LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Waarschuwing E.ON jaarafrekening flextarieven!
Re: Waarschuwing E.ON jaarafrekening flextarieven!
Ook wij hebben het gevoel dat wij worden beetgenomen door E-on.
Eindafrekening: 592 euro bijbetalen, terwijl minder gas en elektrisch is gebruikt.
Krijgen geen antwoord op e-mails, klachtenformulieren en aangetekende brief, waarin wij om uitleg vragen over de hoge eindafrekening.
Dit loopt nu al vanaf eind augustus 2013.
In november jl eindelijk ,na heel veel wachtenden voor u, telefonisch contact gehad. Deze dame aangegeven wat ons probleem was en het
enigste wat zij kon zeggen is: E_ON heeft te weinig personeel daarom reageren zij niet. Wij konden nog afwachten tot eind december op hun reactie en hoefden de extra kosten van 10 euro ook niet te betalen, zo werd ons gezegd!!
Vrijdagavond 20 december 2013 kregen wij een telefoontje van Intrum Justitia dat zij een vordering voor ons hadden van 687 euro van E-on. Dag later de rekening per post.!!
Dus zonder uitleg van E-on schakelen ze zomaar incasso in, ook zonder vooraankondiging!
Wij schakelen nu de geschillencommissie maar in.
Gerrit
Eindafrekening: 592 euro bijbetalen, terwijl minder gas en elektrisch is gebruikt.
Krijgen geen antwoord op e-mails, klachtenformulieren en aangetekende brief, waarin wij om uitleg vragen over de hoge eindafrekening.
Dit loopt nu al vanaf eind augustus 2013.
In november jl eindelijk ,na heel veel wachtenden voor u, telefonisch contact gehad. Deze dame aangegeven wat ons probleem was en het
enigste wat zij kon zeggen is: E_ON heeft te weinig personeel daarom reageren zij niet. Wij konden nog afwachten tot eind december op hun reactie en hoefden de extra kosten van 10 euro ook niet te betalen, zo werd ons gezegd!!
Vrijdagavond 20 december 2013 kregen wij een telefoontje van Intrum Justitia dat zij een vordering voor ons hadden van 687 euro van E-on. Dag later de rekening per post.!!
Dus zonder uitleg van E-on schakelen ze zomaar incasso in, ook zonder vooraankondiging!
Wij schakelen nu de geschillencommissie maar in.
Gerrit
-
Succes Gerrit en een hele verstandige keuze om de Geschillencommissie in te schakelen.
De complete oplichterij bij E.ON gaat gewoon door:
http://www.energieleveranciers.nl/eon/beoordelingen
De complete oplichterij bij E.ON gaat gewoon door:
http://www.energieleveranciers.nl/eon/beoordelingen
Ik heb een jaarafrekening van E.O.N. per e-mail ontvangen, maar ik ben klant van Essent , daar betaal ik het maandelijkse voorschot op de energierekening . E.O.N. is de netwerkbeheerder, ik heb de standen eens telefonisch doorgegeven aan E.O.N. , daarna ontving ik van Essent de jaarafrekening per post. Die e-mail is zeker nep ?
Daar lijkt het wel op, want E.ON is geen netbeheerder.
De netbeheerders zijn :
Cogas Infra & Beheer BV
DELTA Netwerkbedrijf BV
Endinet BV
Enexis BV
Liander NV
RENDO Netbeheer BV
Stedin Netbeheer BV
Westland Infra Netbeheer BV
Heeft deze afrekening betrekking op een periode van vóór 1 aug 2013.
1 aug 2013 is het verplicht leveranciersmodel ingevoerd.
Daarvoor kon u nog een gescheiden factuur ontvangen van netbeheerder en leverancier.
De netbeheerders zijn :
Cogas Infra & Beheer BV
DELTA Netwerkbedrijf BV
Endinet BV
Enexis BV
Liander NV
RENDO Netbeheer BV
Stedin Netbeheer BV
Westland Infra Netbeheer BV
Heeft deze afrekening betrekking op een periode van vóór 1 aug 2013.
1 aug 2013 is het verplicht leveranciersmodel ingevoerd.
Daarvoor kon u nog een gescheiden factuur ontvangen van netbeheerder en leverancier.
-
KLACHT Ik heb vorig jaar oktober de overstap van particulier naar zakelijk gedaan voor zowel gas als elektra; de tarieven waren gunstiger. Nu 30 jan, 4 maand later heb ik alleen een bevestiging van mijn nwe voorschot van alleen gas! Het nieuwe voorschot is heel hoog en dan moet elektra er nog bij komen; dat wordt dus hoger dan bij de particulieren??????
