LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
choocomell

Re: Wifi valt steeds weg op de laptop!!

Ongelezen bericht door choocomell »

bij KPN(xperiabox) zijn onlangs de wifi instellingen wettelijk aangepast, zwakker signaal en minder snel. Is dit ook bij andere providers dus bij jullie ook het geval jongens ?

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Wettelijk aangepast zou alleen betekenen dat KPN zich niet aan de wettelijke norm van 100 mWatt hield ?.

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

choocomell schreef:bij KPN(xperiabox) zijn onlangs de wifi instellingen wettelijk aangepast, zwakker signaal en minder snel.
De wet bemoeit zich nu ook met 80X.xx protocollen? :lol: Ik denk dat je de gekregen informatie niet helemaal juist uitlegt. Wat is er tegen je gezegd?

choocomell

heb over de signaalsterkte en de bereik in meters. En ja dat is wettelijk geregeld, je mag niet je wifi sterkte zelf bepalen. Ik heb met de nieuwe modem(V8) een blok minder aan de andere kant van mijn woonkamer, dit is slechts een paar meter. Zolder trekt het al niet meer.

Prolix

choocomell schreef:heb over de signaalsterkte en de bereik in meters. En ja dat is wettelijk geregeld, je mag niet je wifi sterkte zelf bepalen...
Jaja, maar dat zei je dus niet. Je moet bij WiFi vooral NIET vergeten dat het een systeem is uit de jaren 80/90. Oud en telkens opgewaardeerd. Het blijft helaas niet eeuwig goed gaan, daarom gaan we langzaam over op de 5 GHz. De zendapparattur is wettelij ingesteld op zendvermogen. Maar de ontvangende apparaten moeten ook uitzenden en als er iets mis is in de communicatie tussen router-laptop dan heb je al een probleem dat je heel moeilijk kunt vinden en dus ook heel moeilijk kunt verhelpen. Niet alles is de fout van de provider en ja, interne netwerken zijn echt je eigen verantwoording.

choocomell

prolix, zie mijn eerste bericht en de tweede. Ze zijn bijna identiek. Als je inlogt in de Xperiabox v8 zie je da je de instellingen voor uitzendvermogen niet meer aan kan passen en deze op laag staan. Ik was benieuwd of dit ook al bij andere providers zo was. En ik ben niet eens met je stelling, ik zit zelf in de IT en heb elke dag met wifi te maken, zo heb ik het niet geleerd en ervaren. Het is niet altijd de schuld van de klant, sommige providers leveren rotzooi. Zoals de Arcadyan series van KPN en nu ook Telfort. De Thomson daarentegen had bij meerdere providers minder klachten en gingen de apparaten langer mee. Geen gedoe met poorten en wifi sterkte/stabiliteit. Veel apparaten van derden die gebruik je op de modem moest aansluiten om hun functie te gebruiken werkten ook prima. Dat is helaas niet meer zo. Daarnaast is de provider natuurlijk niet verplicht om ervoor te zorgen dat deze dingen goed werken ze leveren immers bekabeld tot de aansluiting, maar dat is slechts een excuus om lekker geld te verdienen door rotzooi te verkopen, zo behoud je geen klanten.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De zendapparattur is wettelij ingesteld op zendvermogen.
Daarom is het nog wel eens handig op om een rommelmarkt een Linksys WTR54x op te duikelen voor een tientje en er een alternatief OS in te flashen, dan heb je dat zelf in de hand . Uiteraard binnen de technische limieten.

Prolix

choocomell schreef:... ik zit zelf in de IT en heb elke dag met wifi te maken, zo heb ik het niet geleerd ....
I rest my case

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Prolix schreef:Je moet bij WiFi vooral NIET vergeten dat het een systeem is uit de jaren 80/90. Oud en telkens opgewaardeerd. Het blijft helaas niet eeuwig goed gaan, daarom gaan we langzaam over op de 5 GHz.
Volgens mij eind jaren 90 (1997..1999).
Je geroemde 5GHz band was al voorbestemd voor gebruik in 802.11a standaard, deze dateert van 1999!

16again

Prolix schreef: Je moet bij WiFi vooral NIET vergeten dat het een systeem is uit de jaren 80/90. Oud en telkens opgewaardeerd. Het blijft helaas niet eeuwig goed gaan, daarom gaan we langzaam over op de 5 GHz.
De standaard dateert van eind jaren '90 (1997 ..1999), je geroemde 5GHz band was al in 802.11A standaard beschreven, deze dateert uit 1999!
5GHz band gaat echt niet alle problemen oplossen: Er zijn weliswaar veel meer kanalen beschikbaar, maar dit signaal dringt veel slechter door muren etc heen

Prolix

Tja, je hoort mij ook niet zeggen dat de 5GHz het huidige probleem gaat oplossen. Er moet een heel ander protocol komen. Wellicht dat het Bluetooth gebeuren weer wat leuks kan brengen. Het probleem blijft gewoon dat de beste frequenties niet gebruikt mogen worden omdat die zijn gereserveerd voor de overheid en het leger ed... Slaat inderdaad nergens op, maar het is wel zo.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Prolix schreef:Tja, je hoort mij ook niet zeggen dat de 5GHz het huidige probleem gaat oplossen. Er moet een heel ander protocol komen. Wellicht dat het Bluetooth gebeuren weer wat leuks kan brengen. Het probleem blijft gewoon dat de beste frequenties niet gebruikt mogen worden omdat die zijn gereserveerd voor de overheid en het leger ed... Slaat inderdaad nergens op, maar het is wel zo.
lijkt mij vrij logisch ivm nood situaties

