| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage
Re: Auto besteld - Garage bijna failiet - auto staat bij garage
Ook na garantie periode heft consument nog recht op deugdelijk product, en is reparatie van sommige defecten (deels) te verhalen op verkopende partij.riddert schreef:het gaat hier om een nieuwe personenwagen, daar maakt het niet uit naar welk bedrijf je gaat voor garantiegevallen. Je zit niet vast aan deze dealer, je kunt overal terecht bij dealers van hetzelfde merk.
Kun je hiervoor ook bij het dealernetwerk aankloppen??
U bedoelt over 2 jaar na aanschaf van de wagen van TS, als de fabrieksgarantie afgelopen is?16again schreef:Ook na garantie periode heft consument nog recht op deugdelijk product, en is reparatie van sommige defecten (deels) te verhalen op verkopende partij.riddert schreef:het gaat hier om een nieuwe personenwagen, daar maakt het niet uit naar welk bedrijf je gaat voor garantiegevallen. Je zit niet vast aan deze dealer, je kunt overal terecht bij dealers van hetzelfde merk.
Kun je hiervoor ook bij het dealernetwerk aankloppen??
Lijkt me wel, dealers reclameren garantie en naderhand coulancegevallen bij de desbetreffende importeur, en dat is niet afhankelijk van waar je de auto gekocht hebt.
Heren bedankt,
Ik heb ondertussen een brief van ingebrekestelling bij de garage houder afgeleverd met een lever termijn van drie weken. Ze tonen volledige begrip en proberen de auto te leveren binnen de gestelde termijn. Ze hopen/verwachten een doorstart te maken.
*Fingers crossed*
Ik heb ondertussen een brief van ingebrekestelling bij de garage houder afgeleverd met een lever termijn van drie weken. Ze tonen volledige begrip en proberen de auto te leveren binnen de gestelde termijn. Ze hopen/verwachten een doorstart te maken.
*Fingers crossed*
Kan een andere Citroen garage die auto niet overnemen via de importeur ?
-
PeterW1572
Wat ik nog niet helemaal begrijp is wat het probleem nu is als de auto niet geleverd wordt. Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.
Klopt maar dan moet de koopovereenkomst nog wel (kostenloos) ontbonden (kunnen) worden.Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.
TS heeft nog steeds een koopovereenkomst en de garage een leververplichting.
Inderdaad, anders blijf je die tot in het oneindige met je meeslepen. Waarschijnlijk kun je je wel op een opschortingsrecht beroepen, maar ontbinden (of levering) levert tenminste duidelijkheid. Stel dat de garage eerst falliet gaat, vervolgens een doorstart maakt en dan over 2 jaar vraagt wanneer de auto wordt opgehaald.bprosman schreef:Klopt maar dan moet de koopovereenkomst nog wel (kostenloos) ontbonden (kunnen) worden.Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.
TS heeft nog steeds een koopovereenkomst en de garage een leververplichting.
@g3d,
als u de auto bij garage du nord/veldma besteld heeft; deze citroën dealer is vandaag failliet gegaan, de curator werkt aan een doorstart.
succes
als u de auto bij garage du nord/veldma besteld heeft; deze citroën dealer is vandaag failliet gegaan, de curator werkt aan een doorstart.
succes
Hey Peter,
Je hebt een dingetje over het hoofd gezien. Ik heb een koop overeenkomst getekend volgend Bovag voorwaarden. Ik mag dan wel niets aanbetaald hebben, echter neemt dat niet het feit weg dat ik bij annulering van mijn kant 15% annulerings kosten kan gaan betalen en dat is een goede 3500 EUR.
Enfin, ik wacht tot het einde van de maand en dan zullen we zien (termijn van drie weken). En IDD (vorige poster) zelfs de garage houder zal gaan kijken of Citroen de auto via een andere dealer kan leveren als zij hun zaken niet op orde krijgen. Echter krijg ik dan het hele verhaaal van inruil van huidige auto etc weer voor de kiezen.
Ik laat hier uiteraard even weten hoe alles zal aflopen. Bedankt iedereen.
Je hebt een dingetje over het hoofd gezien. Ik heb een koop overeenkomst getekend volgend Bovag voorwaarden. Ik mag dan wel niets aanbetaald hebben, echter neemt dat niet het feit weg dat ik bij annulering van mijn kant 15% annulerings kosten kan gaan betalen en dat is een goede 3500 EUR.
Enfin, ik wacht tot het einde van de maand en dan zullen we zien (termijn van drie weken). En IDD (vorige poster) zelfs de garage houder zal gaan kijken of Citroen de auto via een andere dealer kan leveren als zij hun zaken niet op orde krijgen. Echter krijg ik dan het hele verhaaal van inruil van huidige auto etc weer voor de kiezen.
Ik laat hier uiteraard even weten hoe alles zal aflopen. Bedankt iedereen.
PeterW1572 schreef:Wat ik nog niet helemaal begrijp is wat het probleem nu is als de auto niet geleverd wordt. Ik begrijp dat er geen aanbetaling is gedaan door TS.
riddert schreef:@g3d,
succes
Klopt ... ik wilde de naam niet noemen om het bedrijf niet in een rare situatie te brengen door online geruchten etc. Maar okay, het is nu bekend dus maakt het niet meer uit.