Dan krijg ik mijn eindafrekening en ja hoor daar klopt ook weer helemaal niets van! elektra is ineens 1500 kw hoger dan er op mijn meter staat, gas heb ik ook 453 m3 minder van verbruikt! De afdelingen communiceren blijkbaar niet met elkaar en verbruik zuigen ze uit hun duim! Nou heb ik al een paar keer gevraagd het hele dossier eens goed te bekijken, maar dat gebeurd niet!
Dan krijg ik mijn eindafrekening en ja hoor daar klopt ook weer helemaal niets van! elektra is ineens 1500 kw hoger dan er op mijn meter staat, gas heb ik ook 453 m3 minder van verbruikt! De afdelingen communiceren blijkbaar niet met elkaar en verbruik zuigen ze uit hun duim! Nou heb ik al een paar keer gevraagd het hele dossier eens goed te bekijken, maar dat gebeurd niet!
-
@a.dasselaar: u moet ze bellen en vragen om een rectificatieproces op te starten. Dit wilt zeggen dat u de meterstanden betwist. Anders eens bellen naar uw netwerkbeheerder en daar een klacht indienen.
-
Goh wat herkenbaar allemaal. Wij hebben echter vast tarieven.
En ondanks de niet doorzichtige afrekening die ze verstrekken is het mij als accountant wel gelukt om uit te vogelen wat er niet aan klopte. Eerst werd me 2x verteld dat we een ander contract hadden dan dat ik voor me had liggen (blijkbaar hadden we een ander contract gekregen en waren ze dat vergeten aan de betrokkene te melde ) en vervolgens ben ik zeer boos geworden en heb ik haarfijn uitgelegd wat er allemaal fout was.
Ik heb deel mbt het energiebelasting en het deel van Stedin niet gecontroleerd maar krijg nu in ieder geval al 80 euro terug omdat ze en mijn korting niet in hun systeem hadden staan en de andere vastrechttarieven gebruikte. Of ik nu nog een gespecificeerde afrekening krijg, betwijfel ik maar ik heb 2 jaar vast dus sowieso volgend jaar wel. Ben benieuwd of ze het dan wel goed doen haha.
Groet Anouk
En ondanks de niet doorzichtige afrekening die ze verstrekken is het mij als accountant wel gelukt om uit te vogelen wat er niet aan klopte. Eerst werd me 2x verteld dat we een ander contract hadden dan dat ik voor me had liggen (blijkbaar hadden we een ander contract gekregen en waren ze dat vergeten aan de betrokkene te melde ) en vervolgens ben ik zeer boos geworden en heb ik haarfijn uitgelegd wat er allemaal fout was.
Ik heb deel mbt het energiebelasting en het deel van Stedin niet gecontroleerd maar krijg nu in ieder geval al 80 euro terug omdat ze en mijn korting niet in hun systeem hadden staan en de andere vastrechttarieven gebruikte. Of ik nu nog een gespecificeerde afrekening krijg, betwijfel ik maar ik heb 2 jaar vast dus sowieso volgend jaar wel. Ben benieuwd of ze het dan wel goed doen haha.
Groet Anouk
Beste Rob (en overige lezers),
Ook ik krijg per automatische incasso een eindafrekening die schrikbarend is.
Blijkt volgens factuur alleen de 2 maanden (de laatste 2 feb en mrt 2014 te betreffen(en niet een foutieve meterstand v eind vorig jaar zoals de telefonist v Eon beweert voor hij die eindfafrekening nogmaals per post stuurt): 950 eurovoor +- 65 m2 woonoppervlak(!).
Dit verbruik van 2 maanden komt in de buurt bij het verbruik v het hele jaar 2013 daarvoor!
Het duizelt me om er aan te beginnen, want heb toch geen flauw idee wat juridisch een juiste stap is. Geld heb ik gestorneerd, tel contact gehad en eindafrekening gevraagd. Hieraan zie ik enkel ongeloofwaardig hoog verbruik over laatste 2 maanden.
Volgende stap die ik ga zetten: brief aangetekend en per mail naar EOn met uitlegwaaromikniet betaale verzoektotgespecifi eerde (gedetaileeerde) eindafrekening. Goed idee? Daarna die geschillencommissie evt?
Met dank voor mogelijke ervaringstips!
De uitleg dat het eerste jaar de verkeerde standen zijn berekend en dat dit pas in de eindafrekening zichtbaar wordt lijkt op misleiding en moet echt eens aangepakt worden!
