Bij mail afkomstig van caiw.nl thuisgebruiker, zie ik gewoon source IP adres van die gebruiker in headers staan
Dat zie je in de mail header staan, maar in dit geval, gemailed vanuit Marktplaats zie je het Marktplaats source IP staan. En mocht je het IP adres hebben, als privepersoon kun je dan tot de provider en woonplaats uitvissen, maar dan ben je er nog niet echt. Klacht indienen wegen bedreiging/stalking bij je provider zal waarschijnlijk nog het meeste opbrengen.
Chocomelk schreef:Als die persoon je persoonlijk mailt dus direct en niet via marktplaats dan kun je
eenvoudig het ip adres achterhalen.
Dream on!
Want ?
Klik maar ééns op eigenschappen en dan zie je heeeeeeeeeeel veel.
Dan zie je heeeeeeeeeeelemaal niets als die persoon weet welke mail service te gebruiken. Daarnaast zijn er tig manieren om mail te versturen die niet naar jouw IP terug leidt.
marlo213 schreef:En hoe kom ik in de header van de mail ? Het gaat hier om het nieuwe outlook.
Lees jij alle antwoorden wel, of alleen die je vertellen wat je graag wil horen?
Je krijgt mail via Marktplaats en zonder de hulp van Marktplaats kom je er nooit achter van welk IP die mail verstuurd wordt. Krijg je geen mail via Marktplaats, maar via het mail adres van de persoon zelf, dan nog schiet je er geen zak mee op. Met het IP kom je nog niet verder dan de provider en die gaan je nooit vertellen wie er achter dat IP adres schuil gaat tenzij ze daar via de rechter opdracht voor krijgen, dus Sherlock, stop maar met zoeken.
marlon2013 schreef:Ik zie wel erg veel website's waar je een ip adres kan invullen en zien welke naam daar op staat adres etc... Dus het moet wel mogelijk zijn.
Nee dat is het niet. Die websites doen niets meer dan gokken op basis van provider en gebruikte IP range. Volgens zo'n website komen mijn berichten nu uit een weiland.
marlon2013 schreef:Ik zie wel erg veel website's waar je een ip adres kan invullen en zien welke naam daar op staat adres etc... Dus het moet wel mogelijk zijn.
Oh ja? Hmm, laat ik daar nou niks van geloven. Maar je mag het bewijzen:
Waar zit ik? IP 194.134.5.55
Okee, maar dat weiland is wel in jou woonplaats? Want als dat klopt kan ik hem hier mee confrenteren.
En dan heeft de politie hier ook wat aan als het uit de hand loopt.
Barman schreef:
Nee dat is het niet. Die websites doen niets meer dan gokken op basis van provider en gebruikte IP range. Volgens zo'n website komen mijn berichten nu uit een weiland.
Dat is niet jouw IP , maar DNS van Wanadoo.
Die zal in datacentre in amsterdam staan
close, but not very Maakt ook verder niet uit. Je ziet wel wie de eigenaar is, niet het fysieke adres waar het IP naar toe leidt. En via telnet kan het nòg gekker. Kun je elke willekeurig IP aannemen. Zelfs 260.260.260.259 ... Maar ik ben geen IT-er
marlon2013 schreef:Okee, maar dat weiland is wel in jou woonplaats? Want als dat klopt kan ik hem hier mee confrenteren.
En dan heeft de politie hier ook wat aan als het uit de hand loopt.
Wat heeft de politie aan een locatie in een weiland?
Soms heb ik toch erg de neiging om Louis van Gaal te gaan citeren.