| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ING en Trusteer
Re: ING en Trusteer
Het ligt er ook aan hoeveel geld je in je "erfenissen" en in de totale IT steekt. ABN-AMRO heeft een tijdje een heleboel geoutsourced en begint daar nu weer van terug te krabbelen, is/was geen overdeeld succes. Bovendien nogal wat samenvoegingen / opsplitsingen wat nooit echt simpel is.
Dat "geluk" heeft Rabobank, dat ze maar 1 infrastructuur hoeven te onderhouden en daar nog behoorlijk geld in stoppen ook.
Dat "geluk" heeft Rabobank, dat ze maar 1 infrastructuur hoeven te onderhouden en daar nog behoorlijk geld in stoppen ook.
Hoezo MOET je Trusteer installeren? Van wie moet dat? Van de ING niet (die biedt het als tip gratis aan), en je internetbankieren blijft gewoon werken als je het niet installeert.Zojuist kreeg ik een melding van ING dat ik Trusteer moet installeren, ook al heb ik een antivirusprogramma.
Ik wou ook al zeggen, je moet niks installeren. ik heb die melding nu al 2 of 3 keer gezien de laaste jaar of jaren. ik vertrouw trusteer ook niet. En waarom weer extra rommel installeren als ik een volledig betaalt antiviruspakket gebruik wat prima werkt. Zal wel bedoelt zijn voor mensen die geen scanners etc. hebben.
met gezond verstand je computer gebruiken en geen illigale software downloaden is meer zinvol dan trusteer installeren.
met gezond verstand je computer gebruiken en geen illigale software downloaden is meer zinvol dan trusteer installeren.
Nee, dat kan de ING op dit moment absoluut niet. Wat in de toekomst zit weet ook ik natuurlijk niet maar als dat je beweegredenen zijn om het wel of niet te doen kan je het rustig achterwege laten.Zelf heb ik het wel op mijn computer gezet en uiteraard niet als vervanger voor een behoorlijk( in mijn geval betaald ) antivirusprogramma. Het is een heel licht en klein programma'tje welke ook niet in conflict raakt met je reeds aanwezige antivirus-prog en als de bank dat dan aanbeveelt zou ik zeggen, waarom niet? En als een ander denkt, waarom wel is dat ook prima.witte angora schreef:Maar ja, dan blijft de vraag nog steeds overeind staan. Stel dat je geen Trusteer installeert, maar wel een goed AV. Vervolgens komt er toch een hack. Kan de ING je dan verantwoordelijk houden, omdat je hun advies niet hebt opgevolgd?
En uiteindelijk weet nog steeds niemand wat trusteer nu werkelijk doet of beveiligt. Als ING dat nu eens zou uitleggen, al heeft het programma dan ook geen nut meer.
Of is dat trusteer gewoon een fake dummy om te kijken hoeveel mensen er in trappen ?
Je zegt al zelf het is een klein licht programmatje (dat zeker ook nog constant draait ?) op je pc.
trusteer, vaag. te vaag om te gebruiken.
Of is dat trusteer gewoon een fake dummy om te kijken hoeveel mensen er in trappen ?
Je zegt al zelf het is een klein licht programmatje (dat zeker ook nog constant draait ?) op je pc.
trusteer, vaag. te vaag om te gebruiken.
Zie: https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... 5#p1831935sadfly schreef:En uiteindelijk weet nog steeds niemand wat trusteer nu werkelijk doet of beveiligt.
[Bericht aangepast door Moderatie]
Eens een test gelezen er over. en me gevoel zegt al ana het ebgin dat het je meer ellende geeft dan voordeel. Veerdr bij reply's word dat duis ook bevestigt.
Nee trusteer is een programa wat ik absoluut niet vertrouw. Komt er niet op.
En als ze het oit verplicht zouden gana stellen dan moet het wel erg goed werken, zonder andere applicaties dwars te zitten. zoals screenshots etc. Google zelf maar voor "wat is ing trusteer"
Installeer "ad block plus" in je browser, download geen illigale rommel en een goede betaalde virusscanner hebben nog steeds meer nut dan trusteer.
Nee trusteer is een programa wat ik absoluut niet vertrouw. Komt er niet op.