Ook ik krijg per automatische incasso een eindafrekening die schrikbarend is.
Blijkt volgens factuur alleen de 2 maanden (de laatste 2 feb en mrt 2014 te betreffen(en niet een foutieve meterstand v eind vorig jaar zoals de telefonist v Eon beweert voor hij die eindfafrekening nogmaals per post stuurt): 950 eurovoor +- 65 m2 woonoppervlak(!).
Dit verbruik van 2 maanden komt in de buurt bij het verbruik v het hele jaar 2013 daarvoor!
Het duizelt me om er aan te beginnen, want heb toch geen flauw idee wat juridisch een juiste stap is. Geld heb ik gestorneerd, tel contact gehad en eindafrekening gevraagd. Hieraan zie ik enkel ongeloofwaardig hoog verbruik over laatste 2 maanden.
Volgende stap die ik ga zetten: brief aangetekend en per mail naar EOn met uitlegwaaromikniet betaale verzoektotgespecifi eerde (gedetaileeerde) eindafrekening. Goed idee? Daarna die geschillencommissie evt?
De uitleg dat het eerste jaar de verkeerde standen zijn berekend en dat dit pas in de eindafrekening zichtbaar wordt lijkt op misleiding en moet echt eens aangepakt worden!
-
Vraag eerst een gespecificeerde eindafrekening. Op die rekening staan alle tarieven vermeld en ook exact tot op de eurocent nauwkeurig hoe de eindafrekening tot stand is gekomen.
Doe dit per e-mail, niet per telefoon. Krijgt u deze niet binnen 4 weken, ga dan naar de www.sgc.nl en span een geschil aan.
Doe dit per e-mail, niet per telefoon. Krijgt u deze niet binnen 4 weken, ga dan naar de www.sgc.nl en span een geschil aan.
Heel fijn die reactie/ bevestiging, duidelijk ook.
Super attent Rob!
Ik heb al een betalingsherinnering ontvangen, dus voor alle zekerheid gaat er ook een exemplaar geprint en aangetekend naar Eon toe.
Benieuwd hoe ze dit netjes op zullen pakken... Keep you posted.
Met dank en vooral succes allen!
Super attent Rob!
Ik heb al een betalingsherinnering ontvangen, dus voor alle zekerheid gaat er ook een exemplaar geprint en aangetekend naar Eon toe.
Benieuwd hoe ze dit netjes op zullen pakken... Keep you posted.
Met dank en vooral succes allen!
(Eh....: ik bedoel Bob!!)
Het storneren was de eerste fout zolang u niet weet waar de kosten vandaan komen.Calos schreef:Beste Rob (en overige lezers),
Geld heb ik gestorneerd, tel contact gehad en eindafrekening gevraagd. Hieraan zie ik enkel ongeloofwaardig hoog verbruik over laatste 2 maanden.
Mogelijk is bij het opzeggen van uw contract een boete berekend, na gelang uw contract nog liep.
Nu komen er extra incasso kosten bij. En mocht er in het begin van uw contract verkeerde meterstanden zijn gebruikt is een correctie een normale gang van zaken. Vergelijk de beginstanden met de eindstanden van uw vorige facturen.
Bedankt voor uw tip Jantje.Jantje7 schreef:
Het storneren was de eerste fout zolang u niet weet waar de kosten vandaan komen.
Mogelijk is bij het opzeggen van uw contract een boete berekend, na gelang uw contract nog liep.
Nu komen er extra incasso kosten bij. En mocht er in het begin van uw contract verkeerde meterstanden zijn gebruikt is een correctie een normale gang van zaken. Vergelijk de beginstanden met de eindstanden van uw vorige facturen.
(Een boete voor opzegging heb ik vooraf gecontroleerd, was niet het geval).
Ik vraag me af: een correctie op de meterstanden zou toch expliciet op de factuur moeten staan?
Heeft u er ervaring mee, dan kunt u misschien zeggen waar ik de begin/ eindstanden kan vinden? Er wordt nl alleen een totaalverbruik genoemd op mijn facturen.
Met groet en een fijne zonnige dag allen(!)
Een factuur bestaat vaak uit verschillende bladzijden. Op een er van moet de opname data met de meterstanden zijn vermeld. Soms met een * erbij, verwijzend of het een geschatte stand is, een door u zelf opgenomen stand of een door de netbeheerder opgenomen stand. Ook op de vorige eind- of jaarrekening moeten deze standen staan vermeld.
Ah, ga ik nog eens heel goed kijken, supertip, dankjewel!
