnement met ToestelLease (Samsung Galaxy SIII ) afgesloten bij Telfort. Dit heb ik gedaan omdat het overnamebedrag volgens de verkoper 10% zou bedragen (verkooptruc). Hij verzekerde mij zelfs dat het nooit meer dan 10% zou kon bedragen

Nu is mijn abonnement bijna afgelopen en blijkt dat ik een overnamebedrag van 199,05 euro moet betalen. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens omdat Telfort conform artikel 24 lid 4 van de algemene voorwaarden (met ingangsdatum van 16 april 2012) de Contractant de mogelijk biedt de Apparatuur voor een door Telfort aan te geven prijs te kopen (koopoptie). Deze bepaling mist naar mijn mening kracht omdat de optieprijs reëel moet zijn. Dit houdt in dat de optieprijs moet zijn vastgesteld op basis van de op het moment van het aangaan van het redelijkerwijs te schatten waarde van het lease-object aan het einde van de vaste leaseperiode. Bij een leasing met koopoptie moet de restwaarde dus juridisch gezien vooraf bepaalbaar zijn. Volgens de algemene voorwaarden van Telfort is de restwaarde dus niet bepaalbaar. Bij het ontbreken van een vooraf gestelde restwaarde kan dus nimmer sprake zijn van een leaseovereenkomst! Juridisch zal de overeenkomst dan worden gezien als een huurkoopcontact waarbij de eigendom van het toestel van rechtswege wordt overgedragen bij het einde.

Het een en ander heb ik gecommuniceerd met Telfort. Helaas reageren zij niet inhoudelijk op mijn klacht. Vervolgens heb ik ze nog een keer email verstuurd met het verzoek om inhoudelijk te reageren op mijn klacht. Inmiddels zijn er 12 werkdagen verstreken en heb ik nog steeds niets vernomen.

Niet meer leasen dus!

Mvg

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik denk dat een verkoopprijs van ong. 200 euro voor een 1 jaar oude S3 reëel is. Nieuw kosten deze gsm's ongeveer het dubbele dus ik ben van mening dat Telfort hiermee niet buiten zijn/haar boekje gaat.

devious

Ongelezen bericht door devious »

ik zie nieuwe S3's voorbij komen voor 400 euri. Dan vinnik 200 zonder garantie nog teveel. Maar goed, ik persoonlijk vind 10 euri nog teveel

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

devious schreef:ik zie nieuwe S3's voorbij komen voor 400 euri. Dan vinnik 200 zonder garantie nog teveel. Maar goed, ik persoonlijk vind 10 euri nog teveel
Welke inbreng heeft deze quote eigenlijk?, :oops:

kss

Ongelezen bericht door kss »

gsmweb geeft er ook 199 euro voor, dus telfort lijkt iets soepeler te worden, TS moest het dubbele betalen voor een oude. dus wees blij dat telfort geen 400 euro vraagt, die voorwaarden zijn namelijk zo vaag geschreven dat ze met klanten alle kanten uit kunnen.

:mrgreen:

Sawsara

Ongelezen bericht door Sawsara »

Dit is mij dus ook overkomen...in mei 2012 een 2j lease abo afgesloten met een iphone 4s. Mij was verzekerd dat ik niet meer dan 10 % van de waarde aan het eind van abo zou moeten betalen. Personeelslid van de Phonehouse verzekerde mij dat het in het ergste geval E 50,- zou zijn. Nu bijna aan het einde bellen ze mij om een nieuwe abo aan te bieden. Omdat de financien het op dit moment niet toe laten wil ik niet verlengen en overgaan op een sim-only. Er werd gezegd dat ze mij niet kunnen helpen maar er zou iemand bellen voor meer info. Ze kon me wel zeggen dat ik ongeveer E.93,- moet betalen in mijn geval voor het toestel ter overname. Vandaag belden ze mij terug en nu was het E. 144,-!!!!! Ik was het er niet mee eens en vond dat ik in de winkel was misleid!!!!....zou nooit dit afgesloten hebben als ik dit op voorhand wist. Hun oplossing was een sim-only abo nemen maar dan moest ik wel aan een ander toestel komen omdat ik deze moest inleveren...

Gesloten