En als ze het oit verplicht zouden gana stellen dan moet het wel erg goed werken, zonder andere applicaties dwars te zitten. zoals screenshots etc. Google zelf maar voor "wat is ing trusteer"
Installeer "ad block plus" in je browser, download geen illigale rommel en een goede betaalde virusscanner hebben nog steeds meer nut dan trusteer.
En wat precies is het nut daar van met betrekking tot internetbankieren? Dat je het logo van de ING kan blokkeren?sadfly schreef: Installeer "ad block plus" in je browser
Een goed betaalde virusscanner is ook onzin. De prijs zegt niets over de kwaliteit.
Mee eens, de onbetaalde versies zijn vaak net zo goed alleen is het soms wat meer werk (zelf updaten of iets dergelijks) of er zit een reclame in. Voor de werking maakt dat echter niets uit.Trusteer heeft ICM met FireFox 22 geen enkel probleem en als de bank het graag wil zie ik geen reden om het niet te doen. Denk trouwens dat de vraag van witte angora prima is beantwoord, er zit geen financiële nadelen/gevolgen aan als je het gewoon niet installeert.Het is geen antivirusprog maar voor Trojans Horse's.Barman schreef:
Een goed betaalde virusscanner is ook onzin. De prijs zegt niets over de kwaliteit.
https://www.ing.nl/de-ing/veilig-bankie ... VB_BB_link
-
witte angora
Klopt de eigenlijke vraag is prima beantwoord. ING kan haar klanten op dit ogenblik niet verplichten dit programma te installeren, of aansprakelijk stellen als er een hack is, omdat het niet geïnstalleerd is. Dus ik houdt het bij het antivirusprogramma dat ik heb.
[Deel bericht verwijderd door Moderator]witte angora schreef:Klopt de eigenlijke vraag is prima beantwoord. ING kan haar klanten op dit ogenblik niet verplichten dit programma te installeren, of aansprakelijk stellen als er een hack is, omdat het niet geïnstalleerd is. Dus ik houdt het bij het antivirusprogramma dat ik heb.
https://forum.www.trosradar.nl/viewtopi ... g&start=20
Hallo allen,
Heb gemerkt dat na installatie van dit programma zowel onder XP en Windows 7 het systeem nauwelijks vooruit te branden is, het programma lijkt eeuwig een rapport aan te maken die zoveel computer resource opslokt... en dat bijna niets meer werkt en voor zeer veel vertraging zorgt (opstarten soms 30 minuten tot een uur, zelfs met windows 7), na verwijdering van dit programma via het software menu lijkt alles weer in beter vaarwater te komen, en wordt de PC en stuk sneller.
Graag opheldering ING want dit programma werd wel door jullie aan ons opgedrongen!!!!! Is het dan niet goed getest of zo, en hoe moet een leek weten dat dit de oorzaak is van zijn (Zeer trage PC?)
Ik vind het een slechte zaak dat zo'n groot bedrijf deze **** zooi verspreid naar zoveel mensen.
Met vriendelijke groet,
GJB

Heb gemerkt dat na installatie van dit programma zowel onder XP en Windows 7 het systeem nauwelijks vooruit te branden is, het programma lijkt eeuwig een rapport aan te maken die zoveel computer resource opslokt... en dat bijna niets meer werkt en voor zeer veel vertraging zorgt (opstarten soms 30 minuten tot een uur, zelfs met windows 7), na verwijdering van dit programma via het software menu lijkt alles weer in beter vaarwater te komen, en wordt de PC en stuk sneller.
Graag opheldering ING want dit programma werd wel door jullie aan ons opgedrongen!!!!! Is het dan niet goed getest of zo, en hoe moet een leek weten dat dit de oorzaak is van zijn (Zeer trage PC?)
Ik vind het een slechte zaak dat zo'n groot bedrijf deze **** zooi verspreid naar zoveel mensen.
Met vriendelijke groet,
GJB
Opgedrongen ? Die rommel gewoon niet installeren.
goede virusscanner doet het ook prima samen met een ad-blocker en geen illegale software en muziek downloaden.
goede virusscanner doet het ook prima samen met een ad-blocker en geen illegale software en muziek downloaden.