Prolix

Har06 schreef:lijkt mij vrij logisch ivm nood situaties
Ja joh? Daar worden maar 4 frequenties voor gebruikt. Die andere 200 worden nog steeds niet gebruikt.

choocomell

Prolix je gaat wel behoorlijk tekeer omdat je punten onkracht worden ondanks je IT kennis/ervaring. Schoppen is niet zo aardig en dit gaat allemaal nu niet meer over de topic van TS laten we daarom ophouden met discussiëren en focussen op de klacht van de TS

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Prolix schreef:Tja, je hoort mij ook niet zeggen dat de 5GHz het huidige probleem gaat oplossen. Er moet een heel ander protocol komen. Wellicht dat het Bluetooth gebeuren weer wat leuks kan brengen. Het probleem blijft gewoon dat de beste frequenties niet gebruikt mogen worden omdat die zijn gereserveerd voor de overheid en het leger ed... Slaat inderdaad nergens op, maar het is wel zo.
Blu tooth is helemaal een ramp. Bovendien gebruikt dat in beginsel hetzelfde 2.4 ghz frequentiebereik. Bluetooth en wifi kunnen elkaar dan ook aardig in de weg zitten...

Prolix

inderdaad. Daarom wordt het ook tijd dat ze eens ophouden met de frequenties te reserveren voor niks. Dataverkeer heeft de toekomst en op deze manier is het de regering zelf die alles tegenwerkt. Geldt overigens voor bijna alle landen.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Het komt voor alle internet providers die een modem-router leveren op hetzelfde neer: ze letten op de kosten.

De goedkoopste router die ik verkoop, en dat is een compleet baggerding, heeft een beter bereik dan de modem-router combi's van Ziggo, Caiway, KPN en Tele2.

Informeer bij de provider of het mogelijk is dat deze DHCP kunnen uitschakelen, of de router functie van de modem/router, en hang hier een goedkope router aan. Je gaat hierop vooruit. Hang hier een redelijke router aan en problemen zijn compleet opgelost.

Modem/router combinaties van providers leveren mij een hoop geld op voor homeplugs, range-extenders etc, maar waar hun klanten meer mee geholpen zouden zijn is een goede router ontvangen.

Volgens mij is de reden dat deze klachten bestaan simpelweg omdat de providers op het idee komen om een totaalpakket te leveren, en daarna kijken hoe zij dit zo goedkoop mogelijk kunnen doen.

Serieus, de troep die Ziggo/Caiway/KPN leveren zijn slechter dan routers die ik alleen aanraad aan klanten die in een flat wonen. Verder moeten routers nog enkele andere taken uitvoeren en heb hier al helemaal geen vertrouwen in, zoals in kunnen loggen voor port-forwarding als dit eens nodig is.

Providers hebben het in de laatste jaren stukken makkelijker gemaakt voor klanten wat betreft een draadloos netwerk creëren, alleen heb ik dagelijks letterlijk 10+ klagende klanten in de winkel die een oplossing zoeken voor de waardeloze verbinding van hun provider.

Schakel router functie uit in modem/router, koop de goedkoopste router die je kan vinden, en je hebt al resultaat. Koop een router die goed scoort op tweakers of op hardwareinfo, wij zien je dan niet meer terug.

16again

Prolix schreef:inderdaad. Daarom wordt het ook tijd dat ze eens ophouden met de frequenties te reserveren voor niks. Dataverkeer heeft de toekomst ......
Iedereen heeft straks eigen glasvezel , met dus allemaal een flinke snelheid voor internet verkeer.
In dichtbevolkte gebieden is dit glasvezel signaal simpelweg niet door iedereen zonder verlies op een draadloos network te zetten.
Zolang je signaal op de glasvezel zit , heb je geen last van de buren, signalen in de ether storen elkaar uiteraard wel. De ether is nu eenmaal een gedeeld medium.
Wil je goede/snelle verbinding , dan moet je je PC gewoon met CAT6 kabel aansluiten.

53o schreef:Informeer bij de provider of het mogelijk is dat deze DHCP kunnen uitschakelen,
Uitzetten van WiFi in provider modem is voldoende, DHCP van providermodem is doorgaans goed.
In je zelf aangeschafte WiFi/router dien je dan wel DHCP uit te schakelen.

flipo

Ongelezen bericht door flipo »

Ik heb glasvezel en kwam er achter dat met een bepaalde adapter die ik gebruikte icm met een dualband router de werking van de adapter niet goed was. Ik heb die adapter vervangen door een AC dualband USB Adapter en heb nu geen last meer van uitvallende verbindingen en een supersnel internet 100/100 wordt makkelijk gehaald.

Tanja Koen

Ongelezen bericht door Tanja Koen »

flipo schreef:Ik heb glasvezel en kwam er achter dat met een bepaalde adapter die ik gebruikte icm met een dualband router de werking van de adapter niet goed was. Ik heb die adapter vervangen door een AC dualband USB Adapter en heb nu geen last meer van uitvallende verbindingen en een supersnel internet 100/100 wordt makkelijk gehaald.
Welke router en adapter gebruikt u ?

Gesloten