-
Beste lezers,
E-on maakt sterk de indruk dat een overvloed aan informatie de lust op controle door de klant moet doen verdampen. Ik worstel met 13 eindfacturen over het verbruiksjaar 2012, waar wij volgens de facturen van E-on zéven keer zoveel elektriciteit zouden hebben verbruikt als uit onze eigen meteropnames blijkt! (70.000 Kwh ipv werkelijk 10.000 Kwh). "Wij" zijn een VVE met 48 eigenaars verdeeld over 6 portieken met elk een lift en een verlichtingsmeter + een algemene meter.
Bellen met E-on dus: nou, die medewerkers, drie tot dusver, willen, kunnen of mogen het niet begrijpen.
We komen erop terug mijnheer, binnen twee weken, heb ik nu opnieuw gehoord.
Je moet echt dóórbijten om het doel te bereiken, maar wat is dít frustrerend zeg!
En let op: op de meest recente facturen wordt de meterstand niet eens meer vermeld!
Nee, meneertje, die berékenen wij wel voor u......
"Ook uw vertrouwd adres voor tweedehands automobielen" zou ik zeggen.
E-on maakt sterk de indruk dat een overvloed aan informatie de lust op controle door de klant moet doen verdampen. Ik worstel met 13 eindfacturen over het verbruiksjaar 2012, waar wij volgens de facturen van E-on zéven keer zoveel elektriciteit zouden hebben verbruikt als uit onze eigen meteropnames blijkt! (70.000 Kwh ipv werkelijk 10.000 Kwh). "Wij" zijn een VVE met 48 eigenaars verdeeld over 6 portieken met elk een lift en een verlichtingsmeter + een algemene meter.
Bellen met E-on dus: nou, die medewerkers, drie tot dusver, willen, kunnen of mogen het niet begrijpen.
We komen erop terug mijnheer, binnen twee weken, heb ik nu opnieuw gehoord.
Je moet echt dóórbijten om het doel te bereiken, maar wat is dít frustrerend zeg!
En let op: op de meest recente facturen wordt de meterstand niet eens meer vermeld!
Nee, meneertje, die berékenen wij wel voor u......
"Ook uw vertrouwd adres voor tweedehands automobielen" zou ik zeggen.
-
Heb ook nogal wat nare ervaringen met EON. Ze sturen je iedere maand een aantal vellen met steeds dezelfde informatie. Belachelijk wat dat kost per maand. Dan incasseren ze erg onregelmatig en stellen dan bij de jaarafrekening dat je veel te weinig hebt betaald aan voorschot. Ik heb het iemand laten narekenen bij EON maar die kwam er helemaal niet uit. Is ook een intern vraagstuk. Nu krijg ik opeens een aanmaning van ruim € 1600,- terwijl ik een aut. incasso heb. Dit valt niet meer te controleren.
Hallo Rob en andere geinteresseerden,
Na een onwaarschijnlijk hoog verbruik op de eindfactuur van Eon te heb aangetroffen, heb ik met dank aan jouw advies gevraagd om gespecificeerde overzichten. (In 2 maanden blijkt er meer gas te zijn verbruikt in een app van pakweg 65 m2 dan het hele jaar daarvoor!)
Uiteraard geen enkele reactie op al mijn mails en ook aangetekende brief. Inmiddels is het het incassobureau gepasseerd en ligt mijn vraag nog onbeantwoord inene bij de gerechtsdeurwaarder. Omdat ik de rekening onwaarschijnlijk vind, wil ik graag een uitleg/ bewijs van verbruik op papier van beide jaren. Heb je nog tips misschien? Alsnog iets voor een geschillencommissie, al ligt het nu bij een gerechtsdeurwaarder?
Met dank alvast, missch kan ik je benaderen per mail?
Carlos
Na een onwaarschijnlijk hoog verbruik op de eindfactuur van Eon te heb aangetroffen, heb ik met dank aan jouw advies gevraagd om gespecificeerde overzichten. (In 2 maanden blijkt er meer gas te zijn verbruikt in een app van pakweg 65 m2 dan het hele jaar daarvoor!)
Uiteraard geen enkele reactie op al mijn mails en ook aangetekende brief. Inmiddels is het het incassobureau gepasseerd en ligt mijn vraag nog onbeantwoord inene bij de gerechtsdeurwaarder. Omdat ik de rekening onwaarschijnlijk vind, wil ik graag een uitleg/ bewijs van verbruik op papier van beide jaren. Heb je nog tips misschien? Alsnog iets voor een geschillencommissie, al ligt het nu bij een gerechtsdeurwaarder?
Met dank alvast, missch kan ik je benaderen per mail?
Carlos